Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 30. jan 2016, 22:13

Krydser for et mirakel bøtte :kys:
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29277

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sangius » 31. jan 2016, 04:26

KinderBueno skrev:
MyGirl skrev:
KinderBueno skrev:
MyGirl skrev:
KinderBueno skrev:
MyGirl skrev:Velkommen tilbage kinder!

Håber, der er bid for dig denne gang!

Jeg er total overbevist om, at det her ikke er min måned.. Så meget, at jeg faktisk overvejer at drikke mig fuld i aften, når jeg skal til fest.


Taaak :kys: Og herremeget i lige måde, selvom du er overbevist om det modsatte.


Takker :) Jeg er klogere om en uges tid, og tror bare, jeg er træt af at håbe forgæves og tage hensyn til ting, der ikke er der :genert:


Ja, det forgæves hensyn er virkelig frustrerende i længden. Jeg har været på kursus med mine kolleger i København i denne uge, og vi skulle ud om aftenen, både middag og fest. Og så sad jeg ellers der med en sjat rødvin, som jeg snydedrak af, og måtte høre for at være "træt" og "gammel" fordi jeg ikke skulle have gin og tonics med de andre. :rulle: Men jeg kunne ikke overskue at fortælle mine ellers rigtig søde kolleger om det, det er alt for privat.


Det er faktisk også kolleger, jeg skal ud med i aften :) eller... Nogen i gråzonen mellem veninder og kollger, men ikke nogen, der skal indvies i noget!


Ahh ja, I see. Hvad er din plan så?

Min kæreste synes, jeg bare skal sige det. Som om det ikke er nogen big deal. For som han siger, vi er voksne mennesker, det er en naturlig ting. Men jeg har det bare sådan, at for de fleste mennesker, som ikke er venner eller familie, der vil jeg ikke dele det nærmest før de kan SE det på min mave. I hvert fald ikke før, det er aktuelt. (Og så selvfølgelig alle på debatten. ;))


Jeg var nødsaget at fortælle min nærmeste kollega om det dagen efter jeg selv fandt ud af det, da vi arbejder med nogle kemikalier jeg ikke må anvende, når jeg er gravid. Men så tabte jeg jo igen, og der endte det med at komme frem på min arbejdsplads for de fleste (vi er omkring 10 personer)
Jeg er ikke så god til at holde hemmeligheder, og havde været syg og set bleg ud, så det endte jeg bare med at fortælle til kvinderne. Også fordi folk 'drillede' mig lidt med at være ung, nygift, med nyt hus og ingen børn. Så er det svært at holde masken!
På en eller anden måde synes jeg også at det er lidt rart, at folk (og her mener jeg også lidt min chef) ikke bliver vildt overraskede, når jeg pludselig står og fortæller om en evt. graviditet der faktisk blev der... :P

Jeg har haft det sådan lidt... mærkeligt med at jeg fik det sagt - men min mand er som din omkring det. Mænd er bare mere simple inde for det her område... O.o
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 31. jan 2016, 07:36

Bøtte skrev:Ax velkommen til. Sikke en omgang. Håber der er mål i første forsøg så! Vil du på forsiden?
Og synes det er dejligt du endelig overgav dig og rykkede med over :kys:


Mange tak! Dét håber jeg også! :) ... Jeg venter lige med forsiden, tror jeg, synes det er sært grænseoverskridende overhovdet at nævne det herinde. :genert: ... Det er ikke en hemmelighed, men absolut heller ikke noget, vi som sådan taler højt om.

Og, ja, det synes jeg også! Her er jo ligesom Jubii back in the days. Herligt!

Jeg er dog ked af at høre om dine strabasser. :( håber snart lykken vender for dig...!
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 31. jan 2016, 07:42

Nej nej nej min kæreste har kraftig nedsat sædkvalitet. Definitionen på det er åbenbart hvis der er under 1 million sædceller og han havde kun 14! :whine:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 31. jan 2016, 07:45

Bøtte skrev:Jeg har kun blødt rigtigt igår. Resten har været pletblødning, normalt kampbløder jeg i min. 5 dage. Og nu er det stort set stoppet. Mine bryster er stadig lidt ømme. Og det murrer stadig lidt i underlivet. Det er meget atypisk for mig denne gang. Ville I teste? Jeg føler mig absolut ikke gravid...


Åh! Jeg håber...! :banan:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 31. jan 2016, 07:50

PinkPowerPrincess skrev:Nej nej nej min kæreste har kraftig nedsat sædkvalitet. Definitionen på det er åbenbart hvis der er under 1 million sædceller og han havde kun 14! :whine:


Åh, det er ikke så godt... Hvordan tager han det?

