Terminstråd - alle er velkomne :)

Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 1. feb 2016, 21:28

Dr_bp skrev:Hvad var det man skulle med natrontesten? Jeg tror jeg prøver den :D


Tisse i en ren beholde, jeg brugte en engangs kop, og så tilføje en tsk natron. Hvis det bruser op og skummer skulle det eftersigende være en dreng, hvis det ikke giver nogen reaktion en pige. :D Helt uvidenskabeligt og kun for sjov.
1
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 2. feb 2016, 06:30

Puha jeg har ondt af jer med kvalme. Håber snart det går over for jer allesammen.

Her døjer jeg med stoppet næse. Det har jeg stort set haft uafbrudt siden jeg var i uge 6 (er 15+5 idag). Er ved at blive ret frustreret, fordi jeg simpelthen ikke kan sove ordenligt om natten når jeg ikke kan trække vejret.
Har givet efter 3-4 gange og taget et halvt pust næsespray i hver næsebor inden sengetid. Men får SÅ dårlig samvittighed over det, så det er ikke ligefrem løsningen. Men det betyder at jeg er trææææææt. Jeg kunne sove anytime, anywhere.

Det er så slemt at jeg har overvejet en sygemelding. Eller deltids. Kan nærmest ikke hænge sammen. Men jeg gør det nok ikke. Min samvittighed kan ikke bære at melde mig mere syg på job end jeg allerede har været det sidste år. Vuggestuebørn slæber jo ALT med hjem :D
1
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 2. feb 2016, 08:24

Mittemis skrev:Puha jeg har ondt af jer med kvalme. Håber snart det går over for jer allesammen.

Her døjer jeg med stoppet næse. Det har jeg stort set haft uafbrudt siden jeg var i uge 6 (er 15+5 idag). Er ved at blive ret frustreret, fordi jeg simpelthen ikke kan sove ordenligt om natten når jeg ikke kan trække vejret.
Har givet efter 3-4 gange og taget et halvt pust næsespray i hver næsebor inden sengetid. Men får SÅ dårlig samvittighed over det, så det er ikke ligefrem løsningen. Men det betyder at jeg er trææææææt. Jeg kunne sove anytime, anywhere.

Det er så slemt at jeg har overvejet en sygemelding. Eller deltids. Kan nærmest ikke hænge sammen. Men jeg gør det nok ikke. Min samvittighed kan ikke bære at melde mig mere syg på job end jeg allerede har været det sidste år. Vuggestuebørn slæber jo ALT med hjem :D

Hvorfor får du dårlig samvittighed over næsespray? Er der kemikalier i som baby ikke kan tåle? Du kan få nogle med kun saltvand på apoteket. De er vildt gode. Jeg kan ikke så godt tåle gængs næsespray, så jeg bruger et næsehorn og saltvandsprayen fra apoteket.
Da jeg var højgravid med A fik jeg først en rigtig slem omgang influenza (med 40 + i feber en hel uge), dernæst lungebetændelse, mellemørebetændelse og pandehulebetændelse. Jeg åd penicillin som slik og tog smertestillende næsten hver dag. Jeg kunne simpelthen ikke holde ud at være så syg, og jeg var mega bange for at gå i fødsel, for jeg havde ikke energien til at gennemføre en fødsel. hvor let den end måtte være. Jeg vidste godt at det mor får, det får baby også, men jeg var seriøst lige ved at krepere, så baby måtte altså leve med lidt ekstra kemikalier.
God bedring til dig og dine næsebor :D
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 2. feb 2016, 09:01

Baby her må også leve med lidt ekstra kemi, for jeg kan ikke undværer min næsespray. Min næse er så skæv som tårnet i Pisa indvendig, og saltvandsspray har ikke den store effekt andet end at fugte min næse, hvor i mod en Zymelin får min slimhinder til at trække sig sammen. Så et par gange i ugen når jeg ikke kan holde det ud mere så får næsen et spray og så kan jeg klarer mig med saltvand lidt igen.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 2. feb 2016, 12:06

Jeg har prøvet med saltvandsspray og har også et næseskyllehorn. Men intet af det fungerer. Mine slimhinder er nok bare meget sarte, for det lukker helt sammen ca 5-10 minutter efter jeg har skylle med mit næseskyllehorn. Så næsespray er det eneste der fungerer.

