Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Mand! Ville du benytte dig af p-piller?

Ja!
8
53%
Nej!
5
33%
Ved ikke. Uddyb gerne i kommentar.
2
13%
 
Afgivne stemmer: 15
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Moxy-lady » 4. feb 2016, 17:31

Ja, undskyld for endnu en afstemning :genert:

http://www.information.dk/485973
Jeg faldt over denne artikel fra 2014, hvor der snakkes om at den afgørende grund for at der ikke findes p-piller til mænd er at mændene ikke er interesserede. Dette skyldes at bivirkninger som vægtøgning, påvirkning af lysten og kvalme betegnes som mændene ikke er interesserede i. Derudover er der et problem med at mænd (sådan overordnet) føler at deres maskulinitet vil være truet, hvis de ikke - potentielt - kan lave børn.

Jeg må indrømme at jeg virkelig blev forarget over dette. At der simpelthen ikke er marked for en pille, der giver mænd mulighed for at have det der altafgørende valg ift. børn.

Så, debattens mænd. Hvad er dine tanker? Ville du være villig til at tage en p-pille eller afskrækker bivirkningerne også dig? Hvad er din holdning til at der ikke lader til at være et stort nok marked til at udvikle en sådan prævention? Hvordan ændrer vi det?
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Lurende Peber » 4. feb 2016, 17:54

Moxy-lady skrev:...Jeg faldt over denne artikel fra 2014, hvor der snakkes om at den afgørende grund for at der ikke findes p-piller til mænd er at mændene ikke er interesserede Jooohh... Dette skyldes at bivirkninger som vægtøgning, påvirkning af lysten og kvalme betegnes som mændene ikke er interesserede i Lidt kvalme kan jeg vel tage med. Resten lyder ikke godt.. Derudover er der et problem med at mænd (sådan overordnet) føler at deres maskulinitet vil være truet, hvis de ikke - potentielt - kan lave børn Det modbeviser steriliseringer vel? Min maskulinitet føler jeg ikke truet af, hvis jeg selv kan afgøre, om jeg skyder med skarpt.

Jeg må indrømme at jeg virkelig blev forarget over dette. At der simpelthen ikke er marked for en pille, der giver mænd mulighed for at have det der altafgørende valg ift. børn.

Så, debattens mænd. Hvad er dine tanker? Ville du være villig til at tage en p-pille eller afskrækker bivirkningerne også dig? af de nævnte: 2 ud af 3...især påvirkning af lyst ...hvis den falder :boo: Hvad er din holdning til at der ikke lader til at være et stort nok marked til at udvikle en sådan prævention? Undrer mig Hvordan ændrer vi det? Oplysning om fordele ved at knalde til højre og venstre og op og ned, uden at risikere 18+ års udgift :dance:
Eller mere sympatisk måske, at vi mænd kan få afgørende indflydelse på familieplanlægningen :gruble:
Mere forskning tak.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Moxy-lady » 4. feb 2016, 18:11

Lurende Peber skrev:
Moxy-lady skrev:...Jeg faldt over denne artikel fra 2014, hvor der snakkes om at den afgørende grund for at der ikke findes p-piller til mænd er at mændene ikke er interesserede Jooohh... Dette skyldes at bivirkninger som vægtøgning, påvirkning af lysten og kvalme betegnes som mændene ikke er interesserede i Lidt kvalme kan jeg vel tage med. Resten lyder ikke godt.. Derudover er der et problem med at mænd (sådan overordnet) føler at deres maskulinitet vil være truet, hvis de ikke - potentielt - kan lave børn Det modbeviser steriliseringer vel? Min maskulinitet føler jeg ikke truet af, hvis jeg selv kan afgøre, om jeg skyder med skarpt.

Jeg må indrømme at jeg virkelig blev forarget over dette. At der simpelthen ikke er marked for en pille, der giver mænd mulighed for at have det der altafgørende valg ift. børn.

Så, debattens mænd. Hvad er dine tanker? Ville du være villig til at tage en p-pille eller afskrækker bivirkningerne også dig? af de nævnte: 2 ud af 3...især påvirkning af lyst ...hvis den falder :boo: Hvad er din holdning til at der ikke lader til at være et stort nok marked til at udvikle en sådan prævention? Undrer mig Hvordan ændrer vi det? Oplysning om fordele ved at knalde til højre og venstre og op og ned, uden at risikere 18+ års udgift :dance:
Eller mere sympatisk måske, at vi mænd kan få afgørende indflydelse på familieplanlægningen :gruble:
Mere forskning tak.



Men, Peber... De nævnte bivirkninger er jo de selvsamme som kvinder (forventes, til en vis grad at) acceptere(r) ved brug af p-piller.

I artiklen står der i øvrigt at sterilisation ikke er specielt populære hos mænd af samme grund som jeg nævnte i mit første indlæg.
13
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Elvispop » 4. feb 2016, 18:16

Nej. Jeg er steriliseret.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Lurende Peber » 4. feb 2016, 18:22

Moxy-lady skrev:Men, Peber... De nævnte bivirkninger er jo de selvsamme som kvinder (forventes, til en vis grad at) acceptere(r) ved brug af p-piller.

