Skole politibeskyttes i Hamburg

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Skole politibeskyttes i Hamburg

Indlægaf Slettet bruger » 4. feb 2016, 05:04

Artikel fra en tysk skrivelse for lærere og den slags.

På en erhvevrskole har de hunkønlige elever beklaget sig over at skolen er omringet af flygtninge der laver kyssemimik til dem, og kommer med bemærkninger til dem o lign, der har også været et par anmeldelser. De føler sig temmeligt utrygge ved at skulle gå igennem dem på vej til skole, og det er jo heller ikke noget de fleste forældre er glade for at byde en 15årig datter.

Så nu er skolen kommet under beskyttelse af 15 betjente - det er første gang at en skole er kommet under politiets beskyttelse. Dvs betjentene bevogter stedet når eleverne går til og fra skolen.

http://www.news4teachers.de/2016/01/sch ... te-schule/



En avis der snakker med en FDP-politiker (et parti a la Liberal Alliance/Venstre) spørge hende om hun direkte savner at feministerne går ind i den her slags ting.

FDP-politikeren svarer at feministernes bagatelliseringer kan hun ikke bruge til noget.

http://www.kath.net/news/53740

Konklusion: Feminister har gjort sig selv irrelevante i Tyskland på kun få måneder. Jeg synes det er interessant at en bevægelse kan miskreditere sig selv så hurtigt. Men det er jo heller ikke så mærkeligt, når de ikke gider tage pigernes problemer alvorligt, så har feministerne jo ikke rigtigt nogen funktion mere.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 844
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Skole politibeskyttes i Hamburg

Indlægaf Precaseptica » 4. feb 2016, 08:59

Vi trænger så evigt stærkt til at nogle politikere fra både centrum, centrum-venstre og venstrefløjen tager bladet fra munden og kalder en spade for en spade. Det her ER et problem. Det ER et problem at vi har en masse nye borgere i Europa, som ikke forstår sig på hvad ligestilling er, bør være, skal være, og derfor kræver af dem såvel som os andre.

Det er uholdbart udover alle grænser, at unge kvinder skal efterlades med problemerne selv, fordi vi som samfund ikke tør italesætte det faktum, at der er forskel på kvindesyn. Lige så snart muslimer er indblandede, så hænger mærkaten "RACIST" og svæver over enhvers hoved, der tør tænke over at fællesnævneren i disse sager er deres kultur, deres religion og deres sociodynamik - og at denne er forskellig fra den eksisterende, specielt i Nordeuropa.

Jeg vil vædde en hat på, at dette her emne bider sig fast i debatten og bliver hængende frem til vi finder en løsning på hvordan man skaber harmoni på tværs af en kulturkløft, vi ikke har interesse i at finde kompromis i. Det er jo rædselsfuldt at tænke på, at Red Barnet deltager i at retfærdiggøre barnebrude. Der skal ikke findes et kompromis! Der skal foregå en assimilation af de værdier og værdisæt, der dikterer at kvinder skal ligestilles og behandles som suværene individer.

Jo mere feminisme i denne sammenhæng hænges ud, jo mindre chance har vi for at finde en løsning, der IKKE involverer den yderste højrefløj og deres pudsige påfund og usympatiske løsningsmodeller.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skole politibeskyttes i Hamburg

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2016, 04:47

Måske centrum har en chance, men jeg tror ikke hverken centrum-venstre eller venstrefløjen nogen sinde kommer sig. Jeg tror simpelthen det seneste år har knækket det verdensbillede. Det værste der kan ske for et verdensbillede, det er ikke at folk er uenige med det, det er at folk ikke tager det alvorligt. Der er lagg i det, fordi det skal sætte sig og folk skal have tid til at finde derhen de nu vil hen. Og der er nogen forbenede der vil blive i alle bevægelser indtil den er reduceret til 20 mennesker der mødes i en kolonihave. Men forblødningen, den tror jeg er begyndt allerede.

