Kvinder der har snydt sig til graviditet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Kender du til nogen der har snydt med præventionen for at blive gravid uden mandens vidende?

Ja, det har jeg selv gjort! (One night stand)
0
Ingen stemmer
Ja, det har jeg selv gjort! (fling/b-venner)
0
Ingen stemmer
Ja, det har jeg selv gjort!(fast forhold)
0
Ingen stemmer
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (one-night stand)
0
Ingen stemmer
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (one-night stand)
6
4%
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (fling/b-venner)
3
2%
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (fling/b-venner)
5
3%
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (fast forhold)
22
13%
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (fast forhold)
16
9%
Nej!
117
69%
 
Afgivne stemmer: 169
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 21:00

englishchannel skrev:Ved nærmere eftertanke har jeg det egentlig sådan, at jeg ikke synes, at man kan tale om at være blevet snydt, hvis der ikke har været en forventningsafstemning mht. prævention, uanset hvad kvindens (eller teoretisk set mandens) intention så er. Så længe manden ikke inden samlejet har givet udtryk for ikke at ønske en graviditet, kan kvinden jo sådan set ikke vide bedre end at han også er indforstået med det mulige udfald.

Man kan ikke som udgangspunkt stole på, at andre har samme prioriteter og forventninger som en selv. Derfor har man et ansvar for selv at forventningsafstemme inden et knald.



Det er egentlig også efterhånden min holdning.

Med den tilføjelse, at jeg finder hele denne mentale afkobling af sex fra reproduktion, som virkeligt mange mænd synes at sporte, virkelig usund og uansvarlig. Som om at det overhovedet ikke rager dem, om kvinden er beskyttet eller ej - det må hun selv deale med. Derfor kan jeg indimellem blive lidt træt over alle de "ufrivillige fædre", der ikke selv tog noget som helst ansvar, og synes det er helt vildt synd for dem at naturen gik sin gang og at kvinden nu ikke åd hele lorten selv, som han havde forventet.

Tough shit, farmand.
8
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 21:05

Dikus skrev:Jeg tror ikke rigtigt, at de mænd, der ER blevet snydt får mulighed for at opdage det. Men at de bliver overbevist om, det er et uheld. Fordi de ret beset kun sådan rigtigt snydes af faste partnere.

Men æv, at der findes kvinder, der gør det. De burde sagsøges og få plettet straffeattest og straffes. Voldsomt.


Problemet er, at det KAN man jo ikke. Det er jo komplet umuligt at bevise at kvinden lovede, hun tog p-piller. Og hvad hvis hun reelt tog p-piller, men bare glemte en eller blev syg og kastede den op - hvordan skal man skelne imellem disse sager?

Det der skal til er, at mænd nosser sig lidt sammen og stopper med at overlade ansvaret for deres liv til en eller anden kvinde, de måske ikke engang kender, og så bruger de det pokkers kondom, medmindre en gevaldig portion tillid taler for andet.
3
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 22:00

Dikus skrev:Jeg er meget enig i, det ikke er til at bevise. Præcis som når jeg selv kender en mand, der føler sig snydt, men ved at han ikke blev snydt. VED, fordi jeg trøstede den gravide, kommende mor, der græd snot. Og meget af det.

Derfor kan jeg heller ikke acceptere, at vi baserer en "juridisk abort"-lovgivning på, at der er mænd der bliver snydt. Det bør være en sag for retssystemet. Og så bør mænd og kvinder tage ansvar for det, de VED kan blive konsekvenserne af seksuel samvær. For en mand indebærer det muligheden for, at kvinden ikke vælger en abort, hvis hun bliver gravid. Præcis som det kan blive konsekvensen for kvinden, der græder over, at en abort alligevel ikke føles som en mulighed. Bad luck.


Ja, altså det er jo ikke fordi kvinden slipper gratis, hvis hun bliver ufrivilligt gravid. Hun skal jo trods alt gennemgå enten en abort eller fødsel. Hun KAN ikke andet end tage ansvar for graviditeten. Så det er da underlige at forvente, at manden bare skal kunne glide ud af det, hvis han ikke lige gad.

