Terminstråd - alle er velkomne :)

primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 4. feb 2016, 17:04

Nuttede-Nuser skrev:
primle skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
primle skrev:Jeg ville ønske jeg kunne sådan noget. Men håndarbejde er viiirkelig ikke min stærke side. For at sige det mildt :D


Jeg er nu også bare en glad nybegynder :blush: Men med mange stille nattevagts timer skal der noget beskæftigelse til. Gav mig en nål og en tråd og be mig sy noget, og der er knude på begge dele efter et minut. Haha :lol:


Jeg synes den er meget fin, hvis du er nybegynder :kys:

Jeg har virkelig ti tommelfingre mht sådan noget. Min håndarbejdslærer i folkeskolen var meget gavmild, da hun lod mig få sykørekort :-D


Den kan jeg stikke, jeg måtte ikke få mit :lol: Hun var ræd for at jeg ville ødelægge maskinen. :lol:[/
:lol:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 4. feb 2016, 17:05

Hvad skete der lige for de smileys :gruble:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. feb 2016, 19:51

Nuttede-Nuser skrev:Og når jeg nu ikke kan se meget andet, kan jeg jo lige så godt hækle lidt til baby. En lille elefant rangle :blush:


Hvor er den fin! Har du en opskrift til den? Jeg er også glad nybegynder :) Og hvad har du kommet ind som rasle, bare en bjælde? Jeg er ikke gravid endnu men kan vel godt hækle til kommende baby alligevel :lol:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 4. feb 2016, 20:30

Nuttede nuser, den er rigtig fin. Jeg har også haft kigget på den og tænkt at hækle den til de to der er gravide fra min mødregruppe.
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 4. feb 2016, 20:32

Minionine, tillykke med vel overstået NF skanning.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. feb 2016, 20:33

godtnavn skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Og når jeg nu ikke kan se meget andet, kan jeg jo lige så godt hækle lidt til baby. En lille elefant rangle :blush:


Hvor er den fin! Har du en opskrift til den? Jeg er også glad nybegynder :) Og hvad har du kommet ind som rasle, bare en bjælde? Jeg er ikke gravid endnu men kan vel godt hækle til kommende baby alligevel :lol:


Jeg har også mens jeg ikke var gravid hæklet en masse til kommende baby, men har nået at give det hele væk til andre babyer som blev forelsket i det :lol: Opskriften jeg har brugt er fra http://trolleungen.blogspot.dk/2015/08/ ... angle.html. Jeg har brugt det inderste fra et kinderæg og så puttet almindelige perler i. Nogle bruger gryn og ris, men jeg er ræd for svampe sporer hvis baby savler lidt på det, så jeg bruger perler. Dejlig billig løsning. Når jeg skal bruge noget med en flad rasle i, som den tobenet kanin bruger jeg raslebokse fra ebay. Her hjemme giver jeg en 10 pr stk. Dem jeg venter hjem fra ebay får jeg 50 for 35kr
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. feb 2016, 21:35

Nuttede-Nuser skrev:
godtnavn skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Og når jeg nu ikke kan se meget andet, kan jeg jo lige så godt hækle lidt til baby. En lille elefant rangle :blush:


Hvor er den fin! Har du en opskrift til den? Jeg er også glad nybegynder :) Og hvad har du kommet ind som rasle, bare en bjælde? Jeg er ikke gravid endnu men kan vel godt hækle til kommende baby alligevel :lol:


Jeg har også mens jeg ikke var gravid hæklet en masse til kommende baby, men har nået at give det hele væk til andre babyer som blev forelsket i det :lol: Opskriften jeg har brugt er fra http://trolleungen.blogspot.dk/2015/08/ ... angle.html. Jeg har brugt det inderste fra et kinderæg og så puttet almindelige perler i. Nogle bruger gryn og ris, men jeg er ræd for svampe sporer hvis baby savler lidt på det, så jeg bruger perler. Dejlig billig løsning. Når jeg skal bruge noget med en flad rasle i, som den tobenet kanin bruger jeg raslebokse fra ebay. Her hjemme giver jeg en 10 pr stk. Dem jeg venter hjem fra ebay får jeg 50 for 35kr


Har du et link til ebay? Jeg ville ikke ane hvad jeg skulle søge på :lol:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. feb 2016, 22:01

Minionine skrev:Jeres held og lykke gjorde godt. NF skanningen gik så fint, og jeg fik en meget lav risiko. Baby var ikke heeelt samarbejdsvillig og jeg måtte ryste hofterne lidt, før damen kunne se nakkefolden ordentligt. Men den gav da nogle hop engang imellem :lun:
Kæresten og jeg tog så i BabySam og købte noget tøj og en bamse. Iiih det blev virkeligt lige pludselig :lol2:


Åh, jeg skulle også ryste hofter til min nakkefoldsskanning. Min kæreste synes det er evigt sjovt at genfortælle.
Jeg begyndte at overveje, om det er sådan en ting jordemødre beder én om, bare for at se, hvad de kan få folk til at gøre. :P

Men dejligt at det gik godt med din skanning. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. feb 2016, 22:09

Jeg skal til jordemoder igen i morgen. Desværre er der ikke rigtig nogen fremgang i mine følelser for maven/babyen. Vi kom forbi en Ønskebørn med udsalg i går, og min kæreste foreslog, at vi lige kiggede. Men jeg kan slet ikke fremtvinge lyst eller interesse for at kigge på babyting, prøvede at kigge på en pusletaske i læder - tænkte det sådan var lidt neutralt og "til mig", men nej, det var alt for overvældende, så vi gik med det samme igen.

