Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 1. feb 2016, 19:32

Hvor er i bare seje - jeg hepper helt vildt på jer og følger med.

Jeg ville egentlig inderst inde gerne stoppe, jeg magter det bare ikke - jeg er tæt på at græde bare ved tanken om at stoppe. Det er så dumt. Jeg har i mange år prøvet at finde noget bare den mindste smule motivation til at stoppe, men det kommer bare ikke uanset hvor meget jeg prøver. Jeg har røget mindst 20 smøger om dagen fra jeg var 12, jeg har altid røget inde og smøgerne har fuldt mig igennem alverdens dårlig dom. Den værste dræber for motivationen er at jeg er overbevist om at det ikke vil lykkes for mig, så hvorfor overhovedet prøve? Det virker så umuligt.
Jeg forstår ikke hvorfor det er så svært for mig, altså, jeg har trods alt f.eks. stoppet et ret massivt hashmisbrug fra den ene dag, og har nu levet uden at ryge fjolletobak i 7 år, og det uden at undgå fristelser, så det undre mig over at jeg har så svært ved at bare at give rygestoppet et lille bitte forsøg. Jeg VED jeg er ret god til at stoppe med misbrug, med smøgerne tør jeg bare ikke, på trods af mit helbred har været svigtende i en del år og jeg faktisk overhovedet ikke har råd.

Jeg er dog kommet så langt at jeg har besluttet at når jeg flytter (forhåbentlig snart) så er det slut med at ryge indendørs og antallet af smøger skal markant ned. Men bare det er et stort skridt for mig - jeg bilder mig selv ind at mit liv aldrig bliver det samme igen hvis jeg kvitter - på den negative måde.
1
...
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Rygestoptråd

Indlægaf dykkersild » 2. feb 2016, 07:45

Vær så artig at låne min mantra: jeg kan, jeg vil og nu gør jeg det!

Tre x jeg har en god effekt hos mig - gerne kombineret med tre dybe indåndinger - sådan helt ned i skoene. Så er hjernen og psyken klaret på under et minut - og smøgerne kan ignoreres igen.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 2. feb 2016, 08:32

Jeg ved ikke, om jeg stadig kører på begynder-iver, men jeg har slet ikke svært ved ikke at ryge overhovedet. Tænker kun på det nogle få gange om dagen... Kan lige nu slet ikke forestille mig at ryge igen? Er mega bange for at det pludselig rammer mig hammerhårdt lige mellem øjnene og jeg får mega nedtur på :(
Senest rettet af Pandesteg 2. feb 2016, 08:38, rettet i alt 1 gang.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Mi55y » 2. feb 2016, 08:34

Her kører det også fint... Opholdte mig endda ved siden af et brugt askebæger i går og opdagede det først efter noget tid. Men nu har kæresten selvfølgelig lige arrangeret, at jeg skal møde svigermor på fredag. Kan ske at jeg får smøgtrang op til det event :P
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 2. feb 2016, 12:35

Alfred skrev:Her går det også fint. Jeg har brugt e-cigaretten meget færre gange i dag og er i et dejligt humør :)

Jeg glæder mig over at jeg ikke behøver at stå ude i stormvejret og ryge, og at mine fingre ikke lugter af røg.

Det er kun en enkelt person som kender til mit rygestop, så jeg er spændt på hvornår andre opdager det :lol:


Det med fingre uden røglugt glæder jeg mig virkelig også over :love:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Rygestoptråd

Indlægaf dykkersild » 2. feb 2016, 12:43

Alfred skrev:Her går det også fint. Jeg har brugt e-cigaretten meget færre gange i dag og er i et dejligt humør :)

Jeg glæder mig over at jeg ikke behøver at stå ude i stormvejret og ryge, og at mine fingre ikke lugter af røg.

Det er kun en enkelt person som kender til mit rygestop, så jeg er spændt på hvornår andre opdager det :lol:


Hvorfor ikke fortælle gud og hver mand om det - jo flere der ved det jo bedre. De kan holde dig til ilden og det har også noget at sige, at man ikke vil fejle over for mange mennesker. Ved at skjule det - kan man også skjule en evt. fiasko - forstår du hvad jeg mener?
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 2. feb 2016, 16:53

Alfred skrev:
dykkersild skrev:
Hvorfor ikke fortælle gud og hver mand om det - jo flere der ved det jo bedre. De kan holde dig til ilden og det har også noget at sige, at man ikke vil fejle over for mange mennesker. Ved at skjule det - kan man også skjule en evt. fiasko - forstår du hvad jeg mener?


