Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 4. feb 2016, 20:16

:træt:

Mine elever var TRÆTTE, da vi nåede mine dansktimer sidst på dagen. De blev så ret så overgearede over emnet og opgaverne, så JEG blev træt af hele tiden at blive afbrudt og tysse.
Så jeg skulle virkelig holde mig i nakken for at komme ned at træne. Men jeg gjorde det - og lagde ud med 52 min/500 kcal på crosstraineren :rock:
Derefter begyndte det at vælte ind med folk, og jeg måtte opgive "maskinrummet" pga ventetid, så det blev en masse maveøvelser og kettlebellting i stedet, afsluttet med 16 min/200 kcal på løbebåndet med 15%/6,5 km/t (gang). Så alt i alt var jeg i gang i to timer. Seje mig!

Seje mig forsvandt så, da jeg kom hjem og opdagede, alt sejlede herhjemme. Og jeg endte med at spise en lille portion spag bol. Det var ikke planen, og selvom jeg er endt et sted omkring 600 kcal i alt, føler jeg mig tyk og oppustet. Røvbanan!

Nu skal hunden luftes og vaskemaskinen tømmes, så er det godt nok go'nat!
3
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 4. feb 2016, 20:17

Pandesteg skrev:
Muspel skrev:Her går det også godt. Har kun spist to små stykker chokolade i går af usundt i denne uge indtil nu. Eller .. Jeg spiste hos en veninde i går, der havde lavet butterdejs-skinkestang. Ikke så sundt, det gør noget...

Skal træne her kl 19.30. Og har lige spist. Så er spændt på, om suppen skvulper rundt og sænker mig. Nu må vi se. Vil helst spise to timer før, men der var jeg ikke hjemme endnu.

Hvad gør I andre? Hvor kort tid før kan I spise et måltid og få en god træning?


Som tommelfingerregel 1,5-2 timer efter jeg har spist kan jeg træne. Især hvis jeg skal løbe, så skal det helt sikkert være tættere på 2 timer efter end 1!

God træning!! :rock:


Tak :) det var lige kort nok tid! Der kom lidt blomkålsbøvs ;)

Men jeg rockede alligevel :afro:
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Studsgaard » 4. feb 2016, 20:43

Guilded_Lily skrev:
Studsgaard skrev:Jeg har hold mig fra sukkeret og husket mine vitaminer :)
Men motionen har den dumme tand godt nok sat en stopper for. Lige så snart jeg laver noget dunker hele kæben. :trist: så jeg tager en dag af gangen og ser om ikke jeg kan komme afsted bare på en lille langsom tur


Det tog mig tre uger at komme mig helt over en visdomstandsudtrækning. Jeg håber, du slipper nemmere!


Tak.
Desværre tyder det på jeg må forbi tandlægen IGEN nu er hævelsen faldet lidt, men der stikker en hård "dut" ud i tandkødet og det gør pisse ondt, er bange for om der er et lille stykke rod tilbage.

Så idag har der heller ingen motion været og imorgen har jeg voldt travlt, så det bliver bare ikke opfyldt denne uge.
Dog går det fint med både ok fornuftig kost og vitaminer.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 4. feb 2016, 21:23

Jeg har sådan en sød træningsven, vi kender ikke hinanden privat og ses ikke udenfor træningscenteret, men jeg synes, han er herresej og sjov og vi hyggesludrer altid en del, når vi træner på samme tidspunkt. Han er virkelig en original i ordets bedste betydning, og jeg elsker den slags mennesker.

Nå, men i dag står vi så i vægtområdet, vi er ham, mig og hans ven som vist er ret genert og generelt ikke siger så meget. Jeg løfter en vægt og kommer til at hviske et lille av, fordi det giver et stik i maven, det gør det sommetider, hvis jeg lige bevæger mig forkert, jeg tror det er ret harmløst. Nå, men samtalen udvikler sig sådan her.

Ham: "Er du ok?"
Mig: "Ja tak, det gav bare lige et lille stik i maven"
Ham: "Måske har du ægløsning?"
Mig: "..."
Ham: "Kan du egentlig mærke, når du har ægløsning? Altså hvilken side det sker i?"
Mig: "Seriøst. Det er virkeligt lidt skørt du bare spørger mig om den slags... Du er altså lidt skør"
Ham: "Er jeg upassende, da?"
Mig: "Lidt. Men det' ok... Jeg kan godt mærke det, forresten. Er det fordi du er biolog, du bare spørger om den slags?"
Ham: "Næh. Mest fordi jeg ved alt om menstruation. Jeg har fem søstre"

:lol:

Jeg elsker det!
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 5. feb 2016, 05:51

@Guilded Når du nu faster, hvor lang tid går der så, før du kan se resultater? Tænker særligt på maveområdet?
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 5. feb 2016, 06:03

Ah, 2,3 menstruationskilo er væk igen. Det fejrer jeg med en nutellamad :lol:

Ally skrev:@Guilded Når du nu faster, hvor lang tid går der så, før du kan se resultater? Tænker særligt på maveområdet?


