Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 08:07

Aima, jeg ved ikke om det her kan inspirere, men jeg har noteret det her fra en Politiken-artikel i min lille sorte bog, hvor jeg om lidt også vil notere et par ord om, at jeg freaking ikke røg i går :pompom: Heller ikke da jeg kom hjem og normalt liiiiige ville have taget et glas vino og et par hygge(!)smøger på terrassen med debatten som selskab :engel:

"Der er en del, der bliver triste og mener, at de har mistet deres livskvalitet og det, der forsødede deres tilværelse - men det er ikke synd for nogen, at de ikke længere kan ryge. Det er en illusion, at cigaretten tilfører ekstra livskvalitet [læs: HYGGE!] - de sørger for, at din krop er stresset hele tiden, med mindre du ryger. Så lad være med at have ondt af dig selv og hold i stedet det positive fokus".

Det, jeg hører damen sige, er, at ikkerygerne hele tiden hygger sig lige så godt, som når jeg ryger den allerbedste smøg i verden?! He-le tiden?! Det er noget, jeg kan relatere til. Gimme some of dat, please! :kaffe:
3
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 30. jan 2016, 08:09

Aima skrev:Krølle og Pandesteg, klarede I jer igennem?

Bortset fra det, kæft, hvor jeg elsker denne tråd! Den er SÅ motiverende, så jeg håber virkelig, I gider blive ved, både rygere og tidligere rygere, der er nærmest ikke en tanke der er for lille til at blive delt, jeg kan i hvert fald relatere eller bruge det hele.

Jeg er ikke engang stoppet endnu, men sad lige før og drømte om den dag, jeg har været røgfri i et halvt år, det vil være det sejeste nogensinde.


Btw, er der nogen der har, eller kender nogen der har, erfaring med hypnose? Jeg kender en dame, der blev hypnotiseret for sin sukkerafhængighed og tabte 40 kilo. Jeg tænker, det måske så var en mulighed for cigaretafhængighed.


Ja jeg klarede den! :pompom: den første times tid var lidt slem og jeg følte mig lidt trist ( :stoned: ), men sad og snakkede med min mand om alle de gode ting ved rygestop (han er festryger men er også "stoppet" sammen med mig, han plejer bare at ryge så sjældent at det nærmest ikke gælder for rigtigt rygestop :-D) og da der var gået lidt tid og vi sad og spiste så blev jeg pludselig bare så glad og stolt over at jeg havde klaret mig igennem fredag-eftermiddags-fyraftenshygge uden cigaretter. Så resten af aftenen gik fint. Har forresten stadig ikke brugt mit nikotintyggegummi, overvejede det i går da jeg sad med vinen, men så tænkte jeg at smagen af tyggegummiet nok ville ødelægge vinens gode smag (og den var nemlig ret god) og så droppede jeg det.
Nu sidder på min gamle rygeplads i køkkenet og kikker ud på er heftigt regnvejr og drikker kaffe og glæder mig over at jeg ikke behøver at have vinduet åbent - det er godt nok ikke verdens kønneste vindueskarm, når vinduet har stået åbent i regn og blæst og sne fordi nogen skulle ryge :nej:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 08:10

Jeg har for øvrigt on/off fortsat virkelig ondt i hovedet - og det er ikke relateret til vino ;) Toppen kan tages med panodiler, og jeg sørger for at drikke 2-3l vand, men hvedpine og atløshed/let søvn er åbenbart "my things" ift afgiftningen.

Jeg håber ved gud, min evne til at sove dybere og længere ikke er væk for evigt :panik:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 30. jan 2016, 08:17

Jeg håber forresten virkelig også ligesom Aima, at der bliver ved med at være gang i denne tråd. Det er så FEDT at dele tankerne og bekymringerne med "rigtige" rygere (nå nej det er vi jo ikke vel :rulle: :naughty: ), der er nærmest ingen rygere tilbage i min omgangskreds og de få der er, er inkarnerede og overhovedet ikke i nærheden af at kunne se fordelene ved at stoppe. Så dem skal jeg ikke tale med lige p.t., haha!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 30. jan 2016, 08:20

Krølle skrev:Jeg har for øvrigt on/off fortsat virkelig ondt i hovedet - og det er ikke relateret til vino ;) Toppen kan tages med panodiler, og jeg sørger for at drikke 2-3l vand, men hvedpine og atløshed/let søvn er åbenbart "my things" ift afgiftningen.

Jeg håber ved gud, min evne til at sove dybere og længere ikke er væk for evigt :panik:


Den gode søvn kommer igen, I promise! Jeg har sovet godt i nat, men vågnede gennemblødt af sved. Som i lagen, dyne, pude, alt var bare soakin' wet :puke: det kan jeg godt huske også skete et par nætter i den første uge af mit sidste rygestop. Mega klamt, men også sådan nærmest lidt detox- og "get the fuck out of my body"-agtigt :-D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 08:35

Pandesteg skrev:Jeg håber forresten virkelig også ligesom Aima, at der bliver ved med at være gang i denne tråd. Det er så FEDT at dele tankerne og bekymringerne med "rigtige" rygere (nå nej det er vi jo ikke vel :rulle: :naughty: ), der er nærmest ingen rygere tilbage i min omgangskreds og de få der er, er inkarnerede og overhovedet ikke i nærheden af at kunne se fordelene ved at stoppe. Så dem skal jeg ikke tale med lige p.t., haha!


