Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 29. jan 2016, 08:31

Wizzze skrev:
D.itsen skrev:
kidkomb skrev:En god ven har følgende statusopdatering på FB, og deeet må man ikke sige kan jeg se. Og må jeg have lov at informere om, at han er højt uddannet og absolut ikke DF-vælger på nogen måde. -gud hvor er det åndssvagt at skulle lave den disclaimer alle steder efterhånden...

Let's stop all this emotional nonsense and look at the facts.
The following link is from the official homepage belonging to the Danish Embassy in USA, who want to share a few facts. Please also take note That when they write that Denmark spent 2nd most among all of Europe Union states on refugees as a percentage of GDP, Sweden is the only country to top this. I'm proud that we at least spend what is needed to take proper care of our new guests!
And with regards to the highly debated initiative to reduce values of immigrants to 10.000 DKK (1.350 EUR) before they can expect economical support from the society. This is news in Denmark, but has been practice in many countries for a long time. In Switzerland the possessed values are restricted to 1.000 CHF (900 EUR), in Germany 750 EUR and Norway 5.000 NKK (530 EUR). Just to mention a few.
Even Danish citizens are not allowed to posses valuables worth more than 10.000 DKK (1.350 EUR) before receiving support (Kontanthjælp) from the society, why should that be any different for refugees and immigrants? If you can pay for your own food, do so. If you can't, we help you. Fair deal!

Men de 10000 er da ikke i smykker osv er det? Altså i forhold til om man kan få kontanthjælp (jeg er bare nysgerrig).


Svaret er, "det kommer an på". Hvis man søger kontanthjælp kommer der ikke nogen hjem og undersøger om der hænger kunst på væggen, eller kigger i smykkeskrinet. Men kan man se at der lige før ansøgningen om kontanthjælp er blevet brugt mange penge på ting, så kan man godt få besked om at de skal leveres tilbage eller de skal sælges, og man så skal leve for de penge først, inden der udbetales kontanthjælp.
Ligesom man kan få at vide at pensionsopsparinger skal hæves og bruges.

Tak for uddybning. Det gør så også at jeg ikke mener at man kan sammenligne det at tage smykker fra flygtninge med at kontanthjælpsmodtagere ikke må have en formue på over 10000 (medmindre man selvfølgelig kan eftervise at flygtningenes penge er sat i smykker for at kunne "skjule" en formue)
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 29. jan 2016, 09:59

D.itsen skrev:
Wizzze skrev:
D.itsen skrev:
kidkomb skrev:En god ven har følgende statusopdatering på FB, og deeet må man ikke sige kan jeg se. Og må jeg have lov at informere om, at han er højt uddannet og absolut ikke DF-vælger på nogen måde. -gud hvor er det åndssvagt at skulle lave den disclaimer alle steder efterhånden...

Let's stop all this emotional nonsense and look at the facts.
The following link is from the official homepage belonging to the Danish Embassy in USA, who want to share a few facts. Please also take note That when they write that Denmark spent 2nd most among all of Europe Union states on refugees as a percentage of GDP, Sweden is the only country to top this. I'm proud that we at least spend what is needed to take proper care of our new guests!
And with regards to the highly debated initiative to reduce values of immigrants to 10.000 DKK (1.350 EUR) before they can expect economical support from the society. This is news in Denmark, but has been practice in many countries for a long time. In Switzerland the possessed values are restricted to 1.000 CHF (900 EUR), in Germany 750 EUR and Norway 5.000 NKK (530 EUR). Just to mention a few.
Even Danish citizens are not allowed to posses valuables worth more than 10.000 DKK (1.350 EUR) before receiving support (Kontanthjælp) from the society, why should that be any different for refugees and immigrants? If you can pay for your own food, do so. If you can't, we help you. Fair deal!

Men de 10000 er da ikke i smykker osv er det? Altså i forhold til om man kan få kontanthjælp (jeg er bare nysgerrig).


Svaret er, "det kommer an på". Hvis man søger kontanthjælp kommer der ikke nogen hjem og undersøger om der hænger kunst på væggen, eller kigger i smykkeskrinet. Men kan man se at der lige før ansøgningen om kontanthjælp er blevet brugt mange penge på ting, så kan man godt få besked om at de skal leveres tilbage eller de skal sælges, og man så skal leve for de penge først, inden der udbetales kontanthjælp.
Ligesom man kan få at vide at pensionsopsparinger skal hæves og bruges.

