Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15337
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1248
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25661

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 1. feb 2016, 20:06

Jeg har spist øko dit og øko dat til aftensmad. Hvorfor er det så vildt vigtigt at fortælle, at det er økologisk?
7
14 11 14
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9058
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21895

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Purple Haze » 1. feb 2016, 20:09

Delfin skrev:
Purple Haze skrev:
hotlips skrev:
Delfin skrev:
Purple Haze skrev:Jeg har verdens bedste og gladeste farmand ever.
Elsker dig.
.....

Hvilket jo var dejligt, hvis ikke fordi det lyder lidt hult, når man ved at hun bor hos sin bedstemor fordi verdens bedste farmand ikke kan overskue at have hende boende.

Skulle man skrive i en kommentar om hun er flyttet hjem igen?
Ej, må hellere dy mig :fløjt:


Jeg kender ikke den konkrete familie, så måske har du ret, men der er noget i dit indlæg, der gnaver.
Verdens bedste forældre kan godt være den, der lader andre tager over, hvor man ikke selv kan.


Men hvis ikke man selv kan så kan man pr definition ikke være en fantastisk forælder.


Det er ikke det der er tilfældet her, men vil give dig ret.
I så fald kan man være en dårlig forældre som har god selvindsigt - og tager nogle fantastiske valg som i længden er det bedste for barnet.

Nægter at synes at fx. en alkoholiker der er så syg at han/hun ikke kan tage vare på sit barn, er en fantastisk forældre fordi han/hun vælger at "give barnet/ansvaret" til en anden.


Det er jo nok er spørgsmål om, hvad man lægger i ordet fantastisk. Han har trods alt taget det valg, der er bedst for hans barn, selvom det kan være noget af det mest smertefulde for en forældre. Ja han er alkoholiker, og det kan han jo bare lade være med at være, men så let er det jo ikke.


Den diskussion til side siger hun, at hun har en fantastisk far, og så er det vel det, hun føler. Måske ser hun noget i sin far, som du ikke ser.


Det gør hun helt sikkert.

Men som jeg sagde, så er ovenstående et tænkt eksempel, og ikke tilfældet i den konkrete situation.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15337
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1248
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25661

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 1. feb 2016, 20:24

Så er der nok nogle andre nuancer i det, men skal vi ikke bare lægge den der
0
14 11 14
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Juki » 1. feb 2016, 21:17

ShuruQ skrev::P.

Wtf? :stoned:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
D.itsen
Indlæg: 3319
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 562
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8971

Re: Statusopdateringer

Indlægaf D.itsen » 1. feb 2016, 21:24

Pernille skrev:
Oplysning om Aspartam!!!!! skrev:Arla cheasy´s vanilje sukkerfrie yoghurt indeholder Aspartam!
Aspartam omdannes til TRÆSPRIT og FORMALDEHYD ved 30 grader og din krop er 37 grader!
Del del del del! Ud med info om denne folkeforgiftning! Oplys alle i din omgangskreds om det her! http://www.aspartam.dk



:panik:


:stoned:

Jeg får lyst til at klappe folk - med en åre - i ansigtet
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Novella » 1. feb 2016, 21:48

D.itsen skrev:
Pernille skrev:
Oplysning om Aspartam!!!!! skrev:Arla cheasy´s vanilje sukkerfrie yoghurt indeholder Aspartam!
Aspartam omdannes til TRÆSPRIT og FORMALDEHYD ved 30 grader og din krop er 37 grader!
Del del del del! Ud med info om denne folkeforgiftning! Oplys alle i din omgangskreds om det her! http://www.aspartam.dk



:panik:


:stoned:

Jeg får lyst til at klappe folk - med en åre - i ansigtet

Og hvad med hydrogenmonoxid? Det er der garanteret også i yoghurt. Især Arlas.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Statusopdateringer

Indlægaf hotlips » 2. feb 2016, 08:06

Purple Haze skrev:
hotlips skrev:
Delfin skrev:
Purple Haze skrev:Jeg har verdens bedste og gladeste farmand ever.
Elsker dig.
.....

Hvilket jo var dejligt, hvis ikke fordi det lyder lidt hult, når man ved at hun bor hos sin bedstemor fordi verdens bedste farmand ikke kan overskue at have hende boende.

Skulle man skrive i en kommentar om hun er flyttet hjem igen?
Ej, må hellere dy mig :fløjt:


Jeg kender ikke den konkrete familie, så måske har du ret, men der er noget i dit indlæg, der gnaver.
Verdens bedste forældre kan godt være den, der lader andre tager over, hvor man ikke selv kan.


Men hvis ikke man selv kan så kan man pr definition ikke være en fantastisk forælder.


Det er ikke det der er tilfældet her, men vil give dig ret.
I så fald kan man være en dårlig forældre som har god selvindsigt - og tager nogle fantastiske valg som i længden er det bedste for barnet.

