Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf Mus84 » 7. feb 2016, 13:39

Nej, men er bekendt med et par stykker der snød på 1. Semester ved at de havde lagt nogle værdier ind på deres lommeregner på forhånd. Vi skulle kunne latterligt mange tal udenad, jeg opgav at lære dem og heldigvis skulle det kun bruges meget begrænset til eksamen (og aldrig siden). Kan godt forstå lysten, men ville ikke selv.
Mine matematikafleveringer i gymnasiet er blevet kopieret af flere i klassen.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf Sangius » 7. feb 2016, 14:57

Nej, ikke til en eksamen. Men har godt nok downloadet og afleveret mange engelsk opgaver i gymnasiet... Engelsk var for mig enormt nemt, og de opgaver jeg kunne finde på nettet kunne jeg nok uden de større problemer skrive selv. Underviseren vidste udmærket godt at jeg var god til engelsk, og jeg ud ad til sådan en pige, som de aldrig ville mistænke for den slags. Så det fungerede fint de år jeg gik der, er aldrig blevet opdaget...
Ret dumt at risikere det, nu hvor jeg sagtens kunne selv... Men gad simpelthen ikke... O.o

Men har aldrig snydt til en eksamen. Det har egentlig aldrig faldet mig ind. Men har heller aldrig dumpet i noget, eller været tæt på.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf BlueBunny » 7. feb 2016, 15:55

I gymnasiet måtte vi have en trykt formelsamling med. Det var normalt at håndskrive noter i den. De skulle viskes ud inden eksamen. Viskelæderet duede MEGET dårligt.

Ellers ikke. Nok mest fordi jeg ikke har haft fantasi til hvordan det var muligt :)
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf fisken80 » 7. feb 2016, 17:22

Ikke til eksamen, men jeg var spejlblank i matematik i 3.g så ret mange afleveringer blev kopieret fra en klassekammerat, dog med enkelte forkerte rsultater og beregninger, så de ikke var identiske.
Og til en fysikprøve i 1.g uden hjælpemidler skrev jeg en formel inden i mit penalhus, det hjalp mig dig ikke og jeg dumpede prøven.

Jeg fik i øvrigt 8 til skriftlig eksamen efter 3.g uden snyd. Men jeg har heller aldrig nogensinde slidt så hårdt i det op til en eksamen, hverken før eller siden. Jeg ville simpelthen klare det og det lykkedes. Men det slid der skulle til havde jeg på ingen måde overskuddet til i løbet af skoleåret, hvilket medførste de afskrevne opgaver.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf Filipai » 7. feb 2016, 17:29

Nej har aldrig snydt til en eksamen. Eller jo en lille bitte smule ved et uheld til min sidste skriftlige eksamen, men ikke noget jeg ikke kunne have klaret uden snyd. En fra mit hold gik op og tog eksamensopgaven et kvarter inden eksamen startede (nok så hun kunne snyde, det er hun desværre kendt for) og der spottede jeg så 2 billeder på siden, så dem vidste jeg så inden eksamen startede, at jeg skulle kunne svare på.
Jeg har selv haft lyst til at snyde til en anden eksamen, fordi jeg simpelthen bare ikke kunne huske de skide formler jeg skulle kunne, i hovedet. Klarede den dog uden snyd.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf Kommodedyret » 7. feb 2016, 19:04

Næ, den slags satsninger er ikke lige min kop te.
1
Closure, closure, closure closure closure
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf JoyNips » 8. feb 2016, 08:17

Næh og ja. Jura er temmelig meget et spørgsmål om at omformulere hvad klogere mennesker mener, så jeg føler ikke, at jeg på noget tidspunkt har været specielt original eller tænkt selvstændige tanker. Ofte har jeg til eksamener eller ved mit speciale tænkt, at enten er det spot on eller også knalder de mig for plagiat. Jeg er aldrig blevet knaldet for plagiat og mit gennemsnit endte i den lunere ende, så jeg må være god til at omformulere. :lol:

Edit: I gymnasiet brugte jeg i øvrigt jævnligt opgaver fra gratis studieportaler til inspiration, eksempelvis når jeg skrev stil, men jeg kopierede aldrig det skrevne direkte.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf HappyPaww » 8. feb 2016, 08:41

Jeg har haft skrevet grammatikregler og andet info på indersiden af mit penalhus til de der lange skriftlige eksamener uden hjælpemidler :blush:
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf Fru Sunshine » 8. feb 2016, 08:50

Jeg havde en kvintcirkel i penalhuset til min skriftlige musikeksamen på gymnasiet.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf fisken80 » 8. feb 2016, 13:05

JoyNips skrev:Næh og ja. Jura er temmelig meget et spørgsmål om at omformulere hvad klogere mennesker mener, så jeg føler ikke, at jeg på noget tidspunkt har været specielt original eller tænkt selvstændige tanker. Ofte har jeg til eksamener eller ved mit speciale tænkt, at enten er det spot on eller også knalder de mig for plagiat. Jeg er aldrig blevet knaldet for plagiat og mit gennemsnit endte i den lunere ende, så jeg må være god til at omformulere. :lol:

Edit: I gymnasiet brugte jeg i øvrigt jævnligt opgaver fra gratis studieportaler til inspiration, eksempelvis når jeg skrev stil, men jeg kopierede aldrig det skrevne direkte.


Man må gerne lade sig inspirere, så jeg synes ikke det er snyd at læse, hvad andre har tænkt :)
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf thomassneum » 8. feb 2016, 13:09

Nej..

Jeg havde dog heller ikke adgang til www igennem min skoletid. Det begrænsende det nok en smule. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf Luffegås » 8. feb 2016, 13:10

Aldrig til eksamen, men engang imellem til almindelige opgaver som man bare skulle høres i, der har man da tit med en veninde lige sammenlignet svar og så har vi begge nok fået ændret lidt.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf Kattefjæs » 8. feb 2016, 14:02

Nej. Jeg har til gengæld i ny og næ ladet andre kigge efter mig.

Det resulterede så i at jeg en enkelt gang blev beskyldt for at have skrevet af efter en af dem. :lol: Min opgave var nemlig lidt under min sædvanlige standard, så min underviser kunne ikke forstå at det skulle være de andre som havde skrevet af efter mig. Men det var det.

Jeg har lavet mange afleveringer sammen med andre i gymnasiet, men det var der vist ikke noget i vejen med sådan generelt.

Jeg har aldrig lavet opgaver sammen med andre på universitetet eller lånt andres opgaver til inspiration. Jeg har ikke engang haft en læsegruppe. :lol:
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf Oddinary » 11. feb 2016, 10:31

Nej, det har jeg aldrig gjort, men jeg har godt nok været fristet ved de fag med enorme pensummer og enormt meget udenadslære, med en eksamen uden hjælpemidler. Jeg har dog ikke lyst til at tage chancen og risikere at blive smidt ud af universitet. Og på den anden side, så har jeg det meget bedre med mig selv ved at vide at jeg kom igennem eksamen på egen hånd, for det må betyde at jeg rent faktisk er kvalificeret til at være her, og at jeg på den måde "fortjener" at komme videre.
For man kan tit komme til at tvivle på sig selv her. Der er meget stort frafald på mit studie, og meget høje dumpeprocenter.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Har du nogensinde snydt til en eksamen?

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2016, 10:38

Nej.
Det er kun ris til egen rumpe.
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Studie"