Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. feb 2016, 22:05

Nu skal man selvfølgelig ikke sælge skindet, før bjørnen er skudt, men...jeg er virkelig forundret over det her.

Jeg er tæt på min menstruation, har kun spist tre måltider i dag + de førnævnte fedtegrever, som egentlig bare svarer til det fedt, der manglede i min suppe og været fysisk aktiv, og alligevel har det ikke været svært at holde sig fra mad af enhver art siden kl. 19.
Jeg har drukket ½ liter kakao-urtete lavet på vand for at have lidt fredagssødt, og det har været alt nok.

I morgen kan jeg hente mine BioDrain-tabletter fra kl. 13 (jeg var ude at gå, da pakkeposten var forbi), og dem glæder jeg mig trods alt til at prøve, men vandet i mine ben er allerede pist forsvundet.

//TV-shop off// :D
3
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 6. feb 2016, 03:18

Herligt, Cirkus! Det kan sagtens passe at det går stærkt, når du dels, som jeg har forstået det, har den der tendens til væskeophob lidt udover det sædvanlige, holder dig helt fra kulhydrat og ydermere sørger for at få rigeligt vand. Min krop kan også gøre det der, jeg vil tro, jeg kan smide et par kilo væske eller tre på et par døgn, når jeg lige tager en kold tyrker efter en 'for mange kulhydrater'-periode. Det er faktisk lidt fascinerende, som en svamp der lige bliver squeezet.

Tror I, i øvrigt, man kan køre eksempelvis to ugers LCHF uden at tage på, hvis man er helt konsekvent? Jeg kunne i såfald godt overveje sådan en lille mad-ferie, hvor jeg mæsker mig i fløde og bacon og flæskesvær.



Jeg har haft en dejlig dag. God træning, og jeg begynder at kunne se på min krop at det kører rimeligt godt for tiden. Mine muskler vokser vist relativt hurtigt, og jeg buler så fint på arme og skuldre, mine i forvejen stramme jeans er blevet endnu strammere omkring lægge og lår, det er klart muskler, jeg lagrer ikke særligt meget fedt der, jeg er totalt æble, så selv da jeg var overvægtig, havde jeg slanke ben. Så, det er vist ret fint, tror jeg nok jeg synes, indtil jeg sikkert om lidt bliver i tvivl om, om jeg begynder at se lidt for bøf ud ifht. mit eget ideal. Jeg har altid vaklet mellem, om jeg, rent æstetisk, syntes bedst om det meget slanke, tonede look eller det lidt mere muskuløse. Åndssvagt, faktisk! Det er da bedst og mest praktisk at være stærk.

Min veninde og jeg gik en tur langs vandet og spiste dejlig, sund mad. Hun tog hjem klokken tre her i nat, så 8-9 timers venindesnak, det var skønt og tiltrængt.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. feb 2016, 08:45

Jeg er i en lidt kompleks tilstand. Jeg er ikke sulten, men lige siden jeg vågnede kl. 8 har jeg haft "kalot-hovedpine", dvs. ondt i toppen af hovedet, og en tiltagende tyngde i arme og ben, der dog ikke skal forveksles med følelsen af at have vand kroppen.
Jeg har meget sjældent hovedpine, og når jeg har, plejer det næsten altid at skyldes spændinger i nakken. Det gør det ikke nu, ligesom det heller ikke skyldes væskemangel. Jeg har drukket ca. 2 dl. vand, siden jeg vågnede, og havde ikke lyst til mere.

Jeg har læst mig til, at symptomerne kunne tyde på ketose, hvilket skulle kunne opstå ret hurtigt, når man følger LCHF strikst og derfor bl.a. kun spiser ved de faste måltider. Siden mit sidste måltid, der sluttede kl. 19, er der forsvundet 2,1 kg. Til sammenligning plejer differencen mellem endt aftensmad og næste morgen at være på 1-1½ kg.
Jeg vejer mig normalt ikke flere gange om dagen, men når man prøver noget nyt, synes jeg, at det sådan "videnskabeligt" kan være interessant at følge lidt med.

