TV vaner - online serier?

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

TV vaner - online serier?

Indlægaf Wizzze » 4. feb 2016, 12:07

Hvordan administrerer I en online serie I følger ?

Er I gode til at dosere en serie ud på et afsnit eller to om ugen, eller ser I bare det hele til der ikke er mere tilbage ?
Med andre ord, kan I kontrollere jer selv? :genert:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: TV vaner - online serier?

Indlægaf LadyFox » 4. feb 2016, 12:31

Jeg ser så mange afsnit som jeg kan nå i træk! Venter jeg en uge så har jeg jo glemt halveden af sidste afsnit før jeg ser det næste. Det går jo ikke.
4
...
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: TV vaner - online serier?

Indlægaf HappyPaww » 4. feb 2016, 12:40

Det kommer utrolig meget an på serien, og hvor godt den fænger. Er det en af dem der fænger, som fx de første par sæsoner af Orphan Black gjorde, kan vi binge watche, hvis vi har tiden til det..
Nogle serier ser vi lidt ad hoc, når der ikke er andet - fx Hannibal lige nu. Den orker jeg ikke vildt mange afsnit af på en gang.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: TV vaner - online serier?

Indlægaf Tobywan » 4. feb 2016, 12:54

Grundregel:
Jeg ser først nye serier, når jeg ved at de bliver fornyet efter 1. sæson

Sparer helst en halv eller hel sæson op. Jeg er ikke så god til at vente en uge på ET nyt afsnit.
Det sker dog at vi falder i, men som udgangspunkt er der altid en del afsnit da vi følger en del forskellige serier.
0
Brugeravatar
Metsen
Indlæg: 254
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:31
Kort karma: 23
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 184

Re: TV vaner - online serier?

Indlægaf Metsen » 4. feb 2016, 15:33

Wizzze skrev:Hvordan administrerer I en online serie I følger ?

Er I gode til at dosere en serie ud på et afsnit eller to om ugen, eller ser I bare det hele til der ikke er mere tilbage ?
Med andre ord, kan I kontrollere jer selv? :genert:


Øhh, nej! :genert: :lol: Jeg eeeeelsker serier og ser stort set ikke andet i tv. Dette er så fordi jeg ingen tv-kanaler har (der er da virkelig heller ikke en skid almen tv, der er værd at spille kroner og tid på! :sur: ), men jeg er altså også bare kæmpe serie-nørd, så jeg binge-watcher, når jeg kan :love:

Jeg er lige blevet færdig med Sons of Anarchy. Den sluttede for et års tid siden og der gik lang tid, før jeg kunne tage mig sammen til at gå i gang med, men da jeg først kom i gang tog det ingen tid :-p Ellers følger jeg med i en del forskellige serier og ser et nyt afsnit hver uge. Andre serier får jeg øjnene op for, når de er godt i gang og så binger jeg til jeg er up to date og kan følge med ugentligt. I love it! :klap: :-p

..og apropos serier, så skal jeg til at se X-Files afsnit 3 :banan: :klap: :love:
0
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: TV vaner - online serier?

Indlægaf Juliet » 5. feb 2016, 09:42

ingen kontrol - absolut ingen! :tie:

Når jeg finder en serie så ser jeg så mange afsnit jeg kan nå, indtil jeg sidder flov tilbage og har set 10 sæsoner på to måneder. Ved ikke hvad jeg gør når jeg bliver færdiguddannet og slet ikke har tid til at binge så meget, damn you fremdriftsreform, hvordan skal jeg nu få mit serie-fix?!
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: TV vaner - online serier?

Indlægaf Rapfisk » 6. feb 2016, 22:19

Jeg kan sagtens styre mig, for jeg har en tendens til at falde i søvn foran fjernsynet, og derfor ser jeg sjældent mere end et par afsnit ad gangen.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: TV vaner - online serier?

Indlægaf Flora » 6. feb 2016, 22:31

Hvis serien er god, så ser jeg som regel mange afsnit af gangen, hvis jeg har tiden. Og ellers i hvert fald over en kort periode.

Er serien ikke god nok til at jeg har lyst til flere afsnit af gangen, er den typisk heller ikke god nok til at jeg gider se den til ende.
2
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: TV vaner - online serier?

Indlægaf Hurrze » 10. feb 2016, 16:48

Jeg ser når jeg lige har tid og lyst... Nogle dage kan jeg se mange afsnit og nogle dage ingen :) har dog nogle gange svært ved at stoppe når jeg først er gået i gang :fløjt:
lige for tiden ser jeg Bones på Netflix :D
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: TV vaner - online serier?

Indlægaf Tiger » 10. feb 2016, 17:02

Vi ser ofte lidt Netflix flere dage om ugen. Men har vi travlt med arbejde og liv, så bliver det mest de lidt mindre vanedannende serier vi ser. Ofte korte komedieafsnit, hvor vi godt kan overleve ikke at få det daglige fix :-D

Men ellers kan vi godt en sjælden gange binge en sæson på få dage, hvis det er noget spændende og en vanedannende serie :-D

Pt. stener jeg Homeland sæson 4, som jeg har ventet med at se til jeg havde tid. Og da jeg er pissesyg, var det en god lejlighed til iPad og Netflix i sengen :syg: :lun:

Åhhh Netflix, du er en skøn skøge og sengekamnerat i nød :-D
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)

Tilbage til "Film og TV"