Mænd og prævention

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Mænds forhold til brug af kondomer (din erfaring)

Alle mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
5
3%
De fleste mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
10
6%
Halvdelen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
14
8%
Under halvdelen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
9
5%
Næsten ingen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
43
26%
Ingen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
12
7%
Jeg har hørt undskyldningen med "jeg kan ikke komme med kondom på"
45
27%
Jeg har ikke hørt undskyldningen med "jeg kan ikke komme med kondom på"
30
18%
 
Afgivne stemmer: 168
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Mi55y » 3. feb 2016, 08:22

Jeg har stemt halvdelen - og ja, jo yngre jo bedre til at huske det er også min erfaring. Men ud af den halvdel, der ikke på eget initiativ bragte kondom på banen, så er det tæt på 100% som heller ikke engang spurgte ind til p-piller, men bare var klar til at gå ombord med det samme. WTF?
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Animi » 3. feb 2016, 08:28

Jeg forstår bare virkelig ikke hvorfor nogen mænd tilsyneladende er ligeglad med risikoen for at blive smittet med noget der ikke bare kan være ubehagelig, men måske gøre dem steril eller lignende.
Da en af dem jeg var sammen med sagde at jeg ikke skulle være bekymret, for han var lige blevet tjekket og han fejlede ikke noget. Så var jeg sådan lidt... nej måske fejler du ikke noget, men hvem ved, måske har jeg HIV og er total sløset med min medicin, har du lyst til at tage den risiko?
Så røg kondomet hurtigt på :lol2:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Fuck.exe » 3. feb 2016, 09:32

Jeg har oplevet at 2 mænd selv tog initiativ til at bruge kondom; en fornuftig ungdomskæreste og så ham der blev min mand. De andre har enten prøvet at snyde sig udenom, antaget at jeg tog p-piller, eller lavet den klassiske med "jamen jeg kan ikke mærke noget med kondom på piv piv".

For mig har kondom ikke kun fungeret som beskyttelse mod graviditet, men også som beskyttelse mod kønssygdomme, så det ærger mig virkelig at så mange mænd er villige til at udsætte mig for en eventuel smitte fordi de synes det kunne være hyggeligt med lidt bar tissemand.
3
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Neenah » 3. feb 2016, 09:45

Jeg har oplevet lidt af hvert, men jeg kan ikke huske præcis hvor mange der bare har taget det som en selvfølge at jeg var på p-piller (eller i hvert fald ikke taget initiativ til at bruge beskyttelse). Tror omkring halvdelen.

Men en af dem jeg har været sammen med var den værste crybaby. Han kunne ikke mærke noget, han synes ikke kondom fungerede, om jeg ikke bare kunne tage en fortrydelsespille? Han virkede totalt ligeglad med risikoen for både graviditet og sygdomme.
1
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Fuck.exe » 3. feb 2016, 10:20

Neenah skrev:Jeg har oplevet lidt af hvert, men jeg kan ikke huske præcis hvor mange der bare har taget det som en selvfølge at jeg var på p-piller (eller i hvert fald ikke taget initiativ til at bruge beskyttelse). Tror omkring halvdelen.

Men en af dem jeg har været sammen med var den værste crybaby. Han kunne ikke mærke noget, han synes ikke kondom fungerede, om jeg ikke bare kunne tage en fortrydelsespille? Han virkede totalt ligeglad med risikoen for både graviditet og sygdomme.


Fuck :8: :tie:
1
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Fuck.exe » 3. feb 2016, 10:21

adagio skrev:
Den risiko turde jeg nu godt tage, det er stort set umuligt at få HIV ved at have sex med almindelige danske kvinder.


.... Men herpes er jo også en gave for livet :slem:
8
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Animi » 3. feb 2016, 10:59

adagio skrev:
Animi skrev:Jeg forstår bare virkelig ikke hvorfor nogen mænd tilsyneladende er ligeglad med risikoen for at blive smittet med noget der ikke bare kan være ubehagelig, men måske gøre dem steril eller lignende.
Da en af dem jeg var sammen med sagde at jeg ikke skulle være bekymret, for han var lige blevet tjekket og han fejlede ikke noget. Så var jeg sådan lidt... nej måske fejler du ikke noget, men hvem ved, måske har jeg HIV og er total sløset med min medicin, har du lyst til at tage den risiko?
Så røg kondomet hurtigt på :lol2:


Den risiko turde jeg nu godt tage, det er stort set umuligt at få HIV ved at have sex med almindelige danske kvinder.


