Ufrivillig far

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!

Er muligheden for juridisk abort en god idé?

Ja
19
21%
Nej
61
66%
Ved ikke
12
13%
 
Afgivne stemmer: 92
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ufrivillig far

Indlægaf Animi » 1. feb 2016, 21:24

Jeg må indrømme at jeg ikke ser det som ligestilling, hvis en mand efter undfangelsen kan sætte sin signatur og så er han fri for alt ansvar, mens en kvinde skal igennem et større indgreb der kan have fysiske og psykiske mén, og hvor hun kan risikere at blive steril.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Ufrivillig far

Indlægaf FruitFly » 1. feb 2016, 22:14

adagio skrev:
FruitFly skrev:Den risiko eksisterer også når man bruger kondom, det medgiver jeg gerne. Men vi er også enige om at den risiko er langt lavere


Det er da ikke sikkert. Mand A der knalder sin kæreste med kondom hvor kæresten ikke bruger prævention, løber en større risiko end mand B der knalder sin kæreste uden kondom hvor kæresten tager p-piller.

Yes yes. Jeg tænkte i one-night stand baner - hvor du ikke umiddelbart har grund til at stole på at kvinden bruger prævention.
0
#Klimatosse
kate69
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. feb 2016, 20:51
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Ufrivillig far

Indlægaf kate69 » 1. feb 2016, 23:28

"Dikus skrev:

Men de kan ikke slippe, hvis barnet bliver født. Så ER de fædre. De kan lukke øjnene ig nægte at forholde sig til og betale til deres barn. Men fædre. Det bliver de altså.

Nej det kan de ikke, men det er ikke ok, men hvis kvinden vælger at få barnet, i sådan en situation burde manden også ha noget at sige, at vi som kvinder kan tvinge manden til at være far er ikke ok, der er stadig 2 som beslutter at ha sex, derfor så bør begge parter også ha mulighed for at sige nej, på den ene eller anden måde.

Hvis man nu vender det om, at mænd kunne få børn, og de tvang os kvinder til at være mor, hvad ville du sige til det, jeg personligt ville blive stik tosset, at en anden person skal styre mit liv
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Ufrivillig far

Indlægaf Annione » 2. feb 2016, 05:14

kate69 skrev:"Dikus skrev:

Men de kan ikke slippe, hvis barnet bliver født. Så ER de fædre. De kan lukke øjnene ig nægte at forholde sig til og betale til deres barn. Men fædre. Det bliver de altså.

Nej det kan de ikke, men det er ikke ok, men hvis kvinden vælger at få barnet, i sådan en situation burde manden også ha noget at sige, at vi som kvinder kan tvinge manden til at være far er ikke ok, der er stadig 2 som beslutter at ha sex, derfor så bør begge parter også ha mulighed for at sige nej, på den ene eller anden måde.

Hvis man nu vender det om, at mænd kunne få børn, og de tvang os kvinder til at være mor, hvad ville du sige til det, jeg personligt ville blive stik tosset, at en anden person skal styre mit liv


Begge parter HAR muligheden for at sige nej. Det er bare inden sexen finder sted.
I de sidste 5000 år har man vidst at sex kan være lige med at få børn. Vil man ikke have børn, under nogen som helst omstændigheder, så må man holde sig til petting og oral.
4
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 2. feb 2016, 07:10

Annione skrev:
kate69 skrev:"Dikus skrev:

Men de kan ikke slippe, hvis barnet bliver født. Så ER de fædre. De kan lukke øjnene ig nægte at forholde sig til og betale til deres barn. Men fædre. Det bliver de altså.

Nej det kan de ikke, men det er ikke ok, men hvis kvinden vælger at få barnet, i sådan en situation burde manden også ha noget at sige, at vi som kvinder kan tvinge manden til at være far er ikke ok, der er stadig 2 som beslutter at ha sex, derfor så bør begge parter også ha mulighed for at sige nej, på den ene eller anden måde.

