Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf Daine » 2. feb 2016, 20:55

Jeg har brugt kontaktlinser i ca 1 1/2 år og er rigtig glad for det. Men nu udgår det mærke jeg har brugt indtil nu og jeg er i gang med at teste nye linser. Det synes jeg ikke går supergodt, de fungerer ikke optimalt. Jeg bruger 1-dags linser, har bygningsfejl på begge øjne (hvilket åbenbart gør det lidt mere kompliceret at se ordenligt nogen gange) og har brug for nogle der giver godt med fugt, da jeg er i et tørt arbejdsmiljø.
Jeg er kunde hos Synoptik og har fået en fin behandling af dem, men alligevel overvejer jeg, om jeg skulle skifte. Kan I anbefale nogen? Jeg er nødt til at kigge lidt på prisen, for jeg har ikke råd til at bruge ret meget mere end 350 kr pr måned.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf HappyPaww » 2. feb 2016, 21:16

Bruger Louis Nielsen. Priserne er nok rimelig meget som hos Synoptik - måske en kende billigere. Men de har et godt udvalg osv.
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf 2SHY » 2. feb 2016, 21:17

Jeg har Louis Nielsen og er godt tilfreds. Jeg bruger ikke linser så meget nu jeg går hjemme og kan der for nøjes med et deltids abonnement og betaler derfor 76 kr om måneden :gogo:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf didas » 2. feb 2016, 21:21

Jeg bruger også Louis Nielsen. Deres billigste linser til 138kr duede ikke til mig, så jeg har deres næstbilligste til 178kr og jeg er fint tilfreds (reelt set kun 128,-, da Sygesikringen DK giver 50kr om måneden)

Jeg var også tidligere kunde hos Synoptik og det mærke jeg brugte, holdt de op med at føre. Der gav jeg til at starte med også 178kr men det billigste alternativ, de kunne tilbyde mig efter det, var næsten 350kr :8:
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf Daine » 2. feb 2016, 21:24

Jeg har faktisk kigget lidt Louis Nielsen, for kan se de har mange forskellige linsertyper, til helt fornuftige penge. Det kunne godt være jeg skulle prøve at snakke med dem, for jeg har ikke lyst til at give + 400 om måneden for linser.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf Dime » 2. feb 2016, 21:27

Jeg bruger også de der 138,- linser fra Louis Nielsen.
Jeg er ganske tilfreds, men jeg har altså aldrig prøvet andre linser, så mit sammenligningsgrundlag er ikke synderligt tilstede :D
1
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf didas » 2. feb 2016, 21:28

Daine skrev:Jeg har faktisk kigget lidt Louis Nielsen, for kan se de har mange forskellige linsertyper, til helt fornuftige penge. Det kunne godt være jeg skulle prøve at snakke med dem, for jeg har ikke lyst til at give + 400 om måneden for linser.


Så vidt jeg husker, har de samme princip som i Synoptik med at du kan prøve de forskellige linsetyper gratis. Har du fuldtidsabonnement er der også årligt linsetjek, gratis briller hvert andet år og gratis ombytning af linser
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf Daine » 2. feb 2016, 21:30

Dime skrev:Jeg bruger også de der 138,- linser fra Louis Nielsen.
Jeg er ganske tilfreds, men jeg har altså aldrig prøvet andre linser, så mit sammenligningsgrundlag er ikke synderligt tilstede :D


Men så betyder det jo også, at det fungerer for dig :gogo: Ingen grund til at fikse noget, der ikke er ødelagt :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf Daine » 2. feb 2016, 21:32

didas skrev:
Daine skrev:Jeg har faktisk kigget lidt Louis Nielsen, for kan se de har mange forskellige linsertyper, til helt fornuftige penge. Det kunne godt være jeg skulle prøve at snakke med dem, for jeg har ikke lyst til at give + 400 om måneden for linser.


Så vidt jeg husker, har de samme princip som i Synoptik med at du kan prøve de forskellige linsetyper gratis. Har du fuldtidsabonnement er der også årligt linsetjek, gratis briller hvert andet år og gratis ombytning af linser


Okay, det lyder rigtig godt! Især det med brillerne, for jeg bruger briller til aflastning indimellem, men jeg har ikke også råd til at få dem fornyet. :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf Daphne » 2. feb 2016, 22:23

Jeg anbefaler også Louis Nielsen. Jeg betaler 199,- i måneden - skulle vist have nogle lidt dyrere linser pga. krumning osv. Det har jeg været glad for i mange år. Kommer til regelmæssigt tjek, og har lige bestilt gratis briller :)
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf Urtekussen » 2. feb 2016, 22:26

Lokal optikerkæde - 149/måned for endags
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. feb 2016, 22:32

Jeg bruger Profil Optik, fordi de har en af landets eneste eksperter indenfor hårde linser, som er det, jeg benytter.
Da jeg i efteråret skulle have nye linser, fik jeg en fuldstændig fantastisk og tillidsfuld behandling, hvor der bl.a. blev slebet flere sæt nye linser til mig, som jeg løbende testede i min hverdag, så de kunne rettes perfekt til.

Jeg har altid haft en fordom om, at optikere først og fremmest er sælgere, men der skal jeg da love for, at jeg kom på bedre tanker. Tilpasningen af mine linser krævede 4-5 konsultationer, og det betalte jeg ikke ekstra for.
0
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf Puffi » 3. feb 2016, 08:14

Jeg er jævnt meget nærsynet og bruger døgnlinser fra Profil Optik. Jeg betaler 249 i mdr., men det er alle pengene værd at vågne om morgenen og kunne se :love: Jeg har dem ude ca. en gang i måneden hvor jeg renser dem natten over (gnubber dem og lægger dem i væske) og så skifter jeg til et nyt sæt en gang i måneden hvor jeg som regel har en brille-dag. Jeg er til kontrol hvert halve år. Der bliver min styrke tjekket og øjnene og hornhinder osv. bliver også tjekket. Jeg får ros hver gang, mine øjne har det godt.
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf Pandesteg » 3. feb 2016, 10:01

Louis Nielsen - mener jeg betaler 199 kr om måneden. Er fint tilfreds.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Kontaktlinser - Hvilken optiker bruger I?

Indlægaf Panton » 3. feb 2016, 10:18

Denne her tråd har inspireret mig til at prøve Louis Nielsen. Jeg bruger egentligt synoptik men jeg er faktisk ikke tilfreds!

Så tak for inspiration ;)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Skønhed"