Det åbner så nogen helt nye muligheder for højrepartierne for at overtage de ejerløse kvinde-mærkesager. Det ku være det var noget for K f.eks.

(Thomas Kuhn: The Structure of Scientific Revolutions.)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skole politibeskyttes i Hamburg

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2016, 05:46

Dikus skrev:Jeg er feminist. Men. Ærligt. Jeg ved ikke, hvordan jeg råber højt om, at det der er uacceptabelt. For det er SÅ tydeligt for mig, det er uacceptabelt, så drtbføles lige så irrelevant som at råbe højt om, man ikke må forgribe sig på kvinder.

Eller hov. Det er jo præcis det samme.


Strategi: Inaktivitet :) Det er jo nok ikke lige sådan man får dem nye generation af unge kvinder med på vognen så der er feminister i fremtiden.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 844
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Skole politibeskyttes i Hamburg

Indlægaf Precaseptica » 5. feb 2016, 08:15

eks-Maupassant skrev:Måske centrum har en chance, men jeg tror ikke hverken centrum-venstre eller venstrefløjen nogen sinde kommer sig. Jeg tror simpelthen det seneste år har knækket det verdensbillede. Det værste der kan ske for et verdensbillede, det er ikke at folk er uenige med det, det er at folk ikke tager det alvorligt. Der er lagg i det, fordi det skal sætte sig og folk skal have tid til at finde derhen de nu vil hen. Og der er nogen forbenede der vil blive i alle bevægelser indtil den er reduceret til 20 mennesker der mødes i en kolonihave. Men forblødningen, den tror jeg er begyndt allerede.

Det åbner så nogen helt nye muligheder for højrepartierne for at overtage de ejerløse kvinde-mærkesager. Det ku være det var noget for K f.eks.

(Thomas Kuhn: The Structure of Scientific Revolutions.)


Det kan godt passe. Jeg vil dog i højere grad tro at venstrefløjen i stedet stagnerer på sine faste medlemmer og mister al deres løse støtte, hvis de fortsat insisterer på deres nuværende skyldsfralæggelse og kontrastering for alle muslimer. De gør sig selv komplet uvælgelige for den fleksible vælger. Det er ikke tilstrækkeligt at have en enkelt minoritet, der i kraft af forskellige faktorer, undtages fra almindelige borgerpligter og kulturel tilpasning. Slet ikke når den pågældende minoritet har tabt sutten, når det kommer til at kunne fungere med andre kulturer.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Skole politibeskyttes i Hamburg

Indlægaf dgd2007 » 5. feb 2016, 14:32

GnueN skrev:[...]
Det samme kunne jeg sådan set spørge trådstarter om: Hvis problemet med overgreb på kvinder er generelt forbundet med religiøsitet og mellemøstligt sindelag, hvorfor ser vi så ikke mere til det i Europa end vi gør (uden at forklejne de episoder, der rent faktisk finder sted). Jeg har for resten stadigvæk billedet af de 25 avisoverskrifter på en enkelt formiddag, hvis du skulle finde på endnu engang at postulere, de her ting bliver tiet ihjel af en venstreorienteret, kulturelitær intelligentsia. :)

Du må da indrømme, at det er ret nyt, at den slags overhovedet omtales. Og at myndighederne i Köln i første omgang prøvede at dysse sagen ned?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skole politibeskyttes i Hamburg

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2016, 16:02

Dikus skrev:
eks-Maupassant skrev:
Dikus skrev:Jeg er feminist. Men. Ærligt. Jeg ved ikke, hvordan jeg råber højt om, at det der er uacceptabelt. For det er SÅ tydeligt for mig, det er uacceptabelt, så drtbføles lige så irrelevant som at råbe højt om, man ikke må forgribe sig på kvinder.

Eller hov. Det er jo præcis det samme.


Strategi: Inaktivitet :) Det er jo nok ikke lige sådan man får dem nye generation af unge kvinder med på vognen så der er feminister i fremtiden.