Hvis man nu vender det om, at mænd kunne få børn, og de tvang os kvinder til at være mor, hvad ville du sige til det, jeg personligt ville blive stik tosset, at en anden person skal styre mit liv


Begge parter HAR muligheden for at sige nej. Det er bare inden sexen finder sted.
I de sidste 5000 år har man vidst at sex kan være lige med at få børn. Vil man ikke have børn, under nogen som helst omstændigheder, så må man holde sig til petting og oral.


Hvorfor ikke bare sikre begge rettighedder?
Lige nu er det kun kvinden som har sikret sine rettigheder.

Nu er jeg et sexuelt væsen, og jeg ønsker ikke at holde mig til pedding. Min daværende sexpartner, viste sig at være en notorisk løgner, når det kom til hendes muligheder for at kunne få et barn. Det kan ikke være rigtigt, at jeg skal gå parnoid rundt, med sexkontrakter, og dobbeltgummi.. samt en mindre arsenal af fortrydelses piller, fordi en abort kan være hårdt for kvinden.
Jeg burde have haft en juridisk udvej.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Ufrivillig far

Indlægaf FruitFly » 2. feb 2016, 07:28

thomassneum skrev:Jeg burde have haft en juridisk udvej.

Enig. Jeg er fortaler for at du og din partner skal kunne lave en juridisk bindende aftale om, at jeres seksuelle omgang ikke skal føre til et barn, og hvis det alligevel gør, så står det for kvindens regning 100%.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ufrivillig far

Indlægaf Animi » 2. feb 2016, 07:44

adagio skrev:
Animi skrev:Jeg må indrømme at jeg ikke ser det som ligestilling, hvis en mand efter undfangelsen kan sætte sin signatur og så er han fri for alt ansvar, mens en kvinde skal igennem et større indgreb der kan have fysiske og psykiske mén, og hvor hun kan risikere at blive steril.


Det er da let af fikse, vi finder bare på et eller andet proforma-indgreb vi kan foretage på mænd der kan give fysiske og psykiske mén og hvor han risikerer at blive steril. Må han så få juridisk abort?


Jeg tænker at hvis mænd er så bange for at blive far mod deres vilje, så kunne man i stedet tilbyde alle mænd fra 20 år, at de gratis kan blive steriliseret. Så skal de før steriliseringen selvfølgelig sørge for at have frosset en ordentlig portion sæd ned, så de stadigvæk kan få børn på et senere tidspunkt.
Men det burde kunne fikse det, så kan de knalde løs uden at skulle være bange for at støde på en kvinde der bevidst lyver for dem og uden at tænke på beskyttelse.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 2. feb 2016, 08:06

Angelina skrev:Og hvad nu hvis begge er enige, begge bruger prævention - og uheldet stadig er ude, og kvinden først opdager det efter abortgrænsen - så skal hun stå med regningen alene?


Nej.. ingen ønsker sig dette.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 2. feb 2016, 08:08

FruDulle skrev:Hørte lige om det i 24/7 morgen igen. Der var en dame inde som var fortaler for juridisk abort. Men at mænd også skulle have lov til at ændre mening hvis de 5-10-20 år senere ændrede mening og gerne ville opsøge barnet. For man ændrer sig jo ofte fra de beslutninger man tager som 20 årig. Altså så er vi jo i den grad ude i pose og sæk.


Hvis du fraskriver dig rollen som far og får en juridisk abort, så bør alle dine rettigheder omkring dette barn også frafalde.
3
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ufrivillig far

Indlægaf Animi » 2. feb 2016, 08:21

adagio skrev:
Animi skrev:
adagio skrev:
Animi skrev:Jeg må indrømme at jeg ikke ser det som ligestilling, hvis en mand efter undfangelsen kan sætte sin signatur og så er han fri for alt ansvar, mens en kvinde skal igennem et større indgreb der kan have fysiske og psykiske mén, og hvor hun kan risikere at blive steril.


