Mænd og prævention

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Mænds forhold til brug af kondomer (din erfaring)

Alle mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
5
3%
De fleste mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
10
6%
Halvdelen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
14
8%
Under halvdelen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
9
5%
Næsten ingen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
43
26%
Ingen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
12
7%
Jeg har hørt undskyldningen med "jeg kan ikke komme med kondom på"
45
27%
Jeg har ikke hørt undskyldningen med "jeg kan ikke komme med kondom på"
30
18%
 
Afgivne stemmer: 168
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Mænd og prævention

Indlægaf Moxy-lady » 2. feb 2016, 19:21

Hermed debattens uofficielle afstemning omkring brug af kondom :)

Mænd svarer selvfølgelig ud fra deres egne præferencer.

Bemærk at der kan afgives to stemmer: Både ift. i hvor høj grad mænd selv tager initiativ til at bruge gummi, og om hvorvidt I har oplevet (eller selv som mand) undskyldninger for ikke at bruge kondom.

Uddyb gerne!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Animi » 2. feb 2016, 19:28

Ingen af de mænd jeg har været sammen med, har på eget initiativ taget kondom på. De har alle spurgt om jeg da ikke var på p-piller, og de fejlede altså ikke noget.
De har dog alle brugt kondom, når jeg har bedt dem om det.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 19:29

Der er underligt mange mænd, der er skod til at huske - eller decideret acceptere - kondom.

Nu har jeg aldrig været en mand, der gik i seng med kvinder, så derfor ved jeg ikke, om kvinder er lige så skod. Men hold da op, jeg er i løbet af mit liv blevet overrasket over, hvor lemfældigt et forhold som voksne, ellers ansvarlige mænd har til gummiet. Og det gælder altså ikke kun, hvis man har sagt, at man tager p-piller. Der findes både en variant, som prøver at slippe uden om kondom uden overhovedet at tjekke om man er på pillen - og så er det dem, der endda prøver at overtale en, selv om man har sagt, man IKKE er på pillen. Æææææh? :D

Jeg fatter simpelthen ikke, at de ikke er mere bange for at gøre en gravid og at man ikke lige var med på den stiltiende abort-hvis-uheldet-er-ude-kontrakt. Og kønssygdomme også. Hvis jeg som mand vidste, at jeg var totalt overladt til kvindens nåde, hvis hun blev gravid, så ville jeg satme pakke min diller ind i både kondomer og plasticposer og nanospray og uldhalstørklæde før den fik lov til noget som helst. Det er træls at være kvinden og stå med frygten for egen krop - men at være mand og stå totalt uden muligheder, det er da godt nok værre.
11
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Studsgaard » 2. feb 2016, 19:37

Nu er min erfaring fra mine yngre dage, men der var der langt flere (næsten alle) der spurgte om jeg var på p-piller, end de spurgte til kondom.
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Oddinary » 2. feb 2016, 19:47

Der er latterligt mange mænd, der forsøger at smyge sig uden om, og jeg synes, det er massiv mangel på respekt.
4
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 19:52

adagio skrev:
Spasserinde skrev:Der er underligt mange mænd, der er skod til at huske - eller decideret acceptere - kondom.


Det er fordi kondom er skod. Eller det er praktisk til at forhindre forskellig dårligdom, men det forringer sexen markant.


Jeg vil så hellere have lidt dårligere sex, end jeg vil have følelsen af at Smaug ånder mig i skridtet hver gang jeg bevæger mig.

Men sådan er vi jo så forskellige.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Joe » 2. feb 2016, 19:54

Den eneste mand i mit liv, der altid har insisteret på prævention, er den eneste mand, jeg rent faktisk godt gider få et barn med. Sådan kan verden være så ond og uretfærdig.

Jeg har gennem mine bekendtskaber oplevet utroligt lidt mandligt initiativ til beskyttelse. Også dem, der slet ikke duer uden kondom.

I forhold til, at jeg er ret overbevist om, at ikke en eneste af dem har haft lyst til at gøre mig gravid, så har de eddermanme haft meget tillid til mig og min brug af p-piller. Og det er da også rigtigt fint, jeg er generelt et ganske trustworthy menneske, men måske skal man bare tage sine forholdsregler, når man ikke kender hinanden så godt. Altså, det lærte jeg da også på den hårde måde, da jeg troede på at den lækre mand, der havde bagt på mig rigtigt rigtigt længe, rent faktisk lige var blevet testet for kønssygdomme.

