Ufrivillig far

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!

Er muligheden for juridisk abort en god idé?

Ja
19
21%
Nej
61
66%
Ved ikke
12
13%
 
Afgivne stemmer: 92
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 4. feb 2016, 08:13

Angelina skrev:
thomassneum skrev:
Det handler KUN om et barn, HVIS moderen vælger at gennemfører graviditeten. Blev vi ikke enige om, at op til 12 uge, så er der ikke tale om et barn? Er du over 12 uge, så skal juridisk abort ikke være en option.


Jo, og frem til 12 uge har alle lov til ikke at ønske barnet, men derefter ER det et barn, uanset hvad man ønsker sig eller ej, barnet ophører jo ikke med at eksisterer fordi man lukker øjnene og råber "na na na na na jeg kan ikke se dig" - hvis der finder en abort sted, så blev der ikke noget barn, og så kan man køre videre med sit liv. Hvis ikke, så er der et barn - barnet findes og eksisterer - og det er virkeligheden.

Alt andet er bare virkelighedsflugt og en måde at lægge ansvaret fra sig på.


Præcist.. Så frem til 12 uge, er det ok at ønske en juridisk abort. Ingen kan tvinge moderen til en abort, så gennemfører, så må hun også stå inde for valget og tage det ansvar. Hun har haft et valg.

Jeg.. personligt, kan ikke forstå hvordan nogen kan leve med et barn i verden, som de ikke vil kendes ved. Men det ændrer ikke på at de bør have det valg.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 4. feb 2016, 08:15

Animi skrev:
thomassneum skrev:
Animi skrev:
thomassneum skrev:Når en kvinde vælger en abort, så er det et tegn på ansvarlighed.
Når en mand vil det samme, er det et tegn på uansvarlighed.

-Sørgeligt


Problemet er bare at det ikke er det samme. Jeg ved ikke hvorfor det er så svært at forstå, at ved en fysisk abort er der intet barn.
At påstå at en fysisk abort og en juridisk "abort" er at gøre det samme, er helt igennem latterligt, og det skræmmer mig lidt at man synes at et barns eksistens i den ligning åbenbart er ligegyldigt for situationen.


Og jeg har i den grad forsøgt at gøre klart, at ingen mener at en juridisk abort, og en fysisk abort er det samme.

Muligheden for at træffet et valg, bør bare være lige. Hvis faderen trækker sig, op til 12 uge.. så har moderen stadig et valg. I dag har faderen intet valg, hvilket er så fjernt fra ligestilling som noget kan være.


Og alligevel dukker påstanden om at det er den samme situation alligevel hele tiden op:

thomassneum skrev:Når en kvinde vælger en abort, så er det et tegn på ansvarlighed.
Når en mand vil det samme, er det et tegn på uansvarlighed.


Du har misforstået, bevidst eller ubevidst.. det ved kun du.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ufrivillig far

Indlægaf Animi » 4. feb 2016, 08:19

thomassneum skrev:
Animi skrev:
thomassneum skrev:
Animi skrev:
thomassneum skrev:Når en kvinde vælger en abort, så er det et tegn på ansvarlighed.
Når en mand vil det samme, er det et tegn på uansvarlighed.

-Sørgeligt


Problemet er bare at det ikke er det samme. Jeg ved ikke hvorfor det er så svært at forstå, at ved en fysisk abort er der intet barn.
At påstå at en fysisk abort og en juridisk "abort" er at gøre det samme, er helt igennem latterligt, og det skræmmer mig lidt at man synes at et barns eksistens i den ligning åbenbart er ligegyldigt for situationen.


Og jeg har i den grad forsøgt at gøre klart, at ingen mener at en juridisk abort, og en fysisk abort er det samme.

Muligheden for at træffet et valg, bør bare være lige. Hvis faderen trækker sig, op til 12 uge.. så har moderen stadig et valg. I dag har faderen intet valg, hvilket er så fjernt fra ligestilling som noget kan være.


Og alligevel dukker påstanden om at det er den samme situation alligevel hele tiden op:

thomassneum skrev:Når en kvinde vælger en abort, så er det et tegn på ansvarlighed.
Når en mand vil det samme, er det et tegn på uansvarlighed.