I dag bliver ikke så LCHF, at det gør noget. Jeg skal besøge mine forældre i dag og have æblekage, kylling med kartofler og salat og sikkert også lidt dessert eller guf, for når jeg er ude, spiser jeg, hvad jeg får serveret. Sådan har det hele tiden været, og det har fungeret udmærket. Havde det ikke været for vand i kroppen, der bare skulle gøres noget ved NU, ville jeg nok først være begyndt på LCHF og 16:8 i morgen, men jeg vil jo fortsætte med at spise andres mad, når jeg er ude, så i bund og grund gør det ingen forskel.

Min faste kommer til at vare 15 timer denne gang. Dels fordi jeg er på nippet til at blive utilpas nu, dels fordi jeg skal nå at få spist to gange inden kl. 14, så jeg ikke ender med at kaste mig over æblekagen, som var den et måltid og ikke en snack.

Aima, ud fra mit eksempel at dømme vil du vist ikke komme til at tag på, hvis du ønsker at spise meget fedt og få kulhydrater i en periode :P
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 6. feb 2016, 08:56

Aima skrev:Herligt, Cirkus! Det kan sagtens passe at det går stærkt, når du dels, som jeg har forstået det, har den der tendens til væskeophob lidt udover det sædvanlige, holder dig helt fra kulhydrat og ydermere sørger for at få rigeligt vand. Min krop kan også gøre det der, jeg vil tro, jeg kan smide et par kilo væske eller tre på et par døgn, når jeg lige tager en kold tyrker efter en 'for mange kulhydrater'-periode. Det er faktisk lidt fascinerende, som en svamp der lige bliver squeezet.

Tror I, i øvrigt, man kan køre eksempelvis to ugers LCHF uden at tage på, hvis man er helt konsekvent? Jeg kunne i såfald godt overveje sådan en lille mad-ferie, hvor jeg mæsker mig i fløde og bacon og flæskesvær.



Jeg har haft en dejlig dag. God træning, og jeg begynder at kunne se på min krop at det kører rimeligt godt for tiden. Mine muskler vokser vist relativt hurtigt, og jeg buler så fint på arme og skuldre, mine i forvejen stramme jeans er blevet endnu strammere omkring lægge og lår, det er klart muskler, jeg lagrer ikke særligt meget fedt der, jeg er totalt æble, så selv da jeg var overvægtig, havde jeg slanke ben. Så, det er vist ret fint, tror jeg nok jeg synes, indtil jeg sikkert om lidt bliver i tvivl om, om jeg begynder at se lidt for bøf ud ifht. mit eget ideal. Jeg har altid vaklet mellem, om jeg, rent æstetisk, syntes bedst om det meget slanke, tonede look eller det lidt mere muskuløse. Åndssvagt, faktisk! Det er da bedst og mest praktisk at være stærk.

Min veninde og jeg gik en tur langs vandet og spiste dejlig, sund mad. Hun tog hjem klokken tre her i nat, så 8-9 timers venindesnak, det var skønt og tiltrængt.


Mad-ferie :lun: Ta' mig med!
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 6. feb 2016, 09:00

Jeg havde min første guf-frie fredag i går for første gang i umindelige tider :banan: I det hele taget er det hele gået efter "bogen" siden i mandags, så jeg er en happy-camper.
5
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 6. feb 2016, 09:11

Aima, det er altså en stor misforståelse at tro at LCHF betyder man kan mæske sig ubegrænset i fedt og lign.! :( Som tidligere skrevet så anbefales 1/4 af hvert måltid (tallerkenmodellen) at bestå at fedt - hvis man spiser LCHF mhp vægttab hedder det 2 spsk fedt (dressing, sovs, fløde) til hvert måltid ELLER 1 dl ost. Så hvis man holder LCHF-ædegilde med ubegrænsede mængder smør og fløde så vil jeg da nok forudsige vægten vil stige.