At jeg lige brugte eksemplet HIV over for ham var sådan set også en overdrivelse for at få min pointe frem. Men uanset hvad så kunne jeg jo stadigvæk godt fejle noget der måske ikke er så rart at få, og så hjælper det jo ikke at han er blevet testet negativt :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Ado » 3. feb 2016, 11:00

Jeg stemte forkert. Mit svar er: Stort set ingen af de mænd jeg har været sammen med, har brugt kondom på eget initiativ. De har alle været sådan: "Jamen, tager du ikke p-piller?" - "Jeg skal nok passe på" - "Der sker ikke noget. Jeg vil bare mærke dig" - "Jeg kan ikke med kondom".
1
Donna Martin Graduates!
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Oddinary » 3. feb 2016, 11:09

Neenah skrev:Jeg har oplevet lidt af hvert, men jeg kan ikke huske præcis hvor mange der bare har taget det som en selvfølge at jeg var på p-piller (eller i hvert fald ikke taget initiativ til at bruge beskyttelse). Tror omkring halvdelen.

Men en af dem jeg har været sammen med var den værste crybaby. Han kunne ikke mærke noget, han synes ikke kondom fungerede, om jeg ikke bare kunne tage en fortrydelsespille? Han virkede totalt ligeglad med risikoen for både graviditet og sygdomme.


Asshole. Hans momentære nydelse er da også værd at udsætte dig for en masse bivirkninger...
1
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Spasserinde » 3. feb 2016, 11:42

Oddinary skrev:
Neenah skrev:Jeg har oplevet lidt af hvert, men jeg kan ikke huske præcis hvor mange der bare har taget det som en selvfølge at jeg var på p-piller (eller i hvert fald ikke taget initiativ til at bruge beskyttelse). Tror omkring halvdelen.

Men en af dem jeg har været sammen med var den værste crybaby. Han kunne ikke mærke noget, han synes ikke kondom fungerede, om jeg ikke bare kunne tage en fortrydelsespille? Han virkede totalt ligeglad med risikoen for både graviditet og sygdomme.


Asshole. Hans momentære nydelse er da også værd at udsætte dig for en masse bivirkninger...


For at være helt ærlig, så tror jeg at mange af dem intet aner om eventuelle bivirkninger. Det er jo ikke deres "bord", så jeg tror virkeligt at de færreste har gjort sig den umage at sætte sig ind i det. Hvilket jeg på sin vis godt kan forstå. Det sætter bare os kvinder i en dødirriterende position, fordi alt ansvaret for at pisset fungerer, og der ikke sker nogen uheld, samt at skulle være "den sure" der insisterer på ikke at få kønssygdomme selv om "han selvfølgelig LIGE er blevet tjekket", og at alle eventuelle bivirkninger og besvær bliver væltet over på os.

"Nem og hurtig" sex er altså ikke altid i realiteten specielt nemt eller hurtigt.
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Anilara » 3. feb 2016, 12:29

Ingen har selv taget initiativ. Ikke så vidt jeg husker hvert fald. :/
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Moxy-lady » 3. feb 2016, 15:48

Annione skrev:1 ud af 16 mænd jeg har knaldet, tog frivilligt kondom på. 1!


Samme her - 1/13
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 16:11

For mit vedkommende er det 3 kvinder ud af alle jeg har været sammen med, der har været konsekvente og gode til at huske gummi. Jeg har flere gange oplevet at det var på mit initiativ, at det blev beskyttet sex.

Jeg plejede at sige, at jeg var helt ligeglad for kondomer da ikke er så slemme, men jeg må indrømme, at som jeg er blevet lidt ældre, så passer det mig mindre og mindre godt, at skulle være tvunget til den løsning. Men det er klart at det er den fornuftige løsning. Og jeg kunne da aldrig i mit liv finde på at presse en kvinde til at tage p-piller. Jeg ville heller ikke selv være interesseret i at hormonbombe min fertilitet ihjel midlertidigt.

For at bakke mit insinuerede statement op om, at gummi også er en overset metode for mange kvinder, så vil jeg pointere at flere af mine kammerater, der er single, konsekvent undgår kondomer men alligevel scorer konstant. Helt usagligt vil jeg tro, at der er flere kvinder, der husker gummiet end mænd, men at det totale antal ville skuffe begge køn.
3
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 16:15

Jeg fristes til at sige: Kan I kvinder ikke bare sende de der tudeprinse hjem i seng, i stedet for rent faktisk at knalde med dem, til trods for deres uansvarlige (og usexede) opførsel?

Ja, nu har jeg jo ikke selv oplevet, at der har været noget piveri, de gange hvor jeg har hevet et gummi frem, men hvis vi et øjeblik skulle forestille os en kvinde, der brokkede sig over det, når jeg endnu ikke er afklaret med om hun er beskyttet og sygdomsfri, så vil jeg da håbe på jeg er så fornuftig at jeg afbestiller det knald vi kunne have haft.

Hvorfor belønne den adfærd?
2
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Mænd og prævention

Indlægaf fisken80 » 3. feb 2016, 16:32

Ingen af dem jeg har knaldet har selv taget initiativ. Så 0 ud af 7. Det er egentlig ret vildt at tænke på. Og det var det var fra jeg var 25 til jeg var 28 så relativt unge mænd.

Jeg skal ærligt tilstå, at jeg heller ikke selv har været for flink til at minde dem om det, heldigvis uden konsekvenser, men dumt er det da.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Forhold og sex"