Og så har jeg svært ved at tage mænd alvorligt, der brokker sig over kondomer. De p-piller, de så gerne vil have kvinderne tager, har væsentligt flere - og langt mere alvorlige - bivirkninger, end kondomer. Jeg ville ærligt talt grine lidt af min kæreste, hvis han gav udtryk for, at det var synd for ham at jeg havde droppet p-piller, og at han derfor skal bruge kondom. Det gør han så heldigvis ikke.
6
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Lurende Peber » 2. feb 2016, 19:57

Moxy-lady skrev:....Mænd svarer selvfølgelig ud fra deres egne præferencer.
.!
Skal det forstås som f.eks:
Halvdelen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
bliver til:
Halvdelen af de gange, jeg har haft sex, har jeg brugt kondom på eget initiativ
?
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Moxy-lady » 2. feb 2016, 20:01

Lurende Peber skrev:
Moxy-lady skrev:....Mænd svarer selvfølgelig ud fra deres egne præferencer.
.!
Skal det forstås som f.eks:
Halvdelen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
bliver til:
Halvdelen af de gange, jeg har haft sex, har jeg brugt kondom på eget initiativ
?


:gruble: Ja, det tror jeg, med mindre du har en bedre idé? :)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Mænd og prævention

Indlægaf LadyFox » 2. feb 2016, 20:05

Jeg har valgt ingen jeg nogensinde har været sammen med har på eget initiativ - og det overrasker mig en del, jeg har alligevel været sammen med hvad de fleste synes er rigtig mange mænd.

Det er dog ikke helt sandt, der var en fyr jeg var ret glad for, og som jeg var eksklusiv med der på helt eget initiativ valgte at begynde med kondom efter vi ellers havde haft smidt det i 4-5 måneders tid - om han var "utro" eller han troede jeg var, fandt jeg dog aldrig ud af.
Senest rettet af LadyFox 2. feb 2016, 20:08, rettet i alt 1 gang.
0
...
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 20:05

Joe skrev:Den eneste mand i mit liv, der altid har insisteret på prævention, er den eneste mand, jeg rent faktisk godt gider få et barn med. Sådan kan verden være så ond og uretfærdig.

Jeg har gennem mine bekendtskaber oplevet utroligt lidt mandligt initiativ til beskyttelse. Også dem, der slet ikke duer uden kondom.

I forhold til, at jeg er ret overbevist om, at ikke en eneste af dem har haft lyst til at gøre mig gravid, så har de eddermanme haft meget tillid til mig og min brug af p-piller. Og det er da også rigtigt fint, jeg er generelt et ganske trustworthy menneske, men måske skal man bare tage sine forholdsregler, når man ikke kender hinanden så godt. Altså, det lærte jeg da også på den hårde måde, da jeg troede på at den lækre mand, der havde bagt på mig rigtigt rigtigt længe, rent faktisk lige var blevet testet for kønssygdomme.

Og så har jeg svært ved at tage mænd alvorligt, der brokker sig over kondomer. De p-piller, de så gerne vil have kvinderne tager, har væsentligt flere - og langt mere alvorlige - bivirkninger, end kondomer. Jeg ville ærligt talt grine lidt af min kæreste, hvis han gav udtryk for, at det var synd for ham at jeg havde droppet p-piller, og at han derfor skal bruge kondom. Det gør han så heldigvis ikke.


Word.

Men det jeg også ikke fatter er, at de mænd, jeg har været sammen med, for det meste ellers har været både rare og ansvarlige. Så jeg fatter ikke hvad den her brist går ud på? Jeg bliver sådan helt pinligt berørt af at skulle indrømme, hvor få af dem der har udvist rettidig omhu for min og deres egen situation når det kom til prævention. Det får mig til at tænke på, om andre mænd bare sådan er ENDNU dårligere? Eller om kondomansvar er totalt ukorreleret med mandens resterende personlighed?