Det er da let af fikse, vi finder bare på et eller andet proforma-indgreb vi kan foretage på mænd der kan give fysiske og psykiske mén og hvor han risikerer at blive steril. Må han så få juridisk abort?


Jeg tænker at hvis mænd er så bange for at blive far mod deres vilje, så kunne man i stedet tilbyde alle mænd fra 20 år, at de gratis kan blive steriliseret. Så skal de før steriliseringen selvfølgelig sørge for at have frosset en ordentlig portion sæd ned, så de stadigvæk kan få børn på et senere tidspunkt.
Men det burde kunne fikse det, så kan de knalde løs uden at skulle være bange for at støde på en kvinde der bevidst lyver for dem og uden at tænke på beskyttelse.


Det er nu ikke uhørt at steriliserede mænd gør kvinder gravide.


Selvfølgelig er det ikke uhørt. Kun cølibat er 100% sikkert. Men ved korrekt udførelse af indgrebet, og ved at man engang i mellem hos lægen tjekker om der er sæd i udløsningen, burde risikoen for undfangelsen være så minimal, at jeg synes det er en bedre forbyggende løsning.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ufrivillig far

Indlægaf Animi » 2. feb 2016, 08:36

Skumfidusen skrev:
Animi skrev:Selvfølgelig er det ikke uhørt. Kun cølibat er 100% sikkert. Men ved korrekt udførelse af indgrebet, og ved at man engang i mellem hos lægen tjekker om der er sæd i udløsningen, burde risikoen for undfangelsen være så minimal, at jeg synes det er en bedre forbyggende løsning.


Så - du foreslår at 1000vis af mænd skal opereres hvert eneste år for at forebygge at nogle få af dem i fremtiden skulle kunne lave en juridisk abort? Det lyder som en ret overilet reaktion, synes jeg.


Ja, jeg synes de skulle have muligheden. Så må de selv finde ud af om de vil.
For spørgsmålet er jo, om det stadigvæk kun vil være nogle få der vil benytte sig af en juridisk abort, hvis det bliver muligt. Det lyder jo som om at der alligevel er en del mænd der bliver far mod deres vilje, og hvis det at frasige sig faderskabet bliver så nemt som en underskrift på et stykke papir, så kan jeg forestille mig at der er flere end man lige tror der vil gøre brug af det, fordi de måske ikke lige tænker over konsekvenserne.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ufrivillig far

Indlægaf Animi » 2. feb 2016, 08:38

Rakel skrev:
Animi skrev:
adagio skrev:
Animi skrev:Jeg må indrømme at jeg ikke ser det som ligestilling, hvis en mand efter undfangelsen kan sætte sin signatur og så er han fri for alt ansvar, mens en kvinde skal igennem et større indgreb der kan have fysiske og psykiske mén, og hvor hun kan risikere at blive steril.


Det er da let af fikse, vi finder bare på et eller andet proforma-indgreb vi kan foretage på mænd der kan give fysiske og psykiske mén og hvor han risikerer at blive steril. Må han så få juridisk abort?


Jeg tænker at hvis mænd er så bange for at blive far mod deres vilje, så kunne man i stedet tilbyde alle mænd fra 20 år, at de gratis kan blive steriliseret. Så skal de før steriliseringen selvfølgelig sørge for at have frosset en ordentlig portion sæd ned, så de stadigvæk kan få børn på et senere tidspunkt.
Men det burde kunne fikse det, så kan de knalde løs uden at skulle være bange for at støde på en kvinde der bevidst lyver for dem og uden at tænke på beskyttelse.


Reelt vil det jo betyde fertilitetsbehandling i et omfang, der ikke er ressourcer til.


Men ved en juridisk abort vil staten så pludselig stå med regningen til barnet de næste 18 år, som faren har frasagt sig. Medmindre man så vil have at et barn hvis far har fået en juridisk abort, skal være dårligere stillet økonomisk.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 2. feb 2016, 08:41

Animi skrev:
Skumfidusen skrev:
Animi skrev:Selvfølgelig er det ikke uhørt. Kun cølibat er 100% sikkert. Men ved korrekt udførelse af indgrebet, og ved at man engang i mellem hos lægen tjekker om der er sæd i udløsningen, burde risikoen for undfangelsen være så minimal, at jeg synes det er en bedre forbyggende løsning.