Det var det samme med min mand.. På den positive side, så skulle det være meget nemmere at gennemføre en behandling, når det er manden og ikke kvinden, der "er problemet". Og hvis der er 14, så er der jo også nok.

Vi har været igennem mikroinsimination nu her, hvor de med en nål udpeger de enkelte sædceller og kommer dem direkte ind i ægget. Der er det jo ligemeget om manden har 14 millioner eller 14 sædceller... Hvis det kan trøste lidt. :)

Men det er lidt hårdt at gå igennem den tid, hvor man finder ud af hvad problemet er... Og forholde sig til det. Hvad man må sige, hvad må man ikke sige, hvordan reagerer partneren og hvordan har man det selv med det. Det skal selvfølgelig nok gå, men det er ok, at være trist... Mit råd: husk dog kun at give udtryk for skuffelse mv. overfor veninderne og ikke manden.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29277

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sangius » 31. jan 2016, 08:02

Bøtte skrev:Jeg har kun blødt rigtigt igår. Resten har været pletblødning, normalt kampbløder jeg i min. 5 dage. Og nu er det stort set stoppet. Mine bryster er stadig lidt ømme. Og det murrer stadig lidt i underlivet. Det er meget atypisk for mig denne gang. Ville I teste? Jeg føler mig absolut ikke gravid...


Jeg ville teste ja... måske vente et par dage, og se om menstruationen hvor alvor ville komme, men hvis ikke, så ville jeg teste.

Men jeg er næsten fortaler for at vente med at teste så længe man kan, for når man først står med den positive test, så begynder tiden virkelig at snegle sig af sted, synes jeg... O.o

Jeg krydser alt hvad jeg kan!!!!!
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 31. jan 2016, 09:19

PinkPowerPrincess skrev:Nej nej nej min kæreste har kraftig nedsat sædkvalitet. Definitionen på det er åbenbart hvis der er under 1 million sædceller og han havde kun 14! :whine:


Åh nej :( :ae:

Er der nogen plan så? Tænker om han kan forbedre den eller om i får lov at komme behandling (og ønsker det)?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 31. jan 2016, 09:39

Velkommen til Sangius :) Håber, det bliver et kort visit, og tillykke med den positive test! Håber virkelig for dig, at den er der denne gang! :kys:

Og min chef ved godt, at jeg skal have barn på et tidspunkt, så helt overrasket bliver han ikke :D. Han opfordrer mig faktisk til det. (Jeg har bonusbørn, og min chef har børn fra tidligere ægteskab, inden han fandt sin nuværende kone, så vi har snakket en del om det med at have "sit eget barn", hvilket han stærkt opfordrer mig til at prøve :D) og er 32, så han ved nok også, der ikke går 100 år.

Men kan godt forstå, man er nødt til at fortælle det under dine omstændigheder. :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 31. jan 2016, 09:42

Bøtte skrev:Jeg har kun blødt rigtigt igår. Resten har været pletblødning, normalt kampbløder jeg i min. 5 dage. Og nu er det stort set stoppet. Mine bryster er stadig lidt ømme. Og det murrer stadig lidt i underlivet. Det er meget atypisk for mig denne gang. Ville I teste? Jeg føler mig absolut ikke gravid...


Jeg havde jo lidt et samme i sidste cyklus, og jeg testede, så ja - jeg ville teste :) Håber, hvis du gør det, det bringer bedre nyheder end min test gjorde :kys:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 31. jan 2016, 09:48

KinderBueno skrev:]

Ahh, okay! Jeg forstår dig fuldstændig. Min kæreste er dog i den modsatte fløj, hvor jeg selv er mere afslappet omkring det. Men nu hvor det ligesom også er hans barn, vælger jeg at indrette mig efter ham. ;) Og det er selvfølgelig også fair nok. Da jeg var ude med kollegerne var det stadig den fertile periode, hvor det jo i princippet er okay, for man kan ikke være helt gravid endnu - men vi havde haft sex inden, og så begynder det jo at blive lidt shady... Jeg fik lidt under to øl (plus et par mini-sip af den rødvin, jeg prøvede at lade som om, jeg drak). ...Og så fik jeg dårlig samvittighed dagen efter, men tanken om alle de andre gange, hvor jeg ikke har rørt en dråbe alkohol, gjorde mig lidt trodsig.

