Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 7. feb 2016, 18:48

Sorenspige skrev:Gerbilwoman, velkommen herinde. Ja, 1. marts er lige rundt om hjørnet. Er I klar?

Primle, kan godt forstå, der skal shoppes, hvis det bliver en dreng :). Det samme sker her ved en pige.

Sidste gang arvede vi en del babytøj, og så købte jeg noget, hvor af en del var brugt (det kunne ikke ses).


Ja, vi skal lige samle og rede sengen her i vinterferien og ha gjort puslepladsen færdig, ellers er alt klart. Mangler kun at pakke min taske og en til sønnen der jo skal passes :) Lillepigens er pakket.
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. feb 2016, 19:17

Velkommen Gerbilwoman. Du er på forsiden :)
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. feb 2016, 19:28

Jeg synes vi har haft en lidt, øhm, udfordrende weekend. Datteren startede fredag morgen med feber. Den steg lynhurtigt og vi var et smut omkring lægen. Ingenting på lungerne. Men hun var bare vag både fredag aften og hele lørdag. Ville nærmest ikke spise noget og væske måtte vi kæmpe for at få i hende. Lørdag aften begyndte hun at klage over ondt i øret, så vi måtte en tur til vagtlægen. 2,5 times ventetid og en mellemørebetændelse rigere var vi hjemme omkring kl. 22 :stoned:

I dag har hun været feberfri og i godt humør. Jeg holder hende dog hjemme i morgen, for der skal stadig ikke meget til hun bliver pylret, så jeg tror stadig der sidder noget i kroppen af hende.

Nu gider jeg heller ikke flere læger og sygehus lige foreløbig. Synes vi har brugt liiidt for meget tid på det de sidste par uger.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 7. feb 2016, 20:00

Nogen der ved hvor lang tid før NF man får indkaldelse?

Jeg er pænt dårlig med kvalme i dag. Har været til fødselsdag og har ikke fået slappet af. Min leder har givet mig 9 timer mindre i næste uge og ingen lange eftermiddage. Håber det kan hjælpe mig lidt. Er træt af at være så udfordret i denne graviditet.

Har i øvrigt prøvet natron testen. Den siger pige. Men er der nogensinde nogen der har prøvet at den bruser op og siger dreng?
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. feb 2016, 20:12

Marigold skrev:Nogen der ved hvor lang tid før NF man får indkaldelse?

Jeg er pænt dårlig med kvalme i dag. Har været til fødselsdag og har ikke fået slappet af. Min leder har givet mig 9 timer mindre i næste uge og ingen lange eftermiddage. Håber det kan hjælpe mig lidt. Er træt af at være så udfordret i denne graviditet.

Har i øvrigt prøvet natron testen. Den siger pige. Men er der nogensinde nogen der har prøvet at den bruser op og siger dreng?


Der var en del i min gamle terminstråd.

Jeg håber den nedsatte tid kan hjælpe dig. Jeg fik indkaldelse til NF tre dage efter mit lægebesøg, så det var rigtig hurtigt denne gang.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 7. feb 2016, 20:36

Primle husker du om natron testen passede med det virkelige resultat?

Jeg venter utålmodigt på indkaldelse til NF og føler mig lidt nervøs efterhånden. Er 10+0 i morgen.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. feb 2016, 20:39

Marigold skrev:Primle husker du om natron testen passede med det virkelige resultat?

Jeg venter utålmodigt på indkaldelse til NF og føler mig lidt nervøs efterhånden. Er 10+0 i morgen.


Så vidt jeg husker passede de fleste faktisk :-D

Jeg kan godt forstå du synes det er træls du ikke har hørt noget endnu. Kan du ikke prøve at ringe til dem?
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 7. feb 2016, 21:01

Ved ikke lige hvor jeg skal ringe hen, men det kan jeg jo undersøge :-)
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 8. feb 2016, 07:37

Gerbilwoman: Velkommen. Vildt at du lige om lidt står med din datter. Det er jo lige om 3 uger. Hvorfor bliver du sat i gang allerede som 38+3?