Så - du foreslår at 1000vis af mænd skal opereres hvert eneste år for at forebygge at nogle få af dem i fremtiden skulle kunne lave en juridisk abort? Det lyder som en ret overilet reaktion, synes jeg.


Ja, jeg synes de skulle have muligheden. Så må de selv finde ud af om de vil.
For spørgsmålet er jo, om det stadigvæk kun vil være nogle få der vil benytte sig af en juridisk abort, hvis det bliver muligt. Det lyder jo som om at der alligevel er en del mænd der bliver far mod deres vilje, og hvis det at frasige sig faderskabet bliver så nemt som en underskrift på et stykke papir, så kan jeg forestille mig at der er flere end man lige tror der vil gøre brug af det, fordi de måske ikke lige tænker over konsekvenserne.


Men hvorfor tror du det vil være nemt at få en juridisk abort? - Det behøver det nu ikke være.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ufrivillig far

Indlægaf Animi » 2. feb 2016, 08:47

thomassneum skrev:
Animi skrev:
Skumfidusen skrev:
Animi skrev:Selvfølgelig er det ikke uhørt. Kun cølibat er 100% sikkert. Men ved korrekt udførelse af indgrebet, og ved at man engang i mellem hos lægen tjekker om der er sæd i udløsningen, burde risikoen for undfangelsen være så minimal, at jeg synes det er en bedre forbyggende løsning.


Så - du foreslår at 1000vis af mænd skal opereres hvert eneste år for at forebygge at nogle få af dem i fremtiden skulle kunne lave en juridisk abort? Det lyder som en ret overilet reaktion, synes jeg.


Ja, jeg synes de skulle have muligheden. Så må de selv finde ud af om de vil.
For spørgsmålet er jo, om det stadigvæk kun vil være nogle få der vil benytte sig af en juridisk abort, hvis det bliver muligt. Det lyder jo som om at der alligevel er en del mænd der bliver far mod deres vilje, og hvis det at frasige sig faderskabet bliver så nemt som en underskrift på et stykke papir, så kan jeg forestille mig at der er flere end man lige tror der vil gøre brug af det, fordi de måske ikke lige tænker over konsekvenserne.


Men hvorfor tror du det vil være nemt at få en juridisk abort? - Det behøver det nu ikke være.


Det er rigtigt, det kommer selvfølgelig an på hvordan proceduren ville være. Men hvis mændene skal være rigtig ligestillet med kvinder ift abort - som mange siger de jo gerne vil - så burde det jo være ligeså nemt at få en tilladelse til juridisk abort, som det er til en almindelig abort. Hvilket vil sige at alle så burde kunne få en juridisk abort inden for de første tre måneder uden problemer.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 2. feb 2016, 08:53

Animi skrev:Det er rigtigt, det kommer selvfølgelig an på hvordan proceduren ville være. Men hvis mændene skal være rigtig ligestillet med kvinder ift abort - som mange siger de jo gerne vil - så burde det jo være ligeså nemt at få en tilladelse til juridisk abort, som det er til en almindelig abort. Hvilket vil sige at alle så burde kunne få en juridisk abort inden for de første tre måneder uden problemer.


Nej.. det går jeg bestemt ikke ind for. Det handler for mig ikke om hvor 'nemt' det er, men om at give en juridisk beskyttelse.

Jeg går bestemt ikke ind for, at mænd, under alle omstændigheder, kan få en juridisk abort. Jeg mener at en juridisk abort, bør vægtes og ikke bare være en fri option. Jeg mener tilmed at 'bevisbyrden' bør lægges hos manden og ikke kvinden. manden bør bare have en juridisk mulighed for at undsige sig, hvis forholdene tilllader det.
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"