Intim voksbehandling

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Intim voksbehandling

Indlægaf Mi55y » 2. feb 2016, 13:01

Jeg er på nippet til at beslutte mig for at prøve det der intim voksbehandling. Jeg er så træt af at barbere mig, knopper, kløe osv.

Men jeg er ret så privat anlagt angående at lade andre røre ved min krop, så jeg er ikke helt tryg ved det. Er der nogen der vil fortælle mig om, hvordan det foregår, og hvor lang tid det tager? Hvor lange skal hårene være og hvor lang tid holder det? Og hvor stride er udvoksningerne? Gider jo ikke rende megabehåret rundt i mellemtiden... Og hvilken behandling bør man vælge? Jeg lader pt. lidt være tilbage på skambenet. Hvor meget får man f.eks. taget ved en bikinivoks? Kan læse mig til alt udenfor trussekanten, men medmindre jeg har meget små trusser på, så er det jo stort set ingenting? Og sidst men ikke mindst, gør det meget ondt? Jeg har en relativ høj smertetærskel, så satser på sagtens at kunne klare det...

Så ja, alle erfaringer er velkomne.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Intim voksbehandling

Indlægaf Pandesteg » 2. feb 2016, 13:11

Jeg bliver vokset hver 4.-5. uge. Det tager ca. 20 minutter fra jeg går ind i behandlerrummet og til jeg kommer ud igen. Kan ikke huske hvor lange hårene skal være, men det passer med de der 4-5 uger imellem. Jeg synes hårvæksten begynder at komme markant igen omkring 10 dage efter behandlingen, men altså det er bare en helt anden type hårvækst end efter barbering - det er få spredte hår og de er helt bløde, så selvom det ikke er sådan specielt kønt, så er det ikke et problem for mig. Jeg får brazilian wax og det er det hele, der bliver fjerne (egentlig lader man en stribe hår være tilbage over skambenet ved brazilian, men det bestemmer man jo selv, jeg vil gerne have det hele væk). Nå ja og man bliver også vokset i numsen, blot til info.
Jeg synes, at det gør ondt. Ikke sådan at jeg ligger og skriger, men ja, det gør pænt nas, det er dog klart værst første gang. Men man kan sagtens klare det, medmindre man er meget pivet og det er jo hurtigt overstået.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Intim voksbehandling

Indlægaf Pandesteg » 2. feb 2016, 13:17

Nærmere beskrivelse af hvordan det foregår (ved min voksbehandler). Underbenklæder af, op og ligge på briksen med et håndklæde over. Hun kommer ind i rummet, fjerner håndklæde og sætter sådan en stor lampe henover. Det første stykke tid vokser hun mens jeg bare ligger helt normalt med strakte ben på briksen. Så bukkes det ene ben op, så man ligger med fodsålen ind mod det modsatte bens lår. Lidt efter bukkes det andet ben så også op, så man ligger med benene bukkede, men fodsålerne ind mod hinanden. Hvis det giver mening?
Til sidst ligger jeg så på siden med det underste ben strakt og det øverste let bukket. Det er kun lige numsen hun tager dér, så det er hurtigt overstået. Ja og så er man færdig.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Intim voksbehandling

Indlægaf Aima » 2. feb 2016, 13:20

De gange jeg har fået det gjort, har jeg fået det, der kaldes en 'brazilian', kosmetologen har altid spurgt inden, om hun skulle tage det hele eller efterlade en stribe.

Man smider bukser og trusser og får en vådserviet man lige skal tørre sig med, så putter hun varm voks på og *ritsj, ritsj, ritsj* fjerner hår. Først på forsiden, så på bagsiden, så at sige.

Til sidst smører hun noget kølende gel på, og så er det dét. Det tager vel alt inkl. et kvarters tid. Bomuldstrusser et par dage efterfølgende og så er det en god idé at smøre huden. Jeg brugte bare mandelolie.

Det holder 3-4 uger for mit vedkommende, men det svinger vist, og de nye hår er helt almindelige som efter barbering. Hårstråene skal være en halv centimeter inden behandling.

Det gør ondt, men ikke sådan uudholdeligt, synes jeg.

Jeg har fået det gjort to forskellige steder, proceduren var den samme.

Mht. blufærdighed er det aldrig noget, jeg har tænkt over, men jeg kendte også kosmetologerne i forvejen og brugte dem til andre ting. De er profesionelle og lidt i samme kategori som min læge, hvad den slags angår.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 672
Likede indlæg: 21160

Re: Intim voksbehandling

Indlægaf catnip » 6. feb 2016, 15:03

Det er også vigtigt at gå de rigtige steder. Der er mange autodidakte voksere out there og det er ikke for børn :shock:

Hvor i landet bor du?
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Intim voksbehandling

Indlægaf Mi55y » 6. feb 2016, 15:43

catnip skrev:Det er også vigtigt at gå de rigtige steder. Der er mange autodidakte voksere out there og det er ikke for børn :shock:

Hvor i landet bor du?


Århus... Kan se Wax by Masja har en deal lige nu med halv pris.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 672
Likede indlæg: 21160

Re: Intim voksbehandling

Indlægaf catnip » 6. feb 2016, 17:25

Mi55y skrev:
catnip skrev:Det er også vigtigt at gå de rigtige steder. Der er mange autodidakte voksere out there og det er ikke for børn :shock:

Hvor i landet bor du?


Århus... Kan se Wax by Masja har en deal lige nu med halv pris.


