Er I dårlige betalere?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Er I dårlige betalere?

Indlægaf Wizzze » 1. feb 2016, 22:09

Dansk modehus lukker, butikkerne betaler ikke, for kunderne er blevet vænnet til ikke at betale fuld pris, og kun købe ind på udsalg eller med store rabatter.

http://www.business.dk/detailhandel/dan ... rksomheden

Med andre ord, er I blevet dårlige betalere? :gruble:

Hvornår, og hvad har du sidst købt til fuld pris?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. feb 2016, 22:14

Absolut en dårlig betaler / kunde - køber sjældent noget til fuld pris, går meget klart efter ting på udsalg.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf LadyFox » 1. feb 2016, 22:22

Når det kommer til tøj ja -ca. 95% af mit tøj er genbrug, ca. 4% undertøj og den sidste % er tilbuds tøj. Så mit sidste køb der var til fuldpris har været en pakke med tre par trusser fra H&M.

Jeg har ikke den store interesse i at deltage i at holde dyre designer mærker kørene, det kan jeg simpelthen ikke se er mit ansvar - slet ikke når der i forvejen er så meget flot, kasseret tøj der sagtens kan tåle et par år mere på bagen, og der så oven i købet er massere at spare. Det er miljøet nok også glad for i længden.
4
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf LadyFox » 1. feb 2016, 22:32

Og jeg synes ærlig talt ikke der er noget at sige til at folk ikke har lyst til at betale fuld pris (1799 kroner) for en skjorte lavet af: 72% polyester, 20% viscose, 8% acrylic som denne:
K2_KIND_front_1_1024x1024.jpg


:wacko:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
...
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Persnikedy » 1. feb 2016, 22:55

Jeg har det sidste år en gang om måneden købt et nyt stykke tøj (nytårsforsæt) fordi jeg simpelthen er for dårlig til at gide at købe tøj.
Så jeg må indrømme at det sidste år er det sket et par gange at der er røget noget til fuld pris med hjem. Dog vil jeg hellere udsalg og nægter at betale mere end 500kr for et stk tøj fordi ja.. jeg er nærig af helveds til når det kommer til tøj.

Dog blev det i Januar til 4 kjoler, alle med -70% og til i alt omkring 450kr for dem alle tilsammen.

Det med at folk ikke betalte er det når folk køber på kredit/afbetaling?
Hvis det er når det er på kredit/afbetaling så er det heldigvis ikke mig der er med i statestikken, for det har jeg aldrig prøvet med tøj. Kun briller
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf LadyFox » 1. feb 2016, 22:59

Persnikedy skrev:Jeg har det sidste år en gang om måneden købt et nyt stykke tøj (nytårsforsæt) fordi jeg simpelthen er for dårlig til at gide at købe tøj.
Så jeg må indrømme at det sidste år er det sket et par gange at der er røget noget til fuld pris med hjem. Dog vil jeg hellere udsalg og nægter at betale mere end 500kr for et stk tøj fordi ja.. jeg er nærig af helveds til når det kommer til tøj.

Dog blev det i Januar til 4 kjoler, alle med -70% og til i alt omkring 450kr for dem alle tilsammen.

Det med at folk ikke betalte er det når folk køber på kredit/afbetaling?
Hvis det er når det er på kredit/afbetaling så er det heldigvis ikke mig der er med i statestikken, for det har jeg aldrig prøvet med tøj. Kun briller

Som jeg forstår det er det butikkerne der sælger mærket der ikke betaler (til tiden).
0
...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Aima » 1. feb 2016, 23:05

Ja. Overforbrug, primært mit eget, hænger mig efterhånden langt ud af halsen. Den følelse er kommet snigende med årene, det har bestemt ikke altid været sådan, men som jeg har det nu, giver den der overforkældede, overpriviligerede tilgang til materielle goder, som mange vesterlændinge i mine øjne har og som, udfra min definition, ofte er repræsenteret i et åbenlyst overforbrug, mig seriøst kvalme. Jeg frabad mig af samme grund julegaver sidste år.

Jeg kan godt falde over et eller andet item, jeg bare må eje og så køber jeg det, men det er efterhånden sjældent det sker. Jeg impulsshopper endnu sjældnere, og jeg tager aldrig ud for at shoppe, medmindre jeg søger noget konkret. Når jeg har afleveret tøj i genbrug, har jeg sommetider fundet noget fint, jeg har købt. Jeg er blevet megafan af genbrug de seneste år, jeg elsker konceptet.

Jeg forsøger så vidt muligt at finde basistøj, sko og støvler, når der holdes udsalg.

Det sagt, er jeg ikke mere frelst, end at jeg har dyre designertasker, sko og andet pricy skrammel hængende, men for alle tilfælde er der tale om virkeligt store ønsketing, jeg har overvejet godt og længe, inden jeg fyrede penge af på dem.

Min ændrede tilgang handler i øvrigt ikke om økonomi. Jeg ændrede bare værdier og lærte med tiden mig selv og mine mønstre at kende. Min fortids klædeskab handlede aldrig om udpræget passion for mode, det handlede om mit eget mindreværd og en art kompensation for dét.

