Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 1. feb 2016, 20:37

Jeg er ved at være pænt træt af, at ungerne i børnehaven er ude ½-2 timer om dagen i det her vejr. Datterens flyverdragt er ved at være træt af at blive vasket og tørret nærmest dagligt. Og jeg glemte den selvfølgelig i dag; det slog mig lige, da jeg havde sat en vask over - så nu hænger jeg på ventetiden, til den er færdig... (altså, flyverdragten. Det andet skal hænges op nu. Ville ellers hellere i seng - jeg glæder mig til morgenmaden! 151 kcal indtaget i dag).
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Studsgaard » 1. feb 2016, 21:13

Guilded_Lily skrev:Jeg er ved at være pænt træt af, at ungerne i børnehaven er ude ½-2 timer om dagen i det her vejr. Datterens flyverdragt er ved at være træt af at blive vasket og tørret nærmest dagligt. Og jeg glemte den selvfølgelig i dag; det slog mig lige, da jeg havde sat en vask over - så nu hænger jeg på ventetiden, til den er færdig... (altså, flyverdragten. Det andet skal hænges op nu. Ville ellers hellere i seng - jeg glæder mig til morgenmaden! 151 kcal indtaget i dag).


Jeg hænger bare flyverdragten til tøre med alt mudderet på. Når den er tør bliver den bare banket fri for alt skidtet.
Ligegyldig hvor god flyverdragt man køber kan de ikke holde til daglig vask. Impreneringen bliver vasket/slidt af.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 1. feb 2016, 21:20

Studsgaard skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg er ved at være pænt træt af, at ungerne i børnehaven er ude ½-2 timer om dagen i det her vejr. Datterens flyverdragt er ved at være træt af at blive vasket og tørret nærmest dagligt. Og jeg glemte den selvfølgelig i dag; det slog mig lige, da jeg havde sat en vask over - så nu hænger jeg på ventetiden, til den er færdig... (altså, flyverdragten. Det andet skal hænges op nu. Ville ellers hellere i seng - jeg glæder mig til morgenmaden! 151 kcal indtaget i dag).


Jeg hænger bare flyverdragten til tøre med alt mudderet på. Når den er tør bliver den bare banket fri for alt skidtet.
Ligegyldig hvor god flyverdragt man køber kan de ikke holde til daglig vask. Impreneringen bliver vasket/slidt af.


Præcis. Problemet er bare, at den fuldstændig gennemblødt og sandet til helt op i nakken. Sidst, det var tilfældet, var en nat på radiatoren ikke nok. Det er ellers den metode, jeg foretrækker.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 1. feb 2016, 21:23

Det er godt nok topmålet af selvpineri at fordrive ventetiden med at lave madpakken til i morgen. Men nu er der da honningmelon, ananas og mango klar til Twisteren, tun er rørt sammen med rødløg og hytteost, et par gulerødder skrællet og skåret i stave og en lille bøtte er fyldt med saltet nøddemix.

Nu skal jeg vist bare skrive en seddel til mig selv om at huske at riste et par skiver rugbrød og at pakke rene bukser, trusser og strømpebukser til datterens skiftetøj. Suk.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Studsgaard » 1. feb 2016, 21:31

Guilded_Lily skrev:
Studsgaard skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg er ved at være pænt træt af, at ungerne i børnehaven er ude ½-2 timer om dagen i det her vejr. Datterens flyverdragt er ved at være træt af at blive vasket og tørret nærmest dagligt. Og jeg glemte den selvfølgelig i dag; det slog mig lige, da jeg havde sat en vask over - så nu hænger jeg på ventetiden, til den er færdig... (altså, flyverdragten. Det andet skal hænges op nu. Ville ellers hellere i seng - jeg glæder mig til morgenmaden! 151 kcal indtaget i dag).


Jeg hænger bare flyverdragten til tøre med alt mudderet på. Når den er tør bliver den bare banket fri for alt skidtet.
Ligegyldig hvor god flyverdragt man køber kan de ikke holde til daglig vask. Impreneringen bliver vasket/slidt af.


Præcis. Problemet er bare, at den fuldstændig gennemblødt og sandet til helt op i nakken. Sidst, det var tilfældet, var en nat på radiatoren ikke nok. Det er ellers den metode, jeg foretrækker.


Ja her nyder vi godt af at have brændeovn. Så når den at tøre trods den er total fyldt med mudder.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 2. feb 2016, 00:27

DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:Cirkus, hvad er det for en skemabog? Bare ordet i sig selv er :love:


Det er såmænd bare en studiekalender uden faste datoer, som jeg fandt på udsalg i Magasin til en tyver :) Jeg bruger Month- og Timetable-siderne ens.
Størrelsen og spiralryggen tiltaler mig, fordi formålet med bogen er at have den liggende opslået herhjemme. Den er kun beregnet til at planlægge og notere de "bløde" gøremål såsom måltider, motion og kreative projekter. Alt det, der altid kan lægges helt enormt fleksibelt og som derfor for mit vedkommende har en tendens til at blive skubbet rundt mellem mine faste aftaler. Dém skriver jeg ikke ind i skemabogen på nær, at jeg lige skraverer de timer, som de optager; de får lov til at blive i min Google-kalender.