Dertil kommer at nogle (oftest kvinder som tidligere har lever fedtforskrækket) oplever at vægten stiger, når det første vand er drevet ud af kroppen. Det tager tid for kroppen at blive omstillet til at køre på fedtforbrænding og ketose (hvor man virkelig effektivt fedtforbrænder) kommer ikke på under 24 timer, men kun hvis man spiser virkelig virkelig få kulhydrater i flere dage i træk - og så er fløde bl.a. udelukket, da det indeholder for mange kulhydrater, hvis man spiser det dagligt.

Så nej jeg vil bestemt ikke anbefale at man holder mad-/ædeferie med LCHF. Og hvis man vil give det en reel chance er det supervigtigt at man ikke synder/spiser ikke LCHF det første stykke tid (1-2 måneder) da kroppen ellers aldrig vil omstille sig til fedtforbrænding hvis man spiser for højt niveau af kulhydrater.
Senest rettet af Pandesteg 6. feb 2016, 09:17, rettet i alt 1 gang.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 6. feb 2016, 09:17

Ballademager skrev:Har fået influenza, så når ikke mine træningsmål i denne uge. Øv :(


Øv, rigtig god bedring :ae: Jeg er også ret skidtmads i dag, dog ikke rigtig syg-syg.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 6. feb 2016, 09:20

DetSorteCirkus skrev:Jeg er i en lidt kompleks tilstand. Jeg er ikke sulten, men lige siden jeg vågnede kl. 8 har jeg haft "kalot-hovedpine", dvs. ondt i toppen af hovedet, og en tiltagende tyngde i arme og ben, der dog ikke skal forveksles med følelsen af at have vand kroppen.
Jeg har meget sjældent hovedpine, og når jeg har, plejer det næsten altid at skyldes spændinger i nakken. Det gør det ikke nu, ligesom det heller ikke skyldes væskemangel. Jeg har drukket ca. 2 dl. vand, siden jeg vågnede, og havde ikke lyst til mere.

Jeg har læst mig til, at symptomerne kunne tyde på ketose, hvilket skulle kunne opstå ret hurtigt, når man følger LCHF strikst og derfor bl.a. kun spiser ved de faste måltider. Siden mit sidste måltid, der sluttede kl. 19, er der forsvundet 2,1 kg. Til sammenligning plejer differencen mellem endt aftensmad og næste morgen at være på 1-1½ kg.
Jeg vejer mig normalt ikke flere gange om dagen, men når man prøver noget nyt, synes jeg, at det sådan "videnskabeligt" kan være interessant at følge lidt med.

I dag bliver ikke så LCHF, at det gør noget. Jeg skal besøge mine forældre i dag og have æblekage, kylling med kartofler og salat og sikkert også lidt dessert eller guf, for når jeg er ude, spiser jeg, hvad jeg får serveret. Sådan har det hele tiden været, og det har fungeret udmærket. Havde det ikke været for vand i kroppen, der bare skulle gøres noget ved NU, ville jeg nok først være begyndt på LCHF og 16:8 i morgen, men jeg vil jo fortsætte med at spise andres mad, når jeg er ude, så i bund og grund gør det ingen forskel.

Min faste kommer til at vare 15 timer denne gang. Dels fordi jeg er på nippet til at blive utilpas nu, dels fordi jeg skal nå at få spist to gange inden kl. 14, så jeg ikke ender med at kaste mig over æblekagen, som var den et måltid og ikke en snack.

Aima, ud fra mit eksempel at dømme vil du vist ikke komme til at tag på, hvis du ønsker at spise meget fedt og få kulhydrater i en periode :P


Jeg har ikke hørt at man skulle få hovedpine ifb ketose, tværtimod har man det vildt godt i kroppen, super meget energi, lethed i kroppen osv. Det tager som regel også lidt længere end 24 timer at komme i ketose - din krop er stadig i gang med at udtømme kulhydratdepoter. Det lyder mere som om du har carb flu - det er helt normalt :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. feb 2016, 10:19

God bedring til jer, der skranter/er syge! :kram:

Jeg tror sørme, jeg er nået til et stadie, hvor jeg er ved at nå en form for tilfredshed med min krop. Nu har jeg holdt vægten i ni mdr med små udsving (taget 2-2,5 kg på, tabt dem igen og om igen), så jeg må nok indse, min krop ikke ønsker at tabe mere. Jeg har stadig fedtdepoter, jeg irriteres over, men det må der arbejdes på i fitness.

