Er I dårlige betalere?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf LaScrooge » 2. feb 2016, 09:26

Derudover er det da ærgerligt, for så vidt jeg ved, bringer dansk mode mange penge til Danmark. Måske burde de bare lave deres business om, så de har enkelte kollektionsitems i den rigtigt lækre kvalitet som de sælger til svimlende priser samme sted som de andre store designere, og så lave reformuleringer til deres butikker til den halve pris. Deres egne kopivarer, så at sige.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf LaScrooge » 2. feb 2016, 09:32

Derudover virker det lidt som om, at "design" i Danmark ikke rigtig betydre det samme, som design gør alle andre steder. Der er intet design over ting, som også laves af high street-producenterne - altså, "designerne" kommer jo ikke engang først med ideen. Jeg forstår design som noget der er nytænkende: nyt snit, nye former, farver og teksturer, noget der er gennemtænkt og skræddersyet og som baner nye veje for moden. Det er ikke nok at man har sin egen virksomhed, hvis man laver metervarer.
1
And we both know: I will be delicious
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Guldfisk » 2. feb 2016, 09:47

"Hun mener, at modebranchens problemer blandt andet er, at flere og flere mærker leverer flere kollektioner om året, som så kun kan sælges til fuld pris i ganske kort tid, så mange flere varer ryger på udsalg eller på lagersalg, så man vænner kunderne til at ikke at betale fuld pris for varerne."

Egentligt giver hun jo hverken butikkerne eller kunderne skylden, men mærkerne selv. Og hvis der er for mange kollektioner om buddet, så må nogen af mærkerne jo miste penge. Jeg køber i hvert fald ikke mere tøj, fordi der kommer nyt på markedet hver måned i stedet for to gange om året, eller hvad der nu var standarden.

Og ja, hvis der konstant er ting på udsalg, så køber jeg en standard sort kjole på udsalg i stedet for at give nypris, fordi ærmerne er en centimeter længere, eller hvad forskellen til det nye, nu end måtte være.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf girl_beat » 2. feb 2016, 10:28

DD_81 skrev:Absolut en dårlig betaler / kunde - køber sjældent noget til fuld pris, går meget klart efter ting på udsalg.

This.

I artiklens terminologi er jeg én af de forvænte kunder, som venter til udsalg og dér anskaffer hvad jeg manger/ønsker af tøj. Tror dog også at hun selv giver forklaringen, når kollektionerne bliver sprøjtet ud, og der derfor altid er Mid Season Sale, Spring Sale, Autumn Sale og hvad de nu kan finde på. Der er jo udsalg hele tiden, så det næsten er dumt IKKE at spare de penge som forbruger :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Wizzze » 2. feb 2016, 16:22

LaScrooge skrev:Derudover virker det lidt som om, at "design" i Danmark ikke rigtig betydre det samme, som design gør alle andre steder. Der er intet design over ting, som også laves af high street-producenterne - altså, "designerne" kommer jo ikke engang først med ideen. Jeg forstår design som noget der er nytænkende: nyt snit, nye former, farver og teksturer, noget der er gennemtænkt og skræddersyet og som baner nye veje for moden. Det er ikke nok at man har sin egen virksomhed, hvis man laver metervarer.


Nu er jeg ikke nogen ekspert, men er det ikke svært/umuligt at komme med noget nyt, som ikke er gjort før? Jeg mener, vi har et hoved, 2 arme og 2 ben, som ligesom skal tilgodeses. Det er vel også derfor moden går i ring, så kommer 80´erne tilbage, og så er det 70´erne, fordi man efterhånden har lavet alt, så det "nye" man laver nu, ligner noget man har set før? :gruble: Det er vel kun nye materialer som ikke har været set før, som rigtigt kan give fornyelse?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. feb 2016, 16:40

Jeg køber sjældent noget til fuld pris, med mindre det er et meget højt ønske, der overhovedet ikke kan vente eller som man godt ved, bare aldrig bliver sat ned.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf LaScrooge » 2. feb 2016, 16:53

Wizzze skrev:Nu er jeg ikke nogen ekspert, men er det ikke svært/umuligt at komme med noget nyt, som ikke er gjort før? Jeg mener, vi har et hoved, 2 arme og 2 ben, som ligesom skal tilgodeses. Det er vel også derfor moden går i ring, så kommer 80´erne tilbage, og så er det 70´erne, fordi man efterhånden har lavet alt, så det "nye" man laver nu, ligner noget man har set før? :gruble: Det er vel kun nye materialer som ikke har været set før, som rigtigt kan give fornyelse?


Man kan gøre rigtig meget med snit og udtryk, men det er klart at det er udfordrende at finde på noget, der skiller sig ud fra mængden/de tidligere sæsoner. Jeg synes dog til gengæld at det lidt er en præmis for, at man reelt kan kalde sig designer at man i det mindste prøver noget andet og ikke bare laver det samme som alle de andre.

