Marius vender hjem til Danmark

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
HerErJeg
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5042

Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf HerErJeg » 2. feb 2016, 17:24

En god dag for dygtige Marius, og en fuckfinger til systemet som af al magt bekæmper dygtighed og viden.
Og så alligevel ikke, for når kravet er en ansættelse OG MINDST 375.000 kr. i løn, så må der være mange, hvor drømmen forbliver en drøm.
http://m.b.dk/nationalt/nu-kan-udviste- ... il-danmark
For pokker et beløb. Mange danskere kommer ikke i nærheden på noget tidspunkt i deres liv, hvordan kan man så finde det rimeligt at kræve det af dem som skal have fast arbejde. Marius er skideheldig, for det betyder jo at selv hans startløn er temmelig høj, jeg tror ikke engang at hans studiekammerater kan være sikker på at få så mange penge fra dag 1.

En af de dage hvor jeg igen tager mig til hovedet over storsindet i Danmark.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf landsbytossen » 2. feb 2016, 17:33

Systemet bekæmper hverken dygtighed eller viden. Hvor har du fået den ide fra ?
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25616

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. feb 2016, 17:55

HerErJeg skrev:En god dag for dygtige Marius, og en fuckfinger til systemet som af al magt bekæmper dygtighed og viden.
Og så alligevel ikke, for når kravet er en ansættelse OG MINDST 375.000 kr. i løn, så må der være mange, hvor drømmen forbliver en drøm.
http://m.b.dk/nationalt/nu-kan-udviste- ... il-danmark
For pokker et beløb. Mange danskere kommer ikke i nærheden på noget tidspunkt i deres liv, hvordan kan man så finde det rimeligt at kræve det af dem som skal have fast arbejde. Marius er skideheldig, for det betyder jo at selv hans startløn er temmelig høj, jeg tror ikke engang at hans studiekammerater kan være sikker på at få så mange penge fra dag 1.

En af de dage hvor jeg igen tager mig til hovedet over storsindet i Danmark.



Det er en månedsløn på 31.250 kr - søger man på gennemsnitlig startløn for ingeniører, så skriver fagforeningen at man skal have en grundløn på 36.900-37.900 kr. Så det er jo ikke en usædvanlig lønning, og der ligger også en timesats for studiejob, og den er også pænt høj! Fra 161 kr. for førsteårs studerende, til 196 kr. for de der er på sidste semester.
Så jo, det kan hans medstuderende vist også godt regne med at få når de er færdige ;)

Men ja, kan da godt se urimeligheden i at skulle derop lønmæssigt for at få lov til at bo og opholde sig i Danmark, for det er jo ikke en startløn man sådan lige henter i omsorgsfag f.x, med mindre man er meget kompetent sygeplejerske eller uddannet læge.

Og ja, det vækker undren når Danmark, pga. nogle skide regler om max antal arbejdstimer, smider et dygtigt og kompetent menneske på porten.
Det virker temmeligt regidt og enormt meningsløst, at man på den måde spænder ben for et menneske der kæmper det bedst han har lært, og virkeligt yder en indsats.
Derfor også et kip med flaget, for at en virksomhed vælger at træde ind og tilbyde ham en fastansættelse inden han er færdig uddannet, det synes jeg meget medmenneskeligt. Selvfølgelig høster de noget billig reklame, goodwill og posetiv omtale på at gøre sådan, men de ville vel næppe gøre det hvis ikke hans ansættelse var pengene værd.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
HerErJeg
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5042

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf HerErJeg » 2. feb 2016, 18:08

Jeg læser en grundløn som den løn du får, når der er faldet ro på din ansættelse og virksomheden er sikker på at kunne bruge dig.
Jeg tror da mange får en noget mindre løn det første år, med lovning på at stige ganske pænt ved første lønsamtale.

Ordningen er beskrevet med disse ord: Det er et krav, at man er tilbudt arbejde med en årlig løn på minimum 375.000 kr. Beløbsgrænsen på 375.000 kr. er en absolut nedre grænse. Dette betyder, at kravet om en årlig aflønning på minimum 375.000 kr. skal være opfyldt i hvert enkelt optjeningsår, også selv om der evt. afholdes ferie uden løn. Feriepenge optjent i et ferieår med udbetaling det følgende år kan ikke indgå i beregningen af den årlige aflønning i optjeningsåret.

Så det er kun reel aflønning der tæller med. Også bruger man endda begrebet "absolut minimum". Ferie, pension, værdien af frynsegoder mv. skal alt sammen lægges til lønnen.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Tux » 2. feb 2016, 18:49

Velkommen til Marius..

Jeg tror dog ikke at særlig mange lavtlønnede ville være specielt glade, hvis virksomhederne rask væk kunne importere billig arbejdskraft ikke blot fra Østeuropa, men fra hele verden, så beløbsgrænsen ser jeg ikke nogen grund til at ændre..
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 17:54

Det var ærligt talt også på sin plads. Den sag har været skandaløs siden den startede. Han skulle ikke engang have været overvejet udsmidt.

Det er beklageligt at der skulle en privat virksomhed til at hive ham herop igen.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Slettet bruger » 3. feb 2016, 20:15

Æv jeg troede det handlede om giraffen.
3
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Aspargsen » 4. feb 2016, 11:06

Gad vide om han overholder regler og love denne gang ??
Senest rettet af Aspargsen 4. feb 2016, 11:07, rettet i alt 1 gang.
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf thomassneum » 8. feb 2016, 13:06

Han kan vist noget, ham Marius, så jeg ønsker ham velkommen.
Meget heldigt at virksomheder fik øjenen op for ham.