En lovgivning der tillader manden at fraskrive sig ansvaret er, ud fra hvad jeg p.t. kan se, yderst problematisk. Det kan betyde, at hvis man fx aftaler at forsøge at få et barn, så kan manden pludselig skifte mening og så står man dér med aftalt babyvom og en far, der ikke behøver bidrage. Alternativt skal man begynde at skrive kontrakt (!) på forhånd om, at man forsøger at blive gravide. Altså, really? Kunne vi ikke bare bruge det kondom?

Og hold on - at der p.t. ikke findes en mandlig p-piller tilskrives jævnligt, at mændene simpelthen ikke gider bruge dem:

"One of the reasons the male pill has taken so long to arrive is because of suspicions that there is no market for it."

http://www.independent.co.uk/life-style ... 12925.html
5
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 22:02

Jeg synes i øvrigt at "juridisk abort" er et totalt klamt begreb som man bør afholde sig fra at bruge. Uanset om moren er en manipulerende psycho eller faren er en slapsvans, så har intet menneske fortjent at vokse op og være en "abort". Hvad er det dog for et ord at bruge om et menneske. Én ting er, at man vokser op uden fx far, noget andet er at skulle have at vide, "ja din far valgte så at få juridisk abort". Man behøver måske ikke være SÅ direkte med at formidle, at faren ville ønske, man var blevet slået ihjel i livmoderen. Føj. Jeg synes det er en mærkelig hævngerrighed at udvise over for barnet, der sådan set ikke har bedt om at blive født, bare fordi man har et problem med moderen.
22
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf LaScrooge » 2. feb 2016, 22:18

Studsgaard skrev:Kender ingen der har snydt nogen mænd.
Men jeg kender en single kvinde der gerne ville have et barn mere uden at have en partner. Hun blev insemineret, og da vi snakkede om hun jo i princippet kunne gå i byen og forsøge, så var ideen om det så utiltalende, at det kunne hun bestemt ikke find på (hvilket jeg udemærket forstår, jeg ville heller ikke kunne gøre det)


Det er sjovt ("sjovt"), men for et par år siden, da det igen blev diskuteret om der skulle gives tilskud til kunstig insemination til enlige kvinder, da var der en del der argumenterede imod, med det, at kvinder, der gerne vil have børn, jo bare kunne gå i byen og finde en mand, de kunne blive gravide med. Især husker jeg en kvindelig DF'er med den holdning.
Senest rettet af LaScrooge 2. feb 2016, 22:31, rettet i alt 2 gange.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. feb 2016, 22:18

Sevii skrev:Næ. Det gør jeg ikke. Men hvor fedt er det også at få et barn med en mand der ikke selv ønsker det?


Hvis vi taler udenfor et forhold, vil gold digging øjensynlig være årsagen. Eller dumhed. Ellers vil man vel bare blive insemineret.
Ja, penge kan sådan set også være motivationen, selvom parret er i et forhold, men i de tilfælde tror jeg, at der ofte også vil være flere emotionelle grunde. Ikke at det gør gerningen mere acceptabel, men måske mere forståelig.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Novella » 3. feb 2016, 00:41

Spasserinde skrev:
Ja, altså det er jo ikke fordi kvinden slipper gratis, hvis hun bliver ufrivilligt gravid. Hun skal jo trods alt gennemgå enten en abort eller fødsel. Hun KAN ikke andet end tage ansvar for graviditeten. Så det er da underlige at forvente, at manden bare skal kunne glide ud af det, hvis han ikke lige gad.

En lovgivning der tillader manden at fraskrive sig ansvaret er, ud fra hvad jeg p.t. kan se, yderst problematisk. Det kan betyde, at hvis man fx aftaler at forsøge at få et barn, så kan manden pludselig skifte mening og så står man dér med aftalt babyvom og en far, der ikke behøver bidrage. Alternativt skal man begynde at skrive kontrakt (!) på forhånd om, at man forsøger at blive gravide. Altså, really? Kunne vi ikke bare bruge det kondom?