Tak for uddybning. Det gør så også at jeg ikke mener at man kan sammenligne det at tage smykker fra flygtninge med at kontanthjælpsmodtagere ikke må have en formue på over 10000 (medmindre man selvfølgelig kan eftervise at flygtningenes penge er sat i smykker for at kunne "skjule" en formue)


Jeg kan stadig ikke finde ud af hvordan denne sag opstod, om det var med vilje og man ville sende et budskab ud i verden, eller det bare var dumhed :gruble:

Hvis man ville stramme, så kunne man jo bare have henvist til eksisterende lovgivning, og sagt at asylansøgere var underlagt samme regler som kontanthjælpsmodtagere, så ville der ikke være nogen ballade, og man ville opnå det samme man nu er endt med.

Men mon ikke smykker er blevet nævnt, fordi man ved at kulturen i Mellemøsten er anderledes, der bruger man ikke pensionsopsparinger, eller at købe sommerhuse. Nej overskydende penge bruges til at købe guld, primært i form af smykker, fordi de nemt kan sælges igen, hvis man mangler penge, eller de kan bruges som medgift når en datter skal afsættes, og så er guldsmykker nemme at flytte og tage med hvis man skal flygte, og deres værdi er nogenlunde ens overalt. Gætter på at det er derfor at smykkeloven er blevet til :gruble:
3
Do as I say! :whip:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 29. jan 2016, 15:03

Wizzze skrev:
D.itsen skrev:
Wizzze skrev:
D.itsen skrev:
kidkomb skrev:En god ven har følgende statusopdatering på FB, og deeet må man ikke sige kan jeg se. Og må jeg have lov at informere om, at han er højt uddannet og absolut ikke DF-vælger på nogen måde. -gud hvor er det åndssvagt at skulle lave den disclaimer alle steder efterhånden...

Let's stop all this emotional nonsense and look at the facts.
The following link is from the official homepage belonging to the Danish Embassy in USA, who want to share a few facts. Please also take note That when they write that Denmark spent 2nd most among all of Europe Union states on refugees as a percentage of GDP, Sweden is the only country to top this. I'm proud that we at least spend what is needed to take proper care of our new guests!
And with regards to the highly debated initiative to reduce values of immigrants to 10.000 DKK (1.350 EUR) before they can expect economical support from the society. This is news in Denmark, but has been practice in many countries for a long time. In Switzerland the possessed values are restricted to 1.000 CHF (900 EUR), in Germany 750 EUR and Norway 5.000 NKK (530 EUR). Just to mention a few.
Even Danish citizens are not allowed to posses valuables worth more than 10.000 DKK (1.350 EUR) before receiving support (Kontanthjælp) from the society, why should that be any different for refugees and immigrants? If you can pay for your own food, do so. If you can't, we help you. Fair deal!

Men de 10000 er da ikke i smykker osv er det? Altså i forhold til om man kan få kontanthjælp (jeg er bare nysgerrig).


Svaret er, "det kommer an på". Hvis man søger kontanthjælp kommer der ikke nogen hjem og undersøger om der hænger kunst på væggen, eller kigger i smykkeskrinet. Men kan man se at der lige før ansøgningen om kontanthjælp er blevet brugt mange penge på ting, så kan man godt få besked om at de skal leveres tilbage eller de skal sælges, og man så skal leve for de penge først, inden der udbetales kontanthjælp.
Ligesom man kan få at vide at pensionsopsparinger skal hæves og bruges.

Tak for uddybning. Det gør så også at jeg ikke mener at man kan sammenligne det at tage smykker fra flygtninge med at kontanthjælpsmodtagere ikke må have en formue på over 10000 (medmindre man selvfølgelig kan eftervise at flygtningenes penge er sat i smykker for at kunne "skjule" en formue)


Jeg kan stadig ikke finde ud af hvordan denne sag opstod, om det var med vilje og man ville sende et budskab ud i verden, eller det bare var dumhed :gruble:

Hvis man ville stramme, så kunne man jo bare have henvist til eksisterende lovgivning, og sagt at asylansøgere var underlagt samme regler som kontanthjælpsmodtagere, så ville der ikke være nogen ballade, og man ville opnå det samme man nu er endt med.

