Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 4. feb 2016, 19:41

Atinas206 skrev:
Sorenspige skrev:Atinas, hvordan går det med Jonas?


Tusind tak for, at du spørger :kys:

Det kører stadig ikke med putningen. Han er vildt lang tid om at finde ro. Så han sover først når klokken er 21. Det betyder så, at han er ret træt i dagplejen. Vi har snart prøvet alt. Kortere/længere lur i dagplejen. Gå tidligere i seng/gå senere i seng. Har læst "kaninbogen". Ingenting virker. Det har nu stået på i 4 måneder :gisp:
Hvad med R - er han blevet bedre at putte om aftenen?

Manden har været til ekstra kontrol, da han begyndte at få pludselige næseblødninger. Kræftafdelingen kiggede hans scanning fra oktober igennem igen. Og han blev også undersøgt på øre-næse-hals afdelingen. Alt så fint ud. Glade var vi.
Alligevel ringer overlægen efter et par dage. De vil nu alligevel gerne se manden til en ekstra scanning. Altså ikke for at gøre os nervøse, men bare for at gå med både livrem og seler. "okay, Hr. læge . nu er vi så bare blevet mega nervøse, for du sagde for en uge siden, at en ekstra scanning ikke var nødvendig....". Så manden har været til ekstra scanning i dag, og så får vi svar den 17/2. Hader det her ventetids-limbo. :s


Sikke noget med din mand :( Jeg håber virkelig at alt er okay :kys:

Ang. putning, så havde jeg i en laaang periode også svært ved at putte min datter. Hun var måske 3 år og jeg brugte 6 mdr. med at afprøve ALT og intet hjalp. Jeg gav op og en lille månedstid gik det over. Bum. :gruble: Det var skide frustrerende i mens det stod på og jeg lukkede mig flere gange inde på toilettet og hylede undervejs, men det var en fase. En meget lang en af slagsen, men GUDSKELOV en fase. Jeg håber at jeres fase snart er ovre - det fortjener I :)
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 4. feb 2016, 20:02

Skralde skrev:
Sikke noget med din mand :( Jeg håber virkelig at alt er okay :kys:

Ang. putning, så havde jeg i en laaang periode også svært ved at putte min datter. Hun var måske 3 år og jeg brugte 6 mdr. med at afprøve ALT og intet hjalp. Jeg gav op og en lille månedstid gik det over. Bum. :gruble: Det var skide frustrerende i mens det stod på og jeg lukkede mig flere gange inde på toilettet og hylede undervejs, men det var en fase. En meget lang en af slagsen, men GUDSKELOV en fase. Jeg håber at jeres fase snart er ovre - det fortjener I :)


Tusind tak for dit indlæg. Det giver mig håb.
Jeg synes bare, at vi var ved at være ude over "det er en fase, det er en fase, det er en fase". Men jeg kan se, at vi skal give det er par måneder endnu :lol:
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 5. feb 2016, 10:21

FruKuk skrev:Vi er vist ovre det værste mht orm i nummeren. Til gengæld er vores hænder nu nærmest hudløse af vask og afspritning.

Panton hvordan gik det med knægten og skole?

Rakel god bedring

Skralde Åh hvor dejligt. Det må varme.



Tak fordi du spørger :kys: Det var gået godt, han havde haft en dejlig dag men da han kom hjem var han sådan lidt moody agtig. Han lukkede selv op og fortalte at han var ked af det og at det ikke var en OK opførsel af ham imorges. Han vidste godt han skulle i skole men at han lige ville prøve om han bare kunne holde fri når jeg nu var syg. (dvs når jeg var lidt svag) Men at han ville tænke over det og han håbede ikke det kom igen, for han kunne ikke lide vi blev uvenner inden vi sagde farvel og at han så godt kunne tænke på det i skolen og blive ked af det.

Det viser nok at han har reflekteret over det og med hans egne ord prøver at sige han opførte sig dumt og at det ikke nytter at stritte sådan imod. Det kan godt være jeg ikke kan flytte ham fysisk, men jeg lader det nu engang ikke være og handler, for han kommer ikke til at bestemme hvor og hvornår han er hjemme fra skole.

Tak fordi I lagde øre til, jeg var godt nok trist
5
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 5. feb 2016, 22:16

Atinas, håber scanningen frikender din mand helt for mistanke om sygdom. I har allerede været så meget igennem :ae:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 5. feb 2016, 22:19

Mht putning så falder R ofte stadig først i søvn omkring kl. 20.30-20.45, men de fleste aftener ligger han stille og slapper af og kalder ikke på os 1000 gange mere.

Han er begyndt at være bange for mørke, så pt har han to natlamper/vågelys inde ved sig, samtidig med at hans dør ikke er lukket helt til. Så han ligger ofte og kigger på lyset, men bliver ked af det, hvis vi slukker det.

Jeg tror desværre godt, at en fase kan vare 4-6 måneder med den alder, de har nu :tie:.
0
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 6. feb 2016, 07:23

Sorenspige skrev:Mht putning så falder R ofte stadig først i søvn omkring kl. 20.30-20.45, men de fleste aftener ligger han stille og slapper af og kalder ikke på os 1000 gange mere.