Nægter at synes at fx. en alkoholiker der er så syg at han/hun ikke kan tage vare på sit barn, er en fantastisk forældre fordi han/hun vælger at "give barnet/ansvaret" til en anden.


Det er jo forfærdeligt hvor loyale børn er og hvor rystende lidt en der er vant til en virkelig skodforælder ofte skal have af omsorg og opmærksomhed fra dem for at gå helt i selvsving og synes de er superduper.

min ene ex er børnehjemsbarn,det er mange af hans venner også,de fungerer som en slags erstatningsfamilie for hinanden,men de fleste har sporadisk kontakt med deres forældre og jeg kan blive helt dårlig når nogen af de værste lige har leget forældre i en weekend og deres ,nu grandvoksne,børn,der selv har familier stadig bliver helt ekstatiske.

det er helt sikkert godt at man får andre til at tage over når man ikke selv kan,men så stopper det også der,jeg ved godt der må være folk der bliver nødt til det på grund af sygdom eller andet helt uden for deres ansvar,men jeg har aldrig mødt en eneste.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16239
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32442

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 2. feb 2016, 21:53

https://www.facebook.com/Slagelse.sagen.4.soestre

FB-side, med link til underskriftindsamling, for at lægge pres på regeringen, så kommuner ikke kan falde for forældelsesfrist.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16239
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32442

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 3. feb 2016, 11:53

1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16239
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32442

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 3. feb 2016, 18:53

Billede













:love2:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16239
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32442

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 3. feb 2016, 19:31

Billede
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16239
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32442

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 3. feb 2016, 21:19

DFs Ungdom har postet denne:




We support you Donald J. Trump, greetings from Denmark!
#TrumpTrain
Se oversættelse
– her: Denmark.

Billede
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
D.itsen
Indlæg: 3319
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 562
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8971

Re: Statusopdateringer

Indlægaf D.itsen » 3. feb 2016, 22:48

vUlpeS skrev:
D.itsen skrev:
Pernille skrev:
Oplysning om Aspartam!!!!! skrev:Arla cheasy´s vanilje sukkerfrie yoghurt indeholder Aspartam!
Aspartam omdannes til TRÆSPRIT og FORMALDEHYD ved 30 grader og din krop er 37 grader!
Del del del del! Ud med info om denne folkeforgiftning! Oplys alle i din omgangskreds om det her! http://www.aspartam.dk



:panik:


:stoned:

Jeg får lyst til at klappe folk - med en åre - i ansigtet

Hvorfor?

"Upon ingestion, aspartame breaks down into residual components, including aspartic acid, phenylalanine, methanol,[47] in ratio of 4:5:1 by mass[48] and further breakdown products including formaldehyde[49] and formic acid, accumulation of the latter being suspected as the major cause of injury in methanol poisoning."

https://en.wikipedia.org/wiki/Aspartame

Folkeforgiftning. Temperaturen der er årsagen til nedbrydningen i kroppen (mon ikke der er et enkelt enzym ind over).

Alting er giftigt i store nok mængder. At påstå at noget er farligt fordi det indeholder formaldehyd og træsprit uden at snakke om mængder er meningsløst og et udtryk for at man ikke fatter ret meget omkring kemi og biokemi
5
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3319
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 562
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8971

Re: Statusopdateringer

Indlægaf D.itsen » 4. feb 2016, 00:27

vUlpeS skrev:
D.itsen skrev:
vUlpeS skrev:
D.itsen skrev:
Pernille skrev:
Oplysning om Aspartam!!!!! skrev:Arla cheasy´s vanilje sukkerfrie yoghurt indeholder Aspartam!
Aspartam omdannes til TRÆSPRIT og FORMALDEHYD ved 30 grader og din krop er 37 grader!
Del del del del! Ud med info om denne folkeforgiftning! Oplys alle i din omgangskreds om det her! http://www.aspartam.dk



:panik:


:stoned:

Jeg får lyst til at klappe folk - med en åre - i ansigtet

Hvorfor?

"Upon ingestion, aspartame breaks down into residual components, including aspartic acid, phenylalanine, methanol,[47] in ratio of 4:5:1 by mass[48] and further breakdown products including formaldehyde[49] and formic acid, accumulation of the latter being suspected as the major cause of injury in methanol poisoning."

https://en.wikipedia.org/wiki/Aspartame

Folkeforgiftning. Temperaturen der er årsagen til nedbrydningen i kroppen (mon ikke der er et enkelt enzym ind over).

Alting er giftigt i store nok mængder. At påstå at noget er farligt fordi det indeholder formaldehyd og træsprit uden at snakke om mængder er meningsløst og et udtryk for at man ikke fatter ret meget omkring kemi og biokemi


Der er helt klart et enzym ind over, for ellers skulle vi (som du efter alt at dømme ved) hæve kropstemp. til et stykke over 100°C for at nedbryde et væld af stoffer, herunder bl.a. alkoholer. Enzymerne, der er i spil bliver (mere) aktive omkring de 30-40°C, så jeg forstår ikke helt kommentaren i parentesen som sådan. - Skelner du mellem kroppen og kroppens bestanddele?
Methanol kan, så vidt jeg husker, ikke processeres i kroppen, og derfor ophobes methanol, altså er det uhensigtsmæssigt at indtage. Ret mig endelig dersom jeg er helt galt afmarcheret.