Og hold on - at der p.t. ikke findes en mandlig p-piller tilskrives jævnligt, at mændene simpelthen ikke gider bruge dem:

"One of the reasons the male pill has taken so long to arrive is because of suspicions that there is no market for it."

http://www.independent.co.uk/life-style ... 12925.html


Og at forsøgspersoner ikke kunne leve med de bivirkninger der var. Kvalme, vægtstigning, uren hud, hovedpine og den slags. Jeg mangler en kilde her, men jeg skal prøve at finde den frem fra hukommelsen.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 3. feb 2016, 00:57

Moxy-lady skrev:Den ene af fyrene pissede mig i hvert fald ret meget af, og lå -imo - som han havde redt. Han havde ikke spurgt om noget og "kunne ikke knalde med kondom" så han "gik ud fra at hun var beskyttet". Da hun dagen efter fortalte ham at hun ikke var på p-piller, købte han meget sødt og omsorgsfuldt fortrydelsespiller til hende. Han virkede i mine øjne virkelig som en douche.
Er fortrydelsespiller ikke på recept fordi de giver en kæmpe skud hormoner? I starten blev de i hvert fald markedsført som en absolut sidste udvej. Kunne godt forestille mig sådan en hormonoverdosis kan gøre ting og sager med kroppen, og måske være sundhedsskadelig også.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Juki » 3. feb 2016, 00:59

Vlad Kalashnikov skrev:
Moxy-lady skrev:Den ene af fyrene pissede mig i hvert fald ret meget af, og lå -imo - som han havde redt. Han havde ikke spurgt om noget og "kunne ikke knalde med kondom" så han "gik ud fra at hun var beskyttet". Da hun dagen efter fortalte ham at hun ikke var på p-piller, købte han meget sødt og omsorgsfuldt fortrydelsespiller til hende. Han virkede i mine øjne virkelig som en douche.
Er fortrydelsespiller ikke på recept fordi de giver en kæmpe skud hormoner? I starten blev de i hvert fald markedsført som en absolut sidste udvej. Kunne godt forestille mig sådan en hormonoverdosis kan gøre ting og sager med kroppen, og måske være sundhedsskadelig også.

De fås i håndkøb. Måske de er på recept hvis man er under 15 år.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Annione » 3. feb 2016, 05:30

Nej, jeg kender ikke nogen. Af uransagelige årsager får mine veninder kun mega planlagte og ønskede børn.

Men jeg kender én, hvis kærste angiveligt blev luret til at blive far. At han så stolede på en halv-psykopatisk kælling, og droppede kondomet - det må stå for egen regning.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Annione » 3. feb 2016, 05:33

Vlad Kalashnikov skrev:Er fortrydelsespiller ikke på recept fordi de giver en kæmpe skud hormoner? I starten blev de i hvert fald markedsført som en absolut sidste udvej. Kunne godt forestille mig sådan en hormonoverdosis kan gøre ting og sager med kroppen, og måske være sundhedsskadelig også.


Nej, de købs i håndkøb. Og de fucker ens cyklus godt og grundigt op. Jeg får det af helvede til at dem.
Jeg opdagede en morgen, efter en weekend med min kærste på besøg, at jeg havde glemt en ppille. Så jeg tog en fortrydelsespille. Puha, jeg fik det skidt.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Annione » 3. feb 2016, 05:38

Novella skrev:
Spasserinde skrev:
Ja, altså det er jo ikke fordi kvinden slipper gratis, hvis hun bliver ufrivilligt gravid. Hun skal jo trods alt gennemgå enten en abort eller fødsel. Hun KAN ikke andet end tage ansvar for graviditeten. Så det er da underlige at forvente, at manden bare skal kunne glide ud af det, hvis han ikke lige gad.

En lovgivning der tillader manden at fraskrive sig ansvaret er, ud fra hvad jeg p.t. kan se, yderst problematisk. Det kan betyde, at hvis man fx aftaler at forsøge at få et barn, så kan manden pludselig skifte mening og så står man dér med aftalt babyvom og en far, der ikke behøver bidrage. Alternativt skal man begynde at skrive kontrakt (!) på forhånd om, at man forsøger at blive gravide. Altså, really? Kunne vi ikke bare bruge det kondom?

Og hold on - at der p.t. ikke findes en mandlig p-piller tilskrives jævnligt, at mændene simpelthen ikke gider bruge dem:

"One of the reasons the male pill has taken so long to arrive is because of suspicions that there is no market for it."

http://www.independent.co.uk/life-style ... 12925.html


Og at forsøgspersoner ikke kunne leve med de bivirkninger der var. Kvalme, vægtstigning, uren hud, hovedpine og den slags. Jeg mangler en kilde her, men jeg skal prøve at finde den frem fra hukommelsen.