Men mon ikke smykker er blevet nævnt, fordi man ved at kulturen i Mellemøsten er anderledes, der bruger man ikke pensionsopsparinger, eller at købe sommerhuse. Nej overskydende penge bruges til at købe guld, primært i form af smykker, fordi de nemt kan sælges igen, hvis man mangler penge, eller de kan bruges som medgift når en datter skal afsættes, og så er guldsmykker nemme at flytte og tage med hvis man skal flygte, og deres værdi er nogenlunde ens overalt. Gætter på at det er derfor at smykkeloven er blevet til :gruble:

Det kan godt være det er årsagen. Uanset hvad er det langt ude at politiet da lige skulle kunne bedømme hvad et smykke er værd :rulle:
Nå, off topic.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 29. jan 2016, 15:09

Wizzze skrev:Jeg kan stadig ikke finde ud af hvordan denne sag opstod, om det var med vilje og man ville sende et budskab ud i verden, eller det bare var dumhed :gruble:

Uden at være helt sikker mener jeg, det for alvor tog fart, da en DF-mand blev interviewet og sgade, at de selvfølgelig også skulle tage vielsesringene :gruble:
1
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dr_bp » 29. jan 2016, 16:09

dgd2007 skrev:
Wizzze skrev:Jeg kan stadig ikke finde ud af hvordan denne sag opstod, om det var med vilje og man ville sende et budskab ud i verden, eller det bare var dumhed :gruble:

Uden at være helt sikker mener jeg, det for alvor tog fart, da en DF-mand blev interviewet og sgade, at de selvfølgelig også skulle tage vielsesringene :gruble:

Det var Martin Henriksen, som beskyldte regeringen for løftebrud ift forhandlingen om asylpakken. Han mente at regeringen havde sagt ok til at tage ALT af værdig, regeringen (i hvert fald Søren Pind) mente at de havde sagt ok til at konfiskere større formuer.

Jeg er venligboet og radikal og generelt meget imod stramningerne på asyl - og integrationsområdet, men jeg kan egentlig godt se det rimelige i at forlange at mennesker, der har mulighed for det, så vidt muligt selv skal finansiere deres ophold her - dog ikke ved hjælp af højt skattede arvestykker eller andet med affektionsværdi. Mere i den forstand, at kommer der en flygtning hertil med 'en kuffert fuld af diamanter' (som Søren Pind tolkede det), er det rimeligt at forvente at h*n selv betaler sit ophold mens sagen behandles.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 29. jan 2016, 17:26

Dr_bp skrev:Det var Martin Henriksen, som beskyldte regeringen for løftebrud ift forhandlingen om asylpakken. Han mente at regeringen havde sagt ok til at tage ALT af værdig, regeringen (i hvert fald Søren Pind) mente at de havde sagt ok til at konfiskere større formuer.

Jeg er venligboet og radikal og generelt meget imod stramningerne på asyl - og integrationsområdet, men jeg kan egentlig godt se det rimelige i at forlange at mennesker, der har mulighed for det, så vidt muligt selv skal finansiere deres ophold her - dog ikke ved hjælp af højt skattede arvestykker eller andet med affektionsværdi. Mere i den forstand, at kommer der en flygtning hertil med 'en kuffert fuld af diamanter' (som Søren Pind tolkede det), er det rimeligt at forvente at h*n selv betaler sit ophold mens sagen behandles.

Sådan husker jeg det også. Først Søren Pind hos Clement, der taler om kufferter med diamanter. Bagefter kom Martin Henriksen på banen med vielsesringe. Og så skred debatten i en stor forvirring.
Jeg synes, jeg i går hørte Bertel Haarder sige at regeringen begik en fejl ved ikke straks at skære igennem og afvise forslaget om vielsesringe.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 30. jan 2016, 20:34

ShuruQ skrev:Vores asylansøgere bliver sendt til dansk undervisning nærmest før de er inde i landet. Det skal de også. PUNKTUM.