Jeg har de samme kropsmål som april sidste år, jeg må indse, jeg ikke bliver én af dem med en 70 cm-talje. Men jeg kan jo tydeligt mærke og se, at selvom jeg stadig måler mellem 74-75 cm, så ser den slankere ud, og mine to kæmpe mavedeller er da også skrumpet pænt (nogle vil måske huske mit flash i efteråret). De er der stadig, men jeg kan vel fortsat arbejde på at gøre dem mindre... Og jeg får stadig forundrede kommentarer fra mine kolleger, fx når jeg har nyt tøj på, der sidder mere til end de telte, jeg før gik i.

Og så synes jeg et eller andet sted, det er lidt fedt, når bukser, der før sad meget stramt, nu sidder for løst om lår og knæ. Jeg ved jo godt, det har mere med brug og vask at gøre end et cm-tab, der jo ikke er der :lol: Men psykisk hjælper det.

Nå, jeg har lidt krise ellers - vågnede for sent, har endnu ikke været i bad og jeg er ved at løbe tør for kaffe... :panik:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. feb 2016, 10:21

Pandesteg skrev:
Jeg har ikke hørt at man skulle få hovedpine ifb ketose, tværtimod har man det vildt godt i kroppen, super meget energi, lethed i kroppen osv. Det tager som regel også lidt længere end 24 timer at komme i ketose - din krop er stadig i gang med at udtømme kulhydratdepoter. Det lyder mere som om du har carb flu - det er helt normalt :)


Jeg burde nok også have skrevet "overgang til ketose", vadestedet mellem to forskellige måder for kroppen at blive ernæret på :)
Jeg kan se, at Madbanditten både nævner hovedpine og tunge lemmer i forbindelse med overgangsbesvær og tegn på ketose.

Jeg har tabt 1 kg. siden i går formiddags. Det må primært være pga. alt det vand, der har forladt kroppen. Selvom jeg ikke har drukket mere end normalt, har jeg skulle flere gange på toilettet.

Jeg har spist spejlæg, chorizo, ost og agurk og tomat til "morgenmad" her kl. 11 (så endte det alligevel med 16 timers faste), og nu tager jeg lige tre små jordbær til dessert. De trænger til at blive spist, og min krop vil nok sætte pris på et lille skud ekstra kulhydrat.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10763

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 6. feb 2016, 10:39

Guilded_Lily skrev:God bedring til jer, der skranter/er syge! :kram:

Jeg tror sørme, jeg er nået til et stadie, hvor jeg er ved at nå en form for tilfredshed med min krop. Nu har jeg holdt vægten i ni mdr med små udsving (taget 2-2,5 kg på, tabt dem igen og om igen), så jeg må nok indse, min krop ikke ønsker at tabe mere. Jeg har stadig fedtdepoter, jeg irriteres over, men det må der arbejdes på i fitness.

Jeg har de samme kropsmål som april sidste år, jeg må indse, jeg ikke bliver én af dem med en 70 cm-talje. Men jeg kan jo tydeligt mærke og se, at selvom jeg stadig måler mellem 74-75 cm, så ser den slankere ud, og mine to kæmpe mavedeller er da også skrumpet pænt (nogle vil måske huske mit flash i efteråret). De er der stadig, men jeg kan vel fortsat arbejde på at gøre dem mindre... Og jeg får stadig forundrede kommentarer fra mine kolleger, fx når jeg har nyt tøj på, der sidder mere til end de telte, jeg før gik i.

Og så synes jeg et eller andet sted, det er lidt fedt, når bukser, der før sad meget stramt, nu sidder for løst om lår og knæ. Jeg ved jo godt, det har mere med brug og vask at gøre end et cm-tab, der jo ikke er der :lol: Men psykisk hjælper det.

Nå, jeg har lidt krise ellers - vågnede for sent, har endnu ikke været i bad og jeg er ved at løbe tør for kaffe... :panik:


Jeg tror det er rigtig klogt at finde fred med et stadie, der ikke helt er 'jeg bliver den næste model for Karitra sportstøj på i form bladene' stadiet. Det skal jo gerne være noget, der kan vedligeholdes, og for mig gælder det også, at det er vigtigere, at jeg i det store perspektiv har det godt - end om min mave er heeelt flad.