Og okay - jeg holdt også kortene tæt til kroppen helt i starten, men efterhånden som tiden gik, og jeg selv vænnede mig til tanken, har jeg fortalt det til flere. Så min vennekreds ved det, og i forrige uge indviede jeg min mor og storesøster. De reagerede meget stille og roligt, så det var dejligt.

Du må i hvert fald have en dejlig aften. Jeg kan godt forstå, du er lidt nervøs for rygter på arbejdet - jeg håber, det går alt sammen!

Jeg er blevet småsyg, så jeg bruger min lørdag aften i nattøj på sodaen. Suk.


Håber, du har fået det bedre :)

Kan godt forstå, du lytter til kæresten, hvis han er mere forsigtigt. Det ville jeg nok også gøre - den slags smitter jo lidt af, og man skal jo også til hensyn til deres følelser. Vi er nok stadig bare begge to der, hvor vi ikke endnu er klar til at lave de heeelt vilde ændringer i vores dagligdag pga "projektet". Hvis der stadig ikke er sket noget om nogle måneder, så tager vi det op til revision igen.

Og kom til at drikke liiidt mere end to øl og lidt vin i går :genert: men har faktisk ikke videre dårlig samvittighed, fordi jeg stadig har en klar fornemmelse af, at intet spirer i mig lige pt..
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 31. jan 2016, 09:52

PinkPowerPrincess skrev:Nej nej nej min kæreste har kraftig nedsat sædkvalitet. Definitionen på det er åbenbart hvis der er under 1 million sædceller og han havde kun 14! :whine:



Åhh, det er jeg ked af at høre :kys:

Håber, I får lagt en god slagplan, og som en nævnte skal der jo i sidste ende kun én til, og så findes der jo veje til at prøve at forbedre det. Håber, han er relativt ok :ae:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 31. jan 2016, 09:56

Jeg testede i morges. Negativ. Og mens er helt stoppet. Så nu nyder jeg bare at det ikke varede hele ferien og jeg slipper for bøvlet med tampon og bind.

Jeg er ikke skuffet, havde jo indstillet mig på det intet var. Nu er jeg bare spændt på den scanning der venter om 2 uger. Har snakket med den gyn vi selv har betalt for scanninger hos, han mener mine problemer kan skyldes at der er manglende passage, så æggene ikke kan flytte sig de rigtige steder hen, fordi jeg blev opereret efter S fødsel. Til scanningen vil jeg høre om det er noget de vil tjekke og evt behandle. Synes ikke det er fair vi selv skal betale, hvis det er en efterfødsels komplikation, de gør vi ikke kan få flere børn.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 31. jan 2016, 09:58

PinkPowerPrincess skrev:Nej nej nej min kæreste har kraftig nedsat sædkvalitet. Definitionen på det er åbenbart hvis der er under 1 million sædceller og han havde kun 14! :whine:


Åh nej :( :ae: Men lyt til hvad de kloge damer i tråden siger :kys:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29277

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sangius » 31. jan 2016, 10:08

MyGirl skrev:Velkommen til Sangius :) Håber, det bliver et kort visit, og tillykke med den positive test! Håber virkelig for dig, at den er der denne gang! :kys:

Og min chef ved godt, at jeg skal have barn på et tidspunkt, så helt overrasket bliver han ikke :D. Han opfordrer mig faktisk til det. (Jeg har bonusbørn, og min chef har børn fra tidligere ægteskab, inden han fandt sin nuværende kone, så vi har snakket en del om det med at have "sit eget barn", hvilket han stærkt opfordrer mig til at prøve :D) og er 32, så han ved nok også, der ikke går 100 år.

Men kan godt forstå, man er nødt til at fortælle det under dine omstændigheder. :)


Det håber jeg også.

Har I piger nogen tricks til at slå det hele lidt ud af hovedet? Jeg er nærmest bange for at kigge på papiret hver gang jeg skal på toilettet - det er lidt anstrengende i længden... :P

Jeg forstår stadig ikke at jeg tester så positivt som jeg gør - test-stregen er næsten lige så tydelig som kontrolstregen, og burde kun være 3+6 i dag... Håber det betyder den sidder rigtig godt fast :P

Fedt at din chef er så large med det!! Min ved at jeg fik en spontan abort, det valgte jeg selv at fortælle hende. Hun har ikke sagt andet end at hun godt forstod, at jeg tog nogle sygedage. Mere snak om det har der ikke været... Nu må vi se, vi er ved at hyre en ny på arbejdet, så forhåbentlig får vi en ny, og får lært ham/hende godt op, inden jeg stikker af på barsel. :)
7,9, 13 for at den bliver siddende denne gang... O.O
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Graviditet"