Der er også sider til noter, hvor jeg vil holde regnskab over mine gåture og notere ideer til indkøb, snacks, osv.
Helt bagest er der en masse plads til kontaktpersoner. Det er lidt æv og spild af plads. Hvem bruger dog det i 2016?

Billede


Ah, overblik. Jeg elsker idéen, og jeg elsker at det ikke er digitalt. Under mit vægttabsforløb havde jeg mine håndskrevne kryds-af-skemaer som jeg hver eneste aften sirligt ajourførte. Jeg kunne godt finde på at adoptere din idé, vil næsten vædde med, jeg har en egnet notesbog liggende. Jeg kommer altid til at købe bøger, jeg kan skrive i, uden jeg helt ved, hvad jeg skal skrive...

Pandesteg skrev:
Aima skrev:Her går det strygende. 7 dage, 7 X træning. Kosten har været upåklagelig, jeg tager mine vitaminpiller og kosttilskud hver dag, husker både hudpleje og hånd/neglepleje, jeg når mine deadlines uden stress og mit hjem er ryddeligt og rent. Derudover har jeg lavet ingefær/lime og rødbede/æble-powershots til både mig selv, min mor og en veninde.

Det sociale hænger lidt, dog, men det må komme med tiden, lige nu værner jeg ret meget om mit overskud og prioritere at avle mere, fremfor at bruge af det jeg har. Jeg har dog set min mor i dag og fik både McDonalds og kage, det var planlagt.

Fra i morgen og 28 dage frem lever jeg antiinflammatorisk. Jeg er SÅ opsat.


Mmmm McD :love: (ja det fortjente gentagelse :P)

Jeg synes det lyder rigtig spændende med antiinflammatorisk kost, er spændt på dine resultater - forhåbenligt vil du opdatere os en masse herinde? :)


Helt sikkert!

Da jeg besluttede mig for at ændre livsstil for tre år siden, levede jeg faktisk nærmest 100% antiinflammatorisk uden jeg dog selv var klar over det. Da jeg påbegyndte projektet var jeg plaget af stærke, morfinkrævende smerter i øjnene, men en måneds tid inde i forløbet behøvede jeg ikke længere fast smertedækning. Jeg tillagde det faktisk bl.a. min ændrede livsstil, men jeg kendte ikke teorien bag, på det tidspunkt havde jeg slet ikke hørt om hhv. inflammationshæmmende og inflammationsfremmende kost, men jeg vidste jo så heller ikke, jeg rendte rundt og led af en autoimmun lidelse og at det var den der var årsagen til mine øjnes mange problemer og alle de andre dårligdommene. Så det var rent held at det var de antiinflammatoriske råvarer der tiltalte mig mest dengang.

Det gør bare virkeligt stort indtryk, når jeg sådan har mærket på egen krop, hvor afgørende betydning kosten kan have på ens generelle livsvilkår, nu er jeg jo så også et ret påfaldende eksempel pga. min sygdom, men alligevel, selvom mit system ikke kan bekæmpe inflammationer som raske mennesker kan, synes jeg alligevel det er lidt vildt at de inflammationer i udgangspunktet styres så meget af det, vi putter i kroppen. Eller, næh, i virkeligheden er det jo logisk nok... Jeg har bare ikke tænkt over det på samme måde før.

Da jeg havde holdt mit mineædegilde hos min mor i går, blev jeg simpelthen så træt og døsig at jeg gik direkte i seng da jeg kom hjem. To timer senere vågnede jeg og havde det fuldstændigt som om, jeg var ramt af tømmermænd. Kvalme, hovedpine og træt i alle led. Yaks! Og jeg havde altså ikke fået en dråbe alkohol, kun McDonaldsjunk og kage.

Så, det var nok meget fint, for det gjorde mig ikke mindre motiveret for at forsøge at ændre til antiinflammatorisk kost, og selvom mit udgangspunkt er 28 dage på forsøgsbasis, er min ambition at det skal sætte sig som nogle helt permanente vaner. Jeg er overbevist om det er den rigtige vej for mig.

Jeg prøver at have den tilgang at det handler om tilvalg fremfor fravalg. Jeg vælger fisk over svinekød og bær over frugt og den slags. Jeg er vild med både fisk og bær og alle de andre inflammationshæmmende råvarer, så det er primært vanerne, der skal ændres. På længere sigt skal jeg også have skåret ned på kaffen (og de dér, du ved nok).

I dag har jeg fået en hakkebøf, et spejlæg og et shitload af hurtigtgrillede grøntsager; broccoli, porrer, peberfrugt og løg. Derudover en skyr-tzasiki med voldsomme mængder hvidløg. Jeg har 'fastet' i dag, fordi jeg lige ville give systemet lidt ro efter madorgiet i søndags, så det er faktisk det eneste jeg har fået, udover en stor skål blåbær jeg har snacket dagen igennem.

