Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 4. feb 2016, 11:54

dgd2007 skrev:
Kommodedyret skrev:Ikke hvis man ikke har optjent nogen feriepenge fordi man er dimittend.

Nå ok, der er måske en speciel regel der.
Men normalt kan man jo få feriepenge fra a-kassen, hvis man ikke har optjent selv i året før.


http://kontaktformular.ma-kasse.dk/da-DK/Regelguide/Jegskalguidesom/Ferie/Jeg_er_nyuddannet_og_skal_have_feriedagpenge

Hvis du har noget materiale for din anden påstand, så kunne det da være interessant at få indblik i. :) Men reglerne ændrer sig jo konstant (strammes) så det kan jo være lidt svært at følge med.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22017

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 4. feb 2016, 12:06

Kommodedyret skrev:http://kontaktformular.ma-kasse.dk/da-DK/Regelguide/Jegskalguidesom/Ferie/Jeg_er_nyuddannet_og_skal_have_feriedagpenge

Hvis du har noget materiale for din anden påstand, så kunne det da være interessant at få indblik i. :) Men reglerne ændrer sig jo konstant (strammes) så det kan jo være lidt svært at følge med.

Nej, jeg kan godt se, at reglerne for nyuddannede er lavet om i 2011-12.
Men ellers Borger DK: Feriedagpenge
Sådan optjener du ret til feriedagpenge

Du optjener ret til feriedagpenge af de ydelser, som a-kassen har udbetalt til dig i optjeningsåret, som er kalenderåret forud for ferieåret. Ferieåret er fra 1. maj til 30. april.

Du optjener også ret feriedagpenge på baggrund af syge- og/eller barselsdagpenge, hvis du ikke samtidig har optjent ret til feriegodtgørelse eller løn under ferie.

Feriedagene med ret til feriedagpenge kan kun bruges i ferieåret (1. maj-30. april) og kan ikke overføres fra et ferieår til et andet. Hvis du i et helt optjeningsår har fået ydelser, der svarer til maksimale dagpenge, vil du normalt have optjent ret til 25 dage med feriedagpenge.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 4. feb 2016, 12:08

:preggo2:
Dirtylittledevil skrev:Jeg synes slet slet slet ikke der er skyggen af noget som helst charmerende eller sjovt ved Familien fra Bryggen.


Jeg har det som om jeg er faldet ned fra månen når jeg ser de mennesker og folks ophøjelse af dem til noget der er værd at se op til og for hvad?fængselsstraffe og freakshow.
Jeg har en veninde der er brorens ex så jeg ser en del af de der 2 ledsdelinger fra den familie og jeg synes ærlig talt det er bekymrende når man ser mødre der står og får taget fanbilleder med linse og deres børn, de lærer dem jo at de er forbilleder..fedt at lære en pige på 10.
3
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 4. feb 2016, 12:12

dgd2007 skrev:
Kommodedyret skrev:http://kontaktformular.ma-kasse.dk/da-DK/Regelguide/Jegskalguidesom/Ferie/Jeg_er_nyuddannet_og_skal_have_feriedagpenge

Hvis du har noget materiale for din anden påstand, så kunne det da være interessant at få indblik i. :) Men reglerne ændrer sig jo konstant (strammes) så det kan jo være lidt svært at følge med.

Nej, jeg kan godt se, at reglerne for nyuddannede er lavet om i 2011-12.
Men ellers Borger DK: Feriedagpenge
Sådan optjener du ret til feriedagpenge

Du optjener ret til feriedagpenge af de ydelser, som a-kassen har udbetalt til dig i optjeningsåret, som er kalenderåret forud for ferieåret. Ferieåret er fra 1. maj til 30. april.

Du optjener også ret feriedagpenge på baggrund af syge- og/eller barselsdagpenge, hvis du ikke samtidig har optjent ret til feriegodtgørelse eller løn under ferie.

Feriedagene med ret til feriedagpenge kan kun bruges i ferieåret (1. maj-30. april) og kan ikke overføres fra et ferieår til et andet. Hvis du i et helt optjeningsår har fået ydelser, der svarer til maksimale dagpenge, vil du normalt have optjent ret til 25 dage med feriedagpenge.


Men nu skrev du jo at man normalvis har ret til feriepenge på a-kasse, også selvom man ikke har optjent dem. Og det er den bid jeg er interesseret i at høre om, jeg er da udemærket klar over hvordan man optjener retten :)
dgd2007 skrev:
Kommodedyret skrev:Ikke hvis man ikke har optjent nogen feriepenge fordi man er dimittend.

