Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 2. feb 2016, 20:24

DetSorteCirkus skrev:Øvbøv, jeg har gået knap 4 km idag og spist fornuftigt til de tre faste måltider (den fede boller i karry er nu udryddet), men jeg har også snacket en thebirkes og en gammeldags fastelavnsbolle :(
Problemet med det er ikke så meget maden i sig selv som den tilhørende følelse af, at mine madvaner pludselig bliver lidt flydende og "det går nok"-agtige, hvilket plejer at være der, hvor mine sundhedsprojekter lider en brat død.

Jeg er ved at blive sindssyg af at have vand i kroppen. Hvordan slipper jeg dog af med det?
Følelsen af at sidde inde i et Michelinmanden-kostume dræber min nye fornemmelse af lethed og gør på den måde de kropslige forandringer teoretiske, hvilket er på vej til at ødelægge min motivation.


Jeg kender så godt følelsen. Dem alle.
Jeg ved selvfølgelig ikke, om det er noget for dig, men kender du Bio-drain? Jeg har taget sådan en kur nogle gange over de seneste år.

Bio-drain er en urte-udrensningskur og min erfaring er ret god, jeg slipper i hvert fald en del væske allerede på de første dage og fordi kuren er lidt dyr, har det en motiverende effekt på at jeg holder mig fra de ting, jeg ved, ikke spiller så godt med min krop og dens tendens til at hobe væske.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 2. feb 2016, 20:25

DetSorteCirkus skrev:Øvbøv, jeg har gået knap 4 km idag og spist fornuftigt til de tre faste måltider (den fede boller i karry er nu udryddet), men jeg har også snacket en thebirkes og en gammeldags fastelavnsbolle :(
Problemet med det er ikke så meget maden i sig selv som den tilhørende følelse af, at mine madvaner pludselig bliver lidt flydende og "det går nok"-agtige, hvilket plejer at være der, hvor mine sundhedsprojekter lider en brat død.

Jeg er ved at blive sindssyg af at have vand i kroppen. Hvordan slipper jeg dog af med det?
Følelsen af at sidde inde i et Michelinmanden-kostume dræber min nye fornemmelse af lethed og gør på den måde de kropslige forandringer teoretiske, hvilket er på vej til at ødelægge min motivation.


Du er bevidst om at, det er nu at du skal være ekstra opmærksom i fht. dit sundhedsprojekt og det er altså det første skridt imod at ændre på det :kys: Måske det er tid til at minde dig selv om, hvorfor du overhovedet startede på projektet. Hvad er din motivation for at ændre dine madvaner?
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 2. feb 2016, 20:59

Op på hesten, Cirkus. Det var bare i dag - du fortsætter den gode stil i morgen. Måske er du lidt hård i dit projekt, så du ikke rigtig får indarbejdet realistiske vaner? Det der med ALDRIG mere at spise en tebirkes er efter min erfaring den direkte vej ned i bageren. Kan du dreje fokus over på, hvad du gør i stedet? Du er sådan en, der spiser hytteost og selleri, ikke? Du er mæt og tilpas og giver din krop gode mineraler, vitaminer og fedtstoffer.

Hvad angår vand har jeg selv god erfaring med æggefaste fra LCHF, men jeg ved ikke om metoden hjælper alle.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 2. feb 2016, 21:05

Muspel skrev:Mød prowleren. Det ultimative torturinstrumentet i fitness World. 7 gange frem og tilbage. 30 kg på. Uff

Men forhåbentligt bliver jeg MEGA lækker! :-D


Jeg kan slet ikke gennemskue, hvad det går ud på? :-D
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Trommedreng » 2. feb 2016, 21:06

Muspel skrev:Mød prowleren. Det ultimative torturinstrumentet i fitness World. 7 gange frem og tilbage. 30 kg på. Uff

Men forhåbentligt bliver jeg MEGA lækker! :-D


Sejt! Det er jo i "mit" træningscenter!

And yes, prowleren kan virkelig få mælkesyren til at stige eksponentielt in no time!
1
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 2. feb 2016, 21:09

Trommedreng skrev:
Muspel skrev:Mød prowleren. Det ultimative torturinstrumentet i fitness World. 7 gange frem og tilbage. 30 kg på. Uff

Men forhåbentligt bliver jeg MEGA lækker! :-D


Sejt! Det er jo i "mit" træningscenter!

And yes, prowleren kan virkelig få mælkesyren til at stige eksponentielt in no time!