Du har misforstået, bevidst eller ubevidst.. det ved kun du.


Du skriver at en mand vil vælge det samme som en kvinde = en abort. Er det misforstået?
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
In_your_eyes
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1943

Re: Ufrivillig far

Indlægaf In_your_eyes » 4. feb 2016, 08:20

Hvis man vælger at have ubeskyttet sex, og man ikke ønsker sig et barn, så må man altså tage konsekvensen uden at beklage sig. For det kan man KUN bebrejde sig selv. Bemærk det gælder både mænd og kvinder.
1
:pompom:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 4. feb 2016, 09:12

Animi skrev:
thomassneum skrev:
Animi skrev:
thomassneum skrev:
Animi skrev:
thomassneum skrev:Når en kvinde vælger en abort, så er det et tegn på ansvarlighed.
Når en mand vil det samme, er det et tegn på uansvarlighed.

-Sørgeligt


Problemet er bare at det ikke er det samme. Jeg ved ikke hvorfor det er så svært at forstå, at ved en fysisk abort er der intet barn.
At påstå at en fysisk abort og en juridisk "abort" er at gøre det samme, er helt igennem latterligt, og det skræmmer mig lidt at man synes at et barns eksistens i den ligning åbenbart er ligegyldigt for situationen.


Og jeg har i den grad forsøgt at gøre klart, at ingen mener at en juridisk abort, og en fysisk abort er det samme.

Muligheden for at træffet et valg, bør bare være lige. Hvis faderen trækker sig, op til 12 uge.. så har moderen stadig et valg. I dag har faderen intet valg, hvilket er så fjernt fra ligestilling som noget kan være.


Og alligevel dukker påstanden om at det er den samme situation alligevel hele tiden op:

thomassneum skrev:Når en kvinde vælger en abort, så er det et tegn på ansvarlighed.
Når en mand vil det samme, er det et tegn på uansvarlighed.


Du har misforstået, bevidst eller ubevidst.. det ved kun du.


Du skriver at en mand vil vælge det samme som en kvinde = en abort. Er det misforstået?


Er du i tvivl om at der menes en "juridisk abort" for manden, og en "fysisk abort" for kvinden?
Har du fulgt tråden.. de hundrede af indlæg, som nu gennemgående beskriver, hvad man mener med en "juridisk abort" - Hvis ja.. hvordan kan du så være i tvivl om noget?
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 4. feb 2016, 09:14

Angelina skrev:Hvis man indfører en juridisk abort (altså ud over at man så bryder børnekonventionen) - så fravælger man altså sidstnævnte og ikke førstnævnte. Man fravælger altså et ægte rigtigt levende barn, man fravælger at tage ansvaret for dette barn.


Nej man gør ikke.. Man lægger ansvaret op til moderen, som så vælger om der sættes et barn i verden uden far.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ufrivillig far

Indlægaf Animi » 4. feb 2016, 09:15

thomassneum skrev:Er du i tvivl om at der menes en "juridisk abort" for manden, og en "fysisk abort" for kvinden?
Har du fulgt tråden.. de hundrede af indlæg, som nu gennemgående beskriver, hvad man mener med en "juridisk abort" - Hvis ja.. hvordan kan du så være i tvivl om noget?


Ja, jeg har fulgt med. Og jeg har også læst at der stadigvæk bliver skrevet at en juridisk abort giver manden samme mulighed som kvinden, og at det bliver stillet op som to ens situationer. Hvilket det stadigvæk ikke er.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 4. feb 2016, 09:16

Allmost_Famous skrev:
thomassneum skrev:
Angelina skrev:
thomassneum skrev:
Det handler KUN om et barn, HVIS moderen vælger at gennemfører graviditeten. Blev vi ikke enige om, at op til 12 uge, så er der ikke tale om et barn? Er du over 12 uge, så skal juridisk abort ikke være en option.


