hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf mariannaa » 27. aug 2015, 18:41

Jeg viste ikke lige hvor jeg skulle poste tråden så prøver her.

Min mor har hjemmesygeplejeske på lige nu fordi hun pga. infektionssygdom er meget konfus (nærmest dement) jeg forsøger på at komme i kontakt med hende via telefon, men hun kan ikke finde ud af at tage den (jeg har haft kontaktet deres nabo) Min mor har sagt til sygeplejersken (for et par timer siden), at hun ikke behøver at komme mere i aften, men det vurdere jeg nu at hun gør.

Så spørgsmålet er. Hvordan får man fat i sådan en? Nogen der ved hvor man skal ringe hen? Jeg er selv noget presset pt (har ikke sovet et døgn pga. at jeg skulle observere hende i nat og i dag) så kan ikke overskue hvor og hvem man skal have fat i? Noget der kan hjælpe?

Jeg er ikke hjemme hos hende nu, men hos mig selv og hun bor ikke lige i nærheden.
0
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf Frk. L » 27. aug 2015, 18:50

Enig i alt hvad Rakel skriver!

Prøv at Google kommune + hjemmepleje / hjemmesygepleje. Så finder du forhåbentlig nogle numre.

Det kan man i hvert fald i 'min' kommune, hvor det hele er at finde på hjemmesiden.
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf mariannaa » 27. aug 2015, 18:52

Rakel skrev:Har du slået hjemmeplejen op - altså deres hovednummer? Der kan være henvisning på en telefonsvarer.

Har du det nummer, som din mor bruger til hverdag? Der kan også være en telefonsvarer, der oplyser, hvordan man kommer akut i kontakt med hjemmeplejen.

Din mor bør have en kommunikationsmappe med relevante telefonnumre, men er du ikke hos hende, så nytter det jo ikke.

Ellers ring 114 og bliv stillet om til det lokale politi. De bør kunne hjælpe.


Jeg har fundet ud af at hjemmesygeplejesen er tilknyttet Hjortshøj lokalcenter, men jeg synes ikke at jeg kan finde et nummer (som gælder om aftenen)
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf mariannaa » 27. aug 2015, 18:58

Jeg kan slet ikke finde noget nummer
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf mariannaa » 27. aug 2015, 19:00

Det er det her plejehjem, men der står ikke noget nummer http://www.aarhus.dk/sitecore/content/S ... sc_lang=da
nummeret neders på siden henviser til at man uden for åbningstiden skal ringe til den lokale brandstation
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf mariannaa » 27. aug 2015, 19:06

Rakel skrev:http://www.aarhus.dk/sitecore/content/Subsites/OmraadeChristiansbjerg/Home/Hvem-er-vi/Kontakt-til-Christiansbjerg/Hjemmeplejen.aspx?sc_lang=da


Taler vi Århus?



:kys:

det var det rigtige sted. De sender en sygeplejeske nu
2
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf mariannaa » 27. aug 2015, 19:07

Mange tak for hjælpen :)
1
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf mariannaa » 1. sep 2015, 13:21

Jeg trækker lige min tråd op igen og håber at nogen kan svare.

Det gik lidt frem for min mor, men igår er det så gået tilbage igen.

Forhåbentligt indlægger lægen hende når han ser til hende senere i dag, men da jeg talte i telefon med ham, synes jeg at han lød noget forbeholdene. Noget med at der i øjeblikket var travlt og at det så måske vil føles som en banegård. De sygeplejersker som kommer hos hende, mener også at hun bør indlægges, men hvis nu ikke hun kan blive det,så vil jeg gerne have at hun kommer hjem til mig, så jeg kan passe hende her.

Jeg kan ikke holde ud at være hjemme hos hende, fordi der er så beskidt. Det er nok 10 år siden at deres soveværelse er blevet gjort rent og der ligner mest af alt en stal, helt fyldt af spindelvæv, støv osv. Jeg var ikke klar over at det stod så slemt til, fordi jeg ikke har set soveværelset i flere år, da min stedfar også er meget syg og ligger i soveværelset det meste af tiden.

Min stedfar er meget højtråbende, larmende, har radio og fjernsyn kørende på fuld styrke og der er ingen steder hvor jeg kan være og jeg kan ikke holde til det længere tid af gangen (jeg har en psykisk sygdom som jeg pga. stress er meget påvirket af lige nu)

og nu til mit spørgsmål, kan jeg flytte min mor hjem til mig i en periode og så få hjemmesygeplejeske til hende her i stedet for? Vi bor begge i Århus kommune
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf mariannaa » 1. sep 2015, 13:48

Rakel skrev:Ja, det kan du, men der kan været et døgns ventetid eller så på at få det praktiske i orden.