I morgen skal jeg have grøntsagssmoothie til morgenmad, rugbrød med makrel til frokost og kylling med søde kartofler og rosenkål til aften. Fin mad, synes jeg, men altså, det synes jeg så nok også kun fordi mit blodsukker er bundstabilt og ikke fucker med min trang til alt muligt andet :lol:
3
I'll stick with hell no's and headphones...
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf GoGetter » 2. feb 2016, 12:48

:blush: Nå. Blev hårdt ramt af "female problems" i går. Hvilket resulterede i ingen løbetur, til gengæld kværnede jeg en halv plade marabou, nogle lakridser og en halv skål popcorn. Det var så ihvertfald én af de tilladte aftensnackgange, der blev brugt dér. :tie:

Op på hesten igen. Har det bedre i dag og satser hårdt på en løbetur senere.
3
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Alphilia » 2. feb 2016, 14:45

Guilded_Lily skrev:Det er godt nok topmålet af selvpineri at fordrive ventetiden med at lave madpakken til i morgen. Men nu er der da honningmelon, ananas og mango klar til Twisteren, tun er rørt sammen med rødløg og hytteost, et par gulerødder skrællet og skåret i stave og en lille bøtte er fyldt med saltet nøddemix.

.

Tak, der kom proteintilskuddet til min aftensmad (tun-hytteost-rødløg), den kombi havde jeg næsten glemt.

Jeg har fået lidt blod på tanden til at give den en skalle de næste to måneder.
Både fordi jeg skal til NY og det kunne da være fedt at købe noget nyt lækkert tøj og fordi der venter en vigtig samtale hvor det ikke skader at der er røget et kilo eller to.
Men for at starte i det små, så skal jeg gennem min nattevagt uden at småsnacke og uden at købe en croissant/snegl el lign i morgen tidlig (det er en af mine laster)
1
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 2. feb 2016, 17:58

Alphilia skrev:
Guilded_Lily skrev:Det er godt nok topmålet af selvpineri at fordrive ventetiden med at lave madpakken til i morgen. Men nu er der da honningmelon, ananas og mango klar til Twisteren, tun er rørt sammen med rødløg og hytteost, et par gulerødder skrællet og skåret i stave og en lille bøtte er fyldt med saltet nøddemix.

.

Tak, der kom proteintilskuddet til min aftensmad (tun-hytteost-rødløg), den kombi havde jeg næsten glemt.

Jeg har fået lidt blod på tanden til at give den en skalle de næste to måneder.
Både fordi jeg skal til NY og det kunne da være fedt at købe noget nyt lækkert tøj og fordi der venter en vigtig samtale hvor det ikke skader at der er røget et kilo eller to.
Men for at starte i det små, så skal jeg gennem min nattevagt uden at småsnacke og uden at købe en croissant/snegl el lign i morgen tidlig (det er en af mine laster)


God og sund nattevagt til dig :kys:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 2. feb 2016, 17:59

Her er min dag forløbet godt synes jeg :gogo: Jeg har lige spist kyllingedeller og varm bønnesalat - nøøj jeg er mæt :D
5
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 2. feb 2016, 19:34

Jeg er næsten lige kommet hjem fra fitnesscentret. 57 minutter styrketræning - ja tak! :D

Der er også hængt vasketøj op og smurt madpakker - for mit vedkommende bliver det til fuldkornstortilla smurt med Philadelphia-ost, salat og kylling. Haps-haps. Og nu skal jeg lige stene Debatten og Netflix.


OT: Snapchat er sjovt - især fordi jeg har fundet ud af, at jeg kan tilføje hundeører, store briller m.m. på mine billeder :lol:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. feb 2016, 19:39

Øvbøv, jeg har gået knap 4 km idag og spist fornuftigt til de tre faste måltider (den fede boller i karry er nu udryddet), men jeg har også snacket en thebirkes og en gammeldags fastelavnsbolle :(
Problemet med det er ikke så meget maden i sig selv som den tilhørende følelse af, at mine madvaner pludselig bliver lidt flydende og "det går nok"-agtige, hvilket plejer at være der, hvor mine sundhedsprojekter lider en brat død.

Jeg er ved at blive sindssyg af at have vand i kroppen. Hvordan slipper jeg dog af med det?
Følelsen af at sidde inde i et Michelinmanden-kostume dræber min nye fornemmelse af lethed og gør på den måde de kropslige forandringer teoretiske, hvilket er på vej til at ødelægge min motivation.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 2. feb 2016, 19:46

Jeg er træt :træt: cykeltur fra helvede i blæst og regn, derefter 1 times Bootylicious (styrketræning med fokus på ben og baller) og 1 times H.I.T. Nu har jeg fortjent at slappe lidt af.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 2. feb 2016, 20:01

Mød prowleren. Det ultimative torturinstrumentet i fitness World. 7 gange frem og tilbage. 30 kg på. Uff

Men forhåbentligt bliver jeg MEGA lækker! :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 2. feb 2016, 20:03

Pandesteg skrev:Jeg er træt :træt: cykeltur fra helvede i blæst og regn, derefter 1 times Bootylicious (styrketræning med fokus på ben og baller) og 1 times H.I.T. Nu har jeg fortjent at slappe lidt af.


Hvor er du sej! Jeg tog bilen til FW selvom der kun er 10 min på cykel ... :wacko:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"