Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. feb 2016, 11:39

Aima skrev:Cirkus, hvad er det for en skemabog? Bare ordet i sig selv er :love:


Det er såmænd bare en studiekalender uden faste datoer, som jeg fandt på udsalg i Magasin til en tyver :) Jeg bruger Month- og Timetable-siderne ens.
Størrelsen og spiralryggen tiltaler mig, fordi formålet med bogen er at have den liggende opslået herhjemme. Den er kun beregnet til at planlægge og notere de "bløde" gøremål såsom måltider, motion og kreative projekter. Alt det, der altid kan lægges helt enormt fleksibelt og som derfor for mit vedkommende har en tendens til at blive skubbet rundt mellem mine faste aftaler. Dém skriver jeg ikke ind i skemabogen på nær, at jeg lige skraverer de timer, som de optager; de får lov til at blive i min Google-kalender.

Der er også sider til noter, hvor jeg vil holde regnskab over mine gåture og notere ideer til indkøb, snacks, osv.
Helt bagest er der en masse plads til kontaktpersoner. Det er lidt æv og spild af plads. Hvem bruger dog det i 2016?

Billede
1
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 1. feb 2016, 12:03

Jeg er misundelig på jer, der faster, men til gengæld taber jeg mig rigtig meget af at amme, så det går vel lige op...

Vi har fødselsdag i denne måned så jeg skal lige prøvebage nogle kager. I dag en blondie med hindbær fordi mange åbenbart har problemer med den. Og jeg har allerede spist et stykke :genert:

Til gengæld skal vi have grillet spidskål og aubergine med couscous og granatæblekerner til aftensmad.
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Filipai » 1. feb 2016, 15:35

Første dage tilbage på studiet efter en uges ferie. Og det er ikke gået godt, vi havde åbenbart ikke mere mælk, så derfor stod den på havregrød med sukker til morgenmad. Så var der udsolgt af den sunde frokost, og derfor blev frokosten en pizzasnegl, og så lige for prikken over i'et, så blev der delt gratis scones ud.
Husker vitaminpillerne, men det er vidst også det eneste der fungerer Idag
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 1. feb 2016, 16:08

Filipai skrev:Første dage tilbage på studiet efter en uges ferie. Og det er ikke gået godt, vi havde åbenbart ikke mere mælk, så derfor stod den på havregrød med sukker til morgenmad. Så var der udsolgt af den sunde frokost, og derfor blev frokosten en pizzasnegl, og så lige for prikken over i'et, så blev der delt gratis scones ud.
Husker vitaminpillerne, men det er vidst også det eneste der fungerer Idag


Øv! I morgen bliver bedre :kys:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 1. feb 2016, 16:09

Jeg endte med at spise det der svarer til 1½ stk. kage og en halv bolle nede i børnehaven. Jeg er ikke helt tilfreds med mig selv, men sket er sket.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 1. feb 2016, 16:14

Velkommen til nye - og hold da op, der er gang i den her på månedens første dag! I er seje, er I!

Jeg har haft en.....besynderlig dag.
1) En time for sent op i morges - manden skulle starte på kursus, så vi måtte dele børneafleveringen. Jeg nåede lige på arbejde til tiden.
2) Jeg nåede ikke at få morgenmad, men var hyper nok helt indtil middag trods projektfremlæggelser. Klokken 12 var jeg dog nødt til at spise en havrekiks. Dvs. jeg nåede op på 15 timers reel faste - det har jeg endnu ikke lykkedes med på en arbejdsdag.
3) Tvang mig selv til fitness. Gik i gang med crosstraineren og opdagede, det sgu egentlig kørte meget godt. Efter 20 min. tjekkede jeg telefonen på vej til mavebænken - manden var i krise, han stod i lang kø på apoteket og kunne ikke hente børn.
Så det var en småsvedig mor, der stod i SFO og bhv. et kvarter senere... Nam!
4) Vi nåede grundet morgenstressen ikke at tage kyllingefileter op. Så min nødløsning må være tun med hytteost og rødløg igen. Jeg er bare ikke særlig sulten, så jeg strækker den lidt endnu... Jeg er underligt nok heller ikke træt...
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 1. feb 2016, 16:19

Skralde og Filipai, op på hesten igen, der er en dag igen i morgen :kys:

Jeg løb 10 km i morges - lige præcis halvvejs skvattede jeg på røven, kæft det var glat! :tie: min røv/lår er pænt misfarvet og gør nas :( håber det er bedre i morgen. Skal til Bootylicious og H.I.T. og er virkelig inde i en god trænings-stime, så vil helst ikke aflyse.

Jeg fik trukket en visdomstand ud i dag så madindtaget har været sparsomt, aftensmaden står på frikadeller, salat og tzaziki fra i går - og snacks senere i aften er FORBUDT! :P
Senest rettet af Pandesteg 1. feb 2016, 16:28, rettet i alt 1 gang.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 1. feb 2016, 16:27

Aima skrev:Her går det strygende. 7 dage, 7 X træning. Kosten har været upåklagelig, jeg tager mine vitaminpiller og kosttilskud hver dag, husker både hudpleje og hånd/neglepleje, jeg når mine deadlines uden stress og mit hjem er ryddeligt og rent. Derudover har jeg lavet ingefær/lime og rødbede/æble-powershots til både mig selv, min mor og en veninde.

