Februar ' 16 - en fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. feb 2016, 13:02

Puh! Nu er her gjort rent (endda på datterens bombekrater!), men nu er jeg træt, jo. Jeg skal stadig i bad, handle tilbehør til aftenens oksemedaljoner og træne! Iiiiih! *hrmpf* (mangler en smiley med korslagte arme og et tvært udtryk)
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 6. feb 2016, 13:27

Guilded_Lily skrev:
Novella skrev:Åhr, gider I ikke lige heppe lidt på mig? :( Jeg står midt i flytterod, her er kasser overalt og jeg går og pakker ned og har stort set intet køkken den næste uges tid, så det er eddermugme svært at holde fast i en sund livsstil. Jeg VED godt, at jeg bør tage et skridt baglæns og sige "Novella, hvad fuck er det egentlig du prøver at leve op til lige nu - æd nu de leverpostejmadder i de kommende dage og kom på hesten i næste weekend", men jeg lytter ikke rigtigt til mig selv.

Jeg har brug for, at I fortæller mig, at det nok skal gå og jeg ikke har tabt hele kampen, fordi jeg lever af rugbrødsmadder og neskaffe i nogle dage. Moralsk opbakning, please?


Hephephephep :pompom:

Flytterod er noget nær tortur!
I stedet for leverpostejsmadder, har du så mulighed og økonomisk råderum for at købe convenience food? Det er tit, Netto, Fakta og Rema har tilbud på færdige salater. Cup A Soup?


Tak :kys: Ja, det har jeg, og det burde jeg også bare gøre. Det behøver jo ikke være slam, bare fordi det ikke lige er super-LCHF-faste-suppegrøntsagskur. Jeg har bare ikke haft ork til at drøne op og skaffe noget ordentlig mad, men du har ret, det vil både gavne min energi og min efterfølgende sunde livsstil. I det mindste har jeg ingen sukkercraving og får egentlig udmærket med væske osv, mens jeg går rundt her.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. feb 2016, 13:30

Novella skrev:
Tak :kys: Ja, det har jeg, og det burde jeg også bare gøre. Det behøver jo ikke være slam, bare fordi det ikke lige er super-LCHF-faste-suppegrøntsagskur. Jeg har bare ikke haft ork til at drøne op og skaffe noget ordentlig mad, men du har ret, det vil både gavne min energi og min efterfølgende sunde livsstil. I det mindste har jeg ingen sukkercraving og får egentlig udmærket med væske osv, mens jeg går rundt her.


Nå ja, havde lige glemt LCHF. Jeg er ikke inde i stoffet, så jeg har ikke lige nogen ideer til bedre egnede alternativer.

Jeg var til gengæld nødt til at kværne to skiver ristet rugbrød med ost - jeg var ved at dejse om under oprydningen på datterens værelse. Nok pga. de mange op-ned-ture med alt det, der skulle samles op. Nu skal jeg bare tage mig sammen til at komme videre i teksten!
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 6. feb 2016, 13:47

Pandesteg skrev:Aima, det er altså en stor misforståelse at tro at LCHF betyder man kan mæske sig ubegrænset i fedt og lign.! :( Som tidligere skrevet så anbefales 1/4 af hvert måltid (tallerkenmodellen) at bestå at fedt - hvis man spiser LCHF mhp vægttab hedder det 2 spsk fedt (dressing, sovs, fløde) til hvert måltid ELLER 1 dl ost. Så hvis man holder LCHF-ædegilde med ubegrænsede mængder smør og fløde så vil jeg da nok forudsige vægten vil stige.

Dertil kommer at nogle (oftest kvinder som tidligere har lever fedtforskrækket) oplever at vægten stiger, når det første vand er drevet ud af kroppen. Det tager tid for kroppen at blive omstillet til at køre på fedtforbrænding og ketose (hvor man virkelig effektivt fedtforbrænder) kommer ikke på under 24 timer, men kun hvis man spiser virkelig virkelig få kulhydrater i flere dage i træk - og så er fløde bl.a. udelukket, da det indeholder for mange kulhydrater, hvis man spiser det dagligt.