Ohh yes. Min træner spurgte mig om det var kredsløbet eller det at skubbe den, der var værst. Jeg var sådan lidt :forvirret2: hvad ved jeg. Det er hårdt!
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 2. feb 2016, 21:12

Pandesteg skrev:
Muspel skrev:Mød prowleren. Det ultimative torturinstrumentet i fitness World. 7 gange frem og tilbage. 30 kg på. Uff

Men forhåbentligt bliver jeg MEGA lækker! :-D


Jeg kan slet ikke gennemskue, hvad det går ud på? :-D


Du skubber den frem og tilbage - ganske simpelt. Du holder hænderne enten ved de lave håndtag sådan som den vender på billedet. Eller på de høje. Den har sådan nogle slæde-agtige fødder. Forestil dig følelsen af at skubbe et barn op af Bakken på kælkebakken :-D
2
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 2. feb 2016, 21:12

Pandesteg skrev:
Muspel skrev:Mød prowleren. Det ultimative torturinstrumentet i fitness World. 7 gange frem og tilbage. 30 kg på. Uff

Men forhåbentligt bliver jeg MEGA lækker! :-D


Jeg kan slet ikke gennemskue, hvad det går ud på? :-D

Jeg håbede at nogen ville spørge :genert:

Håbede! For helvede min stavekontrol har epilepsi her til aften
1
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf GoGetter » 2. feb 2016, 21:27

:engel: I dag har været god. Jeg fik løbet, har spist fornuftigt og har oven i købet husket vitaminpillen. Jeg har brugt hele aftenen på at gøre rent og vaske tøj, så nu er jeg meget putteklar.
2
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Studsgaard » 2. feb 2016, 21:34

Idag har jeg kun delvist klaret mine mål. Jeg har spist fornuftigt til dem alm måltider. Husket vitaminer men jeg har ikke holdt minus sukker, for jeg havde lovet manden at bage kage til Skydekluppen pga han havde fødselsdag igår.

Og motionen er lig nul. Jeg fik fjernet en tand igår. Og det har drillet en del og blødning ville ikke stoppe så jeg var en tur forbi tandlægen igen idag. Så jeg skulle tage det med ro idag. Håber på jeg er klar til en lille gå tur imorgen.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. feb 2016, 21:56

Tak for alle jeres gode input :)

Aima: Det lyder interessant, og jeg har ikke kunne google mig frem til nogle særlige restriktioner mht. sart mave. Det kan ellers godt være et problem for mig, når det gælder ting, der sætter systemet i gang.
Hvordan spiser du, mens du tager pillerne?

Skralde: Jeg sakser lige fra januar-tråden :)

"I år er målet mere konkret, da jeg planlægger at blive gravid i løbet af 2016, og forinden gerne vil gøre kroppen lidt mere parat, end den er nu. Jeg har det rigtig godt og oplever ingen fysiske komplikationer i hverdagen, men jeg tvivler på, at de ekstra kg, en graviditet vil medføre, vil kunne undgå at ændre på det i negativ retning, og det ønsker jeg at komme i forkøbet. Samtidig spiller det vel også lidt ind, at jeg ikke bliver en helt ung førstegangsfødende, og at jeg absolut ingen ide har om min fertilitet på forhånd.

På det mentale plan kommer det at beslutte sig for nogle ændringer i hverdagen og gennemføre dem også til at fungere som en slags lakmusprøve for, hvordan det står til med mine kognitive vanskeligheder. Med det mener jeg, at jeg forud for en graviditet gerne vil se nogle klare tegn, at jeg rent faktisk har det fornødne overskud og overblik til at tage vare på et barn, og hvis det helt kommer til at skride for mig med mine planer for kost og bevægelse, vil det være en indikator på det modsatte, eftersom jeg egentlig ikke har deciderede dårlige vaner, men til gengæld en tendens til at spise uregelmæssigt og uhensigtsmæssigt og blive fysisk passiv, når min hjerne splatter ud."

Novella: Du har selvfølgelig ret. Det er heller ikke, fordi jeg er hys med maden for madens egen skyld og føler, at jeg "forgifter" mig selv eller lignende. I virkeligheden skyldes det nok mest noget psykisk; nogle dårlige minder, der pludselig popper op, om de perioder, hvor jeg pga. stress ikke har haft særlig meget overblik eller kontrol over, hvad jeg spiste og hvor meget og hvornår. Eller generelt behandlede mig selv. Samtidig giver den ekstra væske i kroppen i bedste mindfuck-stil indtryk af, at kosten er forkert, fordi jeg konstant føler mig oppustet og tung. På den måde kommer indtagelsen af en dum lille thebirkes til fysisk at føles som et stort ædegilde. Det er irrationelt, når jeg nu her en måned efter opstart rent faktisk sidder med:
- Gode spisevaner
- Faste tidspunkter for mine måltider (hvilket har været en årelang kognitiv udfordring)
- Gåture, der er blevet en vane
- Ny energi
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 2. feb 2016, 22:47

Cirkus, jeg har spist normalt sundt, de gange, jeg har taget en kur, altså primært kød og grønt og fuldkorn. Jeg har sikkert også spist en croissant eller noget i den stil, det er ikke sådan at den slags smadrer processen, men det anbefales at man spiser forholdsvist 'rent' (jeg kan ikke lige komme på andre ord), så det har jeg primært gjort.