Damn, så kan jeg desværre ikke hjælpe :(
0
- Nevertheless she persisted -
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8983

Re: Intim voksbehandling

Indlægaf D.itsen » 6. feb 2016, 18:29

FruDulle skrev:Jeg rejste mig og gik efter en strimmel. Det gjorde simpelthen for ondt :genert: men damen advarede mig for hun kunne se ar jeg har 2 hår i hver hårsæk. Ja tak, nej tak, Hej Hej.

Alle har da to hår i hver hårsæk. Oftest er de så ikke fremme samtidigt men når man vokser ender det tit med de har samme længde, fordi alle har får samme cyklus, eller hvad man skal sige
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Intim voksbehandling

Indlægaf Mumifar » 19. mar 2016, 07:30

Min erfaring er, at det gør ondt i starten, men hvis man bliver vokset ca. hver 4 uge, så er det virkelig ikke særlig slemt. Jeg får det hele fjernet og synes det er rigtig rart at man ikke skal tænke på skraberen. Jeg er fuldstændig hårfri i ca. 2 uger og hårene der efterfølgende vokser ud er meget tynde og bløde.
1
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Intim voksbehandling

Indlægaf Pandesteg » 21. jun 2016, 18:46

Hiver lige tråden op, fordi jeg har i dag fået lavet brazilian med sugaring og WOW! Jeg skal aldrig ha' lavet andet fremover! Det gjorde næsten ikke ondt og huden er slet ikke øm og rød som den plejer. Og ingen klistrede voksrester!! Jeg er kæmpe kæmpe fan!
(Skal dog siges jeg åbenbart har fået megahøj smertetærskel af almindelige voksbehandlinger - voksdamen sagde hun aldrig havde set nogen ligge så afslappet under behandlingen :-D)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Intim voksbehandling

Indlægaf Slettet bruger » 21. jun 2016, 18:59

Mi55y skrev:Jeg er på nippet til at beslutte mig for at prøve det der intim voksbehandling. Jeg er så træt af at barbere mig, knopper, kløe osv.

Men jeg er ret så privat anlagt angående at lade andre røre ved min krop, så jeg er ikke helt tryg ved det. Er der nogen der vil fortælle mig om, hvordan det foregår, og hvor lang tid det tager? Hvor lange skal hårene være og hvor lang tid holder det? Og hvor stride er udvoksningerne? Gider jo ikke rende megabehåret rundt i mellemtiden... Og hvilken behandling bør man vælge? Jeg lader pt. lidt være tilbage på skambenet. Hvor meget får man f.eks. taget ved en bikinivoks? Kan læse mig til alt udenfor trussekanten, men medmindre jeg har meget små trusser på, så er det jo stort set ingenting? Og sidst men ikke mindst, gør det meget ondt? Jeg har en relativ høj smertetærskel, så satser på sagtens at kunne klare det...

Så ja, alle erfaringer er velkomne.


Det er svært at sige hvad der er bedst uden at vide præcist hvad man har med at gøre, men hvis du tager nogen billeder af det relevante område og smider dem her i tråden så kan jeg komme med en kvalificeret vurdering.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Intim voksbehandling

Indlægaf Pandesteg » 21. jun 2016, 19:38

Lismaens skrev:
Pandesteg skrev:Hiver lige tråden op, fordi jeg har i dag fået lavet brazilian med sugaring og WOW! Jeg skal aldrig ha' lavet andet fremover! Det gjorde næsten ikke ondt og huden er slet ikke øm og rød som den plejer. Og ingen klistrede voksrester!! Jeg er kæmpe kæmpe fan!
(Skal dog siges jeg åbenbart har fået megahøj smertetærskel af almindelige voksbehandlinger - voksdamen sagde hun aldrig havde set nogen ligge så afslappet under behandlingen :-D)


Hvad er det nu forskellen er?

Jeg har kun prøvet det en gang. Fik en brazilian for nok en 12-13 år siden og har ligesom ikke turdet siden, selvom jeg har en mega-høj smertetærskel. Jeg kan huske at jeg havde mange hår tilbage og meget lidt hud... Derefter fulgte der flere uger med rødme og betændte bylder. Mand, jeg var ikke særlig køn down-under! :genert: :tie:


Du kan læse om sugaring her: http://www.beautyavenue.dk/sugaring/

Jeg har altid været fin glat efter voksning, men har også brugt lang tid på at researche mig frem til den rigtige klinik. Har tidligere fået lavet noget værre juks hos andre klinikker.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Intim voksbehandling

Indlægaf Pandesteg » 22. jun 2016, 09:23

Vira skrev:Sugaring er fantastisk. Det gør nærmest ikke ondt men hårene bliver fjernet win-win :-D
Det er faktisk utroligt at det ikke mere udbredt


Ja det forstår jeg godt nok heller ikke!!!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Intim voksbehandling

Indlægaf Hunkat » 14. maj 2017, 05:56

Undskyld at jeg lige hiver en gammel tråd op men jeg går i samme tanker som Mizzy og efter at have læst her tænker jeg at jeg (måske) er klar til at tage springet. Er der nogen der kan anbefale et godt sted i København?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Intim voksbehandling

Indlægaf JoyNips » 14. maj 2017, 06:00

Hunkat skrev:Undskyld at jeg lige hiver en gammel tråd op men jeg går i samme tanker som Mizzy og efter at have læst her tænker jeg at jeg (måske) er klar til at tage springet. Er der nogen der kan anbefale et godt sted i København?


Jeg har brugt Karin her siden 2006, først i hendes gamle klinik og nu i hendes nye: http://www.karinkosmetolog.dk
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Skønhed"