Så er der selvfølgelig det med dosis, og nej, det er ikke en dødelig dosis methanol, man finder i Arla-skyr. Ligesom der ikke er dødelige doser af hverken det ene eller det andet i cigaretter. Det er dog et ringe argument for at begynde at ryge, ikke sandt? :)

Oprindeligt indlæg var at det blev nedbrudt ved 30 grader og kroppen var 37 grader. Det giver jo ingen mening i sig selv i kroppen.
Sidste afsnit af dit indlæg kan jeg ikke tage seriøst. Tjek hvad æbler indeholder. Formaldehyd.....
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3319
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 562
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8971

Re: Statusopdateringer

Indlægaf D.itsen » 4. feb 2016, 08:29

vUlpeS skrev:
D.itsen skrev:
vUlpeS skrev:
D.itsen skrev:
vUlpeS skrev:
D.itsen skrev:
Pernille skrev:
Oplysning om Aspartam!!!!! skrev:Arla cheasy´s vanilje sukkerfrie yoghurt indeholder Aspartam!
Aspartam omdannes til TRÆSPRIT og FORMALDEHYD ved 30 grader og din krop er 37 grader!
Del del del del! Ud med info om denne folkeforgiftning! Oplys alle i din omgangskreds om det her! http://www.aspartam.dk



:panik:


:stoned:

Jeg får lyst til at klappe folk - med en åre - i ansigtet

Hvorfor?

"Upon ingestion, aspartame breaks down into residual components, including aspartic acid, phenylalanine, methanol,[47] in ratio of 4:5:1 by mass[48] and further breakdown products including formaldehyde[49] and formic acid, accumulation of the latter being suspected as the major cause of injury in methanol poisoning."

https://en.wikipedia.org/wiki/Aspartame

Folkeforgiftning. Temperaturen der er årsagen til nedbrydningen i kroppen (mon ikke der er et enkelt enzym ind over).

Alting er giftigt i store nok mængder. At påstå at noget er farligt fordi det indeholder formaldehyd og træsprit uden at snakke om mængder er meningsløst og et udtryk for at man ikke fatter ret meget omkring kemi og biokemi


Der er helt klart et enzym ind over, for ellers skulle vi (som du efter alt at dømme ved) hæve kropstemp. til et stykke over 100°C for at nedbryde et væld af stoffer, herunder bl.a. alkoholer. Enzymerne, der er i spil bliver (mere) aktive omkring de 30-40°C, så jeg forstår ikke helt kommentaren i parentesen som sådan. - Skelner du mellem kroppen og kroppens bestanddele?
Methanol kan, så vidt jeg husker, ikke processeres i kroppen, og derfor ophobes methanol, altså er det uhensigtsmæssigt at indtage. Ret mig endelig dersom jeg er helt galt afmarcheret.

Så er der selvfølgelig det med dosis, og nej, det er ikke en dødelig dosis methanol, man finder i Arla-skyr. Ligesom der ikke er dødelige doser af hverken det ene eller det andet i cigaretter. Det er dog et ringe argument for at begynde at ryge, ikke sandt? :)

Oprindeligt indlæg var at det blev nedbrudt ved 30 grader og kroppen var 37 grader. Det giver jo ingen mening i sig selv i kroppen.
Sidste afsnit af dit indlæg kan jeg ikke tage seriøst. Tjek hvad æbler indeholder. Formaldehyd.....


Mig bekendt er 30<37, så jeg forstår ikke helt, hvad det er, der "ikke giver mening i sig selv i kroppen".

Og jeg kender godt til det med æblerne. Og gulerødderne. Og trægulvet. Og fanden og hans pumpestok. Vi kan sikkert regne med at aldehyd-dehydrogenasen gør sin borgerpligt i den henseende.

- Hvis du ikke kan tage det seriøst, så tag det useriøst. Det er mit råd til dig og din lettere umuntre tone :)

Nogen ting bliver omdannet i fri luft ved den rette temperatur. Når det er skrevet, som det var skrevet hvor det kun er nævnt temperatur, så er det svært at tolke som andet end en ikke-enzymatisk omdannelse. Det er lidt fjollet at snakke om den i kroppen, når der her er tale en en enzymatisk omdannelse.

Og udover det :wave:

Edit: btw så er det methanols nedbrydningsproduk, formic acid, som giver problemerne, hvis man indtager træsprit. Og det kan også nedbrydes i kroppen, det går bare langsomere end nedbrydningen af methanol
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Generelt"