Mænd og prævention

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Mænds forhold til brug af kondomer (din erfaring)

Alle mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
5
3%
De fleste mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
10
6%
Halvdelen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
14
8%
Under halvdelen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
9
5%
Næsten ingen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
43
26%
Ingen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
12
7%
Jeg har hørt undskyldningen med "jeg kan ikke komme med kondom på"
45
27%
Jeg har ikke hørt undskyldningen med "jeg kan ikke komme med kondom på"
30
18%
 
Afgivne stemmer: 168
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 16:50

Dikus skrev:Fordi man lever i den overbevisning, at man ellers ikke møder nogen. Fordi man er klar over, det er sådan, mænd er?


Så man vil hellere "nøjes" med en tudeprins end at undvære intimiteten? Det er jo ikke alle mænd der er sådan. Men vi kan da være sikre på at jo flere der slipper afsted med det, jo længere skal vi døje med det.
1
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 16:54

Smiling_Goat skrev:Mon ikke det er noget med, at man godt kan lide ham. Man kan virkelig godt lide ham, og så vejer den der fejlvurdering af kondomet ikke så tungt i det store billede? (Virker den metafor overhovedet?)


Jo bestemt. Men det må da så være uden respekt for den potentielle situation, at man er ved at falde for en mand, der kan have flere aborter og kønssygdomme på samvittigheden.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 17:06

Smiling_Goat skrev:Men der er det måske relevant at overveje, at langt størstedelen af de mænd, man har været sammen med (for mange i hvert fald) heller ikke ville bruge kondom, så det må jo være meget normalt. Hvis det er normalt, er det ikke så slemt.


Jo, det kan det sagtens være. Og i det her tilfælde er det "så slemt". Men jeg forstår godt at man tænker sådan. Jeg vil dog stadig slå et slag for at man gør sig selv en bjørnetjeneste ved at undskylde det.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 17:21

Smiling_Goat skrev:Hvorfor egentligt? Tænker du, at den manglede ansvarsfølelse er udtryk for noget underliggende? I virkeligheden er det jo bare et stykke gummi..


Sandsynligvis. Som sagt, hvis han brokker sig over at skulle iføre sig et gummi, så kan det jo være det er fordi han før har haft held med at slippe ved at gøre det. Og hvis det er tilfældet, så kan du være på vej i seng med en fyr, der har en blivende STD eller har haft gjort en kvinde gravid ved et uheld.

Altså jeg er enig i, at det er et meget vigtigt stykke gummi, men at det skulle være fyringsgrundlag.. Jeg mener, hvis alt andet ved fyren er fantastisk, så synes jeg, det virker meget kompromisløst at droppe ham, baseret på den ene ting.


Selvom det måske ligner det på det jeg skriver, så har jeg ikke sagt at han skulle fyres. Blot at han skulle sendes hjem i seng helt uden sex, fordi han var så dum at foreslå usikker sex. Han har jo også ved brokkeriet vist, at han foretrækker usikker sex.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Animi » 3. feb 2016, 17:26

Grunden til at jeg ikke har sendt en fyr hjem i seng uden sex pga brokkeri over kondom, er fordi så får jeg jo heller ikke sex, og det har jeg jo rigtig gerne ville i de situationer :P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 17:28

Animi skrev:Grunden til at jeg ikke har sendt en fyr hjem i seng uden sex pga brokkeri over kondom, er fordi så får jeg jo heller ikke sex, og det har jeg jo rigtig gerne ville i de situationer :P


Et ærligt svar! Liderlighed vinder altså over solidaritet.

Jeg tænkte det nok...
1
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 17:32

Smiling_Goat skrev:Ad 1:
Ja, og derfor ville jeg også droppe sex med en mand, der brokkede sig over kondom, hvis jeg ikke syntes, han var helt igennem fantastisk på alle andre punkter. Men jeg tror virkelig ikke, at jeg ville lade en mand, jeg var helt vild med, gå, fordi han lavede en fejlprioritering lige der. Det ville bekymre mig, meget, og jeg ville brokke mig virkelig længe, men jeg ville altså ikke droppe ham, tror jeg.


Som sagt var det ikke pointen at han skulle droppes.

Ad 2:
Så det er bare en timeout? (Jeg ved ikke, hvorfor jeg bliver ved med at køre rundt i pædagogiske termer. Det er ikke med vilje.)


Godt spørgsmål. Men hvis sikker sex er noget du går op i, så ville det da være fornuftigt at afkræve lidt respekt på det område. Men det er muligt at jeg farves af tanken om, at jeg nok ville blive ret tændt af selv, hvis jeg stod med en brokrøv af en kvinde, der ikke ville med gummi. Og når først man er tændt af, er det jo nemmere at sende den anden hjem.
1
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 17:44

Smiling_Goat skrev:Okay, jeg er simpelthen for træt til at diskutere, kan jeg godt se. For jeg har argumenteret ud fra et scenarie, hvor manden ikke af egen kraft benytter kondom, ikke et, hvor vi direkte skal diskutere det - selvom det er det, jeg har sagt, jeg ved det godt.

Jeg ved faktisk, hånden på hjertet, ikke om jeg ikke bare ville miste al respekt for sådan en mand. Én ting er, at tænke: "Går den, så går den" og så "glemme" kondomet, men at ligefrem være passioneret nok omkring det til at diskutere det. Nej, det tror jeg, ville få mig til at stille spørgsmålstegn ved hans grundlæggende værdisæt. Det tror jeg faktisk muligvis ville være en dealbreaker.

Beklager forvirringen.


No worries.

Det lyder jo også ganske fornuftigt.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 19:46

Dikus skrev:Ærligt?

Det er første gang, jeg tænker sådan over det. Jeg er opdraget til, at det er forventeligt og jeg selv var ansvarlig for det kondom.

Da jeg aldrig har mødt en, der selv tog det frem, har jeg bare accepteret, at min risikovillighed er lavere end de mænd, jeg har været sammen med.

Da jeg var ung, fik jeg tudet ørerne fulde af, at hvis jeg som kvinde var gammel nok til sex, var jeg også gammel nok til at insistere på, der kom kondom på.

Jeg har altid set det som primært mig ansvar, da en evt. Graviditet kun vil være min hovedpine og evt. sygdomme er værst for mig.


Det er jo i grunden beklageligt at det skulle være sådan. Men jeg går også ind for ligestilling.
0

Tilbage til "Forhold og sex"