Flødeboller

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Flødeboller

Indlægaf Spjaerten » 2. feb 2016, 07:49

PS total unfair at snakke flødeboller om morgenen.

Nu craver jeg!
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Flødeboller

Indlægaf Kommodedyret » 2. feb 2016, 08:07

Jeg kan bedst lide bøffer :lun:
Bøffer er de bedste.
3
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Flødeboller

Indlægaf Alphilia » 2. feb 2016, 08:08

Summerbirds er gode, men enig i at man ikke får meget for prisen
De fleste spangsberg varianter er gode, men nogle af deres frugtsmage er lidt syntetiske

De bedste jeg har fået i nyere tid er fra Chokoladeparadis, en chokoladebutik i nærheden af Kultorvet... uhm!
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Flødeboller

Indlægaf Animi » 2. feb 2016, 08:23

Enig med Fyrsten. Jeg er slet ikke til alle de der "fine" flødeboller, jeg er tilfreds med en discountpakke fra Netto :D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Flødeboller

Indlægaf sigge » 2. feb 2016, 08:24

Af de testede flødeboller har jeg kun smagt Spangsberg og Frellsen, og jeg er ikke så vild med mørk chokolade og marcipan, så derfor er jeg heller ikke til de der gourmetflødeboller med tyyyk chokolade og marcipanbund. Hvis jeg skal betale lidt ekstra for en flødebolle, bliver det nok Frellsens, men så går jeg efter nogle med hvid chokolade eller mælkechokolade og uden marcipanbund. Skummet må gerne være med lakrids eller hindbær. Og forøvrigt er den eneste Spangsberg-model, jeg vil overveje at købe igen, den med hvid chokolade, hindbær og lakrids.

Men egentlig, ik'å', vil jeg bare gerne have sådan en Samba Megachoko, hvor der er meget skum og kun en tynd skal af mørk "chokolade". Desværre har de ikke haft dem i 12 styks kasser, de sidste mange gange, jeg har været ved grænsen, så jeg må undvære.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Flødeboller

Indlægaf Pandesteg » 2. feb 2016, 08:27

Magasins flødeboller (altså deres eget mærke) er altså også gode. Tykt og lækkert skum :lun:
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Flødeboller

Indlægaf Wizzze » 2. feb 2016, 09:16

Lemonella skrev:Summerbirds er gode, men lidt for dyre. Den eneste udgave af Spangsberg jeg har smagt, er den med hvid chokolade og lakrids og de falder i god jord her i huset. :)
Ellers køber vi gerne dem Lagkagehuset har og igen, helst dem med lakrids og hvid chokolade. De er dyre, men også pænt store og jeg kan i hvert fald kun spise en enkelt,

De billige man kan købe, er da okay, men kun, hvis de er helt friske. Ellers er deres bunde en anelse for papagtige og skummet sejt og klistret og ikke let og luftigt.


Jeg synes Lagkagehusets er for tynde i chokoladen, og lidt for luftige i skummet, føler ikke rigtig noget bid, og så er de lidt uhåndterlige, men man skal jo ikke klage over størrelse :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Flødeboller

Indlægaf Annione » 2. feb 2016, 09:21

Jeg er ligeglad hvilket mærke det er. Bare de er der og der er nok af dem. Og at de er uden det der klamme kokos.
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Flødeboller

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. feb 2016, 09:22

Jeg er mest til spangsberg - og det kan da muuuligvis spille ind at mit job ligger forholdsvis tæt på deres fabriksudsalg :fløjte:
en bakke af 2. sorterings, gør det glimrende som snolder til hele weekende, og stor fordel af det er blandet smage :D

Frellsens er nu også ganske glimrende dog :)

Summerbird har jeg smagt 2 gange, og har begge gange været uheldig at det var flødeboller hvor skummet var blevet tørt og kedeligt, og så duer det bare ikke. Det ene sted var de ment til at spise med det samme, og vi gik derfor ind og klagede, men "sådan skulle de altså være" og det var ikke muligt at give penge tilbage for fødevarer, sådan var reglerne. Arhmen christ altså, det var en dyr og elendig oplevelse, og det spiller da nok også ind - gider aldrig mere bruge penge på det.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Flødeboller

Indlægaf icelady » 2. feb 2016, 09:46

28 kr for en flødebolle???? :8:

Må jeg gerne som ærke-jyde sige "Sikke nowet kjøwenhavneri" :afro:

Eftersom jeg formoder de omtalte flødeboller (Spangsberg og Frellsens undtaget) kun kan købes i KBH/på Sjælland, har jeg kun Spangsberg og Frellsens at gå ud fra, og der foretrækker jeg Frellsens. Synes Spangsbergs er alt for søde.


