Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 1. feb 2016, 16:05

At jeg har fået brev fra ÆldreSagen :forvirret: Altså, jeg ved jo godt, at jeg ikke er en vårhare, men alligevel :wacko:

Og nej...jeg har ikke åbnet det. Tænk hvis det starter med "Kære ældre medborger" :trist:
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 1. feb 2016, 16:17

Pityt skrev:At jeg har fået brev fra ÆldreSagen :forvirret: Altså, jeg ved jo godt, at jeg ikke er en vårhare, men alligevel :wacko:

Og nej...jeg har ikke åbnet det. Tænk hvis det starter med "Kære ældre medborger" :trist:


De er da rigtig ude om sig :gruble:

Kender 2, der også har fået fra dem; adresseret til dem. Og af dem er den yngste 53.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 1. feb 2016, 16:33

icelady skrev:
Pityt skrev:At jeg har fået brev fra ÆldreSagen :forvirret: Altså, jeg ved jo godt, at jeg ikke er en vårhare, men alligevel :wacko:

Og nej...jeg har ikke åbnet det. Tænk hvis det starter med "Kære ældre medborger" :trist:


De er da rigtig ude om sig :gruble:

Kender 2, der også har fået fra dem; adresseret til dem. Og af dem er den yngste 53.

Nu har jeg åbnet det....og de starter med at fortælle mig, at det IKKE handler om min alder, men om at min støtte kan gøre forskel :rulle: Det klinger bare en anelse hult, når de så fortsætter med en masse blabla om, at jeg bør melde mig ind og at de kan hjælpe med problemer med f.eks. pension, hjemmehjælp eller demens!
For fucks sake, altså...jeg mener helt bestemt, at det var 46 og ikke 66 jeg blev sidst :tie:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Firebird » 1. feb 2016, 16:35

Pityt skrev:At jeg har fået brev fra ÆldreSagen :forvirret: Altså, jeg ved jo godt, at jeg ikke er en vårhare, men alligevel :wacko:

Og nej...jeg har ikke åbnet det. Tænk hvis det starter med "Kære ældre medborger" :trist:


Oh God! :stoned:

Først var det forsikringsselskabet der skrev. Så ville regionen pille mig i numsen, og her i fredags tilbød min bank mig en premiumkonto takket være min fremskredne alder. Nu kan jeg altså forstå at der også kommer et brev fra ældresagen bare fordi jeg bliver 50 snart. :nerve:

Det ved jeg ærlig talt ikke om min forfængelighed magter. :wacko:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. feb 2016, 16:53

Pityt skrev:At jeg har fået brev fra ÆldreSagen :forvirret: Altså, jeg ved jo godt, at jeg ikke er en vårhare, men alligevel :wacko:

Og nej...jeg har ikke åbnet det. Tænk hvis det starter med "Kære ældre medborger" :trist:

Der har været noget med, at de skrev til folk, der havde navne, som var typiske/populære for så og så langt tid siden ... og derved ramte plet i mange tilfælde. Så hvis du hedder Tina, Kirsten eller Birgitte ... :fløjt:
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. feb 2016, 16:55

Pityt skrev:Nu har jeg åbnet det....og de starter med at fortælle mig, at det IKKE handler om min alder, men om at min støtte kan gøre forskel :rulle: Det klinger bare en anelse hult, når de så fortsætter med en masse blabla om, at jeg bør melde mig ind og at de kan hjælpe med problemer med f.eks. pension, hjemmehjælp eller demens!
For fucks sake, altså...jeg mener helt bestemt, at det var 46 og ikke 66 jeg blev sidst :tie:


Og for at gøre det hele 10 gange værre, så læste jeg lige din signatur som "Men nu ER jeg jo også pensionist" :pompom:
7
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 1. feb 2016, 17:14

Lemonella skrev:
icelady skrev:Hvordan man kan udtale "mødt" så det IKKE rimer på "født"?


Det kunne skyldes, at nogen (specielt sjællændere), har tendens til, at trække en smule på bogstavet ø, så det kommer til, at lyde som "føødt", hvor man med ordet mødt, siger det hurtigt og uden, at trække på øet. Det gør de fleste også folk fra Sjælland.
Hvis du forstår, hvad jeg mener. :D


Jeg tror, det, du snakker om, er forskellen på udtale med og uden stød (som ikke er det samme som tryk, selv om mange tror det). Sammenlign de to ord Hans (navn) og hans. Der er stød på det første, ikke på det sidste. Ved nogle ord er stød så helt valgfrit og mest bestemt af smag, og hvor man er opvokset i landet. Andre har helt fast stød eller ikke stød, uanset hvor i landet vi er. Har fx aldrig hørt en udtale af ordet 'født', der rimer på 'blødt' (som i 'blødt brød').

Jeg er fra Nordsjælland og siger derimod glad og gerne 'mødt' uden stød. Så hos mig rimer det ikke på 'født' (der altid er med stød og lang vokal).