Den terminsgruppe jeg er i på facebook var nærmest ved at slagte hinanden over næsespray. En i gruppen mente endda at vide at det gav hjerneskade på barnet/fosteret. Men hun kunne ikke lige huske hvor hun havde læst det. Så vidt jeg kan finde dokumentation og læse mig frem til, så er der ingen beviser for at det er skadeligt, men man har en teori om at det måske kan være. Men den undersøgelse jeg kan finde, har konkluderet at "Der er data for mere end 2.000 1. trimester-eksponerede uden tegn på overhyppighed af uønsket fosterpåvirkning. " Så jeg bruger næsespray, bare forsigtigt. Men min samvittighed kan ikke andet end at tænke "tænk nu hvis hende der har ret, og jeg får et barn med hjerneskade pga mig" :stoned:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 2. feb 2016, 13:26

Mittemis skrev:Jeg har prøvet med saltvandsspray og har også et næseskyllehorn. Men intet af det fungerer. Mine slimhinder er nok bare meget sarte, for det lukker helt sammen ca 5-10 minutter efter jeg har skylle med mit næseskyllehorn. Så næsespray er det eneste der fungerer.

Den terminsgruppe jeg er i på facebook var nærmest ved at slagte hinanden over næsespray. En i gruppen mente endda at vide at det gav hjerneskade på barnet/fosteret. Men hun kunne ikke lige huske hvor hun havde læst det. Så vidt jeg kan finde dokumentation og læse mig frem til, så er der ingen beviser for at det er skadeligt, men man har en teori om at det måske kan være. Men den undersøgelse jeg kan finde, har konkluderet at "Der er data for mere end 2.000 1. trimester-eksponerede uden tegn på overhyppighed af uønsket fosterpåvirkning. " Så jeg bruger næsespray, bare forsigtigt. Men min samvittighed kan ikke andet end at tænke "tænk nu hvis hende der har ret, og jeg får et barn med hjerneskade pga mig" :stoned:


Min tanke er lidt er at hvis ikke Sundhedsstyrelsen har været ude med en løftet pegefinger og sige at det er farligt for baby og det skal man holde sig fra, så tager jeg alle andre, i mine øjne, hystader med et gran salt. Nej overdrevet brug er nok ikke noget man skal give sig i kast med, men fordi at man bruger en smule så man kan komme igennem dagen og natten, det tror jeg ikke der sker det store ved. Så med mindre det er Sundhedsstyrelsen eller en der ligefrem forsker i baby vs. Næsespray, så gør det du har det bedst med og bedst kan overleve på.

Jeg har en veninden, en dejlig en, men hun har så mange "jeg har læst at" og "du må ikke" at jeg efterhånden bare lukker ørene når hun begynder. Vi havde en vældig diskutioner fordi jeg havde taget hovedepinepiller et par gange da jeg var snotsyg. Da jeg så snakkede med min læge da vi skulle lave VJ, sagde hun at så længe jeg ikke spiste dem som slik, så skete der ikke noget ved det.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 2. feb 2016, 15:02

Jeg synes også det er lidt svært med alt det man ikke må og bør.
Har sat mig ind i det nødvendige og så følger jeg ellers min mavefornemmelse.

Og så synes jeg sgu ikke jeg er så heldig lige nu. Jeg væltede på cyklen, da jeg skulle afsted for at hente datteren i børnehave. Vred om på anklen og den gør selvfølgelig megaondt nu :rulle:

Ringede til manden og hylede (hormonella much :blush: ) og han kunne heldigvis hente hende. Så jeg kunne humpe ind i sofaen.

Tror også mit hyleri er fordi jeg simpelthen ikke kan overskue noget lige nu. Jeg ved faktisk ikke hvordan jeg skal komme på arbejde i morgen og være noget værd, når jeg ikke engang kan magte at tømme en opvaskemaskine herhjemme.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 2. feb 2016, 15:13

primle skrev:Jeg synes også det er lidt svært med alt det man ikke må og bør.
Har sat mig ind i det nødvendige og så følger jeg ellers min mavefornemmelse.

Og så synes jeg sgu ikke jeg er så heldig lige nu. Jeg væltede på cyklen, da jeg skulle afsted for at hente datteren i børnehave. Vred om på anklen og den gør selvfølgelig megaondt nu :rulle:

Ringede til manden og hylede (hormonella much :blush: ) og han kunne heldigvis hente hende. Så jeg kunne humpe ind i sofaen.