Så jeg skal altså hverve folk til en ikke-eksisterende klub? For ellers vil mennesker verden over gå ind for undertrykkelse af kvinder?

Så skidt pyt med, jeg ikke har svar på de komplekse problemstillinger. Jeg skal bare råbe op.

Det er altså lige så latterligt som at mene, at alle muslimer skal tåbe op om, de ikke bryder sig om ISIS.


Nej-nej - jeg mente ikke dig personligt.

Jeg mener bevægelsen som sådan. Jeg så mere din post som et udsagn for et helt generelt problem for feminismen - at den ikke har noget svar til den her problematik, og derfor ikke kan gøre noget. Fordi verdensbilledet er skruet sådan sammen at man ender med en "does not compute" besked mht. det her.

Og det tror jeg vil gøre at den bare forsvinder ud af rampelyset.

A la at højrefløjen er elendige til at tage sig af de problemer det private erhvervsliv skaber. Det har næsten altid været venstrefløjen der har måtte tage sig af det, fordi højrefløjens værdiset altid vil komme ud med "det private erhvervsliv er godt, derfor kan dette problem ikke eksistere", så de er så ekstremt langsomme og tunge i at tage sig af f.eks. forurening at det ender med at det bliver andre der gør det.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Skole politibeskyttes i Hamburg

Indlægaf dgd2007 » 5. feb 2016, 16:27

GnueN skrev:
dgd2007 skrev:Du må da indrømme, at det er ret nyt, at den slags overhovedet omtales. Og at myndighederne i Köln i første omgang prøvede at dysse sagen ned?


Nej? Det dér shit har været diskuteret ad nauseam i mere end tyve år - om end nogen i Køln nok burde have taget et kursus i krisekommunikation. Når det så er sagt, så er det eneste, der har ændret sig den hysteriske tone, det politiske klima og villigheden til at udnytte ganske tragiske historier om vold og overgreb for egen politisk vindings skyld. Jeg kunne sagtens linke til en perlerække af sager som denne her, hvor et PEGIDA-induceret facebookhysteri over en historie (som i øvrigt viste sig at være løgn), bruges til at retfærdiggøre indvandrerfjendske overgreb af forskellig art, og i netop dette tilfælde nærmest udløste en diplomatisk krise.

Men jeres egen historie er egentlig et ganske fint eksempel på dét mikrokosmos af logiske fejlslutninger og gruppehysteri, den tyske højrefløj pt. udgør. Hændelsen på det tyske site I linker til er dårligt blevet efterforsket, og ordet "angiveligt" i forskellige afskygninger indgår i flere sammenhænge end nogen vist gider at tælle. At overgrebene (i det omfang, de er dokumenteret) først og fremmest - og pas nu på ikke at flikflakke baglæns her - [u]angiveligt[/] først og fremmest havde en verbal karaktér, synes heller ikke at stoppe jer. Der er fældet dom hér - og vi skal alle sammen blot forstå, at disse krænkelser er både hverdagsagtige over hele Europa og blot udgør det seneste i en alenlang række af systematiske og planlagte (af hvem synes ingen at kære sig om) krænkelser, som bør afføde et øjeblikkeligt opgør med indvandring og kulturberigelse i alle dens afskygninger og/eller post-haste tvangsassimilation (hvordan fanden man så end gør dét)... Ingen nuancer, ingen diskussion. Ingen anden mulighed end religionen og kulturen som den eneste forklaringsmodel - og for ALT i verden ingen diskussion af, om hvide unge mænd måske også udviser samme krænkeradfærd, og/eller om denne (desværre) måske egentlig bare gøres mindre ud af end den man oplever fra en mørklødet. Men den vej har vi vist været nede af i en anden tråd. Skal vi virkelig til det igen?