Jo, og frem til 12 uge har alle lov til ikke at ønske barnet, men derefter ER det et barn, uanset hvad man ønsker sig eller ej, barnet ophører jo ikke med at eksisterer fordi man lukker øjnene og råber "na na na na na jeg kan ikke se dig" - hvis der finder en abort sted, så blev der ikke noget barn, og så kan man køre videre med sit liv. Hvis ikke, så er der et barn - barnet findes og eksisterer - og det er virkeligheden.

Alt andet er bare virkelighedsflugt og en måde at lægge ansvaret fra sig på.


Præcist.. Så frem til 12 uge, er det ok at ønske en juridisk abort. Ingen kan tvinge moderen til en abort, så gennemfører, så må hun også stå inde for valget og tage det ansvar. Hun har haft et valg.

Jeg.. personligt, kan ikke forstå hvordan nogen kan leve med et barn i verden, som de ikke vil kendes ved. Men det ændrer ikke på at de bør have det valg.

Så lad mig spørge dig om det samme, jeg spurgte en anden om i går: Er det ok at kræve en juridisk abort frem til abortgrænsen, uanset hvad der er gået forud?


Dte er svært at gennemskue, men umiddelbart ja. Præcist som moderen har et valg i den periode.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 4. feb 2016, 09:19

Animi skrev:
thomassneum skrev:Er du i tvivl om at der menes en "juridisk abort" for manden, og en "fysisk abort" for kvinden?
Har du fulgt tråden.. de hundrede af indlæg, som nu gennemgående beskriver, hvad man mener med en "juridisk abort" - Hvis ja.. hvordan kan du så være i tvivl om noget?


Ja, jeg har fulgt med. Og jeg har også læst at der stadigvæk bliver skrevet at en juridisk abort giver manden samme mulighed som kvinden, og at det bliver stillet op som to ens situationer. Hvilket det stadigvæk ikke er.


Der argumenteres for at manden skal kunne fraskrive sig ansvaret (Juridisk abort), som kvinden kan (fysisk abort). Det valg er sammenligneligt. Der er ingen der mener at en (juridisk abort) og en (fysisk abort) er 100% det samme.

Debatten handler om et juridisk valg, et valg som manden ikke har i dag, men bør have, for juridiske at være sidestillet med kvinden.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ufrivillig far

Indlægaf Animi » 4. feb 2016, 09:23

Problemet er bare, at hvis en mand kan helt op til abortgrænsen kan frasige sig ansvaret, så påtvinger man moren et ekstremt stort valg, som hun skal beslutte sig for på urimelig kort tid.
Og vælger moren at beholde barnet, synes jeg også det er urimeligt så at påstår at hun har valgt at barnet skal vokse op uden en far - for det vil jeg mere mene er faren der har taget det valg.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Ufrivillig far

Indlægaf Animi » 4. feb 2016, 09:26

thomassneum skrev:
Der argumenteres for at manden skal kunne fraskrive sig ansvaret (Juridisk abort), som kvinden kan (fysisk abort). Det valg er sammenligneligt. Der er ingen der mener at en (juridisk abort) og en (fysisk abort) er 100% det samme.

Debatten handler om et juridisk valg, et valg som manden ikke har i dag, men bør have, for juridiske at være sidestillet med kvinden.


Hvilket jeg er meget uenig i, siden den ene situation indebære et levende barn, og det andet indebære celler der bliver fjernet. Jeg synes absolut ikke at der er noget sammenligneligt i det.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 4. feb 2016, 09:26

Animi skrev:Problemet er bare, at hvis en mand kan helt op til abortgrænsen kan frasige sig ansvaret, så påtvinger man moren et ekstremt stort valg, som hun skal beslutte sig for på urimelig kort tid.
Og vælger moren at beholde barnet, synes jeg også det er urimeligt så at påstår at hun har valgt at barnet skal vokse op uden en far - for det vil jeg mere mene er faren der har taget det valg.


Det er jeg helt enig i..
Men princippet er stadig mere rimeligt, end det som eksisterer i dag.