Og kender godt det der med bukserne. :) jeg har fx bestemt, at jeg skal købe nye jeans til april. for at fejre min indsats med det der personlig træning (der slutter der)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. feb 2016, 10:41

Jeg har jo planer om at træne i dag (engang).

Men. Jeg er stadig øm i baglår, den ene balle og læggene fra i torsdags. Jeg kommer nok ikke til at være synderligt udholdende på cardiosiden, men så kan jeg jo håbe, centeret ikke er så overrendt i dag som i torsdags, så jeg kan hygge mig lidt med maskinerne i stedet.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. feb 2016, 10:47

Muspel skrev:Jeg tror det er rigtig klogt at finde fred med et stadie, der ikke helt er 'jeg bliver den næste model for Karitra sportstøj på i form bladene' stadiet. Det skal jo gerne være noget, der kan vedligeholdes, og for mig gælder det også, at det er vigtigere, at jeg i det store perspektiv har det godt - end om min mave er heeelt flad.

Og kender godt det der med bukserne. :) jeg har fx bestemt, at jeg skal købe nye jeans til april. for at fejre min indsats med det der personlig træning (der slutter der)


Det er jo det. Jeg bliver ligesom nødt til at acceptere, jeg aldrig bliver så slank, som da jeg var teenager, hvor jeg red to gange om ugen og løb/cyklede temmeligt meget og vejede 55 kg. Nu er der trods alt kun ca. 8 kg mere, og kroppen har båret to børn med dertilhørende omrokering af diverse depoter. Og jeg er ikke genetisk disponeret til modelkroppen. Live with it! :lol:

Der er noget virkelig tilfredsstillende ved at købe et nyt stykke tøj, man ikke regnede med at komme i. Min søster glemte en cardie her til jul, og den låner jeg nu - den er min nye yndlingsbeklædningsgenstand (til hun får den igen, self), jeg har ellers altid opgivet den type og kylet dem tilbage på hylderne med et højlydt "HRMPF!"
2
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 6. feb 2016, 12:19

Åhr, gider I ikke lige heppe lidt på mig? :( Jeg står midt i flytterod, her er kasser overalt og jeg går og pakker ned og har stort set intet køkken den næste uges tid, så det er eddermugme svært at holde fast i en sund livsstil. Jeg VED godt, at jeg bør tage et skridt baglæns og sige "Novella, hvad fuck er det egentlig du prøver at leve op til lige nu - æd nu de leverpostejmadder i de kommende dage og kom på hesten i næste weekend", men jeg lytter ikke rigtigt til mig selv.

Jeg har brug for, at I fortæller mig, at det nok skal gå og jeg ikke har tabt hele kampen, fordi jeg lever af rugbrødsmadder og neskaffe i nogle dage. Moralsk opbakning, please?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. feb 2016, 13:00

Novella skrev:Åhr, gider I ikke lige heppe lidt på mig? :( Jeg står midt i flytterod, her er kasser overalt og jeg går og pakker ned og har stort set intet køkken den næste uges tid, så det er eddermugme svært at holde fast i en sund livsstil. Jeg VED godt, at jeg bør tage et skridt baglæns og sige "Novella, hvad fuck er det egentlig du prøver at leve op til lige nu - æd nu de leverpostejmadder i de kommende dage og kom på hesten i næste weekend", men jeg lytter ikke rigtigt til mig selv.

Jeg har brug for, at I fortæller mig, at det nok skal gå og jeg ikke har tabt hele kampen, fordi jeg lever af rugbrødsmadder og neskaffe i nogle dage. Moralsk opbakning, please?


Hephephephep :pompom:

Flytterod er noget nær tortur!
I stedet for leverpostejsmadder, har du så mulighed og økonomisk råderum for at købe convenience food? Det er tit, Netto, Fakta og Rema har tilbud på færdige salater. Cup A Soup?
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"