Altså, jeg smed ret hurtigt cm i maveregionen, da jeg startede. Nu, hvor den lige så stille bliver trænet, kan jeg lynhurtigt se, når jeg har spist forkert/for meget/har for meget væske, det ses tydeligt på den lodrette markering, jeg har fået, og på gardinet på ryggen, men det forsvinder gerne igen efter 1-2 fastedage :)
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3441
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Alphilia » 5. feb 2016, 06:50

Jeg fik lavet lidt hjemmetræning i går. Skiftende arbejdstider fra nat til dag stjæler noget nær al energi...

Her til morgen er den indre dialog:
Mig: uhm, en flaget sprød croissant ville være skønt
Mig: Jamen det skal du ikke
Mig: jamen det er jo fredag (kan smage den)
Mig: ja men vil du ikke tabe dig
Mig: jo
Mig: du kan nyde en i morgen hvor du skal med toget til Jylland
Mig: jamen......
Mig:luk så den debat :D
1
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 5. feb 2016, 07:11

Alphilia skrev:Jeg fik lavet lidt hjemmetræning i går. Skiftende arbejdstider fra nat til dag stjæler noget nær al energi...

Her til morgen er den indre dialog:
Mig: uhm, en flaget sprød croissant ville være skønt
Mig: Jamen det skal du ikke
Mig: jamen det er jo fredag (kan smage den)
Mig: ja men vil du ikke tabe dig
Mig: jo
Mig: du kan nyde en i morgen hvor du skal med toget til Jylland
Mig: jamen......
Mig:luk så den debat :D


Haha, det er virkelig imponerende så mange indre diskussioner jeg også har dagligt med mig selv :fløjt:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. feb 2016, 08:17

Jeg undrer mig over, at jeg går småsulten i seng og vågner op igen uden lyst til morgenmad :gruble:
Det får mig samtidig til at overveje 16:8, da rammerne der egentlig bare afspejler det spisemønster, som falder mig naturligt, og min fordøjelse sandsynligvis har godt af 16 timers konsekvent ro.
Jeg kan godt føle mig tung i hovedet om morgenen, men det synes mere at skyldes mangel på vand end sult.

Jeg tænker også på at kombinere LCHF med Low FODMAP for på den måde at gøre min mæthed mindre afhængig af kulhydrater.
Især en robust morgenmad kl. 10 ville forebygge snack cravings senere på dagen, tror jeg, og gøre det lettere at holde madfri aften uden diskussion.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 5. feb 2016, 08:30

Muspel skrev:Her går det også godt. Har kun spist to små stykker chokolade i går af usundt i denne uge indtil nu. Eller .. Jeg spiste hos en veninde i går, der havde lavet butterdejs-skinkestang. Ikke så sundt, det gør noget...

Skal træne her kl 19.30. Og har lige spist. Så er spændt på, om suppen skvulper rundt og sænker mig. Nu må vi se. Vil helst spise to timer før, men der var jeg ikke hjemme endnu.

Hvad gør I andre? Hvor kort tid før kan I spise et måltid og få en god træning?


Nu kører jeg en anderledes diæt end de fleste i tråden, men jeg træner absolut bedst på minimalt indtag, dvs. på mine fastedage. Jeg spiser en lille smule morgenmad i form af skyr, og frokosten består oftest af grønt eller bare en kop drikkebouillon. Det er de dage, jeg yder bedst og kan presse mig selv mere. Når jeg træner i weekenden, hvor jeg gerne har fået en småtung morgenmad, syrer især mine ben til i løbet af ingen tid, jeg bliver dvask og doven. Til gengæld sørger jeg for at spise noget proteinrigt senest 30-45 minutter efter hver træning.
1
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf didas » 5. feb 2016, 08:31

Guilded_Lily skrev:Ah, 2,3 menstruationskilo er væk igen. Det fejrer jeg med en nutellamad :lol:

Ally skrev:@Guilded Når du nu faster, hvor lang tid går der så, før du kan se resultater? Tænker særligt på maveområdet?