Sjovt. Det er præcist de bivirkninger jeg får af nogle typer ppiller. +pletblødninger, underlivssmerter, humørsvingninger og så bliver jeg yderst grådlabil. Alligevel blev jeg ved med at finde et mærke, som jeg godt kunne tåle, på trods af at jeg skulle prøve 5 forskellige typer.

Mænd er åbenbart tøsedrenge :gruble:
5
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf D.itsen » 3. feb 2016, 05:59

Vlad Kalashnikov skrev:
Moxy-lady skrev:Den ene af fyrene pissede mig i hvert fald ret meget af, og lå -imo - som han havde redt. Han havde ikke spurgt om noget og "kunne ikke knalde med kondom" så han "gik ud fra at hun var beskyttet". Da hun dagen efter fortalte ham at hun ikke var på p-piller, købte han meget sødt og omsorgsfuldt fortrydelsespiller til hende. Han virkede i mine øjne virkelig som en douche.
Er fortrydelsespiller ikke på recept fordi de giver en kæmpe skud hormoner? I starten blev de i hvert fald markedsført som en absolut sidste udvej. Kunne godt forestille mig sådan en hormonoverdosis kan gøre ting og sager med kroppen, og måske være sundhedsskadelig også.

Jo de har tidligere været på recept, men ikke mere. Og nej, det er ikke noget der er ønskværdigt at tage jævnligt, det kan lave temmelig meget kaos i systemet
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf musel » 3. feb 2016, 06:39

Jeg har en mistanke. En god kammerat var kæreste med en udenlandsk kvinde, der var misbruger. Hun havde boet i Danmark, men havde ikke længere opholdstilladelse, og var på tidspunktet indlagt til afvænning i sit hjemland. Han besøgte hende, og ud fra hvad han fortalte mig på tidspunktet, var det for at bryde endeligt med hende. De gik dog i seng sammen, og sørme om ikke hun blev gravid. Jeg har en mistanke om, at hendes motivation var 1) at holde på ham. 2) at få permanent opholdstilladelse i Danmark.
Jeg har dog også en mistanke om, at min kammerat faktisk var ret glad for situationen, da han egentlig gerne ville blive ved med at være sammen med hende - men hele hans omgangskreds havde rådet ham til at bryde med hende, pga. misbruget, og at hun var voldelig overfor ham og andre ikke så rare ting. Jeg tror derfor ikke graviditeten på nogen måde var aftalt, og jeg har som sagt en mistanke om, at hun "snød" ham - men at han samtidig heller ikke gjorde noget for at undgå graviditeten. Så måske de faktisk snød hinanden, eller var indforstået med konsekvenserne men uden at have sagt det højt. Eller også VAR det planlagt fra begges side, og han har så bare fortalt mig en anden historie. Jeg finder aldrig ud af det, men der kom et dejligt barn ud af det.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf JoyNips » 3. feb 2016, 06:43

Novella skrev:
Spasserinde skrev:
Ja, altså det er jo ikke fordi kvinden slipper gratis, hvis hun bliver ufrivilligt gravid. Hun skal jo trods alt gennemgå enten en abort eller fødsel. Hun KAN ikke andet end tage ansvar for graviditeten. Så det er da underlige at forvente, at manden bare skal kunne glide ud af det, hvis han ikke lige gad.

En lovgivning der tillader manden at fraskrive sig ansvaret er, ud fra hvad jeg p.t. kan se, yderst problematisk. Det kan betyde, at hvis man fx aftaler at forsøge at få et barn, så kan manden pludselig skifte mening og så står man dér med aftalt babyvom og en far, der ikke behøver bidrage. Alternativt skal man begynde at skrive kontrakt (!) på forhånd om, at man forsøger at blive gravide. Altså, really? Kunne vi ikke bare bruge det kondom?

Og hold on - at der p.t. ikke findes en mandlig p-piller tilskrives jævnligt, at mændene simpelthen ikke gider bruge dem:

"One of the reasons the male pill has taken so long to arrive is because of suspicions that there is no market for it."

http://www.independent.co.uk/life-style ... 12925.html


Og at forsøgspersoner ikke kunne leve med de bivirkninger der var. Kvalme, vægtstigning, uren hud, hovedpine og den slags. Jeg mangler en kilde her, men jeg skal prøve at finde den frem fra hukommelsen.


...morsomt nok de samme bivirkninger, som man(d) er helt ok med at vi kvinder udsættes for...
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forhold og sex"