Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 4. feb 2016, 10:25

Guilded_Lily skrev:
Skralde skrev:Jeg mangler i den grad inspiration til kalorielet aftensmad der tager hensyn til et kræsent barn, så hvis I ligger inde med nogle lækre opskrifter modtager jeg dem med kyshånd :kys:


Hvilke madvarer er no-go?


Fisk :fløjt:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 4. feb 2016, 10:27

@Skralde Er der andre madvarer, der er no-go?
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. feb 2016, 10:36

Jeg tror, at der lige er gået et lys op for mig :genert:

Fordi jeg bliver ved med at have vand i kroppen, har jeg undersøgt, hvornår jeg sidst havde menstruation, samt hvornår min ægløsning øjensynlig har fundet sted. Resultatet ligger længere tilbage, end jeg havde regnet med, og det forklarer en heeel del.
Min ægløsning har formentlig fundet sted (omkring) den dag, hvor jeg var på shoppingtur og pludselig cravede burgere og bolcher, og min venindes billede blev netop taget nogle dage forinden. Der er kun seks dage, til jeg igen skal have menstruation, så jeg er sandsynligvis "bare" PMS-ramt lige nu, hvilket forklarer de mange dage i Michelinkostume. Og måske også lidt, at det har gjort mig så gnaven. Jeg plejer at have en lavere irritationstærskel i ugen op til min menstruation.
Billede
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. feb 2016, 10:37

Skralde skrev:Jeg mangler i den grad inspiration til kalorielet aftensmad der tager hensyn til et kræsent barn, så hvis I ligger inde med nogle lækre opskrifter modtager jeg dem med kyshånd :kys:


Hvad spiser I typisk? Ofte kan det laves i en sundere version, uden smagen bliver helt forkert :)
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 4. feb 2016, 15:05

Usj. Jeg skal lige love for, at mens-smerterne er voldsomme for tiden. Ikke så voldsomme, at jeg ikke kan tage på arbejde, men nok til, at jeg lige skærer ansigt engang imellem :lol:

Cravingen til salt og sødt er der. Spiste nogle chips i går aftes, så jeg vil forsøge ikke også at spise nogle i dag. Nød dog et lille stykke kage i frokostpausen, men jeg synes, at mine cravings er lidt slemme denne gang.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 4. feb 2016, 15:18

Jeg er så glad for, at mine mini-piller gør, at jeg ikke har menstruation :pompom: Ingen mens-smerter, ingen ægløsningssmerter, ingen PMS eller noget. Kun blødning 3-5 dage ca. hver 5. måned, hvor kroppen beslutter sig for at være på tværs.

Kosten kører stadig fint og i dag står på den træning, glæder mig helt, det er meget mærkeligt :lol:

Det der med at drikke vand kører til gengæld slet ikke. Jeg drikker så meget kaffe og sodavand i løbet af dagen, så jeg skvulper over, hvis der skal 8 glas vand indenbords. Så det er nedjusteret til, at jeg bare skal blive lidt bedre til at huske at drikke vand end gang i mellem.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. feb 2016, 16:38

Ally skrev:Usj. Jeg skal lige love for, at mens-smerterne er voldsomme for tiden. Ikke så voldsomme, at jeg ikke kan tage på arbejde, men nok til, at jeg lige skærer ansigt engang imellem :lol:

Cravingen til salt og sødt er der. Spiste nogle chips i går aftes, så jeg vil forsøge ikke også at spise nogle i dag. Nød dog et lille stykke kage i frokostpausen, men jeg synes, at mine cravings er lidt slemme denne gang.


Jeg kvalte mine med en grov(!)birkes, en af de der små smoothie-poser og ½ liter vand. Efter at jeg har fundet ud af, at det er pms'en, der spøger, gider jeg ikke at bruge en masse ressourcer på at stritte helt imod og blive sur, og de tre ting var da, tænkte jeg, bedre end en hel pose slik eller chips eller en masse kage.
Problemet for mig er, at jeg ikke kan finde ud af at spise den slags i små mængder, når jeg har deciderede cravings.
Det må være rart at kunne spise en lille portion af noget usundt.
Senest rettet af DetSorteCirkus 4. feb 2016, 16:44, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. feb 2016, 16:40

didas skrev:Jeg er så glad for, at mine mini-piller gør, at jeg ikke har menstruation :pompom: Ingen mens-smerter, ingen ægløsningssmerter, ingen PMS eller noget. Kun blødning 3-5 dage ca. hver 5. måned, hvor kroppen beslutter sig for at være på tværs.

Kosten kører stadig fint og i dag står på den træning, glæder mig helt, det er meget mærkeligt :lol:

Det der med at drikke vand kører til gengæld slet ikke. Jeg drikker så meget kaffe og sodavand i løbet af dagen, så jeg skvulper over, hvis der skal 8 glas vand indenbords. Så det er nedjusteret til, at jeg bare skal blive lidt bedre til at huske at drikke vand end gang i mellem.


