Vis os det nyeste billede af din kat...

Brugeravatar
Goldie
Indlæg: 105
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 202

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Goldie » 26. jan 2016, 08:46

Peanut putter endnu engang på babyboet og baby kvittere med blide puf :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
"Hello from the other side!..." :ninja:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf 2SHY » 26. jan 2016, 12:48

Hello :P
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Studsgaard » 27. jan 2016, 10:49

Billede

Maja har belagt mig. Altid hyggeligt med selskab når man slapper af på sofaen.
9
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf PaleSeptember » 29. jan 2016, 15:47

Det ser ud til, at vi venter killinger i midten af marts :love2:

De kommende forældre er Chilaca og Celtic - det er begges første kuld, så det er ekstra spændende!

Billede

Hvis nogen har lyst, så kan de følge med på vores hjemmeside eller facebookside (håber det er ok, at jeg poster links?):
Facebook: https://www.facebook.com/dkvorbeck/
Hjemmeside: http://nfo.vorbeck.dk/
11
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf achillaxedprune » 29. jan 2016, 15:50

PaleSeptember skrev:Det ser ud til, at vi venter killinger i midten af marts :love2:

De kommende forældre er Chilaca og Celtic - det er begges første kuld, så det er ekstra spændende!

Billede

Hvis nogen har lyst, så kan de følge med på vores hjemmeside eller facebookside (håber det er ok, at jeg poster links?):
Facebook: https://www.facebook.com/dkvorbeck/
Hjemmeside: http://nfo.vorbeck.dk/


Nøhj, hvor må de blive smukke!! :love2: :love2: :love2:
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 00:03

Av. Søde kat fra første indlæg er væk. Det gode er, at hun har fået et nyt hjem - det dårlige er, at det ikke er hos os.
Nå. Vi må vist gå i tænkeboks. Bengalere står stadig øverst på listen, og der er faktisk ledige killinger til flytning i det tidlige forår. I like!

Er spændt på opdrætters holdning til indhegnet have/fritløb. Hegnet er på ingen måde designet til andet end at holde hunde ude, og jeg ser jævnligt katte på matriklen. Med andre ord er der tale om fri adgang til udelivet.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Fru Sunshine » 30. jan 2016, 11:45

Jeg tror altså ikke, der er mange bengal-opdrættere, der synes frit løb er en god idé.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Pussikat82 » 30. jan 2016, 12:00

Tror, de færreste opdrættere sælger til fritløb. Det er i hvert fald min erfaring med mange af de opdrættere, vi har snakket med (ikke at vi ville det, det er helt slut her, efter jeg har oplevet utallige påkørte katte som barn). Men man kan jo lave en indhegning møntet på kat. Det har vi selv. Alternativt kan man lave en løbegård, hvis man ikke vil indhegne hele haven. Vores er blevet tilpasset løbende, da en af kattene alligevel kunne komme over 1.8 m hegn med 45 cm skråhegn, så nu er der strøm i. Skulle vi lave det om i dag, ville vi have lavet med strøm fra starten og ikke plast-belagt hegn, så der automatisk var jordforbindelse til strømmen over alt.
2
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Studsgaard » 30. jan 2016, 12:39

Billede

"Nu skal jeg nok lige passe på din mad far"
7
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Tricolette » 30. jan 2016, 23:27

Lørdag aften, film, rom og cola... Og en superafslappet kat - så kan det næsten ikke blive bedre :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Hunkat » 31. jan 2016, 07:28

Krølle skrev:Av. Søde kat fra første indlæg er væk. Det gode er, at hun har fået et nyt hjem - det dårlige er, at det ikke er hos os.
Nå. Vi må vist gå i tænkeboks. Bengalere står stadig øverst på listen, og der er faktisk ledige killinger til flytning i det tidlige forår. I like!

Er spændt på opdrætters holdning til indhegnet have/fritløb. Hegnet er på ingen måde designet til andet end at holde hunde ude, og jeg ser jævnligt katte på matriklen. Med andre ord er der tale om fri adgang til udelivet.


Bengalere er simpelthen en fantastisk race, du kan godt glæde dig (ved ikke om du har haft dem før?) :love:
Min første 'egen' kat var en bengaler og jeg kommer nok aldrig til at have andre katte igen. De er simpelthen alt for skønne, også selvom de koster en bondegård at anskaffe.

Men som de andre siger, vi fik heller ikke anbefalet udeløb. En indhegning ville være fin (altså med 'tag') ellers some indekatte. Mine var indekatte hele livet og kom kun lige ud på altanen for at stifte bekendskab med sne :lol:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Venus222 » 31. jan 2016, 21:52

0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf PaleSeptember » 1. feb 2016, 17:02



http://katteindhegning.dk/ er der samlet en masse links til indhegnede haver - vores egen inklusive. Men vær opmærksom på, at bengalere kan være svære at holde inde, det er store og adrætte katte, så jeg vil nok snarere anbefale en overdækket løbegård. Tvivler meget på, at du finder en seriøs opdrætter, der vil sælge en bengal til fritløb.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Venus222 » 1. feb 2016, 17:24

PaleSeptember skrev:


http://katteindhegning.dk/ er der samlet en masse links til indhegnede haver - vores egen inklusive. Men vær opmærksom på, at bengalere kan være svære at holde inde, det er store og adrætte katte, så jeg vil nok snarere anbefale en overdækket løbegård. Tvivler meget på, at du finder en seriøs opdrætter, der vil sælge en bengal til fritløb.



Det var faktisk den siden jeg ville have linket til, men jeg kunne dælme ikke finde den. :genert:
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf vibbsen » 2. feb 2016, 11:39

Vi har faktisk bygget en decideret kattegård til vores. Og den er vi SÅ glade for. Vi bor i et tæt befolket område, og der er rigtig rigtig mange katte her i forvejen. Derudover så er naboerne omkring os meget lidt begejstrede for katte. Så for os var det aldrig nogensinde en option, at vores katte skulle være fritløbende.

Hvilket jeg i dag er rigtig glad for når jeg ser hvor mange "min kat er væk" posters der er i området......

Det være sagt, hvis jeg havde vidst det jeg ved idag, så ville jeg have valgt en indhegnet have. For vi skal hele tiden være obs på hvor kattene er henne når vi åbner døre og vinduer. Navnlig vores hunkat synes nemlig at hun er den fødte udekat....Og har da også været på springtur et par gange. Hun er dog kommet hjem igen, og begge gange med en hale så tyk som en lokums børste og glad miauvene...Det havde vi kunnet undgå ved at indhegne haven bagtil.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Kæledyr"