Jeg må indrømme, at du snakker lidt som når en diktaturstat fastslår, at folkelig modstand eksisterer ikke. Det er naturligvis udelukkende fjendtlige agenter, der skaber ballade :genert:

Jeg ved i øvrigt ikke, hvad du mener med "I" og "jeres egen historie" :forvirret:

Jeg kommenterede bare, at du skrev, at når det ikke havde været omtalt ret meget tidligere, at det gav problemer med stor indvandring af mellemøstligt og nordafrikansk kvindesyn, så måtte det være fordi det ikke var noget problem. Det kan man jo ikke bruge som argument, når et af problemerne netop har været, at det har været tabu at nævne sådan noget.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skole politibeskyttes i Hamburg

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2016, 16:47

GnueN skrev:
dgd2007 skrev:
GnueN skrev:[...]
Det samme kunne jeg sådan set spørge trådstarter om: Hvis problemet med overgreb på kvinder er generelt forbundet med religiøsitet og mellemøstligt sindelag, hvorfor ser vi så ikke mere til det i Europa end vi gør (uden at forklejne de episoder, der rent faktisk finder sted). Jeg har for resten stadigvæk billedet af de 25 avisoverskrifter på en enkelt formiddag, hvis du skulle finde på endnu engang at postulere, de her ting bliver tiet ihjel af en venstreorienteret, kulturelitær intelligentsia. :)

Du må da indrømme, at det er ret nyt, at den slags overhovedet omtales. Og at myndighederne i Köln i første omgang prøvede at dysse sagen ned?


Nej? Det dér shit har været diskuteret ad nauseam i mere end tyve år - om end nogen i Køln nok burde have taget et kursus i krisekommunikation. Når det så er sagt, så er det eneste, der har ændret sig den hysteriske tone, det politiske klima og villigheden til at udnytte ganske tragiske historier om vold og overgreb for egen politisk vindings skyld. Jeg kunne sagtens linke til en perlerække af sager som denne her, hvor et PEGIDA-induceret facebookhysteri over en historie (som i øvrigt viste sig at være løgn), bruges til at retfærdiggøre indvandrerfjendske overgreb af forskellig art, og i netop dette tilfælde nærmest udløste en diplomatisk krise.

Men jeres egen historie er egentlig et ganske fint eksempel på dét mikrokosmos af logiske fejlslutninger og gruppehysteri, den tyske højrefløj pt. udgør. Hændelsen på det tyske site I linker til er dårligt blevet efterforsket, og ordet "angiveligt" i forskellige afskygninger indgår i flere sammenhænge end nogen vist gider at tælle. At overgrebene (i det omfang, de er dokumenteret) først og fremmest - og pas nu på ikke at flikflakke baglæns her - [u]angiveligt[/] først og fremmest havde en verbal karaktér, synes heller ikke at stoppe jer. Der er fældet dom hér - og vi skal alle sammen blot forstå, at disse krænkelser er både hverdagsagtige over hele Europa og blot udgør det seneste i en alenlang række af systematiske og planlagte (af hvem synes ingen at kære sig om) krænkelser, som bør afføde et øjeblikkeligt opgør med indvandring og kulturberigelse i alle dens afskygninger og/eller post-haste tvangsassimilation (hvordan fanden man så end gør dét)... Ingen nuancer, ingen diskussion. Ingen anden mulighed end religionen og kulturen som den eneste forklaringsmodel - og for ALT i verden ingen diskussion af, om hvide unge mænd måske også udviser samme krænkeradfærd, og/eller om denne (desværre) måske egentlig bare gøres mindre ud af end den man oplever fra en mørklødet. Men den vej har vi vist været nede af i en anden tråd. Skal vi virkelig til det igen?


At det blev dysset ned i Köln, det forstår jeg ikke der kan være nogen tvivl om? Politiledelsen sagde stik det modsatte af hvad der stod i deres egne rapporter. Politilederen blev fyret af den grund.