Havde testen tværtimod omhandlet de billige, ville Aldis vinde hos mig. :D
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Flødeboller

Indlægaf Persnikedy » 2. feb 2016, 09:47

Jeg har smagt Spangsberg og Frellsens ud af dem der er nævnt i artiklen.
Frellsens for mig er bare liiiige lidt bedre end Spangsberg. Men Spangsberg er en del nemmere at få fat i når de nu kan købes i et supermarket.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Flødeboller

Indlægaf girl_beat » 2. feb 2016, 10:08

DD_81 skrev:Jeg er mest til spangsberg - og det kan da muuuligvis spille ind at mit job ligger forholdsvis tæt på deres fabriksudsalg :fløjte:
en bakke af 2. sorterings, gør det glimrende som snolder til hele weekende, og stor fordel af det er blandet smage :D


Orv, jeg skulle netop til at spørge om nogen havde kendskab til at købe Spangsberg flødeboller på deres fabriksudsalg :D

Er deres 2.sortering sådan helt vind og skæve, eller ville man godt kunne servere dem for gæster? :genert: Jeg spørger, fordi jeg senere på året får brug for RET mange til et stort arrangement, og med de opskruede flødebollepriser alle vegne kunne jeg godt finde på at spare lidt, hvor det er muligt...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Flødeboller

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. feb 2016, 10:30

girl_beat skrev:
DD_81 skrev:Jeg er mest til spangsberg - og det kan da muuuligvis spille ind at mit job ligger forholdsvis tæt på deres fabriksudsalg :fløjte:
en bakke af 2. sorterings, gør det glimrende som snolder til hele weekende, og stor fordel af det er blandet smage :D


Orv, jeg skulle netop til at spørge om nogen havde kendskab til at købe Spangsberg flødeboller på deres fabriksudsalg :D

Er deres 2.sortering sådan helt vind og skæve, eller ville man godt kunne servere dem for gæster? :genert: Jeg spørger, fordi jeg senere på året får brug for RET mange til et stort arrangement, og med de opskruede flødebollepriser alle vegne kunne jeg godt finde på at spare lidt, hvor det er muligt...


Lige da de startede med fabriksudsalget, der kunne man godt se forskel...
Men i dag, nej jeg synes ikke man kan se forskel i dag, eller sjældent ihvertfald. De kan være en smule "krøllede" i overfladen, og måske sidde lidt sammen i bunden ved chokoladen. Men ellers ligner de 1. sorteringen.
Og de kan sagtens serveres til en form for arrangement :)

Men vær obs på at de blander smagsvarianter i kasserne, der plejer at være 4 forskellige :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Flødeboller

Indlægaf Karkluden » 2. feb 2016, 20:11

icelady skrev:28 kr for en flødebolle???? :8:

Må jeg gerne som ærke-jyde sige "Sikke nowet kjøwenhavneri" :afro:

Eftersom jeg formoder de omtalte flødeboller (Spangsberg og Frellsens undtaget) kun kan købes i KBH/på Sjælland, har jeg kun Spangsberg og Frellsens at gå ud fra, og der foretrækker jeg Frellsens. Synes Spangsbergs er alt for søde.


Havde testen tværtimod omhandlet de billige, ville Aldis vinde hos mig. :D

Du kan da sagtens købe både Aalborg Chokoladens, Magasins og Summerbirds flødeboller i Jylland? Jeg har set/købt dem i både Århus, Aalborg, Ebeltoft, Randers, Vejle og Skagen.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16111

Re: Flødeboller

Indlægaf Urtekussen » 2. feb 2016, 20:27

Frellsen eller de billigste fra supermarkedet.

Jeg er ikke vild med Spangsbergs, og de andre i testen har jeg ikke smagt.

Men frellsens med nøddemarcipan eller lakrids!!!
0
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Mad og drikke"