Så nej jeg vil bestemt ikke anbefale at man holder mad-/ædeferie med LCHF. Og hvis man vil give det en reel chance er det supervigtigt at man ikke synder/spiser ikke LCHF det første stykke tid (1-2 måneder) da kroppen ellers aldrig vil omstille sig til fedtforbrænding hvis man spiser for højt niveau af kulhydrater.


Tak for svar.

Jeg har aldrig troet, eller formuleret, at jeg kunne 'mæske mig ubegrænset' i noget som helst. Jeg er, undskyld mig, ikke helt idiot, trods alt :) Jeg er jo bekendt med tingenes energiindhold først og fremmest og naturligvis kan man ikke bare æde løs af noget med så højt kalorieindhold. Med 'mæske' mener jeg bare at det jo uanset vil føles sådan, hvis jeg pludselig kan begynde at spise bacon, smør og fløde, også selvom det er i begrænsede mængder. Den slags spiser jeg jo slet ikke nu, og har ikke gjort det i 3-4 år.

En kort periode på (streng) LCHF skulle ikke være med vægttab eller ketose som hensigt, idéen ville egentligt mest være, at få den der mulighed for at spise noget helt andet og anderledes, end hvad jeg er vant til. Et lille break fra skyr, rosenkål, rodfrugter og kylling. Jeg er fx. glad nok for min grøntsagsjuice eller skyr til morgenmad, men kunne jeg en kort periode få lidt spejlæg med bacon i stedet for, ville det nok være et frisk pust. Jeg kunne ikke tænke mig at leve LCHF-style som fast livsstil, men hvis jeg eksempelvis et par gange om året kunne tage et par uger på principperne, altså uden at det ville gå udover hverken vægt eller energiniveau, ville det jo føles lidt som 'ferie' ifht. mine vante mønstre. Så det var mere dét, jeg mente :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Muspel » 6. feb 2016, 13:52

Novella skrev:Åhr, gider I ikke lige heppe lidt på mig? :( Jeg står midt i flytterod, her er kasser overalt og jeg går og pakker ned og har stort set intet køkken den næste uges tid, så det er eddermugme svært at holde fast i en sund livsstil. Jeg VED godt, at jeg bør tage et skridt baglæns og sige "Novella, hvad fuck er det egentlig du prøver at leve op til lige nu - æd nu de leverpostejmadder i de kommende dage og kom på hesten i næste weekend", men jeg lytter ikke rigtigt til mig selv.

Jeg har brug for, at I fortæller mig, at det nok skal gå og jeg ikke har tabt hele kampen, fordi jeg lever af rugbrødsmadder og neskaffe i nogle dage. Moralsk opbakning, please?


:pompom: hep hep! Jeg synes dog også, at du bare skal spise de leverpostejsmadder. Det er ikke dem, der smadrer det. Hold så igen med flytte colaer og flytte kage. Så går det nok. Sådan en flytning er jo hårdt arbejde.
Og ellers: 7-eleven har altså overraskende godt sundt mad at tage med. Salat, æggewraps mv.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. feb 2016, 17:23

Hm. Det blev ikke til træning i dag. Den dér svimmelhed oven på rengøringen syntes ikke rigtig, den ville forsvinde, så det blev en time på sofaen og en tur i Rema i stedet for Bilka i stedet.

Jeg hader de dage, hvor jeg bare føler, jeg intet får ud af dagen! Så bliver jeg pirrelig, og lige nu er manden irriterende, og datteren vil absolut have, jeg skal sortere perler, mens hun sætter dem på pladen.