Det lyder godt tak. Det beroliger mig lidt. Et døgn skal jeg nok klare.
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf mariannaa » 1. sep 2015, 14:19

Rakel skrev:
mariannaa skrev:
Rakel skrev:Ja, det kan du, men der kan været et døgns ventetid eller så på at få det praktiske i orden.


Det lyder godt tak. Det beroliger mig lidt. Et døgn skal jeg nok klare.



Tag fat i Hjemmeplejen i det øjeblik, at du bestemmer dig for at tage din mor hjem - også selvom det er udenfor alm arbejdstid. Dels så ved Hjemmeplejen, hvor din mor er og dels kan der komme skub i at omlægge evt ruteplaner sådan at din mor kan få de tilsyn, der er nødvendige.


Tak det vil jeg gøre.

Heldigvis er det blevet besluttet at hun skal indlægges så nu venter vi bare på en transport.

Når hun bliver udskrevet vil jeg dog have hende her hjem (hvis hun ikke er blevet helt frisk igen), så hun kan komme sig helt - og i mens så skal jeg have sat noget rengøring i gang i deres hjem.

Jeg tænker at det må være meget sundheds skadeligt at sove i sådan et miljø? Jeg fik det hvert fald mærkeligt i halsen da jeg "sov" derinde (overvågede hende) i sidste uge.
0
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf Frk. L » 1. sep 2015, 14:37

Det kan du sagtens. Snak med sygeplejerskerne. De kan kontakte de relevante kollegaer og sørger for at hjælpen startes op på din adresse. Det samme gælder hvis der er behov for hjemmehjælp også.

Jeg ville desuden kontakte hjemmeplejen og se om der ikke kan startes op med noget ekstra rengøring hjemme hos din mor. Det lyder ikke rimeligt at de skal bo sådan. Evt. få sygeplejersken til at sætte de i gang også.
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf Frk. L » 1. sep 2015, 14:38

Sorry - havde ikke set de andre indlæg! Godt hun er blevet indlagt, og nej det er ikke sundt at bo sådan. Der skal sættes gang i noget rengøring.
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf mariannaa » 1. sep 2015, 16:00

Fräulein L. skrev:Det kan du sagtens. Snak med sygeplejerskerne. De kan kontakte de relevante kollegaer og sørger for at hjælpen startes op på din adresse. Det samme gælder hvis der er behov for hjemmehjælp også.

Jeg ville desuden kontakte hjemmeplejen og se om der ikke kan startes op med noget ekstra rengøring hjemme hos din mor. Det lyder ikke rimeligt at de skal bo sådan. Evt. få sygeplejersken til at sætte de i gang også.


De er ret stride i visitationen til hjemmehjælp.

De har fået tilkendt 45 min. hver 3. uge og kun i gulvhøjde. Min mor var endda blind på det tidspunkt de fik visitationen (det er hun heldigvis ikke mere) jeg har aftalt med min svigerinde, at vi laver en hovedrengøring og så må vi lave et skema hvor vi så kan deles lidt om opgaverne.

Min svigerinde har været sød til lige at gøre lidt rent når hun er der, og jeg plejer også at tage lidt fx. en støvsugning, men jeg kan pga en skade på mine hænder (har fået syre ned over dem) ikke tåle at bruge nogen former for rengøringsmiddel, og så er det svært at få vasket i bund, men vi skal nok finde ud af det. De skal i hvert faldt ikke bo i sådan et griseri længere.

Min mors sygeplejeske ringede for kort siden til mig da han mødte ind i sin vagt (havde jeg bedt eftermiddags sygeplejersken om) og han sagde at det ikke var noget problem ,hvis min mor bliver flyttet hjem til mig i en periode efter endt indlæggelse (hvis der er brug for det) og de skal nok hjælpe mig med det. Det er et rigtig venligt og hjælpsom team af plejere hun er tilknyttet.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. sep 2015, 10:06

mariannaa skrev:
Min mors sygeplejeske ringede for kort siden til mig da han mødte ind i sin vagt (havde jeg bedt eftermiddags sygeplejersken om) og han sagde at det ikke var noget problem ,hvis min mor bliver flyttet hjem til mig i en periode efter endt indlæggelse (hvis der er brug for det) og de skal nok hjælpe mig med det. Det er et rigtig venligt og hjælpsom team af plejere hun er tilknyttet.