I slipper ikke for mig, med mindre jeg ender med at sælge alt, bruge alle pengene på smøger og flytte ind i et hus lavet af grønne Prince uden wifi - tænk Tyggegummikongen Bobbel bare med mentholsmøger.

Oh well. I så fald har I næppe meget af bruge mig til :lol2:

Edit: jeg synes for øvrigt, det er fedt, at her er input fra veteraner, nystoppede, ikke-stoppede, fornægtere, overvejere - you name it. Var det "bare" et par sure nystoppede, ville det næppe have samme effekt. Tak! :blomst:
Senest rettet af Krølle 30. jan 2016, 08:41, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 08:38

Pandesteg skrev:Den gode søvn kommer igen, I promise! Jeg har sovet godt i nat, men vågnede gennemblødt af sved. Som i lagen, dyne, pude, alt var bare soakin' wet :puke: det kan jeg godt huske også skete et par nætter i den første uge af mit sidste rygestop. Mega klamt, men også sådan nærmest lidt detox- og "get the fuck out of my body"-agtigt :-D


Yay! Det er nok meget forskelligt, hvordan man reagerer, men ja: der er en vis tilfredsstillelse og "get the fuck out"-fornemmelse over de her i øvrigt virkelig nasty hovedpiner. Det er lækkert! :pompom:
0
Modesty Blame
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9487

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Modesty Blame » 30. jan 2016, 09:14

Jeg er ikke holdt op vel, men jeg overvejer pt. I går havde jeg en nasty hovedpine, hvor tanken om en cigaret gav mig kvalme. Det holdt mig dog ikke tilbage, for jeg tænkte lissom, at det nok bare var noget pjat...men næh nej, da jeg så røg, så var cigaretten så vammel, at det fatter I slet ikke. Eller, det gør I nok.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Rygestoptråd

Indlægaf dykkersild » 30. jan 2016, 09:15

Lad mig tage toppen af det pinlige - jeres toiletbesøg vil blive normale igen. Jeg tror der gik næsten to uger før min krop var på plads den front.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 10:09

dykkersild skrev:Lad mig tage toppen af det pinlige - jeres toiletbesøg vil blive normale igen. Jeg tror der gik næsten to uger før min krop var på plads den front.


:lol:

Nice to know :slem:

Min kaffe smager for øvrigt helt latterligt godt her til morgen :kaffe: Nuijh, det er fedt! :pompom: Gad vide hvordan alt muligt andet egentlig smager, når man faktisk kan smage det?
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 10:16

Angelina skrev:
Krølle skrev:Nice to know :slem:

Min kaffe smager for øvrigt helt latterligt godt her til morgen :kaffe: Nuijh, det er fedt! :pompom: Gad vide hvordan alt muligt andet egentlig smager, når man faktisk kan smage det?


Meget meget bedre... smag bliver bare noget helt andet... og når lugtesansen bliver helt normal bliver det endnu smukkere.


:dåne:

Det med lugtesansen ved jeg ikke helt, hvad jeg skal synes om. Det er slemt nok, som det er, når ponyen fiser i hovedhøjde :tie:
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Juki » 30. jan 2016, 16:09

Jeg hepper stadig og synes I er mega seje! :pompom:

Og så vil jeg bare sige at alle de tanker I går med og har skrevet her i tråden havde jeg også. For det første følte jeg mig heller ikke som en "rigtig ryger" (hvad det så end er) selvom jeg i perioder røg op til en pakke om dagen :stoned:

Men også det med om man nu kan hygge sig på samme måde uden cigaretter, som med osv. Det kan man sagtens! Bare det ikke at skulle være afhængig af pauser i møder, arrangementer og lignende det er SÅ befriende ikke at være "slave" af!
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Elvispop » 30. jan 2016, 16:55

Jeg har altid haft en svaghed for "special-øl"
Hvid de smagte rigtigt godt før, er de blevet til regulære mundorgasmer, efter jeg er stoppet.

Så nu skal der prøves endnu flere.
2
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12388

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Joe » 30. jan 2016, 19:10

I går slæbte min ven mig ind på en bar, hvor man må ryge indendørs. Det kan jeg eddersparkeme også garantere at folk gjorde.
Jeg har været på mange steder, hvor man må ryge indendørs masser af gange som ryger, og det har været fint, men i går var det faktisk virkelig ubehageligt at være I rummet. Sjovt hvordan det kan ændre sig på så kort tid.

Anyway, min kjole fra i går stinker af røg. Det er helt forfærdeligt. Det er virkelig en god grund til ikke at ryge længere. For eftersom rygerummet på mit arbejde også var indenfor, må det også have kunnet lugtes på mig. Alligevel gik der længe inden min kæreste opdagede at jeg røg til hverdag igen.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 19:28

Tøj med røg lugter bare af sure sokker. Simple as that.

Her holder hovedpinen og jeg fest alene hjemme - jeg overvejer dog at invitere 2xPanodil i håbet om, at nederen hr. hovedpine så skrider videre i byen. Super festlig lørdag!
2

Tilbage til "Livets forhold"