Han er begyndt at være bange for mørke, så pt har han to natlamper/vågelys inde ved sig, samtidig med at hans dør ikke er lukket helt til. Så han ligger ofte og kigger på lyset, men bliver ked af det, hvis vi slukker det.

Jeg tror desværre godt, at en fase kan vare 4-6 måneder med den alder, de har nu :tie:.


Det lyder meget som hos os. Jonas er også bange for mørke. Så der er også tændt små lamper. Han kan ikke lide sin vågelampe.

Derudover så kalder han, vi skal sidde hos ham.eller også går han hele tiden ud af sengen. Værelserne er på første sal. Så hver aften bruger en af os fra kl 19-21 på førstesalen. Jeg gad snart at kunne vores aftener på noget mere spændende.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 6. feb 2016, 09:47

Min datter var supersvær at få til at sove. Ikke kun om aftenen men også i løbet af natten. Hun vågnede tit 2-3 gange hvor putte ritualet så skulle gentages. Det var til at tude over for jeg var alene om det. Jeg tog den "nemme" løsning og tog hende med i seng (jeg overgav mig efter 3 år) så var det nemmere bare at give lidt vand og nusse lidt på kinden :genert: Jeg ved godt det ikke er den bedste løsning og at mange ikke kan gøre det, men det virkede for os.

Hun er stadig dårlig til at sove og vågner ofte 2-3 gange i løbet af natten. Det er lidt sært, men nu kan hun da heldigvis klare sig selv.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 6. feb 2016, 12:08

Dulle, det her er en fremgang, for nu kan vi godt lave andre ting (fx slappe af på sofaen), fordi han ikke hele tiden kalder. Før skulle vi ind til ham mange gange i løbet af 1-2 timer.

Som Atinas har vi også prøvet alt muligt, men lige nu er det til at holde ud, selvom jeg ikke synes, at han får nok søvn.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 6. feb 2016, 12:10

R sover stadig i tremmeseng, så han går ingen steder. Jeg tør ikke putte ham i juniorseng :genert:.

Atinas, jeg føler med jer og håber, fasen snart går over.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 6. feb 2016, 16:03

Manglende søvn er klart på top 3 over lorteting ved forældreskabet :tie: Storesøster skreg sig gennem de første 4 måneder af sit liv - dag og nat. Så havde vi lige 4 måneder, hvor hun kun vågnede hver 3. time for mad. Og så skreg hun sig ellers gennem nætterne fra hun var 8 måneder, til hun var 16 måneder. Lillebror er et ægte konkurrencemennesker, så han toppede søsters rekord med 6 måneders skrigeri non stop og dernæst halvanden år, hvor han vågnede minimum 1 gang i timen natten igennem.

Til gengæld har de begge været super nemme at putte til nat.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 6. feb 2016, 17:03

Jeg føler virkelig med alle Jer der har soveproblemer med ungerne :ae: JEg har selv været der og det var noget jeg aldrig glemmer. Men både sov sent, vågnede ufatteligt tidligt og tilmed mange gange om natten. Man bliver sindssyg, så jeg forstår Jer :kys:

(stadig nu vågner han kl 5 :tie: ) uanset sengetid!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 6. feb 2016, 17:10

Jeg føler også med jer - jeg har været igennem det hele og i dag fatter jeg ikke hvordan jeg (og barnet :devil: ) overhovedet overlevede!
Nu er hun 5 år og hun sover som en drøm :love: (At jeg så er 31 nu og sover som et mareridt, er jo så en hel anden sag)
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Marichen12 » 6. feb 2016, 19:12

Puh...jeg føler også med jer der har sovebøvl. Vores store sover rimeligt fornuftigt om natten, men de kan godt nok lave halløj ved sengetid. Elvira på 7 mdr. har indtil for en uge siden spist 4-6 gange hver nat (jeg fuldammer) :tie: Nu er hun heldigvis næsten stoppet med at spise om natten. Hun vågner dog stadig en del gange om natten...

Og æv, hun faldt ned af puslebordet her til aften :whine: Det var faren der i et splitsekund var uopmærksom...der er ikke umiddelbart sket noget, men morhjertet har fået et hak :genert:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 6. feb 2016, 21:05

Marichen12 skrev:Puh...jeg føler også med jer der har sovebøvl. Vores store sover rimeligt fornuftigt om natten, men de kan godt nok lave halløj ved sengetid. Elvira på 7 mdr. har indtil for en uge siden spist 4-6 gange hver nat (jeg fuldammer) :tie: Nu er hun heldigvis næsten stoppet med at spise om natten. Hun vågner dog stadig en del gange om natten...

Og æv, hun faldt ned af puslebordet her til aften :whine: Det var faren der i et splitsekund var uopmærksom...der er ikke umiddelbart sket noget, men morhjertet har fået et hak :genert:



Kæmpe cyberkram :kram:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 6. feb 2016, 21:06

Skralde skrev:Jeg føler også med jer - jeg har været igennem det hele og i dag fatter jeg ikke hvordan jeg (og barnet :devil: ) overhovedet overlevede!
Nu er hun 5 år og hun sover som en drøm :love: (At jeg så er 31 nu og sover som et mareridt, er jo så en hel anden sag)



Blærerøv :D altså ang barnet :genert:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Forældre"