I artiklen står der i øvrigt at sterilisation ikke er specielt populære hos mænd af samme grund som jeg nævnte i mit første indlæg.
Jeg er bestemt ikke ekspert, men er der ikke også nogen, som tager på, når de stopper med P-piller? Jeg husker, at nogen får nedsat lyst med nogle piller og ikke andre mærker/typer.
Anyway: Jeg forlangte ikke, at nogen skulle tage p-piller. Gjorde de det (indrømmet: sagde at de gjorde det), så red jeg gerne bareback. Jeg er fra dengang, hvor alle kønssygdomme kunne kureres med en tur hos lægen (troede vi da :tie: )
Og i adskillige år brugte jeg/vi også kondom i ægtesengen. Så hun ikke skulle fyldes med hormoner.
Selv hvis jeg prøver, kan jeg ikke rigtig se, at det gør/gjorde mig til mindre mand :gruble:

Jeg er så ikke steriliseret. Visse eksempler skræmte (Veeed godt at det er et mindre indgreb for mænd), og havde egentlig ikke lyst til den der endegyldige afslutning. Hviiiis jeg/vi nu skulle få lyst til flere.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Urtekussen » 4. feb 2016, 18:25

Næh, man bliver fed AF p piller
3
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Studsgaard » 4. feb 2016, 18:26

Det er da de samme bivirkninger vi kvinder må leve med - syntes godt nok det er dobbeltmoralsk.

Og dette er ikke ment som svar til mænd her inde - Men helt generelt.

Hvis der faktisk er mulighed for at lave en p-pille til mænd. Men den ikke bliver lavet fordi mændene ikke ønsker bivirkninger - de samme som vi kvinder, mere eller mindre forventes, vi finder os i (kan man jo læse ud fra kondom trådene)
9
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Moxy-lady » 4. feb 2016, 19:20

GnueN skrev:Jeg ville ikke have noget problem med at æde lortet - og på samme måde som jeg synes at kvinder skal forbeholde sig retten til holde sig fra p-piller, hvis de har mange bivirkninger - så forbeholder jeg mig retten til det samme, hvis det skulle ramme mig urimeligt hårdt.


Selvfølgelig! Og så vil der så være mulighed for at ens partner sørger for præventionen i stedet for. Nu er der jo reelt set ikke noget valg, undtagen kondom som jeg tror at langt de fleste benytter sig af i faste forhold.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Moxy-lady » 4. feb 2016, 19:29

Hov: Kunne rigtig godt tænke mig en uddybning på et evt. nej. Jeg kan se at kun en enkelt har stemt nej, men ikke hvem.

Hvorfor vil du ikke benytte dig af p-piller til mænd?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Elvispop » 4. feb 2016, 19:52

Moxy-lady skrev:Hov: Kunne rigtig godt tænke mig en uddybning på et evt. nej. Jeg kan se at kun en enkelt har stemt nej, men ikke hvem.

Hvorfor vil du ikke benytte dig af p-piller til mænd?

Det er mig, og jeg har uddybet længere oppe.
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Moxy-lady » 4. feb 2016, 19:58

Ah, ja okay - tak :)
0
My world 12-10-18 :lun:
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf StripesAddict » 5. feb 2016, 05:55

Jeg er kvinde, og oplever så store bivirkninger af p-piller, at jeg er holdt op med at tage dem. Jeg ville ikke forvente af min kæreste, at han skulle gøre heller.

Alligevel kan jeg dog mærke at jeg dog bliver virkelig (irrationelt?) vred over at det skulle være en generel tendens, at mænd ikke vil tage p-piller, når det (jvf. tråden omkring hvorvidt mænd selv hiver et kondom frem ved lejlighed) også lader til at mange decideret FORVENTER at kvinden er på p-piller.
6
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Precaseptica » 5. feb 2016, 08:43

Nej, det ville jeg ikke. Bivirkninger er ikke at spøge med, når det kommer til hormonel påvirkning. Som jeg skrev i en anden tråd, så er p-piller jo reelt en midlertid aflivning af ens fertilitet gennem hormon-regulering. Selv uden bivirkninger burde det være lidt skræmmende.

Men jeg synes heller ikke nogen kvinder skal tvinges til at tage dem. Er man glad og relativt fri for bivirkninger, så kan de jo være en hjælp, men jeg synes ikke selv at høre til i den kategori der ville forvente det. Hverken imens jeg var single eller af en kæreste.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf thomassneum » 5. feb 2016, 08:54

Jeg ville opveje bivirkninger imod alternativer, men umiddeelbart ja.
Det er nu ikke længere aktuelt for mig.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Oddinary » 5. feb 2016, 10:54

Precaseptica skrev:Nej, det ville jeg ikke. Bivirkninger er ikke at spøge med, når det kommer til hormonel påvirkning. Som jeg skrev i en anden tråd, så er p-piller jo reelt en midlertid aflivning af ens fertilitet gennem hormon-regulering. Selv uden bivirkninger burde det være lidt skræmmende.

Men jeg synes heller ikke nogen kvinder skal tvinges til at tage dem. Er man glad og relativt fri for bivirkninger, så kan de jo være en hjælp, men jeg synes ikke selv at høre til i den kategori der ville forvente det. Hverken imens jeg var single eller af en kæreste.


Ja, men det er jo ganske reversibelt, og netop pointen? Hvordan kan det være, at dette vægter så højt?
0

Tilbage til "Forhold og sex"