HIIT og hest!

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

HIIT og hest!

Indlægaf JoyNips » 28. dec 2015, 14:01

Engang var jeg megaskinny og undervægtig. Uden at jeg opdagede det, blev jeg voksen og kiloene sneg sig på, og pludselig var mit BMI faktisk 24 komma noget.
I sommer fik jeg hest igen og jeg flyttede sammen med min kæreste. Mindre tid til småspisning og ikke mindst meget mindre slikspisning i stedet for aftensmad er forbløffende effektivt: mit BMI er nu 21 komma etellerandet, uden at jeg føler, at jeg har gjort noget særligt for det. Lige omkring 10 kg er der røget siden august. :banan:

Jeg skal dog lige smide et par kg eller 5 mere og sådan. Jeg har desværre måtte droppe mit elskede poledance, med hest er tiden ikke til det. Jeg er derudover ret vild med HIIT-træning og spinning. Og så laver jeg også en del skørt smidigheds-cirkus-yoga-gak-og-løjer. Mit mål er at få min split, min spagat og at få megagodt styr på forearmstand og handstand.

Planen er som følger:
- træning 3 gange ugentligt i styrelsens motionscenter før arbejde.
- gåture 3 gange ugentligt.
- spinning hver søndag formiddag.
- Nordic hiit januar bootcamp i ... Nå ja, januar :D

Madmæssigt er der ikke så meget at sige. Jeg spiser ikke morgenmad, jeg får varm frokost på arbejde og jeg spiser rugbrød til aftensmad. Jeg drikker for meget cola zero, men sådan er dét bare. Og så drikker jeg 1-2 kopper kaffe med mælk på arbejde dagligt. Det bliver jeg også ved med. Jeg spiser ikke så meget slik mere. Jeg spiser kage efter "kan jeg lade være?"-reglen: Kan jeg lade være med at spise den, lader jeg være. Hvis jeg ikke KAN lade være, så spiser jeg med største velbehag!

Jaerh, det er vist cirka dét. Der kommer lidt træningsupdates, småsnak og ikke mindst billeder af gak og løjer - og af yndlingstræningsredskabet!
Senest rettet af JoyNips 6. jan 2016, 08:18, rettet i alt 1 gang.
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: HIIT og hest!

Indlægaf JoyNips » 3. jan 2016, 09:33

Woohoo, i morgen går det løs med januar hiit-bootcamp. Jeg elsker hiit! Konceptet er 3 omgange á 4 øvelser, 50 sekunders træning og 10 sekunders pause mellem øvelserne. 12 minutter for fuld smadder! Øvelserne er primært kropsvægt, så intet særligt kræves til at udføre dem, andet end en intervaltimer-app på telefonen.

Jeg satser på at tage før og efter-billeder. Måske viser jeg dem endda!

Og så har jeg lovet snart at smide billeder af det vrinskende træningsredskab, men jeg har ingen computer og jeg kan ikke finde ud af at uploade billeder fra telefonen.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: HIIT og hest!

Indlægaf Krølle » 3. jan 2016, 20:17

Åh, cykelstyrsbilleder! :love:

Er det str., der er problemet ift at uploade fra tlf? Jeg har downloadet ensimpel resizer til at fikse den del - simple resize, Tekunodo
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: HIIT og hest!

Indlægaf avdotja » 3. jan 2016, 21:30

Blev inspireret - tror også jeg vil prøve HIIT nu :D
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: HIIT og hest!

Indlægaf JoyNips » 3. jan 2016, 22:05

Krølle skrev:Åh, cykelstyrsbilleder! :love:

Er det str., der er problemet ift at uploade fra tlf? Jeg har downloadet ensimpel resizer til at fikse den del - simple resize, Tekunodo


Nej, det duer bare ikke. Boksen hvor jeg kan vælge billede dukker aldrig op. Prøver fra arbejdscomputeren i morgen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: HIIT og hest!

Indlægaf JoyNips » 3. jan 2016, 22:06

avdotja skrev:Blev inspireret - tror også jeg vil prøve HIIT nu :D


Do it! Det er superfedt. Jeg er ret glad for Nordic hiit, jeg har brugt en del af deres gratis programmer (kan findes på youtube) tidligere.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: HIIT og hest!