I Danmark har talent var der en deltager, ved navn Marcus, amerikaner tror jeg. Arbejder hos Lego. Har boet her i. Talte nærmest ikke et ord dansk. Han var knaldhamrende ubeskrivelig dygtig. Jeg var virkelig rørt. Men det irriterer mig sgu at man kan have boet her i 5 år uden at have gidet lære sproget. Jeg siger ikke man skal tale flydende dansk, men til husbehov og lidt til burde man altså kunne.


Jeg undrede mig også over, at han ikke kunne mere dansk efter 5 år. Men det er nok ulempen ved at arbejde hos LEGO, den afdeling han er i er nok temmelig international og jeg kunne forestille mig at de snakker engelsk til daglig.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Æske » 30. jan 2016, 21:09

Daine skrev:
ShuruQ skrev:Vores asylansøgere bliver sendt til dansk undervisning nærmest før de er inde i landet. Det skal de også. PUNKTUM.

I Danmark har talent var der en deltager, ved navn Marcus, amerikaner tror jeg. Arbejder hos Lego. Har boet her i. Talte nærmest ikke et ord dansk. Han var knaldhamrende ubeskrivelig dygtig. Jeg var virkelig rørt. Men det irriterer mig sgu at man kan have boet her i 5 år uden at have gidet lære sproget. Jeg siger ikke man skal tale flydende dansk, men til husbehov og lidt til burde man altså kunne.


Jeg undrede mig også over, at han ikke kunne mere dansk efter 5 år. Men det er nok ulempen ved at arbejde hos LEGO, den afdeling han er i er nok temmelig international og jeg kunne forestille mig at de snakker engelsk til daglig.


Det gør de også, men jeg ved også at han er skuffet over sig selv, at han ikke er bedre til sproget endnu :)
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 30. jan 2016, 22:29

Hey jeg kan også "Jeg kan lære dig pik" og "Hvad er klokken".
Og så kan jeg sige 3, 5 og 8 :lol:
Vigtigt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 30. jan 2016, 22:55

Dikus skrev:Jeg kan tre ord på grønlandsk efter halvandet år. Jeg skal ikke kaste med sten.

Kajaq, anoraq og femtusind tons :)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 30. jan 2016, 23:27

Økologi er ikke nødvendigvis bæredygtigt i det store billede.
3
14 11 14
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 31. jan 2016, 08:27

Dikus skrev:Nåh ja. Og appelsini, mit telefonnumer+mi og den slags [...]

Men kajak og anorak er trods alt "rigtige" grønlandske ord, som vi har overtaget. :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 31. jan 2016, 08:51

Dikus skrev:
dgd2007 skrev:
Dikus skrev:Jeg kan tre ord på grønlandsk efter halvandet år. Jeg skal ikke kaste med sten.

Kajaq, anoraq og femtusind tons :)


Nåh ja. Og appelsini, mit telefonnumer+mi og den slags :stoned:

Man kommer langt med at kunne sige Iggu! (Hvor er du sød) :P
0
...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 31. jan 2016, 19:26

I Silkeborg holder vi fest i fire dage i september. Hvorfor? Fordi motorvejen åbner.
Kommunen kører besparelser på besparelser, som går ud over de svageste. Men 1 million kroner kan de godt finde som tilskud til motorvejsfesten.

Det er latterligt. Fair nok, man er glad, fordi motorvejen endelig er færdig. Men fest i fire dage? Come on! Men det må man ikke sige, for Silkeborg er helt oppe at køre. Byen burde omdøbes til Ibiza. Fester er 1. prioritet.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 31. jan 2016, 19:56

[quote="FruDulle"Jeg klarede den også hurtigt med arabisk da jeg boede i Egypten og fik en masse brugbare dagligdags ord ind i Vietnam. Men Bangla, nix. Det var heller aldrig nødvendigt, havde aldrig noget med lokale at gøre som ikke kunne engelsk.[/quote]
Jeg ved ikke med Bangladesh, men i Indien er de lokale jo også nogle gange nødt til at tale engelsk, hvis de skal forstå en fra den anden ende af landet :)
0

Tilbage til "Generelt"