Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14670
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf sigge » 2. feb 2016, 12:44

Jeg oplever jævnligt, at der ikke er plads til min pakke i pakkeboksen, selvom jeg har bestilt den med levering der. Vi har stadig en postbutik, som ligger gemt væk inde i Brugsen, men den er kun bemandet kl. 13-17 på hverdage (jeg kan lige præcis nå hjem lidt før kl. 17, hvis trafikken arter sig), så uden for det tidsrum skal man løbe en medarbejder op inde i butikken, og det kan godt være en udfordring. Så det er derfor, jeg foretrækker pakkeboksen, det går ganske hurtigt, og jeg slipper for at bruge 5 min. på at finde en medarbejder.

Bortset fra det, så er de to postdamer nu ret søde. Og det er meget hyggeligt, at de kender en af udseende. Før jul skulle jeg både sende en pakke og hente en. Jeg stillede mig først i kø til at sende og ville så tage den til mig med bagefter, men mens jeg ordner afsendelsen med den ene postdame, kommer den anden (som går og sorterer pakker lige ved siden af) hen med min pakke og siger, "Der er også den her til dig". Jeg ved ikke, om det siger noget om omfanget af min netshopping eller hvad. :lol:
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Zilla
Indlæg: 39
Tilmeldt: 12. jan 2016, 08:50
Kort karma: 3
Likede indlæg: 18

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Zilla » 2. feb 2016, 13:09

Vi har sendt invitationer til barnedåb, hvor vi brugte touchnote app'en. De bliver så sendt fra guernsey. Det er billigere end at sende dem fra danmark.
Derudover synes jeg, de reklamer de har for b-post er til grin. Hvordan kan de prøve på at få det til at lyde som om, at 14 kr for at sende et brev er billigt?
Til slut for vi stadig leveret post til de gamle ejere 5 år efter, vi købte hus. Og det efter vi flere gange har klaget til postDK over det
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20971

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf 2SHY » 2. feb 2016, 13:49

sigge skrev:Jeg ved ikke, om det siger noget om omfanget af min netshopping eller hvad. :lol:

Det lyder lidt som mig :blush2: Jeg har oplevet et par gange at den ene af "mine" post damer bare har set mig og så sagt "Det er xxxxxx vej, ikke?" før hun gik over og hentede pakken :blush: Vi har også haft snakke om at kattemad og medicin var billigere at bestille i udlandet. Så de ved at 95% af det der kommer til mig er enten til katten, tøj, sko eller bøger til mig :genert:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf JoyNips » 2. feb 2016, 14:12

Jeg får altid leveret til jobbet. Ellers ville jeg ikke magte det...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
fisken80
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51948

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf fisken80 » 2. feb 2016, 14:40

Nå jamen er mit blad kommet i dag så. Næh det er det ikke. Og som code er jeg ikke vild med at beskylde folk for ting man ikke kan bevise, men derfor spekulerer jeg nu stadig på, om der er en postansat der lige har neglet det. Jeg HAR kontaktet afsender og der har ikke været problemer med leveringen generelt.

Men nu har jeg opsagt mit abb. jeg gider ikke det bøvl.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Vaginetta » 2. feb 2016, 14:51

Jeg vil gerne brokke mig lidt over deres toldbehandling. De har ikke noget problem med at ligge og ruge på en pakke i ugevis og så tager de 160,- kroner for behandlingen. HUNDREDE. TRES. KRONER. For varer man har selv købt og betalt porto for. Det er jo vanvid, og i praksis er der ikke nogen mulighed for at undgå det ved f.eks. selv at deklarere og fortolde sine varer.

At det så fra politisk hold er helt kuk at have en bagatelgrænse på 80,- når man selv kan flyve ud og hente varer for 2-3000 kroner kvit og frit hører vist til i en anden tråd...
2
godtnavn
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf godtnavn » 2. feb 2016, 15:54

Jeg kan godt lide post danmark :genert: I modsætning til f.eks. gls der altid skriver de var forbi, men aldrig ringer på, så kommer postdk altid hele vejen op med pakken uanset vægt og vi ikke har elevator. Har en teori om at gls-mændede ikke gider hvis der er trapper og pakken er tung.
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Maoam » 2. feb 2016, 16:36

Zilla skrev:
Derudover synes jeg, de reklamer de har for b-post er til grin. Hvordan kan de prøve på at få det til at lyde som om, at 14 kr for at sende et brev er billigt?


De er så nedladende og pinlige :tie:

"B for brev" :tie:
2
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9158

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Kommodedyret » 2. feb 2016, 16:42

Postdanmark gider aldrig at gå op af trapperne med mine pakker. De smider altid en seddel.
Så kan man få lov til at bruge en hel dag på at sidde derhjemme og vente, OG samtidig få lov til at gå ned til Føtex og stå i kø efter sin pakke.
Awesome, Postdanmark, tusind tak fordi I gider at gøre så meget for at fylde mine dage med glæde.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Danseprinsesse » 2. feb 2016, 16:57

På vores webshop har vi valgt, at kunderne skal kunne vælge mellem GLS og Post Danmark, da mange netop har stærke holdninger til leveringsudbyder.

Hos Post Danmark betaler man for volumenvægt, hvilket betyder, at det ved nogle af vores varer er dobbelt (!) så dyrt at sende med dem. Det har lige kunnet gå, fordi privatpakker fra webshops, der sendes med Post Danmark er fritaget for moms. Men det stopper angiveligt fra august i år. Så vi er meget spændte på, om det betyder prisændringer hos dem.
Ellers må vi - og helt sikkert også mange andre webshops - droppe dem helt.