Altså, jeg smed ret hurtigt cm i maveregionen, da jeg startede. Nu, hvor den lige så stille bliver trænet, kan jeg lynhurtigt se, når jeg har spist forkert/for meget/har for meget væske, det ses tydeligt på den lodrette markering, jeg har fået, og på gardinet på ryggen, men det forsvinder gerne igen efter 1-2 fastedage :)


Det lyder fornuftigt :lol:

Her kører det stadig på skinner med maden og træning. Jeg får spist/drukket shakes 3 gange om dagen. De første par dage var jeg rockersulten hele tiden, men min mave er åbenbart hurtig til at tilvænne sig, for nu er jeg helt mæt efter 1 portion aftensmad, hvor jeg før altid spise minimum 2 portioner og nogle gange 3 :tie:

Det er blevet til 2 gange træning og håber på en gang mere i morgen, hvor jeg skal til filmhygge. En aften hvor bordet plejer at flyde med chips og snacks og i morgen er ingen undtagelse. Men jeg satser på at være standhaftig og holde mig fra de søde sager.

Vægttabsstatus siden 31/1: -1,5kg (2% af min kropsvægt :rock: )
5
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 5. feb 2016, 09:17

Guilded_Lily skrev:Altså, jeg smed ret hurtigt cm i maveregionen, da jeg startede. Nu, hvor den lige så stille bliver trænet, kan jeg lynhurtigt se, når jeg har spist forkert/for meget/har for meget væske, det ses tydeligt på den lodrette markering, jeg har fået, og på gardinet på ryggen, men det forsvinder gerne igen efter 1-2 fastedage :)

OK. Så er jeg ikke helt skør, for jeg synes at kunne se, at jeg ikke ser helt så bloated ud som før jeg begyndte på 16:8-fasten. Hvorvidt jeg bilder mig selv noget ind eller ej, så håber jeg, at der er synlige resultater på vægten, når jeg hopper op på den igen. Formentlig i næste uge, når først jeg er ovre mens.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. feb 2016, 09:54

Som sagt, så gjort...
Har lige sat en portion spejlæg, nitritfri bacon og tomater til livs, og det var godt. Dejligt mættende og maven forbliver afslappet.
Kl. 14 vil jeg spise en rest tomatsuppe med fløde, lidt ost og urter, og så må jeg have fundet en lækker Low FODMAP-opskrift til i aften. Gerne en med masser af grønt.

Jeg skal egentlig i skole i dag og have Engelsk, men har valgt at springe over, da jeg kunne se på læseplanen, at dagens tema er et, jeg 1:1 gennemgik på det pædagogiske hold, jeg fulgte i efteråret. Jeg følger ikke klassen udover i Engelsk, så derfor sker det engang imellem, at vi har om noget, som jeg allerede har haft på et af mine merithold.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 5. feb 2016, 10:26

Jeg underviser på handelsskolen i dag, men idet eleverne arbejdede flittigt i deres formiddagspause, fik de før fri. Efter frokostpausen vil jeg rette deres første afleveringsopgaver igennem inden jeg skal til møde med afdelingslederen. Efter endt arbejdsdag skal jeg over i storcentret og købe fødselsdagsgave til en kollega-veninde, hvis fødselsdagsfejring, jeg skal til i morgen aften.

Ældstebarnet skal til gymnastikhalløj i aften og når hun er hjemme og begge piger ser Disney Sjov, vil jeg gå en lang tur. Det må så blive ugens tredje træning. Jeg glæder mig allerede - musik i ørerne, frisk luft og ro. What's not to like?
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 5. feb 2016, 10:44

Jeg holder min ugentlige fridag i dag. Oftest lægger jeg den om søndagen, men jeg har et kundemøde i nabobyen nu på søndag, så jeg har knoklet for at nå at have nogenlunde rent skrivebord og et klart disko til torsdag aften. Det lykkedes heldigvis, så lige nu sidder jeg stadig i min vindueskarm med dyne og kaffe. Jeg træner nu her, og så skal jeg handle til aftensmad, min veninde kommer og spiser. Jeg laver noget forskelligt kød, sådan lidt grill-mix-agtigt med kylling, okseruller i baconsvøb og fyldt svinemørbrad, en grov salat, en tomat-agtig-salat, tzasiki og en dressing. Hun spiser stivelsesfrit for tiden, så det tager jeg som en udfordring.
Jeg overvejer noget frugt/bær med vaniljeskyr og mørk chokoladedrys som dessert.

Vi går en tur, inden vi spiser, men maden kan heg forberede her henover eftermiddagen. Jeg glæder mig.

I går aftes fik jeg ryddet op og sorteret i min make-up-skuffe OG min neglehalløjskasse. Nøj, det er rart!
2
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Sund og/eller slank"