Et debatindlæg til 100 mio kr

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8193

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf Anilara » 3. feb 2016, 13:06

DetSorteCirkus skrev:
Anilara skrev:Jep. Det var, og er, mildest talt pinligt.
Og jeg ærger mig sådan, for 1864 har en stor betydning for mig. De skulle have skævet til Slagtebænk Dybbøl og Tom Buk-Swienty i stedet. Det var et bevis på, at historiske fakta sagtens kan underholde folk.


Det gjorde de også. Serien er netop inspireret af og løseligt baseret på hans bøger, og han fungerede som direkte konsulent for Ole Bornedal i alle faser af produktionen. Han støtter derfor også resultatet.
http://politiken.dk/kultur/medier/ECE19 ... historien/ (hvis interviewet kan læses uden abonnement)

Man (jeg) undres...

Ej okay. Jeg er i et mindre chok nu... Kan slet ikke fatte det resultat så.
"Og Tom Buk-Swienty er fuldstændig tryg ved den historiefaglige side af sagen i '1864'." :ticks:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22017

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf dgd2007 » 3. feb 2016, 13:21

Skumfidusen skrev:Der er et opslag om det her på DR og folk er fuldstændig stålsatte i at det er fuldstændig ok at være partisk, når bare man er det mod DF.

Hvordan det? (altså opslag) :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22017

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf dgd2007 » 3. feb 2016, 13:27

Skumfidusen skrev:Der er rigtig mange indlæg om at det da er helt ok, for DF skal bekæmpes med ALLE midler.

Nååh, vi snakker Facebook?
Men det er vel næppe ledelsen, der skriver sådan noget?

Bortset fra det, så ar de 10 gange værrre for 20 år siden. DR og mange af folkeskolelærerne ;)
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf Pølsemix » 3. feb 2016, 16:31

Et partsindlæg er nok at stramme den en tand for meget, DR har nok ikke siddet og tænkt nu skal vi lave noget hvor vi basher DF.
Ole Bornedal er blevet valgt til opgaven og så må han også have friheden til at lave manuskriptet som han finder bedst.
1
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf FruitFly » 3. feb 2016, 17:37

Skumfidusen skrev:Nejnej - det er seere og den oplyste befolkning, der skriver sådan noget.

... på Facebook... så skal det nok ta'es med et gran salt.
0
#Klimatosse
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf Slettet bruger » 3. feb 2016, 22:19

Anilara skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Anilara skrev:Jep. Det var, og er, mildest talt pinligt.
Og jeg ærger mig sådan, for 1864 har en stor betydning for mig. De skulle have skævet til Slagtebænk Dybbøl og Tom Buk-Swienty i stedet. Det var et bevis på, at historiske fakta sagtens kan underholde folk.


Det gjorde de også. Serien er netop inspireret af og løseligt baseret på hans bøger, og han fungerede som direkte konsulent for Ole Bornedal i alle faser af produktionen. Han støtter derfor også resultatet.
http://politiken.dk/kultur/medier/ECE19 ... historien/ (hvis interviewet kan læses uden abonnement)

Man (jeg) undres...

Ej okay. Jeg er i et mindre chok nu... Kan slet ikke fatte det resultat så.
"Og Tom Buk-Swienty er fuldstændig tryg ved den historiefaglige side af sagen i '1864'." :ticks:


Hvis han var tryg ved det faglige i det skal hans bøger vist kigges igennem :)

Største skuffelse ever den her serie ... endelig en serie om noget historisk og spændende, så jeg så faktisk halvandet afsnit af det selv om jeg ellers aldrig tuner ind på dr.

Jeg opfattede den også bare som en anti-DF ting, syntes man kunne genkende forskellige nulevende politikere i de historiske personer.

Det er nok derfor det blev så ringe - at de bare ville lave noget anti-DF der var løst forbundet med begivenhederne i 1864.

For mig mindede det om 70er børnetegneserier med nogen søde gode børn der slås mod den onde kapitalistliga der vil lægge beton på blomsterengen og bygge en forurenende fabrik der, hvilket børnene så forhindrer. FELIX f.eks. var tit på den måde.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf FruitFly » 6. feb 2016, 17:56

Det ser efterhånden ud til at der ikke er så meget kød på den her fugl alligevel?
Senest rettet af FruitFly 6. feb 2016, 19:48, rettet i alt 1 gang.
1
#Klimatosse
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22017

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf dgd2007 » 6. feb 2016, 18:37

FruitFly skrev:Det er efterhånden ud til at der ikke er så meget kød på den her fugl alligevel?

Nej, DR fastholder linjen med, at der ikke var nogen bagtanker ... og alle andre kunne se, at der var. Så er det jo svært at komme videre, lizzzom :)
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf FruitFly » 6. feb 2016, 19:25

dgd2007 skrev:
FruitFly skrev:Det er efterhånden ud til at der ikke er så meget kød på den her fugl alligevel?