Det sociale hænger lidt, dog, men det må komme med tiden, lige nu værner jeg ret meget om mit overskud og prioritere at avle mere, fremfor at bruge af det jeg har. Jeg har dog set min mor i dag og fik både McDonalds og kage, det var planlagt.

Fra i morgen og 28 dage frem lever jeg antiinflammatorisk. Jeg er SÅ opsat.


Mmmm McD :love: (ja det fortjente gentagelse :P)

Jeg synes det lyder rigtig spændende med antiinflammatorisk kost, er spændt på dine resultater - forhåbenligt vil du opdatere os en masse herinde? :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 1. feb 2016, 16:42

Skralde skrev:Jeg endte med at spise det der svarer til 1½ stk. kage og en halv bolle nede i børnehaven. Jeg er ikke helt tilfreds med mig selv, men sket er sket.


Jeg har spist 3 stykker kage, så du er ikke alene :kys:

Det bedste er jo egentlig at kunne begrænse sig og holde sig til det ene stykke i stedet for at fråde en halv kage. Jeg er i gang med at øve mig. For nogle år siden kunne jeg ikke have slik, kage, sodavand osv stående uden at spise det :genert:
3
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 1. feb 2016, 19:03

Guilded_Lily skrev:Velkommen til nye - og hold da op, der er gang i den her på månedens første dag! I er seje, er I!

Jeg har haft en.....besynderlig dag.
1) En time for sent op i morges - manden skulle starte på kursus, så vi måtte dele børneafleveringen. Jeg nåede lige på arbejde til tiden.
2) Jeg nåede ikke at få morgenmad, men var hyper nok helt indtil middag trods projektfremlæggelser. Klokken 12 var jeg dog nødt til at spise en havrekiks. Dvs. jeg nåede op på 15 timers reel faste - det har jeg endnu ikke lykkedes med på en arbejdsdag.
3) Tvang mig selv til fitness. Gik i gang med crosstraineren og opdagede, det sgu egentlig kørte meget godt. Efter 20 min. tjekkede jeg telefonen på vej til mavebænken - manden var i krise, han stod i lang kø på apoteket og kunne ikke hente børn.
Så det var en småsvedig mor, der stod i SFO og bhv. et kvarter senere... Nam!
4) Vi nåede grundet morgenstressen ikke at tage kyllingefileter op. Så min nødløsning må være tun med hytteost og rødløg igen. Jeg er bare ikke særlig sulten, så jeg strækker den lidt endnu... Jeg er underligt nok heller ikke træt...


Uff sikke en hektisk dag! Stressniveauet må da have sat forbrændingen op skulle man tro :)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 1. feb 2016, 19:08

Muspel skrev:
Uff sikke en hektisk dag! Stressniveauet må da have sat forbrændingen op skulle man tro :)


Njah, jeg har egentlig ikke været stresset-stresset udover i morges. Og gid, kortisol satte forbrændingen i vejret :(
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 1. feb 2016, 19:34

:pompom: 400 kcal på skimaskinen i mit center på 30 min - jeg føler mig ret sej lige nu. Jeg havde måske heller ikke spist helt kosher, så jeg trængte til at brænde noget af. Og jaja jeg ved godt, at maskiner ikke er så nøjagtige, men det var min pulsmåler, og jeg kørte på 95-100 % i puls næsten samtlige 30 minutter. Jeg havde også lidt pletter for øjnene da jeg var færdig, men jeg blev hurtigt frisk igen.
5
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf superboa » 1. feb 2016, 20:02

Jeg har været ude og svømme i dag for første gang længe - åh det var nice! Og den efterfølgende spa gjorde bestemt ikke oplevelsen ringere :D :love:
40 baner = 1 km på 30 min., ganske som jeg plejer trods den lange pause :)
6
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. feb 2016, 20:14

Jeg har været ude at gå lidt over 4 km. i øsende regne og blæst. Jeg prøvede at gå den modsatte retning af, hvad jeg plejer, og det fungerede rigtig godt, eftersom jeg på den måde gemte den bedste del til sidst. En anden strækning på turen er ikke så spændende. Undervejs fik jeg handlet i Lidl, hvor jeg, takket være god morgenmad og frokost, havde let ved at holde mig til det fornuftige. Den eneste form for snacks, jeg købte, var to marcipanbrød, der var på tilbud, og som er beregnet til min venindes og min biograftur i næste uge. Marcipanbrød er ikke mit favoritslik, omend jeg da godt kan lide dem (ellers havde jeg nok heller ikke købt dem :D), så dem skal jeg nok lade være i fred.

Jeg er nok kommet til at spise lidt for meget ost i dag, og aftensmaden var boller i karry med piskefløde, men hellere det end småspisning af alt muligt mærkeligt i løbet af dagen. Nu er det ved at være tid til "balletyoga" (ikke at forveksle med dans), og så må jeg hellere i få set på den skemabog.
Senest rettet af DetSorteCirkus 1. feb 2016, 21:20, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 1. feb 2016, 20:34

Aima skrev:
Et godt lag håndcreme lige inden du fjerner lakken, den skal ikke nå at absorbere. Og så generelt bløde, ikke-tørre, neglebånd. Jeg har også en lak der gør det der, det er røvirriterende, men du kan fjerne det der skær med en bsgepulveropløsning du lige gnubber fingerspidserne i :)



Tak for tippet - det skal jeg huske! :gogo:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"