Dejligt at der er styr på den del, og ro omkring dette :) Det må hjælpe en del, og også være til fordel for dig at du kan give den hjælp du gerne vil, og samtidig have den ro og tryghed det giver at være i eget hjem!

Mht. din mor og stedfars hjem, det lyder slemt! - hvis du har et indblik i din mors økonomi, og ved at hun har midlerne til det, så synes jeg godt at man som pårørende kan tillade sig at optræde lidt formynderisk, og afkræve sin forældre at de med ens hjælp f.x. bestiller et firma til at komme og rydde og op gøre rent.

Man kan diskutere om hvorvidt det er kommunen der har en omsorgs-pligt her, det har de jo i et eller andet omfang, men man har jo også selv en pligt til at gøre en forskel for sig selv i eget liv :) Og der er naturligvis en stor belastning når man som pårørende erfarer hvordan ens forældre har ladet stå til med sådanne ting, og over lange perioder.

Jeg håber din mor er i snarlig bedring.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: hvordan kommer man i kontakt med en hjemmesygeplejeske - aften?

Indlægaf mariannaa » 4. sep 2015, 16:03

DD_81 skrev:
mariannaa skrev:
Min mors sygeplejeske ringede for kort siden til mig da han mødte ind i sin vagt (havde jeg bedt eftermiddags sygeplejersken om) og han sagde at det ikke var noget problem ,hvis min mor bliver flyttet hjem til mig i en periode efter endt indlæggelse (hvis der er brug for det) og de skal nok hjælpe mig med det. Det er et rigtig venligt og hjælpsom team af plejere hun er tilknyttet.



Dejligt at der er styr på den del, og ro omkring dette :) Det må hjælpe en del, og også være til fordel for dig at du kan give den hjælp du gerne vil, og samtidig have den ro og tryghed det giver at være i eget hjem!

Mht. din mor og stedfars hjem, det lyder slemt! - hvis du har et indblik i din mors økonomi, og ved at hun har midlerne til det, så synes jeg godt at man som pårørende kan tillade sig at optræde lidt formynderisk, og afkræve sin forældre at de med ens hjælp f.x. bestiller et firma til at komme og rydde og op gøre rent.

Man kan diskutere om hvorvidt det er kommunen der har en omsorgs-pligt her, det har de jo i et eller andet omfang, men man har jo også selv en pligt til at gøre en forskel for sig selv i eget liv :) Og der er naturligvis en stor belastning når man som pårørende erfarer hvordan ens forældre har ladet stå til med sådanne ting, og over lange perioder.

Jeg håber din mor er i snarlig bedring.


Min papbror, svigerinde og jeg laver en hovedrengøring i weekenden. Jeg tror at de har økonomi til at betale for noget privat rengøring, men min papfar er ikke nem at have med at gøre og jeg tror ikke at min mor orker at tage den kamp. Fremadrettet deler vi derfor rengøringen op mellem "os børn"

"Heldigvis" så har det hvis lange udsigter før at min mor bliver udskrevet. Hun har et meget lavt saltindhold i blodet, og hun har ikke rigtigt responderet på de tiltag hospitalet har gjort i den forbindelse. Altså det går fremad, men kun langsomt. Det tager tid sådan noget siger personalet. Jeg skriver heldigvis, fordi jeg ikke kan holde til (psykisk) at hun er hjemme hos sig selv, når hun ikke er sig selv ( er stadigvæk meget defus) og ikke evner at klare sig uden hjælp.

Personalet mener, at grunden til at hun har så lavt et saltindhold i blodet er fordi min mor drikker for meget rødvin. Hun siger selv at hun drikker 2-3 glas om dagen, men jeg tror dog at det nogen dage er mere. Derfor må hun ikke længere drikke alkohol, hvilket jeg tror bliver lidt af en kamp.

Hun er for øvrigt meget begejstret for personalet og er lykkelig for at at det ikke er kommune hospitalet hun er blevet indlagt på. Det er så kommune hospitalet hun er indlagt på, men det fatter hun bare ikke :stoned: ( vi har Skejby, amtsygehuset og kommune hospitalet).
0

Tilbage til "Livets forhold"