Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 31. jan 2016, 11:19

Jeg gør alt det, man åbenbart ikke skal - er ikke officielt "holdt op" og render rundt med en pakke smøger i lommen, mens jeg nærmest opsøger situationer, der plejer at være "rygesteder".

Det undrer nok ikke, at jeg generelt har meget svært ved at lade være med at trykke på store røde knapper :blush:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Fru Sunshine » 31. jan 2016, 12:23

Men...ryger I indenfor?
Jeg ryger meget lidt og har ikke tænkt mig at holde op, så jeg hører egentlig ikke til her, men jeg ryger kun udenfor, og der gider jeg ikke stå, når det blæser, regner eller bare er koldt.
Så er det egentlig ret nemt, men da jeg røg indenfor blev det til flere.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 31. jan 2016, 13:19

Fru Sunshine skrev:Men...ryger I indenfor?
Jeg ryger meget lidt og har ikke tænkt mig at holde op, så jeg hører egentlig ikke til her, men jeg ryger kun udenfor, og der gider jeg ikke stå, når det blæser, regner eller bare er koldt.
Så er det egentlig ret nemt, men da jeg røg indenfor blev det til flere.


Ja jeg røg indenfor (bor på 5. Sal, så der smutter man ikke lige ud og ryger :D). Men jeg vil gerne være helt røgfri, da udendørs rygning for mig alligevel ville løbe op. Til/fra arbejde-smøger, til/fra træning-smøger, vente på bussen-smøger, og så alle bar/restaurant/cafe-smøgerne, jeg gider det bare ikke længere. Vil være helt fri af det lort.

Hvilket jeg stadig er på 4. dagen :-D
6
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25612

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 31. jan 2016, 13:53

Alfred skrev:
Delfin skrev:
Alfred skrev:Pandesteg, du er sej!!

Jeg har 6 cigaretter tilbage og ryger nok en mere inden sengetid. Så det levner 5 til i morgen og så er det slut. Jeg har dog e-cigaretten, men jeg tror ikke jeg kommer til at bruge den så meget.


Strengt taget behøver du jo slet ikke ryge de 6 smøger i morgen. Du kan jo bare smide dem ud. :8:

Der var en, som skrev nyd de sidste smøger. Næh hvorfor dog det? Det får dig jo bare til at få ondt af dig selv, når du ikke skal ryge mere, men det er jo ikke synd for dig. Det er jo godt for dig. Du bliver vildt glad for det, når du er ude over den første tid.
Hvis du absolut skal ryge dem, så lad være med at nyde dem. Mentalt noterer du dig alt det negative, ved hver og en af dem, mens du ryger den.


Jeg har det bedst med at ryge de sidste, og så starte dagen i morgen med 0 cigaretter :genert:

(Og nu kan jeg både citere og lave smileys :klap: )


Så vælger du bare sidste linje i mit indlæg :P

(Flot :D )
1
14 11 14
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 31. jan 2016, 14:08

Fru Sunshine skrev:Men...ryger I indenfor?
Jeg ryger meget lidt og har ikke tænkt mig at holde op, så jeg hører egentlig ikke til her, men jeg ryger kun udenfor, og der gider jeg ikke stå, når det blæser, regner eller bare er koldt.
Så er det egentlig ret nemt, men da jeg røg indenfor blev det til flere.


Jeg kunne i perioder snildt ramme 15-20 styks udendørs, men jeg er så også meget ude de fleste dage.

Lige nu sidder jeg på "rygepladsen" på terrassen med en kop kaffe og hygger debat. Det går fint, men hjernens synspser glemmer ikke lige foreløbig - de spørger konsekvent efter lidt mentholrøg men bliver heldigvis ikke videre vrisne over at få nej. Forhåbentlig er det "kun" et spørgsmål om tid og konsekvens, før de holder op med at spørge :D
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 31. jan 2016, 14:13

Krølle skrev:
Fru Sunshine skrev:Men...ryger I indenfor?
Jeg ryger meget lidt og har ikke tænkt mig at holde op, så jeg hører egentlig ikke til her, men jeg ryger kun udenfor, og der gider jeg ikke stå, når det blæser, regner eller bare er koldt.
Så er det egentlig ret nemt, men da jeg røg indenfor blev det til flere.


Jeg kunne i perioder snildt ramme 15-20 styks udendørs, men jeg er så også meget ude de fleste dage.

Lige nu sidder jeg på "rygepladsen" på terrassen med en kop kaffe og hygger debat. Det går fint, men hjernens synspser glemmer ikke lige foreløbig - de spørger konsekvent efter lidt mentholrøg men bliver heldigvis ikke videre vrisne over at få nej. Forhåbentlig er det "kun" et spørgsmål om tid og konsekvens, før de holder op med at spørge :D


Årh hvad, du er sej at du kan sidde på rygepladsen uden at ryge!! :banan:

Jeg tog til og fra træningscentret i dag uden at tænke på, at jeg normalt ville tænde en cigaret på både ud- og hjemvejen. Det var først da jeg kom hjem, at jeg kom i tanke om, at jeg havde glemt at tænke på det :lol:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 31. jan 2016, 14:22

For mig er hovedgevinsten at slippe for - som Aima så smukt sagde det - at blive "ramt på hyggeligheden" til div. sociale arrangementer. Det ville jeg ikke få, hvis jeg "bare" skar kraftigt ned, for min indre junkie ville stadig blive holdt i live og ville måske endda skrige endnu højere til fester mv, hvor der var "fri røgbar".