Så ja, jeg er på ret mange områder blevet en dårlig betaler. Heldigvis.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Annione » 2. feb 2016, 05:05

Tja... Jeg er i hvert fald en dårlig betaler i Danmark. Jeg køber faktisk sjældent noget hjemme, køber i stedet når jeg er ude og rejse, eller på britiske eller amerikanske hjemmesider.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Thestral » 2. feb 2016, 06:06

Det gør jeg jævnligt da de fleste ting på udsalg ikke er i den størrelse jeg skal bruge. Jeg har simpelthen vænnet mig til at købe det jeg gerne vil have når jeg finder det i min størrelse
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf StripesAddict » 2. feb 2016, 06:41

Min umiddelbare tanke var nej, for jeg synes da jeg køber en del til fuld pris, men på samme tid køber jeg faktisk mere og mere genbrug. Umiddelbart vil jeg gætte på at i hvert fald 1/3 del af mine køb sidste år blev gjort i genbrugsbutikker - de fleste til en pris under 50 kr., resten i hvert fald til under 100 kr. Og altså, det sætter jo ikke rigtigt gang i noget. Til gengæld tænker jeg det er bedre for miljøet at købe noget der allerede er i omløb, selvom jeg stadig køber for meget.

Derudover er jeg nok efterhånden blevet en kende nærig, og jeg har ofte følt mig snydt, når jeg tidligere har købt til fuld pris, blot for at tingene kommer på udsalg fjorten dage senere eller der kommer en rabatkode. Så nu venter jeg typisk. Hvis jeg ser noget jeg VIRKELIG gerne vil have og det er tæt på at være udsalg køber jeg det, men ellers har jeg som regel is i maven nok til at vente på udsalg eller en rabatkode - og er det tæt på udsalgstid venter jeg så godt som altid.

Ift. Wackerhaus skal der også nok være noget om snakken, men at jeg købte min seneste Mulberry taske på udsalg til 10.000 kr. frem for 13.000 kr., tvivler jeg på får læsset til at vælte.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36810

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Daine » 2. feb 2016, 06:50

Jeg køber ikke vildt meget tøj og når jeg gør, er det ofte et sted som H&M jeg køber hos. Der betaler jeg som regel fuld pris, jeg kan sjældent finde pænt tøj i min størrelse på udsalg hos dem, men prisen er ikke så høj fra start at det gør noget. Jeg køber yderst sjældent dyrt tøj (mærkevare), jeg har det ikke godt nok med min krop til at jeg vil spilde penge på det.
Sko køber jeg som regel hos Ecco og der køber jeg altid med mindst 30% rabat. Intet tilbud om rabat, intet køb.

Da butikskæde Solo havde butik i Herning købte jeg jævnligt tøj hos dem. Men de var en af de butikker, hvor der var en eller anden form for udsalg 2/3 af året, så der købte jeg aldrig til fuld pris. Stod jeg og manglede noget og de ikke havde 'salg' af en art, så købte jeg hellere et andet sted, frem for at jeg ugen efter kunne se de bukser jeg lige havde købt sat ned med 50%. De skød helt klart sig selv i skoen med den fremgangsmåde, for de vænnede jo klart kunderne til at de bare kunne vente en uge eller to, så var der igen udsalg.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf LaScrooge » 2. feb 2016, 08:41

Jeg ville hjertens gerne købe mere tøj i bedre kvalitet fra danske modehuse, MEN (og jeg kan mærke et rant komme...) jeg synes meget sjældent at design, kvalitet og pris retfærdiggør hinanden og så er det som om, at danske designere ikke mener at der findes kvinder, der er mindre end 94 cm om brystet og 180 cm i højden.

Når jeg skuer over Wackerhaus' webshop, så er der enkelte ting som skiller sig ud, men resten gør ikke. De billeder jeg poster nu er af tøjstykker, der findes i hundredevis - hvis ikke tusindvis - af udgaver på markedet. Ud over at være uoriginalt og dovent designet (mange danske designere tager genvejen med slasket/uformeligt tøj) er det svimlende dyrt. Buksedragten kostede 1899 fra ny, den kedelige sorte kjole nederst 2199. Der er intet, der ophidser mig ved det, og intet der får få mig til at tænke, at jeg ikke nemt kunne finde nøjagtig de samme 'items' andetsteds, bare billigere. SÅFREMT jeg overhovedet skulle længes efter en sort jerseykjole med draperinger, lange ærmer og turtleneck.

- og jeg har HELT sikkert set nøjagtig dén sorte kjole nederst i Vero Modas kollektion de sidste 5 år til 399...

Billede
Billede
Billede
7
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Spjaerten » 2. feb 2016, 09:15

Shopper næsten ikke til normal pris.
Enten udsalg herhjemme eller meget på outlet i udlandet / til lavere priser i udlandet.

Synes simpelthen tøjpriserne er skruet vildt i vejret i DK gennem de sidste 10 år.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. feb 2016, 09:24

Rakel skrev:Wackerhaus?

Ja. Jeg er en dårlig kunde vil jeg kalde det snarere end dårlig betaler. Jeg kunne ikke drømme om at købe tøj i den prisklasse og den kvalitet/design lige det 'modehus' leverer.

Måske de skulle se på deres egen biks istedet for at beskylde forbrugerne for nærighed?


Det var nu dog også, trods alt, butikkerne der fik skyld for at være dårlige kunder ved dem da mange betalte for sent, eller decideret måtte sendes til kreditorerne.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf thomassneum » 2. feb 2016, 09:25

Hvis jeg har brug for noget, så køber jeg det.
Jeg prøver da gerne at sondre marked for den bedste pris, men det er vel ikke at være dårlig betaler?
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Mode"