Nej, DR fastholder linjen med, at der ikke var nogen bagtanker ... og alle andre kunne se, at der var. Så er det jo svært at komme videre, lizzzom :)

Bagtanker eller ej - Hr. Gabold bringer nok ikke så meget nyt til torvs, når det kommer til stykket. Men han får da lidt opmærksomhed?
1
#Klimatosse
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8193

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf Anilara » 6. feb 2016, 21:22

I det mindste har det startet nogle vigtige diskussioner, som længe kun har været debatteret i det små i offentligheden; Både at der er en problematik med det ensartede, politiserende DR, og spørgsmålet om, hvorfor der er så stor mangel på borgerlige kunstnere.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf Pølsemix » 6. feb 2016, 21:27

Anilara skrev:I det mindste har det startet nogle vigtige diskussioner, som længe kun har været debatteret i det små i offentligheden; Både at der er en problematik med det ensartede, politiserende DR, og spørgsmålet om, hvorfor der er så stor mangel på borgerlige kunstnere.


Kan du give nogle eksempler på hvor DR er politiserende? Udover 1864
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8193

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf Anilara » 6. feb 2016, 22:05

Pølsemix skrev:
Anilara skrev:I det mindste har det startet nogle vigtige diskussioner, som længe kun har været debatteret i det små i offentligheden; Både at der er en problematik med det ensartede, politiserende DR, og spørgsmålet om, hvorfor der er så stor mangel på borgerlige kunstnere.


Kan du give nogle eksempler på hvor DR er politiserende? Udover 1864

Bare lige på stående fod tænker jeg især også på Borgen og Krøniken, når vi taler drama.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf Pølsemix » 6. feb 2016, 22:13

Anilara skrev:
Pølsemix skrev:
Anilara skrev:I det mindste har det startet nogle vigtige diskussioner, som længe kun har været debatteret i det små i offentligheden; Både at der er en problematik med det ensartede, politiserende DR, og spørgsmålet om, hvorfor der er så stor mangel på borgerlige kunstnere.


Kan du give nogle eksempler på hvor DR er politiserende? Udover 1864

Bare lige på stående fod tænker jeg især også på Borgen og Krøniken, når vi taler drama.


Ok, tænkte også selv på Krøniken da jeg læste dit indlæg, men det er nok også svært st lave serier om politik uden at stereotyperne bliver tegnet lidt hårdt op og så er nok også lettere at udstille de blå som "skurke".
TV2 News' kulturprogram handlede på et tidspunkt om emnet, det var meget interessant.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8193

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf Anilara » 6. feb 2016, 22:20

Pølsemix skrev:
Anilara skrev:
Pølsemix skrev:
Anilara skrev:I det mindste har det startet nogle vigtige diskussioner, som længe kun har været debatteret i det små i offentligheden; Både at der er en problematik med det ensartede, politiserende DR, og spørgsmålet om, hvorfor der er så stor mangel på borgerlige kunstnere.


Kan du give nogle eksempler på hvor DR er politiserende? Udover 1864

Bare lige på stående fod tænker jeg især også på Borgen og Krøniken, når vi taler drama.


Ok, tænkte også selv på Krøniken da jeg læste dit indlæg, men det er nok også svært st lave serier om politik uden at stereotyperne bliver tegnet lidt hårdt op og så er nok også lettere at udstille de blå som "skurke".
TV2 News' kulturprogram handlede på et tidspunkt om emnet, det var meget interessant.

Men hvorfor er det lettere at udstille de blå, og erhvervsfolk som skurke? Det er vel bl.a. fordi at folkene bag ofte har den forestilling. Det har den generelle befolkning jo ikke umiddelbart. Det er bare blevet normen med årene, at kultur i Danmark primært er venstreorienteret.
Det har dog, tror jeg, i lige så høj grad været fordi borgerlige ikke i samme grad deltager inden for de fleste kunstneriske felte - nok både pga. manglende interesse men også fordi det ikke er velset at være højreorienteret i de kredse...
Jeg synes det er helt fint der er en ideologisk agenda i kultur, det er bare et problem når et samlende, statsfinansieret produkt som DR bliver for ensrettet. Det er vel deres fornemmeste opgave at servere til, og repræsentere, mere end én side af Dk - også kulturelt.
Senest rettet af Anilara 6. feb 2016, 22:29, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Et debatindlæg til 100 mio kr

Indlægaf FruitFly » 6. feb 2016, 22:28

Anilara skrev:Det har dog, tror jeg, i lige så høj grad været fordi borgerlige ikke i samme grad deltager inden for de fleste kunstneriske felte - nok både pga. manglende interesse men også fordi det ikke er velset at være højreorienteret i de kredse...

Hånden på hjertet ... det er nok heller ikke så velset at være kunsterisk i de højreorienterede kredse. Men det er egentlig interessant at det sådan det (som regel) falder ud.
0
#Klimatosse

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"