Har du været udsat for en "mansplainer"?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20843

Re: Har du været udsat for en "mansplainer"?

Indlægaf Zombie » 2. sep 2015, 08:48

Min seneste eks havde en tendens til det. Han blev også voldsomt fornærmet og tøsesur, når jeg valgte at gå imod ham og insistere på, at jeg qua uddannelse, interesse eller andet, vidste mere om et emne end ham.

Det var nogle gange helt pinligt. Engang sad han f.eks. og snakkede omkring helbredsting med min søster, der har en kandidat i medicin. Han mente at vide bedre end hende, hvordan en specifik sygdom artede sig, selvom min søster flere gange påpegede, at hendes bachelorprojekt var bygget på forskning af denne sygdom. Senere betroede han mig, at selvom han ikke ville underkende min søsters faglighed, så havde hun jo nok grundet sit køn en tendens til at oversælge sin ekspertise.

Jeg måtte svare ham, at det håbede jeg godt nok ikke at hun gjorde, set i lyset af at hun arbejder i en skadestue og hendes ekspertise sådan set skal redde folks liv på semi-daglig basis.
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Har du været udsat for en "mansplainer"?

Indlægaf Aima » 2. sep 2015, 12:26

Zombie skrev:Senere betroede han mig, at selvom han ikke ville underkende min søsters faglighed, så havde hun jo nok grundet sit køn en tendens til at oversælge sin ekspertise.

Ej, hvad?! Dén var alligevel ny. Kæft, en idiotisk udtalelse.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6608

Re: Har du været udsat for en "mansplainer"?

Indlægaf Sophaya » 2. sep 2015, 19:59

Ja, af en virkelig arrogant type på mit studie. Jeg fortalte ham, at jeg havde fået 10 i social- og personlighedspsykologi, og han kastede sig ud i en "så har du nok ikke fået 12 fordi..." og fyrede en masse ævl af. Jeg måtte forklare ham, at han snakkede om den forkerte teoretiker - og desuden blandede flere teorier sammen.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7088
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13307

Re: Har du været udsat for en "mansplainer"?

Indlægaf Rapfisk » 2. sep 2015, 20:19

Zombie skrev:Min seneste eks havde en tendens til det. Han blev også voldsomt fornærmet og tøsesur, når jeg valgte at gå imod ham og insistere på, at jeg qua uddannelse, interesse eller andet, vidste mere om et emne end ham.

Det var nogle gange helt pinligt. Engang sad han f.eks. og snakkede omkring helbredsting med min søster, der har en kandidat i medicin. Han mente at vide bedre end hende, hvordan en specifik sygdom artede sig, selvom min søster flere gange påpegede, at hendes bachelorprojekt var bygget på forskning af denne sygdom. Senere betroede han mig, at selvom han ikke ville underkende min søsters faglighed, så havde hun jo nok grundet sit køn en tendens til at oversælge sin ekspertise.

Jeg måtte svare ham, at det håbede jeg godt nok ikke at hun gjorde, set i lyset af at hun arbejder i en skadestue og hendes ekspertise sådan set skal redde folks liv på semi-daglig basis.

Godt, han er en eks :tie:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Har du været udsat for en "mansplainer"?

Indlægaf 2SHY » 3. sep 2015, 20:45

Især min bror er sådan der og det er faktisk den primære grund til at jeg som regel ikke orker at være sammen med ham. Min far er i øvrigt lige sådan men ham har jeg heldigvis ingen kontakt med og slipper derfor at høre på ham
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9161

Re: Har du været udsat for en "mansplainer"?

Indlægaf Kommodedyret » 3. sep 2015, 20:48

Et væld af gange i byen.
Smalltalk.
Man fortæller hvad man laver.
Fyren forsøger at spille smart ved at kloge sig med alt muligt lort han har læst i JP eller på Wiki.
Jeg facepalmer mentalt.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
charlottefrich
Indlæg: 60
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:05
Kort karma: 6
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 91
Kontakt:

Re: Har du været udsat for en "mansplainer"?

Indlægaf charlottefrich » 11. sep 2015, 06:51

Kammerat spørger mig hvordan og med hvad et eller andet skal males. Jeg svarer, sagligt og præcist. Er teknisk konsulent, indenfor maling og træbeskyttelse.

Tilfældig mand, der også er tilstede og ingen ekspertise har på området i øvrigt, begynder at kværne med sit, man kan da bare......

Gaah, hvor bliver man bare træt i hovedet!
0
Online farvehandler hos maling.nu & promal.dk

Tilbage til "Forhold og sex"