Og hvad er den der "jamen jeg har ikke nogen kønssygdomme...." WWWAAAAH. Forkert. Det kan du sådan set ikke vide, bare fordi du ikke har klamydia, HIV eller gonorré, som er det, lægen tester for, kan du godt have kønsvorter, herpes eller HPV, hvoraf sidstnævnte oftest er symptomfrit men kan give mig livmoderhalskræft.
2
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Lurende Peber » 2. feb 2016, 20:07

Moxy-lady skrev:...
:gruble: Ja, det tror jeg, med mindre du har en bedre idé? :)
Det var nok ordet "præferencer" der forvirrede mig lidt.
Halvdelen af de gange jeg havde lyst til sex .... eller: halvdelen af de gange jeg havde sex havde jeg lyst til at bruge kondom.... :gruble:
Jeg tror, jeg holder mig til mit første forslag :P
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Joe » 2. feb 2016, 20:20

Spasserinde skrev:
Joe skrev:Den eneste mand i mit liv, der altid har insisteret på prævention, er den eneste mand, jeg rent faktisk godt gider få et barn med. Sådan kan verden være så ond og uretfærdig.

Jeg har gennem mine bekendtskaber oplevet utroligt lidt mandligt initiativ til beskyttelse. Også dem, der slet ikke duer uden kondom.

I forhold til, at jeg er ret overbevist om, at ikke en eneste af dem har haft lyst til at gøre mig gravid, så har de eddermanme haft meget tillid til mig og min brug af p-piller. Og det er da også rigtigt fint, jeg er generelt et ganske trustworthy menneske, men måske skal man bare tage sine forholdsregler, når man ikke kender hinanden så godt. Altså, det lærte jeg da også på den hårde måde, da jeg troede på at den lækre mand, der havde bagt på mig rigtigt rigtigt længe, rent faktisk lige var blevet testet for kønssygdomme.

Og så har jeg svært ved at tage mænd alvorligt, der brokker sig over kondomer. De p-piller, de så gerne vil have kvinderne tager, har væsentligt flere - og langt mere alvorlige - bivirkninger, end kondomer. Jeg ville ærligt talt grine lidt af min kæreste, hvis han gav udtryk for, at det var synd for ham at jeg havde droppet p-piller, og at han derfor skal bruge kondom. Det gør han så heldigvis ikke.


Word.

Men det jeg også ikke fatter er, at de mænd, jeg har været sammen med, for det meste ellers har været både rare og ansvarlige. Så jeg fatter ikke hvad den her brist går ud på? Jeg bliver sådan helt pinligt berørt af at skulle indrømme, hvor få af dem der har udvist rettidig omhu for min og deres egen situation når det kom til prævention. Det får mig til at tænke på, om andre mænd bare sådan er ENDNU dårligere? Eller om kondomansvar er totalt ukorreleret med mandens resterende personlighed?

Og hvad er den der "jamen jeg har ikke nogen kønssygdomme...." WWWAAAAH. Forkert. Det kan du sådan set ikke vide, bare fordi du ikke har klamydia, HIV eller gonorré, som er det, lægen tester for, kan du godt have kønsvorter, herpes eller HPV, hvoraf sidstnævnte oftest er symptomfrit men kan give mig livmoderhalskræft.


Jeg tror at manglende kondomansvar ses hos alle slags personligheder, både de søde, rare og normalt ansvarlige, samt hos røvhullerne. Og iflg min erfaring heller ikke kun hos de helt unge, men også mænd, der var temmeligt voksne i alle mulige andre henseender.
Og så er der selvfølgelig de hamrende ansvarlige mænd, der som en selvfølge tager kondom på, jeg har bare ikke kendt ret mange af dem.
Jeg forstår ikke at de ikke passer lidt bedre på deres penisser. Jeg har mest været sammen med mænd med okay pæne penisser, og der klæder sådan en gang kønsvorter altså ikke. Og klamydia føles heller ikke så sjovt.
2
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Mænd og prævention

Indlægaf JoyNips » 2. feb 2016, 20:54

Jeg ved ikke, om jeg har været heldig, eller om jeg bare forstår at vælge dem, men langt de fleste fyre, jeg har været sammen med, har taget kondom på helt af sig selv.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Novella » 2. feb 2016, 21:06

Jeg mangler 'Aarj, jeg kan slet ikke få den op at stå med kondom på' hvilket cirka har gjort sig gældende for 97 % af de over 30-årige jeg har knaldet. De unge har fint kunnet holde den stiv.

Ha! Damn you autocamper *ja autocamper...Det rettede den også selv*
Senest rettet af Novella 2. feb 2016, 21:09, rettet i alt 1 gang.
4

Tilbage til "Forhold og sex"