Situationen er også rimelig 'tænkt', men måske der skal åbnes mulighed for en anke.. evt. skal fristen for en juridisk abort, sættes ned, så moderen ikke potientielt står i den presset situation.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 4. feb 2016, 09:27

Allmost_Famous skrev:
thomassneum skrev:
Allmost_Famous skrev:
thomassneum skrev:
Angelina skrev:
thomassneum skrev:
Det handler KUN om et barn, HVIS moderen vælger at gennemfører graviditeten. Blev vi ikke enige om, at op til 12 uge, så er der ikke tale om et barn? Er du over 12 uge, så skal juridisk abort ikke være en option.


Jo, og frem til 12 uge har alle lov til ikke at ønske barnet, men derefter ER det et barn, uanset hvad man ønsker sig eller ej, barnet ophører jo ikke med at eksisterer fordi man lukker øjnene og råber "na na na na na jeg kan ikke se dig" - hvis der finder en abort sted, så blev der ikke noget barn, og så kan man køre videre med sit liv. Hvis ikke, så er der et barn - barnet findes og eksisterer - og det er virkeligheden.

Alt andet er bare virkelighedsflugt og en måde at lægge ansvaret fra sig på.


Præcist.. Så frem til 12 uge, er det ok at ønske en juridisk abort. Ingen kan tvinge moderen til en abort, så gennemfører, så må hun også stå inde for valget og tage det ansvar. Hun har haft et valg.

Jeg.. personligt, kan ikke forstå hvordan nogen kan leve med et barn i verden, som de ikke vil kendes ved. Men det ændrer ikke på at de bør have det valg.

Så lad mig spørge dig om det samme, jeg spurgte en anden om i går: Er det ok at kræve en juridisk abort frem til abortgrænsen, uanset hvad der er gået forud?


Dte er svært at gennemskue, men umiddelbart ja. Præcist som moderen har et valg i den periode.

Så en mand og en kvinde kan aftale at få et barn sammen, og dagen før abortgrænsen kan manden skrive under på et stykke papir, der fritager ham for ethvert ansvar i forhold til barnet. Og det vil være helt rimeligt, for kvinden kan jo bare få en abort?


Beklager genbrug, men svaret er det samme:

Det er jeg helt enig i..
Men princippet er stadig mere rimeligt, end det som eksisterer i dag.

Situationen er også rimelig 'tænkt', men måske der skal åbnes mulighed for en anke.. evt. skal fristen for en juridisk abort, sættes ned, så moderen ikke potientielt står i den presset situation.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 4. feb 2016, 09:29

Animi skrev:
thomassneum skrev:
Der argumenteres for at manden skal kunne fraskrive sig ansvaret (Juridisk abort), som kvinden kan (fysisk abort). Det valg er sammenligneligt. Der er ingen der mener at en (juridisk abort) og en (fysisk abort) er 100% det samme.

Debatten handler om et juridisk valg, et valg som manden ikke har i dag, men bør have, for juridiske at være sidestillet med kvinden.


Hvilket jeg er meget uenig i, siden den ene situation indebære et levende barn, og det andet indebære celler der bliver fjernet. Jeg synes absolut ikke at der er noget sammenligneligt i det.


Men du har ikke ret i din præmis.

En juridisk abort, vil betyde at moderen har et valg om enten at afbryde graviditeten, eller gennemfører den. Ikke at der nødvendigvis er tale om et barn. Det kan det blive, men så er det 100% moderen valg.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Ufrivillig far

Indlægaf thomassneum » 4. feb 2016, 09:33

Allmost_Famous skrev:
thomassneum skrev:Beklager genbrug, men svaret er det samme:

Det er jeg helt enig i..
Men princippet er stadig mere rimeligt, end det som eksisterer i dag.

Situationen er også rimelig 'tænkt', men måske der skal åbnes mulighed for en anke.. evt. skal fristen for en juridisk abort, sættes ned, så moderen ikke potientielt står i den presset situation.

Jeg forstår simpelthen ikke, at netop du - som er blevet taget godt og grundigt i røven af en løgnagtige partner - insisterer på at kalde sådan et eksempel "tænkt".

Har du virkelig så stor tiltro til mænds anstændighed over kvinders?


Jeg har stor tiltro til at have et valg.
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"