Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 6. feb 2016, 14:44

Hvorfor det er så vigtigt at fortælle hvor mange penge man har sparet på fx et stykke tøj. Det var vel ikke derfor du købte du?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 6. feb 2016, 19:53

Har lige set en reklameblok på TV, og undrer mig over at de der reklamer for bind, slipper afsted med det. Hvorfor er der ikke hidsige læserbreve i aviserne, og blogs og historier om protester og boykot på tv?? De er jo så utroligt dumme, og taler til laveste fællesnævner, som om kvinder i målgruppen for sådan nogle produkter er 6-7år, Jeg forstår det virkelig ikke :gruble:
Spurgte kæresten, som bare sagde hva´ ?? hun ser dem ikke, de er mentalt blokket ude. Gør I andre det samme? er det derfor de kan få lov at fortsætte? For i andre af livet forhold, får man sgu ikke lov til, ustraffet, at behandle kvinder som dumme små piger, men her er "thi hi lille dumme mig" åbenbart ok :forvirret:

I samme reklameblok var der også en reklame for en fodfil, som nu kom i pink, og var den perfekte gave til Valentins :tie:
Gad virkelig godt ser jeres ansigter, hvis kæreste/mand, synes I skulle have en romantisk gave og det så var en fodfil :lol:
"skat, jeg elsker dig, men dine fødder kradser, happy Valentines" :-D

Ej jeg forstår ikke reklamer, der er sikkert millioner brugt på research, og rapporter osv. bag alt det der, men jeg undrer mig bare, hvem fanden virker de der reklamer på?? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guldfisk » 6. feb 2016, 20:09

Wizzze skrev:Har lige set en reklameblok på TV, og undrer mig over at de der reklamer for bind, slipper afsted med det. Hvorfor er der ikke hidsige læserbreve i aviserne, og blogs og historier om protester og boykot på tv?? De er jo så utroligt dumme, og taler til laveste fællesnævner, som om kvinder i målgruppen for sådan nogle produkter er 6-7år, Jeg forstår det virkelig ikke :gruble:
Spurgte kæresten, som bare sagde hva´ ?? hun ser dem ikke, de er mentalt blokket ude. Gør I andre det samme? er det derfor de kan få lov at fortsætte? For i andre af livet forhold, får man sgu ikke lov til, ustraffet, at behandle kvinder som dumme små piger, men her er "thi hi lille dumme mig" åbenbart ok :forvirret:

I samme reklameblok var der også en reklame for en fodfil, som nu kom i pink, og var den perfekte gave til Valentins :tie:
Gad virkelig godt ser jeres ansigter, hvis kæreste/mand, synes I skulle have en romantisk gave og det så var en fodfil :lol:
"skat, jeg elsker dig, men dine fødder kradser, happy Valentines" :-D

Ej jeg forstår ikke reklamer, der er sikkert millioner brugt på research, og rapporter osv. bag alt det der, men jeg undrer mig bare, hvem fanden virker de der reklamer på?? :gruble:


Reklamer skal jo ikke have dig til at kunne lide produktet. Du skal bare huske navnet.

Derudover er der vist mange reklamer, der er de samme i hele Europa, og at danske kvinder hellere vil have det serveret direkte: "du bløder, vi sørger for, at du ikke bløder på dine bukser!", betyder ikke, at det ville give mening i øst- eller sydeuropa.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 6. feb 2016, 22:07

Jeg har lige set et afsnit a DR's "Min historie til skræk og advarsel" som handlede om to kvinder, der havde været i voldelige forhold.
Alt godt og spændende og alting og så til allersidst, så siger den ene, at det hun har lært, det er at kærlighed kun kan opstå mellem to HELE mennesker"

Og så var jeg bare sådan lidt? -så psykisk sårbare, eller i det hele taget folk, som ikke på den ene eller den anden måde er hele, de kan bare ikke opleve kærlighed? I hvert fald ikke ægte kærlighed?
Nej, hvor blev jeg sur. Hvad f***** er det for noget pis at sige?