Vi burde jo nok, gøre noget mere for at tiltrække og holde på de her dygtige mennesker. Desværre går de politiske gange p.t., på noget nær det modsatte.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19609

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Animi » 8. feb 2016, 13:26

Dejligt for ham :)

Jeg syntes også at det var lidt absurd at han sådan lige pludselig blev smidt ud. Selvfølgelig har vi nogen regler der skal overholdes, og det nytter jo selvfølgelig ikke noget at man kommet til DK for at studere, men så i stedet arbejder 40 timer om ugen. Men jeg synes at man burde kigge lidt mere på hver enkelt situation, og vurdere om konsekvensen virkelig skal være en udvisning. I hans tilfælde kunne de jo have set på hvor meget mere han arbejdede - drejede det sig om 5 eller 20 timer for meget? Og ville det værd for meget til at kunne læse ved siden af?
Så kunne man også have taget fat i skolen, og spurgt ind til om han mødte op og var aktiv. Så kunne man jo have vurderet om de havde at gøre med en mand der prøvede at snyde, eller om de havde at gøre med en studerende der arbejdede for at kunne forsørge sig selv og for at kunne betale for uddannelsen.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19609

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf Animi » 8. feb 2016, 13:32

Aspargsen skrev:Gad vide om han overholder regler og love denne gang ??


Siden hans eneste forbrydelse er at han arbejdede mere end 15 timer/ugen, tror jeg ikke vi har så meget at skulle frygte fra ham :P

Men altså, DK er sgu virkelig også komisk nogen gange.
Arbejder man ikke er man en samfundsnasser og burde blive udvist.
Arbejder man for at kunne forsørge sig selv og betale for sin uddannelse, bliver man rent faktisk udvist
Det er da heller ikke mærkeligt at det er svært at finde ud af :lol2:
Senest rettet af Animi 8. feb 2016, 14:33, rettet i alt 1 gang.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
HerErJeg
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5042

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf HerErJeg » 8. feb 2016, 14:30

Animi skrev:Dejligt for ham :)

Jeg syntes også at det var lidt absurd at han sådan lige pludselig blev smidt ud. Selvfølgelig har vi nogen regler der skal overholdes, og det nytter jo selvfølgelig ikke noget at man kommet til DK for at studere, men så i stedet arbejder 40 timer om ugen. Men jeg synes at man burde kigge lidt mere på hver enkelt situation, og vurdere om konsekvensen virkelig skal være en udvisning. I hans tilfælde kunne de jo have set på hvor meget mere han arbejdede - drejede det sig om 5 eller 20 timer for meget? Og ville det værd for meget til at kunne læse ved siden af?
Så kunne man også have taget fat i skolen, og spurgt ind til om han mødte op og var aktiv. Så kunne man jo have vurderet om de havde at gøre med en mand der prøvede at snyde, eller om de havde at gøre med en studerende der arbejdede for at kunne forsørge sig selv og for at kunne betale for uddannelsen.


Det groteske er, at han havde arbejdet 1½ time for meget, altså 16,5 time. Det maksimale timetal VAR 15 timer. Nu er timetallet hævet til 20 timer, men det gælder kun for opholdstilladelser fra 2015 og frem, så Marius blev smidt ud af landet i en tid, hvor nye studerende på nye opholdstilladelser kunne arbejde meget mere, end den forbrydelse han blev udvist på.
Det er så absurd, at det SKRIGER til himlen.
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf landsbytossen » 8. feb 2016, 15:05

0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
HerErJeg
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5042

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf HerErJeg » 21. nov 2016, 20:17

Jeg genopliver lige denne gamle tråd, for selv om Marius sikkert er i fuld gang, er en designstuderende på vej hjem til Japan.
For en gangs skyld er ingen regler brudt, nu er det virkelig bare små mennesker som mistror at den studerende nu også vil studere.
100.000 kr er betalt for studiet, ingen SU eller noget, og i følge skolen en absolut mønsterelev. Skolen er bare ikke blevet hørt, så opholdstilladelsen blev ikke forlænget.
Hvad pokker, nu må galmandsværket snart stoppe. Hvad driver disse små mennesker som sidder med afgørelsen i deres hænder? Gad vide hvilket ry og rygte Danmark efterhånden har ude i verden, sådanne historier må komme rundt, og gad da nok vide hvor mange studerende der smides ud om året?
http://jyllands-posten.dk/indland/ECE91 ... de-udvist/
,
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Marius vender hjem til Danmark

Indlægaf LadyFox » 21. nov 2016, 20:24

HerErJeg skrev:Jeg genopliver lige denne gamle tråd, for selv om Marius sikkert er i fuld gang, er en designstuderende på vej hjem til Japan.
For en gangs skyld er ingen regler brudt, nu er det virkelig bare små mennesker som mistror at den studerende nu også vil studere.
100.000 kr er betalt for studiet, ingen SU eller noget, og i følge skolen en absolut mønsterelev. Skolen er bare ikke blevet hørt, så opholdstilladelsen blev ikke forlænget.
Hvad pokker, nu må galmandsværket snart stoppe. Hvad driver disse små mennesker som sidder med afgørelsen i deres hænder? Gad vide hvilket ry og rygte Danmark efterhånden har ude i verden, sådanne historier må komme rundt, og gad da nok vide hvor mange studerende der smides ud om året?
http://jyllands-posten.dk/indland/ECE91 ... de-udvist/
,

Øv hvor er det altså nedern! :( Jeg synes godt nok det er et tyndt grundlag at afvise på. Især når hun enganghar fået lov til at få en midlertidig opholdstilladelse. Hvis hun overhovedet skulle udvises ville det da give mere mening at gøre det fra start af.
0
...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"