Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 3. feb 2016, 10:23

Skumfidusen skrev:At vi nok engang skal følge de amerikanske primærvalg gennem medierne, der flyder over med væg-til-væg dækning af Donald Trump og hans hår, Bernie Sanders, Hillary og hendes mail-server og detaljer om hver eneste fordømte stat og hvilken kaffe de serverer i tur-bussen og interiøret i Trumps jet. Side op og ned om et valg om hvem der måske skal vælges imellem. Jeg fatter ikke interessen - den må jo være derude, siden der bliver bragt så meget om det, men hvorfor? Der er stort set ingen af os der ved hvad Tyskland udenrigsminister hedder eller hvem der er statsminister i Norge, men det dusin kombettanter, der med svingende grader af vanvid søger at blive præsident i USA, dem skal vi eddermame kende alt til, selv om langt de fleste af dem er komplet irrelevante om 6 måneder.



:love2:

Det var sgu da et dejligt, forfriskende indlæg at læse! Og lige som dig, så fatter jeg det heller ikke.

Tror mere det handler om at de så kan sætte stort set alt hvad de har af journalister og eksperter på. Jeg undgår ganske enkelt bla News for tiden, fordi de har kørt så massivt på det.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 3. feb 2016, 10:25

Jeg undrer mig over, hvor lang tid Pest.dk skal bruge på at sende Reklamer-nej tak-klistermærker.

Bestilte dem i mandags eller tirsdags. Ikke dukket op endnu.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 3. feb 2016, 10:26

Okay... I sætter mig bare på ignorer :D

Men hvorfor S fremsætter forslag om at alle asylansøgere skal i arbejde fra dag 1? (Ideen er god nok).
Men hvor vil de finde alle de jobs og især nyttejobs? Vil andre så ikke bare ryge ud i arbejdsløshed, fordi kommuner nu skal finde nyttejobs?

Og i forlængelse af det; hun indkalder kredsformænd til video-konference, men det må endelig ikke kaldes krisemøde?? Hvor dum tror hun danskerne er? Seneste meningsmåling viser tilbagegang + div socialdemokrater kritiserer offentligt deres asyl/flygtningepolitik.
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 3. feb 2016, 10:31

Skumfidusen skrev:At vi nok engang skal følge de amerikanske primærvalg gennem medierne, der flyder over med væg-til-væg dækning af Donald Trump og hans hår, Bernie Sanders, Hillary og hendes mail-server og detaljer om hver eneste fordømte stat og hvilken kaffe de serverer i tur-bussen og interiøret i Trumps jet. Side op og ned om et valg om hvem der måske skal vælges imellem. Jeg fatter ikke interessen - den må jo være derude, siden der bliver bragt så meget om det, men hvorfor? Der er stort set ingen af os der ved hvad Tyskland udenrigsminister hedder eller hvem der er statsminister i Norge, men det dusin kombettanter, der med svingende grader af vanvid søger at blive præsident i USA, dem skal vi eddermame kende alt til, selv om langt de fleste af dem er komplet irrelevante om 6 måneder.

:genert: :genert: :genert:
Jeg må vist indrømme, at det er til ære for sådan nogle som mig - jeg følger faktisk med i det. Dog ikke i, hvilken kaffe der serveres i Trumps flyver.

Men du har da ret i msforholdet mellem den dækning og så det, der foregår i Europa. De danske medier får vist en meget stor del af deres input fra de amerikanske giganter. Syntes også, vi her for en uge eller to siden var unødvendigt godt orienteret om, at det var snevejr i New York :)

Men altså, det er jo ikke helt betydningsløst, hvem der er præsident i USA. Det kunne man om ikke andet se under Bush jr.Du har dog en god pointe i, at det fx også har større betydning, hvem der regerer i Tyskland, end den danske mediedækning kunne tyde på.
3
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Code71 » 3. feb 2016, 10:33

Skumfidusen skrev:At vi nok engang skal følge de amerikanske primærvalg gennem medierne, der flyder over med væg-til-væg dækning af Donald Trump og hans hår, Bernie Sanders, Hillary og hendes mail-server og detaljer om hver eneste fordømte stat og hvilken kaffe de serverer i tur-bussen og interiøret i Trumps jet. Side op og ned om et valg om hvem der måske skal vælges imellem. Jeg fatter ikke interessen - den må jo være derude, siden der bliver bragt så meget om det, men hvorfor? Der er stort set ingen af os der ved hvad Tyskland udenrigsminister hedder eller hvem der er statsminister i Norge, men det dusin kombettanter, der med svingende grader af vanvid søger at blive præsident i USA, dem skal vi eddermame kende alt til, selv om langt de fleste af dem er komplet irrelevante om 6 måneder.