Tror også mit hyleri er fordi jeg simpelthen ikke kan overskue noget lige nu. Jeg ved faktisk ikke hvordan jeg skal komme på arbejde i morgen og være noget værd, når jeg ikke engang kan magte at tømme en opvaskemaskine herhjemme.


:ae: :ae: :ae: det lyder som en rigtig skod dag :kys:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 2. feb 2016, 15:56

Hej piger! Jeg melder mig forsigtigt ind i terminstråden... er kun 4+1, men håber sådan, at det denne gang vil lykkedes. Forrige gang endte desværre i spontan abort, og sidste gang var det en biokemisk.
Men denne gang føles anderledes.
For det første er min test meget mere positiv, end den var nogen af de andre gange. For det andet har jeg allerede fået lidt morgenkvalme, og flere små-symptomer, som jeg ikke mærkede nogen af de andre gange.

Her er min test fra 4+0:
Den så stor set også sådan ud, da jeg var 3+5. :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 2. feb 2016, 17:19

Stort tillykke Sangius :banan: og velkommen til
1
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 2. feb 2016, 19:07

Velkommen Sangius. Og kæmpe tillykke :banan:

Mht hvad man må og ikke må, så er jeg slet heller ikke hysterisk og plejer ikke sådan at tvivle på egen fornemmelse for hvad jeg synes er rigtig/forsvarligt. Men lige omkring næsespray blev jeg bare helt nervøs og underlig fordi folk havde så skarpe holdninger. Og så nok også fordi min kæreste skældte mig ud over at neg brugte den. Meget sært. For ham siger ikke noget til at jeg tager et halvt glas vin til maden ind imellem.

Øv primle. Lyder som en rigtig øv dag. Kan du ikke tage en sygedag hvis du har for ondt imorgen?
0
Brugeravatar
Zilla
Indlæg: 39
Tilmeldt: 12. jan 2016, 08:50
Kort karma: 3
Likede indlæg: 18

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zilla » 2. feb 2016, 19:23

Tillykke Sangius. Jeg skriver lige i denne tråd, selvom jeg ikke er gravid (min datter nr 2 er nu 1 måned).
Ville lige kommentere på alle de 'gode råd' om, hvad man skal og ikke skal gøre som gravid. Det er simpelthen til at få pip af (hvis man bruger sin sunde fornuft, er det fint).
Og bare som skræk, kan jeg sige, at det ikke stopper efter fødsel. Vi spiste mad med mine svigerforældre ikke lang tid efter fødslen. Og min svigermor udbryder til noget af maden 'nåh, nej - du må jo ikke få løg'.

Jeg måtte så spørge, hvorfor...
0
KatKatten
Indlæg: 17
Tilmeldt: 17. okt 2015, 11:51
Kort karma: 5
Likede indlæg: 46

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf KatKatten » 2. feb 2016, 19:49

Sangius - velkommen til :wave:

Der findes lige så mange holdning som der findes mennesker - og det kan være svært at håndtere når man kkke har bedt om de gode råd. Alle mener de SKAL fortælle gode råd/nogen de kender de kender der gjorde sådan og sådan/jeg gjorde selv bla bla bla - ind af det ene øre og ud af det andet

Jeg var til jm igår og lillebror blev vurderet til 14-1500 gram og jeg er 29+0 idag - med et symfysemål på 31 :blush:

Og så er han bare mega aktiv i de her dage, så skønt :love:
2
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 3. feb 2016, 12:01

Tillykke til Sangius :)

Jeg sidder på skadestuen og venter på at komme ind. Var hos egen læge og hun vurderede at jeg skulle til røntgen. Jeg er åbenbart lidt for øm på et bestemt sted på knoglen.
Så jeg skal ind og snakke med dem om, om jeg overhovedet skal have taget røntgen. For det er jo åbenbart ikke bare sådan lige når man er gravid. Og risikoen er selvfølgelig størst i 1 trimester. Øv med øv på. Jeg håber der er en ekspert, der kan sige at den hrlt sikkert ikke er brækket, så der ikke skal tages stilling til røntgen, for jeg synes faktisk ikke det er særlig morsomt. Jeg vil ikke risikere noget som helst.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 3. feb 2016, 18:03

Her står den på NF skanning i morgen, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind :panik:

Mht. næsespray er jeg også temmelig afhængig. Det er noget møg! :rulle:
2

Tilbage til "Graviditet"