Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf fisken80 » 2. feb 2016, 06:57

Fuck havde ellers håbet, at Trump ville ende som kandidat. Alene af den grund, at det næsten med sikkerhed ville give en samlet sejt til demokraterne.

Nå, alt kan ske endnu.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 2. feb 2016, 11:27

Wizzze skrev:Det er også værd at bemærke at Rubio fik det sammen antal delegerede som Trump, så det er ikke bare Trump/Cruz.

Ja, det har helt sikkert stor betydning. Derved er han indtil videre blevet klart den førende "ikke-skøre" kandidat.
Det skal dog siges, at et par af hans konkurrenter om den status slet ikke rigtigt havde gjort noget ud af Iowa, men satser på New Hampshire. Så vi må lige vente og se, om nogen af de andre klarer sig godt der.

O'Malley og Huckabee er stået af.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Anilara » 2. feb 2016, 11:28

Som kandidat, ja.
Som præsident, arh...

Jeg kunne godt håbe han blev kandidat, da jeg så tror, at Republikanerne for evigt vil være forandrede (da de, af hvad jeg tror, vil miste en del stater, og vil tabe stort samlet).

Men ærligt, så er jeg slet ikke så meget inde i amerikansk politik. Jeg synes det er svært at følge fra Europa. Dækningen er ofte ret "europariseret", og jeg følger det slet ikke fra amerikanske medier.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf catnip » 2. feb 2016, 21:26

Jeg synes det ville være lige så uhyggeligt hvis Cruz render med præsident titlen :shock:
2
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Rapfisk » 2. feb 2016, 21:55

dgd2007 skrev:
Wizzze skrev:Test dig selv, hvad ville du stemme hvis du var amerikaner?

http://edition.cnn.com/interactive/2016 ... atchmaker/

Jeg endte på Hillary, det havde jeg også regnet med.

    1) Fru Clinton
    2) Hr. O'Malley
    3) Chris Christie

:fløjt: 2'eren ved jeg faktisk ikke, hvad han går ind for.

Præcis det samme. Jeg var faktisk ret interesseret i O'Malley, men han har desværre opgivet ævred.
1
Livslinjen: 70 201 201
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 3. feb 2016, 22:23

landsbytossen skrev:UPS. Ted Cruz vandt første slag


Trump er kun 1 delegeret bagud. Cruz, Rubio og Trump var jo stort set lige.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 3. feb 2016, 22:27

dgd2007 skrev:
Wizzze skrev:Test dig selv, hvad ville du stemme hvis du var amerikaner?

http://edition.cnn.com/interactive/2016 ... atchmaker/

Jeg endte på Hillary, det havde jeg også regnet med.

    1) Fru Clinton
    2) Hr. O'Malley
    3) Chris Christie

:fløjt: 2'eren ved jeg faktisk ikke, hvad han går ind for.


Jeg fik Clinton, O'Malley, Sanders
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 3. feb 2016, 23:59

eks-Maupassant skrev:Trump er kun 1 delegeret bagud. Cruz, Rubio og Trump var jo stort set lige.

Ja, på den måde er det jo ikke noget problem. Det eneste var, at han jo havde først sig frem som hm, der altid vandt, og alle de andre var bare nogle losers.

Men han har også genvundet fatningen. Nu kører han på, at Cruz burde diskvaliceres i Iowa, fordi hans kampagne havde udbredt rygter om, at Ben Carson trak sig, og de kristne derfor burde stemme på ham i stedet.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 4. feb 2016, 00:09

Resultat her

Billede

Sært i øvrigt at Bush III klarer sig så dårligt. Jeg har ikke lige fulgt med i ham, men jeg tænkte da at da han kom ud af en præsident-familie ville der være lidt mere hype om ham.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 4. feb 2016, 00:12

Sygt nok at John Gilmore kun fik 12 stemmer. Han er ellers en erfaren politiker og sidder i NRAs bestyrrelse og alting, men det er da godt nok et fattigt stemmeudbytte. :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Gilmore
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 6. feb 2016, 15:47