Nå ok, der er måske en speciel regel der.
Men normalt kan man jo få feriepenge fra a-kassen, hvis man ikke har optjent selv i året før.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22017

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 4. feb 2016, 12:17

Kommodedyret skrev:Men nu skrev du jo at man normalvis har ret til feriepenge på a-kasse, også selvom man ikke har optjent dem. Og det er den bid jeg er interesseret i at høre om, jeg er da udemærket klar over hvordan man optjener retten :)

Nja, sådan var det også i gamle dage, og i en vis forstand stadigvæk. Men det ser ud til, at de er gået over til nærmest at opfatte det som "feriepenge af den understøttelse man har fået i optjeningsåret".
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 4. feb 2016, 12:20

dgd2007 skrev:
Kommodedyret skrev:Men nu skrev du jo at man normalvis har ret til feriepenge på a-kasse, også selvom man ikke har optjent dem. Og det er den bid jeg er interesseret i at høre om, jeg er da udemærket klar over hvordan man optjener retten :)

Nja, sådan var det også i gamle dage, og i en vis forstand stadigvæk. Men det ser ud til, at de er gået over til nærmest at opfatte det som "feriepenge af den understøttelse man har fået i optjeningsåret".


En vis forstand?
Du taler altså lidt obskurt. :genert:
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22017

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 4. feb 2016, 13:37

Kommodedyret skrev:En vis forstand?
Du taler altså lidt obskurt. :genert:

Njaeøeh ... jeg mener bare, hvis man får feriepenge af a-kassen, fordi man var arbejdsløs i optjeningsåret, så kan man jo ikke mærke forskel på, om man får dem, fordi man ikke har optjent nogen fra en arbejdsgiver, eller fordi man har fået dagpenge i den periode.
Det var ikke ment som en afgørende pointe :)
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 4. feb 2016, 13:39

dgd2007 skrev:
Kommodedyret skrev:En vis forstand?
Du taler altså lidt obskurt. :genert:

Njaeøeh ... jeg mener bare, hvis man får feriepenge af a-kassen, fordi man var arbejdsløs i optjeningsåret, så kan man jo ikke mærke forskel på, om man får dem, fordi man ikke har optjent nogen fra en arbejdsgiver, eller fordi man har fået dagpenge i den periode.
Det var ikke ment som en afgørende pointe :)


Lyder som en efterrationalisering, kan ikke rigtig se hvilken pointe du har i relation til mit oprindelige indlæg.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 4. feb 2016, 13:44

At der vist er en hel del der har misforstået ideen med denne her tråd :rulle:
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 4. feb 2016, 13:55

Purple Haze skrev:At der vist er en hel del der har misforstået ideen med denne her tråd :rulle:


Årh, tag en snickers.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 4. feb 2016, 13:56

Log_Lady skrev:
Purple Haze skrev:At der vist er en hel del der har misforstået ideen med denne her tråd :rulle:


De dér rulleøjne er simpelthen så ucharmerende.


:rulle:


(det er jo ligesom mening)
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32428

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 4. feb 2016, 14:13

Jeg synes debatterne om juridisk abort kører i ring.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. feb 2016, 14:21

hotlips skrev::preggo2:
Dirtylittledevil skrev:Jeg synes slet slet slet ikke der er skyggen af noget som helst charmerende eller sjovt ved Familien fra Bryggen.


Jeg har det som om jeg er faldet ned fra månen når jeg ser de mennesker og folks ophøjelse af dem til noget der er værd at se op til og for hvad?fængselsstraffe og freakshow.
Jeg har en veninde der er brorens ex så jeg ser en del af de der 2 ledsdelinger fra den familie og jeg synes ærlig talt det er bekymrende når man ser mødre der står og får taget fanbilleder med linse og deres børn, de lærer dem jo at de er forbilleder..fedt at lære en pige på 10.


Ja lige præcis! Sådan føler jeg mig også. Og jeg ser også rigtig mange delinger af Bryggen-opslag på FB. Sådan a la "Aij Mopper er bare SÅ SJOV OG KLOG hør lige hvad den smukke dame siger i dette klip!" og så afspiller man klippet og der står Mopper og ligner et lig, og mumler et eller andet ligegyldigt med sin monotone stemme, og man afspiller det igen og igen for man må jo have overset noget eller misforstået det for alle er jo helt blæst omkuld af ærefrygt for denne kvinde... :s :forvirret:
8
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 4. feb 2016, 14:30

Nånå, men man får da styr på sine haters.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32428

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 4. feb 2016, 14:50

Dikus skrev:
Nej. Nu har vi lige funde tud af, der ikke er nogen grund til, at forsørgere modtager børnepenge fra den anden forsørger. Det er da nyt.


Jeg VIDSTE bare at efter omkring 50 sider tilsammen var det for tidligt at forlade debatterne :D :D
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"