Variation er da hyggeligt! :D
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 1. feb 2016, 17:22

Firebird skrev:
Pityt skrev:At jeg har fået brev fra ÆldreSagen :forvirret: Altså, jeg ved jo godt, at jeg ikke er en vårhare, men alligevel :wacko:

Og nej...jeg har ikke åbnet det. Tænk hvis det starter med "Kære ældre medborger" :trist:


Oh God! :stoned:

Først var det forsikringsselskabet der skrev. Så ville regionen pille mig i numsen, og her i fredags tilbød min bank mig en premiumkonto takket være min fremskredne alder. Nu kan jeg altså forstå at der også kommer et brev fra ældresagen bare fordi jeg bliver 50 snart. :nerve:

Det ved jeg ærlig talt ikke om min forfængelighed magter. :wacko:

:ae: Selvom numsepilletilbuddet sikkert ville vække vild jubel hos andre :slem:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 1. feb 2016, 17:24

dgd2007 skrev:
Pityt skrev:At jeg har fået brev fra ÆldreSagen :forvirret: Altså, jeg ved jo godt, at jeg ikke er en vårhare, men alligevel :wacko:

Og nej...jeg har ikke åbnet det. Tænk hvis det starter med "Kære ældre medborger" :trist:

Der har været noget med, at de skrev til folk, der havde navne, som var typiske/populære for så og så langt tid siden ... og derved ramte plet i mange tilfælde. Så hvis du hedder Tina, Kirsten eller Birgitte ... :fløjt:

Jeg hedder ingen af delene...og Kirsten og Birgitte er ikke vanvittigt typiske for kvinder i min alder. Som jeg husker det, var der mange der hed Pia og Jeanette :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 1. feb 2016, 17:24

Dirtylittledevil skrev:
Pityt skrev:Nu har jeg åbnet det....og de starter med at fortælle mig, at det IKKE handler om min alder, men om at min støtte kan gøre forskel :rulle: Det klinger bare en anelse hult, når de så fortsætter med en masse blabla om, at jeg bør melde mig ind og at de kan hjælpe med problemer med f.eks. pension, hjemmehjælp eller demens!
For fucks sake, altså...jeg mener helt bestemt, at det var 46 og ikke 66 jeg blev sidst :tie:


Og for at gøre det hele 10 gange værre, så læste jeg lige din signatur som "Men nu ER jeg jo også pensionist" :pompom:

Haaaarh....ja, så ville det være lidt mærkeligt at jeg brokkede mig :lol:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 1. feb 2016, 17:34

Lemonella skrev:
Pityt skrev:
Firebird skrev:
Pityt skrev:At jeg har fået brev fra ÆldreSagen :forvirret: Altså, jeg ved jo godt, at jeg ikke er en vårhare, men alligevel :wacko:

Og nej...jeg har ikke åbnet det. Tænk hvis det starter med "Kære ældre medborger" :trist:


Oh God! :stoned:

Først var det forsikringsselskabet der skrev. Så ville regionen pille mig i numsen, og her i fredags tilbød min bank mig en premiumkonto takket være min fremskredne alder. Nu kan jeg altså forstå at der også kommer et brev fra ældresagen bare fordi jeg bliver 50 snart. :nerve:

Det ved jeg ærlig talt ikke om min forfængelighed magter. :wacko:

:ae: Selvom numsepilletilbuddet sikkert ville vække vild jubel hos andre :slem:


Og så skal man faktisk slet ikke pilles i numsen. :D Man skal besørge på et stk. medfølgende papir som skal sættes fast på toilettet (under brættet). Derefter stikker man en lille pind med riller ned i et stk. afføring og putter pinden ned i et lille rør med lidt væske i og lukker det pænt til. Derefter lægges røret i en frankeret og adresseret kuvert og sendes til undersøgelse.

Jowjow, spændende. :P

Jamen så er der jo ikke engang nogen "gulerod" :lol: Medmindre selvfølgelig man er typen, der rendte og hakkede pinde i hundelorte som barn :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 1. feb 2016, 17:49

Om man kan være nostalgisk mod tidsaldre, man ikke selv har levet i.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 1. feb 2016, 17:54

dgd2007 skrev:
Pityt skrev:At jeg har fået brev fra ÆldreSagen :forvirret: Altså, jeg ved jo godt, at jeg ikke er en vårhare, men alligevel :wacko:

Og nej...jeg har ikke åbnet det. Tænk hvis det starter med "Kære ældre medborger" :trist:

Der har været noget med, at de skrev til folk, der havde navne, som var typiske/populære for så og så langt tid siden ... og derved ramte plet i mange tilfælde. Så hvis du hedder Tina, Kirsten eller Birgitte ... :fløjt:

Jep! Min mor var noget så bitter sidste år som 50 årig der hedder Kirsten.
1
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. feb 2016, 19:21

Pityt skrev:Jeg hedder ingen af delene...og Kirsten og Birgitte er ikke vanvittigt typiske for kvinder i min alder. Som jeg husker det, var der mange der hed Pia og Jeanette :gruble:

Nej, det var også det, jeg mente ... hvis du hed noget, der var typisk for 60-årige nu, så kunne det måske kunne have forklaret, at du fik den henvendelse.
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 1. feb 2016, 19:36

dgd2007 skrev:
Pityt skrev:Jeg hedder ingen af delene...og Kirsten og Birgitte er ikke vanvittigt typiske for kvinder i min alder. Som jeg husker det, var der mange der hed Pia og Jeanette :gruble:

Nej, det var også det, jeg mente ... hvis du hed noget, der var typisk for 60-årige nu, så kunne det måske kunne have forklaret, at du fik den henvendelse.

Det ville måske hjælpe på min kvide over det brev, hvis jeg gjorde det...men nej, mit navn er ret typisk for slutningen af 1960'erne/starten af 1970'erne.
0
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Generelt"