Jeg ærgrer mig alt for ofte over hvor sikre valg der bliver truffet gang på gang i kollektionerne. Det er den samme farvepalette altid: sort, grå, marine, hvid/creme. Samme form på kjoler og skjortebluser: uformelig. Samme udtryk: konservativt/forsigtig bohéme. Samme form på jakker, frakker og sweaters: oversize. Ikke noget det er skræddersyet, dvs. ikke noget, der er frembragt med henblik på at skabe en silhouet på kroppen. Det er dræææbende kedsommeligt. Synes jeg.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Sophaya » 2. feb 2016, 17:04

Jeg køber sjældent til fuld pris, og når jeg gør er det mærker i den billige ende.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Anilara » 2. feb 2016, 17:31

Jeg tænker ikke så meget over pris (jo ok, jeg køber ikke noget tøj som koster over 3000).
For mig er det kvalitet, produktionsforhold og hvor vild jeg er med det, som kommer først.
Jeg køber sjældent billigt, nyt tøj, da produktionsforhold og miljø/dyrevelfærd de sidste par år er begyndt at betyde merefor mig, og det er sjældent de ting kan gøres billigt, hvis tøjet skal være nyt.
Jeg køber ikke så ofte tøj, da tøj ikke siger mig så meget igen, men jeg burde kigge mere på brugt fremover, måske.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf StripesAddict » 2. feb 2016, 17:53

Ift. at få forbrugere gider købe til fuld pris, så tror jeg altså også det er selvforskyldt, eller i hvert fald en ond cirkel. Der er udsalg HELE tiden og jeg synes kun det er blevet værre indenfor de sidste 10 år. Måske endda også de sidste 5. Og er der ikke udsalg kan man altid finde en rabatkode. Så kan jeg egentlig godt forstå at man som forbruger ikke gider købe noget til nyprisen.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf POCKETKITTEN » 2. feb 2016, 20:39

Jeg køber næsten aldrig noget til fuld pris, med mindre det er til gave. Pånær undertøj og strømpebukser.

Udsalget er blevet en helårlig begivenhed, og forretninger som Imerco, Bahne og Inspiration byder meget ofte på 20 pct. på hele forretningen med få undtagelser. Man kan næsten altid finde noget billigere på nettet - endog ofte med en ekstra rabatkode. Jeg føler, jeg snyder mig selv, hvis jeg giver fuld pris.
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Maoam » 3. feb 2016, 09:02

Jeg køber også sjældent tøj og sko til fuld pris. I sommers købte jeg meget tøj på udsalg i Tyskland.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. feb 2016, 11:44

Jeg køber slet ikke tøj for tiden, udover de helt basale ting som strømpebukser og undetøj, som bliver handlet i henholdsvis Rema og Føtex, så lige nu er jeg den ikke-eksisterende betaler :D
Ellers bliver mit tøj typisk købt på udsalg, i kædebutikkerne (af de grunde, som Scrooge så fint opremser) eller på Ebay. Det sidste skyldes især min udanske størrelse (jeg er lav, men ikke petite)

Jeg ville faktisk gerne bruge flere penge på tøj, hvis jeg følte, at jeg betalte for en bedre kvalitet, et unikt udtryk og en fremstillingsproces, der i højere grad matchede min etik, men det er ikke min generelle oplevelse, når jeg kigger på designertøj.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf lulu-p » 3. feb 2016, 11:50

Nej. Jeg er ikke en dårlig betaler. Jeg betaler den pris som står på varesedlen, og det kan bestemt ikke være mit ansvar hvorvidt butikken ønsker at reducere med 25% eller ej.

En dårlig betaler er en som SLET ikke betaler, eller som står i RKI.

Jeg har i øvrigt en rigtig lækker silkeskjorte fra Wackerhaus. Købt i genbrug til 150,- :P
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Mus84 » 3. feb 2016, 13:30

Større ting ting til børnene, fx overtøj bliver som udgangspunkt købt på udsalg. Er ligeglad med om det er sidste års kollektion. Alm. Tøj er lidt blandet udsalg og fuld pris, nok mest udsalg hvor jeg så bare køber til lageret efterhånden som de vokser.

Til mig selv bliver det mest til fuld pris. Har lavet så mange dumme udsalgsfejlkøb tidligere hvor det er kommet med hjem pga prisen fremfor at det ikke kunne undværes. Prøver at lade være med at småkøbe hele året og så en gang eller to årligt give mig selv lov til at købe nogle lidt dyrere, mere specielle ting. Min erfaring er at jeg bliver mere glad for 4-5 gode ting end 17 ting der ikke helt var perfekte alligevel.

Har ikke så meget tid til at shoppe (og synes ikke det er så sjovt), er sikker på at det godt kunne gøres billigere og lige så lækkert hvis jeg brugte mere tid på at kigge rundt.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"

Tilbage til "Mode"