Jeg forstår udemærket hvad du mener, og det er lige netop derfor jeg ikke udbasunerer det til Gud og hver mand.
Jeg har prøvet ved tidligere rygestop, at skulle stå til ansvar overfor andre, hvis/når jeg er begyndt at ryge igen. Og så har det virket som om at jeg holdt op for deres skyld. Nu stopper jeg for min skyld, og den eneste jeg skal stå til ansvar for, er mig selv. Men det er for mig også det vigtigste, altså at det er MIG det handler om, og at det ikke kommer andre ved om jeg ryger eller ej.


Jeg har kun nævnt det, hvis det er faldet naturligt - min mand ved det og et par heste-buddies, som normalt nærmest kun ser mig med en smøg i hånden, har jeg sagt det til. Ellers er der nok et par stykker, der har luret den, men eftersom jeg også har været snottet og sløj, kunne det også snildt bare være pga sygdom.

Generelt er jeg lige så lidt interesseret i andre menneskers mening om min rygning i dag som jeg var for en uge siden. Den rager mig en papand og er højest irriterende at høre på :genert:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Sangius » 2. feb 2016, 17:49

Synes ikke det er svært at holde op med at ryge. Har gjort det masservis af gange.

Jeg har i mange år røget til fester og når en veninde røg, men det er også slut nu. For mig var det det sociale, hyggen og det at gøre noget 'specielt'. Jeg kunne gå og glæde mig i dagevis, hvis jeg vidste, at jeg skulle ryge i weekenden... :P

Jeg måtte simpelthen lære at hygge mig uden cigaretter. Det tog lidt tid, men det er bare om at holde ved. Good luck!!!
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 3. feb 2016, 16:27

Så er der fandenfiseme gået en uge (og et par timer, but who's counting :-D ). Vildt! :pompom:

Pande, tillykke med lige-om-lidt-ugen. You rock :banan:
Senest rettet af Krølle 3. feb 2016, 16:30, rettet i alt 2 gange.
6
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 3. feb 2016, 16:29

...og så lige en fælles-banan til alle! :banan: Pande er bare firstmover og inspirator, så hun får lidt særlig opmærksomhed :love: :D
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Elvispop » 3. feb 2016, 16:38

Jeg slår lige et slag for app'en e-kvit, igen.
Den er god motivation for mig, når jeg får længslen efter en smøg, når arbejdet er noget lort.
Studio_20160203_173530.png

(Screenshot fra i dag)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Rygestoptråd

Indlægaf dykkersild » 4. feb 2016, 09:08

Alfred, Krølle og Pande - nu er i midtvejs i ugen og allerede nu ved I, at det bliver til at klare fordi mandag og tirsdag er røvsyge hvad angår rygestop. Hvis I er nået til onsdag - så klarer I også resten af ugen.

HEP, HEP og SÆT IGANG med at rose jer selv. Man kunne jo også lige få en gave fordi man er mega-sej?
3
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2016, 09:17

dykkersild skrev:Alfred, Krølle og Pande - nu er i midtvejs i ugen og allerede nu ved I, at det bliver til at klare fordi mandag og tirsdag er røvsyge hvad angår rygestop. Hvis I er nået til onsdag - så klarer I også resten af ugen.

HEP, HEP og SÆT IGANG med at rose jer selv. Man kunne jo også lige få en gave fordi man er mega-sej?


Gaver er godt - jeg købte gaver til mig selv i går :-D Jeg nyder forresten virkelig, at jeg kan dufte min egen parfume i tøjet nu istedet for klam røglugt. :pompom:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2016, 10:34

Alfred skrev:Jeg købte også en gave til mig selv i går :banan:


Hvad købte du? :-D

Jeg købte en blurayafspiller, ansigtscreme, sådan noget kildevand til at sprøjte i fjæset, ny neglelak og en topcoat... Og så en masse blåbær, som jeg fandt på spottilbud - så skal have blåbær med til min morgenyoghurt det næste stykke tid :D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Rygestoptråd

Indlægaf dykkersild » 4. feb 2016, 12:06

Efter 2 år lagde jeg til udbetalingen på et sommerhus - just saying gaverne bliver større og større jo længere tid, I ikke ryger.
3

Tilbage til "Livets forhold"