Troværdighedstabet er i øvrigt et kæmpe problem. Første nat af karnevallet i Köln skulle være gået OK - men der er mange der ikke tror på aviserne og politiet mere kan jeg se på hjemmesiden. "Jaja det sagde de jo også 1 januar" skriver de. Det er ENORMT skadeligt hvis en masse tyskere bare går ud fra at det var Nytårsnats-mayhem men medierne bare lyver om det.

Mht. mit link, så er det nye i det, at det er første gang nogensinde en skole kommer under politibeskyttelse. Politiet har åbenbart vurderet det var nok problem til at de har sat mænd af til det.

Mht. den falske historie om den russiske pige - ja men selvfølgeligt gør den ekstreme højrefløj den slags ting. Deres mål er jo at fjendskabet mellem tyskere og indvandrere bliver a la 1000 gange værre end det er i dag. Men deres falske historie gør jo hverken fra eller til - at der sidder nogen nazister og digter løs betyder jo ikke at de ting der faktisk sker ikke sker. (Politiet har f.eks. just anholdt en afghaner i et flygtningecenter for voldtægt under karnevallet i Köln.)

Mht religion og kultur og hvide - diskussionen handler jo om, at nu er der godt en million nye mennesker i Tyskland, og hvordan håndterer man de nye ting hhv. kan man overhovedet håndtere det, hvis der kommer 1 ny million i år? Det har jo ikke noget at gøre med hvor mange hvide der krænker. Selvfølgeligt begår vestlige mænd også voldtægter. At man overhovedet vil have det ind i diskussionen her - ja så har man allerede tabt, fordi man ikke vil diskutere emnet men vil skifte det i stedet for. Det kan man bare ikke, fordi det er et reelt problem folk vil have et svar på.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 844
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Skole politibeskyttes i Hamburg

Indlægaf Precaseptica » 5. feb 2016, 17:36

GnueN skrev:
Precaseptica skrev:Det er jo rædselsfuldt at tænke på, at Red Barnet deltager i at retfærdiggøre barnebrude. Der skal ikke findes et kompromis!


Du vedbliver med dette postulat. Jeg spørger igen: hvornår skulle Red Barnet have gjort sig i at retfærdiggøre barnebrude? Jeg spørger, fordi organisationen bruger ret mange ressourcer (adskillige millioner i DANIDA-midler faktisk) på aktivt at bekæmpe de tendenser i nærområderne, som afføder problematikken med alt for tidligt ægteskab blandt flygtningebørn - og så selvfølgelig på at netop den del af kønsdebatten sker på et oplyst grundlag. Du synes nærmest vedvarende at insistere på det modsatte - eller er det bare en strategi for at vi kan italesætte det som et religiøst problem, i stedet for et socioøkonomisk?


Hvilket postulat vedbliver jeg med? At der ikke skal findes et kompromis har jeg sagt et par gange, dog i andre sammenhænge, men at Red Barnet skulle deltage i at retfærdiggøre barnebrude har jeg kun postuleret én gang. Jeg har dog forlagt den artikel der nævnte det, så jeg kan ikke lige bevisføre lige nu. Jeg trækker gerne udtalelsen tilbage.

Jeg er helt med på at opfatte det som et socioøkonomisk problem. Ikke isoleret, dog. Det er primært noget vi ser i lande der er delvist eller overvejende islamiske. Men for nu at tale uden om religion, så er det et globalt fænomen, at konservative traditioner stiger i popularitet når man hælder en god portion fattigdom og krig udover et land. Dette kommer så til udtryk på en række forskellige måder, der tager udgangspunkt i de kulturelle og religiøse rødder et land har. Man falder kort sagt tilbage på det man kender til og som det nationale eller lokale narrativ bakker op om.

Så det er faktisk ikke mig der er ude på at få det hele til at dreje sig om religion, men venstrefløjen (og måske dig), der netop vil have den helt udfriet fra skyld og ansvar i det her spørgsmål. Dog vil jeg i højere grad mene, at det er en kulturel ting end det nødvendigvis skulle være en religiøs ting. Problemet er at islam har deltaget i at modellere og påvirke den arabiske kultur i 1400 år.

