Korte frisurer til et chubby ansigt

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Korte frisurer til et chubby ansigt

Indlægaf Juki » 1. feb 2016, 00:42

Jeg har p.t. skulderlangt hår, men jeg er så dårlig til at holde det og få det sat i andet end hestehale eller en knold. Ikke at der er noget galt i det, det bliver bare kedeligt i længden :genert: De sidste mange gange jeg er blevet klippet er jeg dog blevet klippet i en "lang" page.

Derfor overvejer jeg at blive korthåret, der er bare det at jeg hverken kan eller vil bruge penge på at komme til frisøren hver 3.-4. uge, men jeg er også overvægtig, med et chubby ansigt, og jeg er så bange for at få en eller anden konet husmorfrisure :mellow:

Det gør ikke noget at det er en frisure der kan styles (hvis man fx skal i byen) men det skal ikke være en frisure der kræver daglig styling (medmindre vi taler 5-10 minutter) Mit hår er glat og typisk skandinavisk uden en masse fylde.

I plejer at være så søde og gode så jeg tænkte om I vil hjælpe med noget inspiration, do's and don'ts :blomst:

Umiddelbart tænker jeg noget i den her stil, men jeg er åben overfor andre frisurer.

Billede

Billede

Min frygt er noget i stil med det her:

Billede

Billede
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Siamo
Indlæg: 97
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:06
Kort karma: 4
Likede indlæg: 82

Re: Korte frisurer til et chubby ansigt

Indlægaf Siamo » 2. feb 2016, 12:50

Først og fremmest tænker jeg at du skal sikre dig at det er en frisør som kan klippe kort hår.

Jeg har haft en mellemting mellem de 2 blonde frisurer, jeg var ikke decideret overvægtig, men har altid haft et buttet ansigt. Og har haft forskellige frisører, og det har klædt mit ansigt - og faktisk slanket mit ansigt iforhold til når jeg har haft langt hår.

Men den ene gang endte jeg hos en frisør som virkelig gav mig en konet mærkelig mellemting mellem en pixie og en page. Når håret var "løst" var det en konet frisure med sære længder ala det nederste billede og når håret var bag ørerne lignede det en udgroet pixie....
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Korte frisurer til et chubby ansigt

Indlægaf Juki » 2. feb 2016, 14:37

Tak for svar :)

Jeg er næsten lige kommet hjem fra frisøren (tog en hurtig beslutning :-D) Jeg har fået en pæn frisure, men jeg skal lige vænne mig til at se den på mig.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Korte frisurer til et chubby ansigt

Indlægaf HappyPaww » 2. feb 2016, 15:17

Juki skrev:Tak for svar :)

Jeg er næsten lige kommet hjem fra frisøren (tog en hurtig beslutning :-D) Jeg har fået en pæn frisure, men jeg skal lige vænne mig til at se den på mig.


Flash :klap:


I øvrigt ser jeg først nu, at du gerne ville undgå de to nederste frisurer i første indlæg :lol: Kunne heller ikke lige forstå, at du nævnte dem blandt frisurer der ikke var konede og husmoragtige :blush:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Korte frisurer til et chubby ansigt

Indlægaf Juki » 2. feb 2016, 15:48

HappyPaww skrev:
Juki skrev:Tak for svar :)

Jeg er næsten lige kommet hjem fra frisøren (tog en hurtig beslutning :-D) Jeg har fået en pæn frisure, men jeg skal lige vænne mig til at se den på mig.


Flash :klap:


I øvrigt ser jeg først nu, at du gerne ville undgå de to nederste frisurer i første indlæg :lol: Kunne heller ikke lige forstå, at du nævnte dem blandt frisurer der ikke var konede og husmoragtige :blush:

:lol:

Jeg flasher ikke lige nu. Jeg fik håret stylet og var efterfølgende ude at cykle i stormen, så det sidder ikke fantastisk lige nu :-D Men frisuren er noget i stil med en "lang Pixie cut" (fandt jeg ud af at det hed :D)

Noget i stil med den her frisure:
Billede
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Skønhed"