Jeb Bush har fået sin 90-årige mor med ud til at tale for sig i New Hampshire ... :genert:

Jeg ved ikke, om de ser anderledes på den slags i USA men umiddelbart virker det jo lidt kikset. Hvis han skal være præsident, kan hun jo nok ikke være der til at holde ham i hånden i ret mange år endnu ;)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 6. feb 2016, 16:34

dgd2007 skrev:Jeb Bush har fået sin 90-årige mor med ud til at tale for sig i New Hampshire ... :genert:

Jeg ved ikke, om de ser anderledes på den slags i USA men umiddelbart virker det jo lidt kikset. Hvis han skal være præsident, kan hun jo nok ikke være der til at holde ham i hånden i ret mange år endnu ;)


Inden han kandiderede, udtalte hun, at han ikke skulle stille op, han ville ikke blive en god præsident ;-)
Da han så stillede op, prøvede de at lave noget back tracking, men det virkede aldrig.
Hun er klart den Bush som amerikanerne bedst kan lide, derfor hun køres i front. Men brormand har efterladt sig så dårligt et image, at der skal gå nogen generationer, før en Bush igen bør stille op.
Men indenfor nestor korpset i det republikanske parti, har mor & far Bush, stadig gode kontakter og stor respekt. Problemet er bare, at det ikke længere er den gamle kerne i partiet, der styrer tingene. Det så vi senest, da Boehner gik og smækkede med døren som speaker, og republikanerne ikke kunne blive enige om en ny, og til sidst måtte tage en kompromis kandidat i Ryan (selvom det er svært at se kompromiset, for Ryan er nærmest tea-party bevægelsens chef ideolog, som ikke kan åbne munden uden at nævne Ayn Rand :rulle: :tie: ).
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 6. feb 2016, 18:34

Wizzze skrev:[...] og republikanerne ikke kunne blive enige om en ny, og til sidst måtte tage en kompromis kandidat i Ryan (selvom det er svært at se kompromiset, for Ryan er nærmest tea-party bevægelsens chef ideolog, som ikke kan åbne munden uden at nævne Ayn Rand :rulle: :tie: ).

Ja, er han egentlig det (altså tea party'ets mand)? Er han ikke nærmere sådan en ultraliberalist? :gruble:
(Det kan være, jeg blander ham lidt sammen med hans far.)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 10. feb 2016, 06:58

Sanders og Trump vandt i New Hampshire, ganske som ventet.
Mere uventet er at Cruz der spiller så meget på religion og antigovernment bliver nummer 3 i NH, som ellers er meget liberale omkring religion og støtter op om det fælles og staten. Mere moderate som Bush og Rubio ender efter Cruz, det må gøre ondt. Og endnu mere ondt må det gøre på Chris Christie og Fiorina, hendes fokus på forretning og økonomi, burde have spiller i NH hvor så mange arbejder indenfor finans. Nu skal vi til South Carolina, hvor det igen vil blive religion, family values og mistro mod regeringen vil blive emnerne, og der vil Fiorina slet ikke spille, hun skulle have noget positivt med fra NH, til at komme gennem SC. Det skete ikke, nu må hun vel konkludere at det er slut.:gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 10. feb 2016, 07:18

Der var to gode resultater for Trump i New Hampshire.
Det ene selvfølgelig hans eget stemmetal på 35% langt foran nr. 2. Men det andet og nok så vigtige, at ud af gruppen på Bush, Rubio, Kasich og Christie (der tilsammen fik 45%) er det kun sidstnævnte der klarede sig så dårligt, at han formentlig træder ud. Deres vælgere ville jo nok i vidt omfang stemme "hinandens", hvis der kun var én af dem tilbage, og næppe på Trump, og ville derved sagtens kunne slå ham. Men så længe der er 3-4 stykker af dem tilbage, er Trump jo på den grønne gren med en tredjedel af stemmerne, selv om det sagtens kan tænkes, at han ikke kan nå meget højere end det.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"