Hvor mange ringe?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Hvor mange ringe?

Indlægaf Wizzze » 1. sep 2015, 09:19

Inspireret af det her med om forlovelsesringen skal afleveres igen eller ej, så kom jeg til at tænke på det med ringe.

Er det kutyme med både en forlovelsesring + en vielsesring eller skifter forlovelsesringen status til vielsesring, når præsten/borgmesteren er færdig med sin ting? :gruble:

Eller er der frit valg når det kommer til ringe?
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Hvor mange ringe?

Indlægaf Akehurst2 » 1. sep 2015, 09:36

Der er vist ret meget frit valg.

Jeg fik en klassisk solitairering, da vi blev forlovet og bar den på venstre hånd. Efter brylluppet, hvor jeg fik en helt enkel vielsesring uden sten eller noget, flyttede jeg forlovelsesringen over på højre hånd og bærer den sammen med vielsesringen (på samme finger).

Min mand fik bare en vielsesring, samme som min og altså en helt enkelt rødguldsring. Bare omkring 8 størrelser større :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor mange ringe?

Indlægaf Fru Sunshine » 1. sep 2015, 09:44

Der er frit valg.
Jeg fik en hvidguldsring med tre diamanter, da han friede, mens han valgte ikke at gå med ring.
Derfor gav det lidt sig selv, at vi skulle have vielsesringe, da han også gerne ville have ring på.

Jeg går stadig med min forlovelsesring..
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Hvor mange ringe?

Indlægaf Mus84 » 1. sep 2015, 11:05

Helt frit valg.
Fint en fin ring ved forlovelsen. Vi fik begge ringe ved vielsen. Jeg bærer begge ringe på samme finger nu og synes det ser smukt ud.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Hvor mange ringe?

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. sep 2015, 11:06

Skumfidusen skrev:Vi køber en ring som forlovede og vil fortsætte med at bruge den samme når vi er gift, men flytte den til den anden hånd.

Den vielsesring jeg gik med da jeg var gift ligger på bunden af Øresund. Hvor dens modpart er ved jeg ikke. Jeg betalte den ganske vist, men havde ikke noget behov for at smide den efter den anden.


om et på år går den viralt på facebook :D "jeg har fundet denne ved Amager strand, del så vi kan finde ham der savner den..." :fløjt:


Jeg oplever at der er frit valg, men at de fleste vælger både forlovelsesring (evt. kun til hende) og vielsesringe.
De fleste jeg kender, mig selv incl, har faktisk været med modelle, forlovelsesring til hende, vielsesring til begge :)
Senest rettet af Madam Pomfrey 1. sep 2015, 11:09, rettet i alt 1 gang.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvor mange ringe?

Indlægaf Krølle » 1. sep 2015, 17:04

Frit valg.

Jeg fik en ring-formet mad-dims på Kadeau på min fødselsdag og en vielsesring. Mad-dimsen blev spist - ellers havde den nok også været temmelig klam 20,5 mdr senere... :tie: - men jeg tænker, at jeg nok er en af de eneste, der ærligt kan sige, at jeg åd min forlovelsesring :lol:
2
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvor mange ringe?

Indlægaf Orchidea » 1. sep 2015, 17:19

Jeg fik en forlovelsesring som er gået igen i min mands familie. Han fik den af sin farmor. Den er virkelig fin og jeg elsker dens historie, men den er også latterlig værdifuld og ligger i en bankboks.

Jeg fik også en vielsesring, som faktisk også ligger i bankboksen og min mand er generelt glad for at give mig smykker, som jeg i virkeligheden kun bruger meget sjældent ved særlige lejligheder. Som sygeplejerske går jeg overhovedet ikke med smykker til hverdag, men jeg er rigtig glad for mine smykker når jeg har dem på. de har stor betydning, fordi de hver især er forbundet med særlige minder.

Min mand har ingen vielsesring, for han ville ikke have en og ville aldrig gå med den.
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Hvor mange ringe?

Indlægaf Akehurst2 » 1. sep 2015, 17:43

Krølle skrev:Frit valg.

Jeg fik en ring-formet mad-dims på Kadeau på min fødselsdag og en vielsesring. Mad-dimsen blev spist - ellers havde den nok også været temmelig klam 20,5 mdr senere... :tie: - men jeg tænker, at jeg nok er en af de eneste, der ærligt kan sige, at jeg åd min forlovelsesring :lol:


En spiselig forlovelsesring :love:

Har du et billede?
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvor mange ringe?

Indlægaf Krølle » 1. sep 2015, 18:00

Akehurst2 skrev:
Krølle skrev:Frit valg.

Jeg fik en ring-formet mad-dims på Kadeau på min fødselsdag og en vielsesring. Mad-dimsen blev spist - ellers havde den nok også været temmelig klam 20,5 mdr senere... :tie: - men jeg tænker, at jeg nok er en af de eneste, der ærligt kan sige, at jeg åd min forlovelsesring :lol:


En spiselig forlovelsesring :love:

Har du et billede?


Næh. Det var en forret-snack-agtig ting. Det var Kadeau. Jeg spiste den med det samme :genert:
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Hvor mange ringe?

Indlægaf Rapfisk » 1. sep 2015, 19:21

Kadeau :love:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvor mange ringe?

Indlægaf Krølle » 1. sep 2015, 20:09

Rapfisk skrev:Kadeau :love:


OT:
Vi lå så i sengen en uge efter.... Da vi - grønne i hovederne - kom forbi for at hente bilen og stak hovedet ind for lige at sige, at vi elsker dem men var blevet kampsyge begge to, var svaret "Ok. Jeg siger det videre". WTF? De 7.000 for middagen var peanuts ift mistet arbejdstid som selvstændig, hvilket de selvsagt ikke er ansvarlige for, men stadig. Ikke engang en beklagelse kunne han mønstre. 2xWTF?!
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvor mange ringe?

Indlægaf dykkersild » 3. sep 2015, 07:12

Skumfidusen skrev:[quote="DD_81"

om et på år går den viralt på facebook :D "jeg har fundet denne ved Amager strand, del så vi kan finde ham der savner den..." :fløjt:


Jeg oplever at der er frit valg, men at de fleste vælger både forlovelsesring (evt. kun til hende) og vielsesringe.


Ja, det kunne faktisk godt ske :D. Så skal jeg nok fortælle at de gerne må ploppe den igen nogenlunde samme sted :). Gider næsten ikke køre turen for at kyle den ud igen.[/quote]

Jeg tænker Helsingør? - og der skal jeg faktisk op og dykke i september - jeg graver den ned hvis jeg finder den. Du har vist fundet den helt rigtigt til dig og dine piger.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvor mange ringe?

Indlægaf dykkersild » 3. sep 2015, 07:13

Jeg fik en ring med en enkelt diamant - og vi fik begge sølvringe da vi blev gift. Min mands er neutral og min er med tre diamanter. Jeg har begge ringe på - på samme finger.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Hvor mange ringe?

Indlægaf girl_beat » 22. sep 2015, 09:19

Vi laver et mix af danske og amerikanske traditioner - vi er begge pæredanske men meget glade for USA, hvor min ring også er købt :)

Jeg har fået en fin brillantring som forlovelsesring, som jeg bærer på højre hånd, og så bliver et matchende wedding band sat ved siden af på samme hånd, når vi bliver gift. Min kæreste ville gerne have en ring, så snart vi var blevet forlovet, så han fik en helt enkel, men lidt kraftig hvidguldsring, som han genbruger som vielsesring :love2:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Fest og bryllup"