Det kender jeg godt. Jeg kan godt lide vand, men jeg er ikke en særlig tørstig person.
Det har helt klart hjulpet mig at gøre vand til min primære drikkevare, så jeg indtager det, når jeg faktisk har lyst til væske og ikke som ekstra.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3441
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Alphilia » 4. feb 2016, 16:41

^Jeg kan heller ikke holde mig til små portioner af usundt, det er alt eller intet.
Derfor fungerer det bedst med "ude af øje ude af sind" herhjemme
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. feb 2016, 16:41

Så så man lige mig gå 4,5 km :pompom:

Jeg er forundret på den gode måde over, at det er lykkes mig at komme afsted hver dag i denne uge. Jeg er i alt oppe på 16,5 km i rene gåture nu siden i mandags.
3
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 4. feb 2016, 17:00

Alphilia skrev:^Jeg kan heller ikke holde mig til små portioner af usundt, det er alt eller intet.
Derfor fungerer det bedst med "ude af øje ude af sind" herhjemme


Sådan fungerer jeg også. Jeg er fuldstændig skamløs i forhold til mængder, så er jeg først røget i fælden er det ret ofte point og no return. Når jeg køber et eller andet kage/slik-halløj, er det altid uden regler. Jeg må spise det hele. Til gengæld er det så yderst sjældent det sker, jeg kan faktisk ikke engang have en pakke toastbrød og en æske pålægschokolade liggende.

Her går det fint. Jeg var ude at gå tur med min veninde i går, det var simpelthen skønt og alt for længe siden sidst. Maden var fin, jeg lavede nogle ruller af noget koldrøget laks som jeg fyldte med Philadelphia/skyr/persille og spiste det med en hjemmelavet guacemole, hytteost og nogle grøntsager:
image.jpg


Jeg spiste i øvrigt mere, end hvad der er på billedet.

Træningen kører fantastisk for tiden, faktisk kan jeg ikke huske, hvornår jeg sidst har haft en hviledag, jeg tror faktisk det er ved at være et par uger siden. Jeg tvinger ikke mig selv afsted, jeg glæder mig ligefrem lidt, så det er vildt dejligt. Jeg skal over at træne om en times tid og direkte hjem og spise aftensmad bagefter, i aften skal jeg have en halv avocado med hytteost, gulerødder med wasabidressing som dyp og fiskefrikadeller :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 4. feb 2016, 17:21

DetSorteCirkus skrev:Jeg kvalte mine med en grov(!)birkes, en af de der små smoothie-poser og ½ liter vand. Efter at jeg har fundet ud af, at det er pms'en, der spøger, gider jeg ikke at bruge en masse ressourcer på at stritte helt imod og blive sur, og de tre ting var da, tænkte jeg, bedre end en hel pose slik eller chips eller en masse kage.
Problemet for mig er, at jeg ikke kan finde ud af at spise den slags i små mængder, når jeg har deciderede cravings.
Det må være rart at kunne spise en lille portion af noget usundt.

Grovbirkes :love: Det er ikke altid, at jeg kan moderere mig, når mine cravings viser sig grimme ansigt, men jeg er enig med dig i, at det ikke nytter at stritte imod, når cravings og PMS går hånd i hånd.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 4. feb 2016, 17:33

Her går det også godt. Har kun spist to små stykker chokolade i går af usundt i denne uge indtil nu. Eller .. Jeg spiste hos en veninde i går, der havde lavet butterdejs-skinkestang. Ikke så sundt, det gør noget...

Skal træne her kl 19.30. Og har lige spist. Så er spændt på, om suppen skvulper rundt og sænker mig. Nu må vi se. Vil helst spise to timer før, men der var jeg ikke hjemme endnu.

Hvad gør I andre? Hvor kort tid før kan I spise et måltid og få en god træning?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2016, 17:51

Muspel skrev:Her går det også godt. Har kun spist to små stykker chokolade i går af usundt i denne uge indtil nu. Eller .. Jeg spiste hos en veninde i går, der havde lavet butterdejs-skinkestang. Ikke så sundt, det gør noget...

Skal træne her kl 19.30. Og har lige spist. Så er spændt på, om suppen skvulper rundt og sænker mig. Nu må vi se. Vil helst spise to timer før, men der var jeg ikke hjemme endnu.

Hvad gør I andre? Hvor kort tid før kan I spise et måltid og få en god træning?


Som tommelfingerregel 1,5-2 timer efter jeg har spist kan jeg træne. Især hvis jeg skal løbe, så skal det helt sikkert være tættere på 2 timer efter end 1!

God træning!! :rock:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. feb 2016, 18:03

Ballademager skrev:Beklager, hvis dette er upassende i en sundhedstråd, men hvor fandt du grovbirkes? :ivrig: I de tre år, jeg har boet omkring Kbh er det aldrig lykkes mig at opdrive en (anstændig) birkes uden snask..


Rema har dem fast :) Til 4 kr. :slem:

Apropos mad kom jeg lige til at tænke på dig, da jeg i går sad og bladrede i Low FODMAP 2.
Opskrifterne i 1'eren fandt jeg noget komplicerede og dyre, men de her virker væsentligt lettere og hurtigere og kræver ikke så mange særlige ingredienser.
Jeg tænkte, at det måske også kunne være noget for dig :)
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"