Desuden, så er hun vel ikke hel-hel idag, efter sådan en oplevelse. Så kan hun måske ikke opleve kærlighed indtil hun er "fuldkommen" igen?
*grrrr* det er faktisk ret nedladende sagt synes jeg.
Og det undrer mig meget, hvordan hun har ræsonneret sig frem til det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 6. feb 2016, 22:26

Den licensfinansierede reklamefri tv-kanal DR1 har i aften sendt 5 timers næsten non-stop reklame. Et bilmærke kendt for snyd har fået reklame for millioner af kroner.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf D.itsen » 6. feb 2016, 22:52


Kæft hvor er den artikel nedladende
Og dem der har skrevet den fatter godt nok ikke ret meget af kvinders cyklus, jeg får i hvert fald tydelige vibes omkring at den skulle hjælpe på pms, som jo sjovt nok er før man bruger tamponer (ret skal være ret, slipper man for smerter under menstruation bliver ens lunte nok længere)
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 7. feb 2016, 03:05

kidkomb skrev:Jeg har lige set et afsnit a DR's "Min historie til skræk og advarsel" som handlede om to kvinder, der havde været i voldelige forhold.
Alt godt og spændende og alting og så til allersidst, så siger den ene, at det hun har lært, det er at kærlighed kun kan opstå mellem to HELE mennesker"

Og så var jeg bare sådan lidt? -så psykisk sårbare, eller i det hele taget folk, som ikke på den ene eller den anden måde er hele, de kan bare ikke opleve kærlighed? I hvert fald ikke ægte kærlighed?
Nej, hvor blev jeg sur. Hvad f***** er det for noget pis at sige?

Desuden, så er hun vel ikke hel-hel idag, efter sådan en oplevelse. Så kan hun måske ikke opleve kærlighed indtil hun er "fuldkommen" igen?
*grrrr* det er faktisk ret nedladende sagt synes jeg.
Og det undrer mig meget, hvordan hun har ræsonneret sig frem til det.


Interessant som vi opfatter ting helt forskelligt. Jeg lagde også meget mærke til det udsagn - og tænkte, hun havde fuldstændigt ret. Men jeg opfatter måske heller ikke udtrykket "et helt menneske" så bogstaveligt eller hundrede procent, som jeg fornemmer, at du gør.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 7. feb 2016, 11:11

Hvem der har sat et glas-sofabord i den ene p-bås?

Og hvorfor har det fået lov at stå siden fredag? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sorenspige » 7. feb 2016, 13:04

Hendes tænder :tie:.
4
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 7. feb 2016, 13:10

Wow. Den skal han da nok blive glad for hvis de bliver skilt engang :nej: Er det i øvrigt skægstubbe eller mega store hudorme han har på kinden? :gruble:
0
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 7. feb 2016, 13:52

Det ligner hudorme. :gruble:
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 7. feb 2016, 18:32

Jævnfør Richard Ragnvalds FB-opdatering, som åbenbart deles som en tosset i øjeblikket.. Så undrer det mig meget, at dem, der har så travlt med "Hvorfor samler vi aldrig ind til feks hjemløse?"-holdningerne ikke får stablet noget på benene?
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 7. feb 2016, 19:05

icelady skrev:Jævnfør Richard Ragnvalds FB-opdatering, som åbenbart deles som en tosset i øjeblikket.. Så undrer det mig meget, at dem, der har så travlt med "Hvorfor samler vi aldrig ind til feks hjemløse?"-holdningerne ikke får stablet noget på benene?

Tror du, DR vil bruge en aften på det ?

Jeg vil gerne foreslå, at der ved næste Danmarksindsamling også oprettes et telefonnummer, hvor pengene går til udsatte i Danmark. Det lukker diskussionen om en indsamling via Statsradiofonien skal gå til hjælp indenrigs eller udenrigs.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 7. feb 2016, 20:36

DR vil sikkert ikke ofre en aften for at støtte hjemløse i DK.

Det er såmænd heller ikke det, jeg opponerer imod men folks "Lad OS hjælpe vore egne først."
Det er der så vidt jeg ved, mulighed for, uden at der skal et indsamlingsshow til.
Og hvis man så endelig går folk på klingen og spørger ind til, om de giver noget til hjemløse eller om de skriver til div politikere for at gøre opmærksom på de svage i samfundet, så er svaret i de fleste tilfælde nej.

Ergo er det (i min optik) en gang tom luft de fyrer af med deres "Lad os hjælpe vore egne."
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 7. feb 2016, 20:45

landsbytossen skrev:
icelady skrev:Jævnfør Richard Ragnvalds FB-opdatering, som åbenbart deles som en tosset i øjeblikket.. Så undrer det mig meget, at dem, der har så travlt med "Hvorfor samler vi aldrig ind til feks hjemløse?"-holdningerne ikke får stablet noget på benene?

Tror du, DR vil bruge en aften på det ?

Jeg vil gerne foreslå, at der ved næste Danmarksindsamling også oprettes et telefonnummer, hvor pengene går til udsatte i Danmark. Det lukker diskussionen om en indsamling via Statsradiofonien skal gå til hjælp indenrigs eller udenrigs.

Jeg er egentlig, i teorien, lidt lun på den idé.
Så ville der ingen undskyldning være, og altså, det ville da ikke skade med en indsamling til hjemløse.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"