Jeg har - med en kortere pause - røget i snart 20 år uden at kalde mig selv for ryger. Det viser lidt om bedragets omfang ;) Jeg gider simpelthen ikke mere, og jeg glæder mig for vildt til for første gang i (voksen)livet at prøve den version af livet, ikke-rygerne har - den ser super nice ud og mangler ikke noget. Det skule da lige være dårlig ånde, grålig hud og rynker :slem:
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 31. jan 2016, 14:27

Sådan Pande! Hvor er det cool at have en støtte-buddy på samme sted, der er så sej :pompom:

Mærker du noget til fysiske gener? Jeg har stadig hovedpine on/off og drikker vel 3l+ vand om dagen for at stille tørsten, men ellers går det fint. Håber jeg slipper nådigt mht maven og undgår at skulle på sveskekur el.l. :tie: :lol:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 31. jan 2016, 14:28

Forresten fik jeg lige den ide at jeg kunne skrive folk på forsiden af tråden med rygestopdato hvis der er interesse for det? (Krølle, regner ikke med dig her :lol: )
Bare giv mig grønt eller PB med dato... :genert:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 31. jan 2016, 14:30

Nej for fanden da! :ninja: :lol2:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 31. jan 2016, 14:51

Krølle skrev:Sådan Pande! Hvor er det cool at have en støtte-buddy på samme sted, der er så sej :pompom:

Mærker du noget til fysiske gener? Jeg har stadig hovedpine on/off og drikker vel 3l+ vand om dagen for at stille tørsten, men ellers går det fint. Håber jeg slipper nådigt mht maven og undgår at skulle på sveskekur el.l. :tie: :lol:


Ja der er mega dejligt at vi følges ad! :banan: lige på ugedagen - vi er ligesom to gravide bare uden babyer men med cigaretter :lol: :lol:

Nej har ingen fysiske gener udover mit natteroderi :evil: vågnede ca. 1000 gange i nat og var sweaty, simpelthen så irriterende. Håber virkelig snart det bliver muligt at få en god lang nats søvn. Maven har jeg ingen problemer med :genert: det er da også irriterende at din hovedpine fortsætter! :tie:

I morgen skal jeg til tandlæge og have trukket en visdomstand ud. Sidst jeg fik det gjort, sagde tandlægen at jeg ikke måtte ryge, da det bremser kavitetens helingsproces, jeg røg dog alligevel :genert: men kan huske det faktisk var sygt ubehageligt og sved på udtrækningsstedet, når jeg trak røg ind :tie: så det er dejligt, at min mund bare kan få ro denne gang. Og så glæder jeg mig til en tandrensning :genert:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25612

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 31. jan 2016, 14:53

Når det store sug kommer, så træk vejret dybt ned i maven en 5-6 gange. Her og nu trangen varer i virkeligheden kun kort tid. I starten mærker i den her og nu trang 117 gange om dagen, men efterhånden bliver den en sjælden gæst. Her er den vist efterhånden blevet til månedens gæst, som jeg lige nikker goddag til, og så sparker jeg den ud ad døren. Af en eller anden grund er den dukket op pga tråden her, så den lurer da nok bagude et sted, men den får ingen plads her. Dårlig vært :D

Selve den fysiske afhængighed er i øvrigt overstået indenfor de første 3 ugers tid, resten foregår mellem ørerne.
0
14 11 14
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 31. jan 2016, 15:01

De rygetanker jeg får er sådan "nå, nu ville jeg normalt sidde med en cigaret" - og så er "trangen", tanken, eller hvad vi nu skal kalde det, hurtigt væk igen. Jeg er vildt god til at beskæftige mig med alt muligt både fysisk og psykisk, så jeg har endnu ikke dvælet ved tankerne om cigaretterne (andet end i fredags hvor jeg drak vin). Jeg skal også lovet for at jeg får trænet en del i disse dage - ikke den værste sideeffekt :fløjt:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25612

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 31. jan 2016, 15:08

Bare det ikke er kæberne, du træner :lol:
1
14 11 14
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 31. jan 2016, 15:55

Her er det også et temmelig kontant "goddag og farvel" til den lille hyggerygers forslag - det er sjældent, det får lov at fylde mere end et par tanker, før jeg er videre.

Lige nu er jeg i gang med at måle op til højbede i haven. Det er praktisk at have et projekt, jeg kan kaste mig over, hvis jeg trænger til st blive distraheret :-D
2

Tilbage til "Livets forhold"