Min mor har irritabel tyktarm (kan ikke huske om det er dét du også tumler med), men hun har ikke oplevet nogle gener. De første par dage kan man dog godt opleve lidt små-kvalme, let hovedpine og min hud reagerer også altid lidt den første uges tid, men sådan er det vist med de fleste måder at udrense på :)
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. feb 2016, 22:53

Aima skrev:Cirkus, jeg har spist normalt sundt, de gange, jeg har taget en kur, altså primært kød og grønt og fuldkorn. Jeg har sikkert også spist en croissant eller noget i den stil, det er ikke sådan at den slags smadrer processen, men det anbefales at man spiser forholdsvist 'rent' (jeg kan ikke lige komme på andre ord), så det har jeg primært gjort.

Min mor har irritabel tyktarm (kan ikke huske om det er dét du også tumler med), men hun har ikke oplevet nogle gener. De første par dage kan man dog godt opleve lidt små-kvalme, let hovedpine og min hud reagerer også altid lidt den første uges tid, men sådan er det vist med de fleste måder at udrense på :)


Det er generelt sådan, jeg spiser, så det vil ikke være svært at følge :)
Og ja, det er lige netop en irritabel tyktarm, der sommetider driller.
Hvor længe tager du pillerne ad gangen? Jeg ser lige nu på en pakke med 180 kapsler.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 2. feb 2016, 23:05

Det kører i øvrigt her. Jeg har ikke oplevet træthed i dag overhovedet, jeg overvejede ikke et sekund at droppe træningen selvom det blæste en pelikan, jeg har spurtet rundt på jobbet non-stop i 8-9 timer og gav efterfølgende alt, hvad jeg kunne i motionscenteret, og det var ikke så lidt, jeg var pissesej og stærk og benene var gode. Jeg har lige spist dagens sidste måltid, det så sådan her ud:

image.jpg


Kyllingen er fyldt med feta og persille og det i den lille skål er tzasiki. Jeg spiste det hele, og jeg har det nice med at glo på billedet og tænke, at alle de der grøntsager er mine små soldater som jeg har puttet i min krop, så de kan bekæmpe al inflammation for mig. Dem sweethearts :lun:

Ved siden af det her antiinflammatorisk mad-projekt, kører jeg et lille sideløbende projekt med at få ryddet ud og sorteret i alle skuffer og skabe. Jeg har delt rummene i mit hjem op i fire dele, det betyder, at hvis der samlet er otte skuffer/skabe/anden opbevaringshalløj i rummet, tæller to af ovenstående for én del. Jeg har fire rum, så dvs. 20 dele i alt, og de skal være klaret i løbet af februar. Jeg har naturligvis en nedskrevet systemoversigt med plads til aftjekningskrydser, det er ikke så indviklet som jeg lige fik det til at lyde :D Nå, men jeg sidder faktisk lige og overvejer at tage en enkelt del nu. Det er alligevel ret overskudsagtigt, tænker jeg, måske er det bare den mentale effekt, fordi jeg ved, jeg gør alt det rigtige for mig selv, men altså, jeg har bare haft så mange downs den sidste tid, hvor jeg har måtte slæbe mig gennem dagene og været ved at tude af træthed og udmattelse, når klokken passerede 16. Så det her er dejligt!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 2. feb 2016, 23:10

DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:Cirkus, jeg har spist normalt sundt, de gange, jeg har taget en kur, altså primært kød og grønt og fuldkorn. Jeg har sikkert også spist en croissant eller noget i den stil, det er ikke sådan at den slags smadrer processen, men det anbefales at man spiser forholdsvist 'rent' (jeg kan ikke lige komme på andre ord), så det har jeg primært gjort.

Min mor har irritabel tyktarm (kan ikke huske om det er dét du også tumler med), men hun har ikke oplevet nogle gener. De første par dage kan man dog godt opleve lidt små-kvalme, let hovedpine og min hud reagerer også altid lidt den første uges tid, men sådan er det vist med de fleste måder at udrense på :)


Det er generelt sådan, jeg spiser, så det vil ikke være svært at følge :)
Og ja, det er lige netop en irritabel tyktarm, der sommetider driller.
Hvor længe tager du pillerne ad gangen? Jeg ser lige nu på en pakke med 180 kapsler.


4-6 om dagen indtil der ikke er flere. Så fire-fem uger. En enkelt gang har jeg delt en pakke med min mor, det var nok til at jeg lige fik has på væsken i kroppen og fik vendt skuden.

Har du det ok med at sluge piller? De er lidt store og uden glasur, det skulle jeg lige vænne mig til, men til gengæld får man jo så også drukket en del vand.
0
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Sund og/eller slank"