Det samme kunne jeg sådan set spørge trådstarter om: Hvis problemet med overgreb på kvinder er generelt forbundet med religiøsitet og mellemøstligt sindelag, hvorfor ser vi så ikke mere til det i Europa end vi gør (uden at forklejne de episoder, der rent faktisk finder sted). Jeg har for resten stadigvæk billedet af de 25 avisoverskrifter på en enkelt formiddag, hvis du skulle finde på endnu engang at postulere, de her ting bliver tiet ihjel af en venstreorienteret, kulturelitær intelligentsia. :)


Fordi det er blevet udvandet (som det skal) når der kommer et mindre antal ad gangen og de der kommer derfor må akklimatiseres hurtigere og generelt ikke indlogeres allesammen de samme steder. På den måde får de en chance for at undslippe de negative sider af deres interpersonlige kulturelle bånd og hoppe over til nogle af de, i de tilfælde, mere sympatiske europæiske værdier.

Jo større antal vi skal integrere på én gang, jo værre bliver projektet. Selv på mikroniveau må man pædagogisk anerkende, at det kan give mening at bryde en drengegruppe op, hvis den har for mange medlemmer til at den enkelte føler sig ansvarlig overfor autoriteten i en given situation.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skole politibeskyttes i Hamburg

Indlægaf Slettet bruger » 5. feb 2016, 18:02

I øvrigt vil jeg lige tilføje, at den katolske kirkes modstand mod abort absolut intet har med religion at gøre.

Når man ser at katolske lande som Irland og Polen har forbudt abort, så har det intet at gøre med at de er stærk katolske og siger at de er mod abort fordi at de er katolikker, og at Paven er imod abort, ja det er jo direkte latterligt hvis man skulle mene det havde noget med noget at gøre.

Skal man have abort i Irland og Polen, så skal man se på alt andet end religionen. Det giver overhovedet ingen mening at tale om religionsfrihed og den slags gammeldags sludder, religionen er slet ikke en del af problemet. Religion påvirker overhovedet ikke hvad folk gør, når de f.eks. siger "Min religion forbyder abort, jeg er stærkt religiøs og derfor er jeg imod abort", ja det skal man bare springe op og falde ned på, og begynde at fundere over hvad mon den VIRKELIGE grund er til at de er imod abort.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 844
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Skole politibeskyttes i Hamburg

Indlægaf Precaseptica » 6. feb 2016, 07:38

GnueN skrev:
Precaseptica skrev:Hvilket postulat vedbliver jeg med?


Dette:

Precaseptica skrev:Det er jo rædselsfuldt at tænke på, at Red Barnet deltager i at retfærdiggøre barnebrude. Der skal ikke findes et kompromis!


Første gang jeg spurgte, ignorerede du det - og anden gang prøver du så at snakke udenom.


Læste du mere end min første sætning i indlægget? Jeg kan godt citere de næste par stykker igen, hvis det hjælper:

Precaseptica skrev:Hvilket postulat vedbliver jeg med? At der ikke skal findes et kompromis har jeg sagt et par gange, dog i andre sammenhænge, men at Red Barnet skulle deltage i at retfærdiggøre barnebrude har jeg kun postuleret én gang. Jeg har dog forlagt den artikel der nævnte det, så jeg kan ikke lige bevisføre lige nu. Jeg trækker gerne udtalelsen tilbage.


Og jeg ser gerne dine kommentarer på resten af det indlæg. Det står slet ikke og falder på om jeg kan finde den kilde hvor en person fra Red Barnet taler om at det er farligt at skille barnebrudene fra deres ægtefæller. Men jeg medgiver at indtil jeg kan, så lad os droppe den pointe. Som du siger hjælper de i nærområderne og det er da en fin ting.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"