Jeg tror ikke vi rigtig "skal" noget, ud over at snakke, og hun er virkelig sød, så det er heldigvis ikke et besøg jeg frygter.

Fik forresten taget tripletest i mandags (fordi jeg jo var for langt henne til nakkefoldsskanning), måske har hun svaret på den i morgen - ved ikke helt, hvor hurtigt de kan lave den slags prøver.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 5. feb 2016, 06:24

Danseprinsesse skrev:Jeg skal til jordemoder igen i morgen. Desværre er der ikke rigtig nogen fremgang i mine følelser for maven/babyen. Vi kom forbi en Ønskebørn med udsalg i går, og min kæreste foreslog, at vi lige kiggede. Men jeg kan slet ikke fremtvinge lyst eller interesse for at kigge på babyting, prøvede at kigge på en pusletaske i læder - tænkte det sådan var lidt neutralt og "til mig", men nej, det var alt for overvældende, så vi gik med det samme igen.

Jeg tror ikke vi rigtig "skal" noget, ud over at snakke, og hun er virkelig sød, så det er heldigvis ikke et besøg jeg frygter.

Fik forresten taget tripletest i mandags (fordi jeg jo var for langt henne til nakkefoldsskanning), måske har hun svaret på den i morgen - ved ikke helt, hvor hurtigt de kan lave den slags prøver.


Det lyder rigtig hårdt at have det sådan :ae: Har du snakket med nogen om det, din jordmoder eller læge? Hvor langt er det du er henne?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 5. feb 2016, 09:25

Nuttede-Nuser skrev:Det lyder rigtig hårdt at have det sådan :ae: Har du snakket med nogen om det, din jordmoder eller læge? Hvor langt er det du er henne?


Det synes jeg også det er, det var ikke lige, hvad jeg forventede i hvert fald.

Jeg er 17 uger henne nu og har egentlig kun været glad, lige da jeg testede positiv.
Har været sygemeldt siden nytår, så har lægen ind over - ikke at det har været nogen videre støtte, jeg føler de synes, at det er mærkeligt, at jeg er sygemeldt. Men de har da givet mig en henvisning til psykolog, hvor jeg starter i næste uge.
Jordemoderen er også involveret, hun følger mig med jævnlige samtaler.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 5. feb 2016, 10:33

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Det lyder rigtig hårdt at have det sådan :ae: Har du snakket med nogen om det, din jordmoder eller læge? Hvor langt er det du er henne?


Det synes jeg også det er, det var ikke lige, hvad jeg forventede i hvert fald.

Jeg er 17 uger henne nu og har egentlig kun været glad, lige da jeg testede positiv.
Har været sygemeldt siden nytår, så har lægen ind over - ikke at det har været nogen videre støtte, jeg føler de synes, at det er mærkeligt, at jeg er sygemeldt. Men de har da givet mig en henvisning til psykolog, hvor jeg starter i næste uge.
Jordemoderen er også involveret, hun følger mig med jævnlige samtaler.


Godt at hører at du har fagpersonale ind over. Og jeg håber af hele mit hjerte at psykologen at kan hjælpe dig. Jeg har ikke så meget klogt at sige, det har man vidst kun hvis man selv har stået i din situation, så derfor vil jeg ikke sige andet end jeg tænker på dig, og håber det vender for dig.: kys:
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 5. feb 2016, 10:35

Jeg begynder så småt at tro på danseprinsessens teori om at de beder en ryste med hofterne for deres egen morskabs skyld. Jeg skulle også løfte røven fra lejet og ryste hofterne.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 5. feb 2016, 11:19

Jeg var også nede og hoppe rundt til NF med min datter :-D
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 5. feb 2016, 11:25

Danseprinsesse - jeg håber virkelig at det går godt til Jordemoder i dag og at du får noget ud af at starte til psykolog.

Jeg kan heller ikke sætte mig ind i, præcis hvordan det er at være dig og have det som du har det lige nu. Men jeg er én af dem, hvor det ikke var nogen overvældende lykke at blive mor. Jeg var meget tæt på at udvikle en fødselsdepression og havde heldigvis en fantastisk sundhedsplejerske og læge, der tog sig af hvordan jeg havde det.

Der er rigtig mange, der slås med 'forkerte' følelser i forbindelse med dét at blive forældre. Du er ikke alene :kys:

Og du læsser bare af herinde, så meget som du orker og har lyst til :)
0

Tilbage til "Graviditet"