Nu hænger jeg bare på en frygtelig masse i morgen. Det kræver en liste, for jeg kan sgu ikke engang huske det hele... :boo:
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Skralde » 6. feb 2016, 18:49

Jeg hepper sørme også på dig Novella :pompom:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. feb 2016, 19:16

Rigtig god bedring, Ballademager :)

Og hep til Novella :) Hvis du er i nærheden af et take away-sted, hvor man fx. vælger tre forskellige mættende salater eller selv sammensætter de enkelte ingredienser, var det måske en mulighed.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. feb 2016, 19:37

Jeg er hjemme igen og skal til at tage mine to første Biodrain-tabletter. Jeg er spændt på at se, hvad der sker :genert:

Alt taget i betragtning har jeg spist ok i dag, og jeg kunne godt mærke, at jeg havde lettere ved ikke bare at fylde mig med æblekage og slik.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 6. feb 2016, 20:10

Jeg har fyldt min mave med is og pandekage, Quality Street, flødekartofler, and og oksemørbrad, mange asparges, tartelet og tre slags salater :D Jeg har været til 60 års fødselsdag hos en kollega - og efterfølgende et smut forbi mandens kollega + familie, der "passede" manden og pigerne mens jeg var til fødselsdag. Inden vi kørte hjem, nåede jeg lige at lave en aftale med konen om, at vi skal få gang i en ugentlig træningsaftale. Mændene arbejder samme sted, hvilket gør, at vi har mulighed for at træne i samme fitnesscenter. Det håber jeg, at vi kan få realiseret.

Det er snart sengetid. Yngstebarnet valgte at vække mig omkring kl. 6 i morges; fik dog allernådigst lov til at sove lidt længere, men trætheden har meldt sig - for længe siden, faktisk.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 6. feb 2016, 20:38

Novella, hvis du ved, du er lidt ramt på både tid og overskud de næste dage, så ville jeg i dit sted fokusere på at holde mig fra sukker og andre hurtige kulhydrater. Gør du det og holder dig til fuldkorn og rug og den slags, er jeg overbevist om, du ikke smider noget som helst på gulvet.
Jeg fik bøvl på øjet kort før jul, og måtte tage tre-fire dage i sengen på stærk smertestillende og med piratklap, og det ærgrede mig helt vildt, fordi alt lige kørte perfekt med både mad og træning, og jeg havde på ingen måde overskud til det store hensyn på nogen af delene. Så her blev løsningen faktisk netop en masse rugbrødsmadder og så var mit fokus ret fast på det der med at jeg for alt i verden bare ikke måtte fodre underskuddfølelsen med sukker. Da jeg var ovenpå igen, var det en smal sag at tage den helt sunde hat på igen, fordi jeg hverken havde fucket med blodsukker eller motivation.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. feb 2016, 20:55

Mine øjne klør lidt. Hvad er nu det for noget? :genert:
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 6. feb 2016, 21:45

Tak :love: I er sgu dejlige. Jeg har vadet rundt i ikea i tre fucking timer her til aften og spiste også derude. Det lykkedes faktisk at få sammensat noget laks, grøntsager og tomatsuppe (forhåbentlig uden for meget sukker) til en slags aftensmad. Det var ikke spændende, men det var nogenlunde brugbart. Kæresten åd både kage og softice og drak sodavand, men jeg kunne godt dy mig. Vi skal flytte for nogle andre i familien i morgen (yup! Hvis vi nu ikke selv havde rigeligt...), hvor vi skal gå på mange trapper, så da får jeg forhåbentlig brændt noget krudt af.

I øvrigt havde Ikea ikke mit sofabord :sur: lortebutik
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 6. feb 2016, 22:05

:D Haha! Men skridttælleren på min telefon var glad - tre timer i Ikea fra 18-21 ser sådan her ud (i formiddags var jeg ude med skrammel til genbrug). Og så har den selvfølgelig ikke talt de titusind skridt jeg har taget rundt i hytten hele dagen, op på trappestiger og frem og tilbage.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Februar ' 16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 7. feb 2016, 09:49

Dagens tjekliste:

* Finpudse ugeplan og planlægge Uge Sex til min klasse
* Finde "Death on the Nile" i dvd-skabet (som kun har én låge, der kan åbnes, så jeg skal nok rode omkring 400 dvd'er igennem - og sætte dem ind igen :rulle: )
* Vaske tøj
* I Bilka med familien - knægten vil have et par indendørs idrætssko
* Lave madplan
* Få lagt ny neglelak
* Alt det andet sædvanlige, der skal gøres for at få to børn klar til skole og børnehave...

Der bliver ikke tid til træning alligevel. Suk.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"