Indlægaf JoyNips » 4. jan 2016, 08:37

pige1987 skrev:Undskyld jeg lige bryder ind. Det der HIIT træning er det noget man bare kan lave hjemme?


HIIT betyder bare High Intensity Interval Training. Konceptet er relativt korte intervaller med knaldhøj intensitet, afbrudt af korte pauser. Man kan sagtens lave HIIT som løber eller på motionscykel, men i mit tilfælde laver jeg 3 runder med 4 forskellige øvelser, primært med kropsvægt. Jeg laver øvelsen for fuld smadder i 50 sekunder og holder 10 sekunders pause før jeg laver den næste øvelse. Det hele er overstået på 12 minutter. Selve øvelserne er primært styrkeøvelser (squat, lunges, pushups, crunches m.v), men fordi intensiteten er så høj er der også et cardio-element over det.

De øvelser, jeg laver kan laves hjemme i stuen, man behøver ikke andet end en måtte og indimellem ting, der findes i alle husholdninger (karklude, vandflaske som håndvægt og lignende).
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: HIIT og hest!

Indlægaf JoyNips » 4. jan 2016, 08:41

Yndlingstræningsredskabet (til øvelser, der ikke kan laves hjemme i stuen... :D )
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: HIIT og hest!

Indlægaf JoyNips » 6. jan 2016, 08:55

Jeg har lokket to kolleger med på HIIT-træning (og gak-og-løjer) mandag, onsdag og fredag morgen. :banan:

Dagens HIIT stod på
1) Dybe jacks med hold om knæ i bund
2) Lunge + kick
3) Planke + sliding crossunder
4) Sliding squat

Det lyder nemt. Det er det sådan set også, øvelserne er jo ikke vanskelige. Men mine lår er stegte nu!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: HIIT og hest!

Indlægaf JoyNips » 7. jan 2016, 08:31

Blot til info: mine lår hader mig i dag.

Men min ene kollega går, som havde hun skidt i bukserne. Mens hun siger "av. av. av" for hvert skridt. :lol:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: HIIT og hest!

Indlægaf Karkluden » 7. jan 2016, 09:14

JoyNips skrev:Jeg har lokket to kolleger med på HIIT-træning (og gak-og-løjer) mandag, onsdag og fredag morgen. :banan:

Dagens HIIT stod på
1) Dybe jacks med hold om knæ i bund
2) Lunge + kick
3) Planke + sliding crossunder
4) Sliding squat

Det lyder nemt. Det er det sådan set også, øvelserne er jo ikke vanskelige. Men mine lår er stegte nu!

Hvad er et "sliding squat"? Jeg elsker at få nye squatøvelser :D
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: HIIT og hest!

Indlægaf JoyNips » 7. jan 2016, 09:37

Karkluden skrev:
JoyNips skrev:Jeg har lokket to kolleger med på HIIT-træning (og gak-og-løjer) mandag, onsdag og fredag morgen. :banan:

Dagens HIIT stod på
1) Dybe jacks med hold om knæ i bund
2) Lunge + kick
3) Planke + sliding crossunder
4) Sliding squat

Det lyder nemt. Det er det sådan set også, øvelserne er jo ikke vanskelige. Men mine lår er stegte nu!

Hvad er et "sliding squat"? Jeg elsker at få nye squatøvelser :D


Man står på sliders og slider ganske enkelt ud og ind af squattet.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: HIIT og hest!

Indlægaf JoyNips » 7. feb 2016, 19:28

Min tråd kører pænt sløvt. Men jeg træner 3 gange ugentligt med to kolleger/veninder. Plus har hesten - som dog står skadet på 12. dag nu, det lille pus. Men der skal jo stadig muges og slæbes wrap og jeg rider desuden en hest for en anden også, så lidt bliver det da til. Og maden er same old, same old. Varm frokost, rugbrød til aftensmad og ikke alt for meget slik og kage.

Og indenfor de seneste 14 dage er jeg adskillige gange på arbejde blevet spurgt, om ikke jeg har tabt mig. Det er jo meget fedt at folk kan se det. Også selvom jeg bare var en rimelig standard str m før.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Fit og/eller lækker"