Oh gud. Aldrig har jeg så hurtigt fået fat på fjernbetjeningen og fundet et andet program hver eneste gang der kommer noget om det L... Hvordan man UDEN for USA ikke kan være inderligt ligeglad med hvordan de slås indbyrdes, forstår jeg ikke

Jeg har medierne mistænkt for at det er deres evige amerikanisering der slår igennem. Lidt ligesom når der kommer en storm eller snestorm i New York. Så SKAL det fremstilles som om det er verdens undergang. Men at selvsamme storm allerede har nærved udslettet en stribe caribiske øer, er ikke interessant
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skralde » 3. feb 2016, 10:37

Jeg undrer mig virkelig meget over, hvorfor ikke flere forældre går op i at deres børns cykelhjelm sidder korrekt på deres hoveder? Det er jo ikke en kasket for pokker - den hjælper jo ikke optimalt når den sidder helt tilbage på baghovedet eller når den er så lille, at den ligger ovenpå hovedet lige som de dér tosser der føler sig ekstra seje, når den kun lige nøjagtigt rører skallen.
6
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 3. feb 2016, 11:58

icelady skrev:Okay... I sætter mig bare på ignorer :D

Men hvorfor S fremsætter forslag om at alle asylansøgere skal i arbejde fra dag 1? (Ideen er god nok).
Men hvor vil de finde alle de jobs og især nyttejobs? Vil andre så ikke bare ryge ud i arbejdsløshed, fordi kommuner nu skal finde nyttejobs?

Og i forlængelse af det; hun indkalder kredsformænd til video-konference, men det må endelig ikke kaldes krisemøde?? Hvor dum tror hun danskerne er? Seneste meningsmåling viser tilbagegang + div socialdemokrater kritiserer offentligt deres asyl/flygtningepolitik.

Det er vel fornuftigt nok at holde et møde med kredsformændene med det samme - uanset hvad man kalder det.

Mht. forslaget ... De har godt nok sagt det med "i arbejde fra dag ét" allerede under Thornings valgkamp. Men jeg ved heller ikke rigtigt, om det er seriøst eller en panikreaktion om, at vi skal vise, vi trods alt er forskellige fra de borgerlige, fodi vi også tænker på integration? Det er i hvert fald endnu ikke helt klart, hvordan det skulle lade sig gøre i praksis. :gruble:
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 3. feb 2016, 12:46

Er det ikke lidt sært at man har valgt ikke at tekste sangene i en musicalfilm? :gruble:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 3. feb 2016, 14:25

Hvorfor jeg får så mange talgknuder i hovedbunden, og hvorfor én af dem er øm.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 3. feb 2016, 19:18

Jeg undre mig over hvorfor alle østeuropæiske tiggere/gademusikanter kan spille harmonika. And why?!

Mon det er obligatorisk fag i skolen i Polen eller?
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 3. feb 2016, 19:21


Haha, jeg synes umiddelbart det lyder herligt :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf didas » 5. feb 2016, 11:14

Hvordan et rådyr kan spankulere fra Amager Fælled til Langebro en fredag formiddag uden at blive stoppet på vejen :gruble:

http://ekstrabladet.dk/112/her-bliver-raadyr-reddet-op-af-havnen-i-koebenhavn/5939000
3
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 5. feb 2016, 19:22

Om det kun er hos mig, FB er langsom.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 5. feb 2016, 22:43


Fordi hun kan? :fløjt:
Ej...jeg undrede mig også en del. Fint at træne sin bækkenbund, men jeg tvivler på at det er nødvendigt at kunne løfte en vandmelon med sin foof.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. feb 2016, 22:48

Frkvira skrev:Undrer mig gevaldigt over at siden "endometriose Zimbabwe" bliver ved med at poppe op som et venneforslag på FB.


Kaninen kommer åbenbart vidt omkring :klap:
0

Tilbage til "Generelt"