Fra vores side oplever vi i øvrigt en helt anden slags service fra GLS, end vi gør fra Post Danmark.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20971

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf 2SHY » 2. feb 2016, 17:02

Jeg er spændt på at se hvordan det bliver nu de har fået de der små blå biler. Det skulle gøre det lettere for dem at have flere af de mindre pakker med. Jeg synes sådan overordnet de er gode til at komme med mine pakker men det sker at der ligger en seddel i postkassen om at de har været her men jeg var ikke hjemme, hvor jeg har siddet i køkkenet og kan se om der kommer nogen for at ringe på

Jeg var en anelse træt af at et bud med møge og besvær havde stoppet en pakke med en bog ned i postkassen. Problemet var bare at den var ikke i læ for den regn der pissede ned så den blev våd :rulle: Heldigvis kom der en pakkepost (en af dem i de store gule biler) der tilfældigvis havde en pakke til mig og han gjorde mig opmærksom på det. Havde han ikke sagt noget så havde jeg ikke set det før flere timer senere

Han var meget forarget og undskyldte faktisk på vegne af den klaphat der bare havde villet af med pakken og ikke gad ringe på for at komme af med den
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14670
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf sigge » 3. feb 2016, 07:19

vUlpeS skrev:UPS klarede turen fra Oregon hurtigere, end postDK klarede turen fra Aalborg - også selvom postDK havde et forspring på et par timer. Det gjorde mig ikke noget, så pyt, men jeg finder det nu alligevel kuriøst, at det overhovedet kan lade sig gøre.

Og bare lige for at nævne det: Hvis man under handel med udenlandske forhandlere benytter UPS wordwideExpress-servicen, slipper man helt og aldeles udenom postDK's afgifts-mareridt, da leverancen i så fald varetages af UPS fra afsenders dørtræ til modtagers ditto.


Til gengæld er det ikke ret nemt at få fat i sin pakke fra UPS, hvis man ikke har mulighed for at være hjemme kl. 8-16 en hel dag. Jeg brugte 3 uger på at få udleveret en pakke fra dem, fordi jeg ikke havde været opmærksom på, at det var dem, der leverede (det fremgik ikke umiddelbart af webshoppen, så jeg gik ud fra, at det bare var almindelig post så), og derfor havde valgt levering til min privatadresse. Og det er ikke så ligetil at få ændret leveringsadressen, så jeg kunne modtage pakken på mit arbejde i stedet. Jeg havde heller ikke hverken tid eller lyst til at køre til Vejle og hente den selv. Det lykkedes dog til sidst, og selvom jeg var ved at få en prop over, hvor besværligt det skulle være, skal UPS dog have ros for at passe godt på kundernes pakker og ikke sådan udlevere dem til hvem som helst eller bare smide dem et tilfældigt sted i nærheden af adressen ("flexlevering" min bare).
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4643
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8385

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Tibbler » 3. feb 2016, 07:33

Danseprinsesse skrev:På vores webshop har vi valgt, at kunderne skal kunne vælge mellem GLS og Post Danmark, da mange netop har stærke holdninger til leveringsudbyder.

Hos Post Danmark betaler man for volumenvægt, hvilket betyder, at det ved nogle af vores varer er dobbelt (!) så dyrt at sende med dem. Det har lige kunnet gå, fordi privatpakker fra webshops, der sendes med Post Danmark er fritaget for moms. Men det stopper angiveligt fra august i år. Så vi er meget spændte på, om det betyder prisændringer hos dem.
Ellers må vi - og helt sikkert også mange andre webshops - droppe dem helt.

Fra vores side oplever vi i øvrigt en helt anden slags service fra GLS, end vi gør fra Post Danmark.


For mig ville det heller ikke gøre en forskel: Både postdanmark og GLS har pakkeshop i samme Kvickly, hvor jeg henter pakker. Så i bund og grund er det ligegyldigt for mig, om det er det ene eller det andet.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3978
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5198

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf girl_beat » 3. feb 2016, 07:56

Animi skrev:Jeg betalte 30kr for at få en pakke leveret hjem til mig. Så finder jeg sørme i dag en seddel i min postkasse, hvor der står at de var forbi ved en 14-tiden, men jeg var desværre ikke hjemme, så
min pakke ligger på posthuset.
Jeg var hjemme kl 14. Havde postbudet ringet på min dørtelefon eller min ringklokke, ville jeg uden tvivl have hørt det, da de er så høje at jeg vågner af det.
Postbudet har nok bare haft for travlt :sur:

Dette oplever vi hver gang - så nu bestiller vi altid levering med GLS eller den billigere PD uden omdeling. Selvom der har været nogen hjemme hele dagen, har kun et enkelt af vores faste postbude været sød til at ringe på - resten smider bare en seddel i postkassen :gisp:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9158

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Kommodedyret » 3. feb 2016, 08:07

Jeg forstår bare ikke hvorfor det ikke er muligt at gøre noget ved problemet med de forsvundne forsendelser.
Der må vel kunne foranstaltes nogle sikkerhedsprocedurer af en slags,

I min oplevelse er der store udsving på hvornår der er gode og dårlige perioder mht leveringsraten. I gennemsnit vil jeg vurdere at 1/5 af mine bestillinger aldrig når frem. Hvis det er et generelt billede, så er det jo absurd. (jeg tvivler dog ikke på at postdk har nogle HELT andre tal for forsvundne forsendelser)

Masser af lager og produktionsvirksomheder har sikkerhedscheck ved udgangen, både fast og stikprøve. Når det er så dyrt at sende både breve og pakker, så burde der vel være plads til bare en smule mere kvalitetskontrol.
Ja, nu brainstormer jeg bare, men altså, det er dog voldsomt irriterende som det firma kører deres kundeservice.
2
Closure, closure, closure closure closure

Tilbage til "Livets forhold"