Mht det med køn, så har vi jo en dreng i forvejen. Og jeg har en meget stærk følelse af at det er en dreng igen. Vi får det forhåbentlig bekræftet til MD. Men folk har også travlt med at kommentere at det ville da være "bedst" med en pige denne gang. Det irriterer mig rigtig meget. Specielt svigerfar vil gerne have en pige. De har selv kun drenge og alle børnebørn indtil nu, er også drenge. Så kan da godt lidt forstå ham. Men på en eller anden måde, så kommer jeg lidt til at føle at man ikke "præsterer" korrekt hvis man ikke leverer en pige. Og så er jeg også bange for at hvis det er en dreng, så er det jo "bare en dreng til".
Personligt er jeg helt aldeles ligeglad med køn.
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 8. feb 2016, 07:57

Mittemis skrev:Gerbilwoman: Velkommen. Vildt at du lige om lidt står med din datter. Det er jo lige om 3 uger. Hvorfor bliver du sat i gang allerede som 38+3?

Mht det med køn, så har vi jo en dreng i forvejen. Og jeg har en meget stærk følelse af at det er en dreng igen. Vi får det forhåbentlig bekræftet til MD. Men folk har også travlt med at kommentere at det ville da være "bedst" med en pige denne gang. Det irriterer mig rigtig meget. Specielt svigerfar vil gerne have en pige. De har selv kun drenge og alle børnebørn indtil nu, er også drenge. Så kan da godt lidt forstå ham. Men på en eller anden måde, så kommer jeg lidt til at føle at man ikke "præsterer" korrekt hvis man ikke leverer en pige. Og så er jeg også bange for at hvis det er en dreng, så er det jo "bare en dreng til".
Personligt er jeg helt aldeles ligeglad med køn.


Det er der flere grunde til men primært fordi vi mistede sidst.

Vi er rigtig glade for en pige denne gang. Især fordi det var en dreng vi mistede og min familie overhovedet ikke anerkender at han var her :( De snakker aldrig om ham, eller kommenterer/liker noget som helst der har med ham at gøre. Så personligt er jeg meget glad for at det ikke er en dreng igen, for jeg tror desværre en dreng ville blive set som en erstatning for Benjamin, og et nyt barn kan jo aldrig erstatte ham!

Jeg kan godt forstå at folk/familie som aldrig nåede at se ham i live kan have svært ved at forholde sig til ham men han VAR her jo, han levede i 8 timer og det er simpelthen ikke fair overfor hverken ham eller os som forældre (og vores store dreng) at lade som om han aldrig har eksisteret :trist:
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 8. feb 2016, 08:12

Nååååh.... Primle (hvordan tagger man herovre? lol) fik lokket mig med over. Terminstråden på den anden debat er alligevel også ret så død. Sååeh, nu melder jeg mig til her. Hej alle! :rock:

Er kun 9+0 idag, såhh har vist ikke så meget andet end pisse-godt selskab at bidrage med :lol:

Navn: Snowdrop
Alder: 29
Beskæftigelse: Ergoterapeut
Mands alder: 39
Bor: Syddanmark
Fødested: Måske hjemme, måske Esbjerg. Hvem ved.
Prøvet siden: Maj 15
Testet positiv: 2. Januar 16
Termin: 12. September 16
Andre børn: Nej
Vide kønnet: Ja sq! :love2:
NF-dato:
MD-dato:
Første lægebesøg: 15. Februar 16
Første jm-konsultation:
5
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 8. feb 2016, 08:32

Hov Primle du må forresten godt skrive dreng på forsiden ved mine info.

Vi har ikke fået så mange kommentare til "ønske" om køn, men jeg sys jeg kunne sporer en smule skuffelse hos min mor da vi fortalt at det var en dreng. Men jeg er vant til det efterhånden, hun er aldrig sådan helt overstadig og kan altid finde et eller andet negativt. Det lærer man at leve med.

Mht til garderobe har vi ikke rigtig noget fra den store, han har været weekendbarn hele sit liv, da de efter en weekend sammen blev enige om at de var ikke noget for hinanden, og ni måneder senere kom der så en lille dreng til verden. ;) Så vi skal have det hele købt, jeg har kigget rigtig meget mod next og gap fra England, de har bare så meget fedt tøj især til drenge.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 8. feb 2016, 08:33

Snowdrop skrev:Nååååh.... Primle (hvordan tagger man herovre? lol) fik lokket mig med over. Terminstråden på den anden debat er alligevel også ret så død. Sååeh, nu melder jeg mig til her. Hej alle! :rock:

Er kun 9+0 idag, såhh har vist ikke så meget andet end pisse-godt selskab at bidrage med :lol:

Navn: Snowdrop
Alder: 29
Beskæftigelse: Ergoterapeut
Mands alder: 39
Bor: Syddanmark
Fødested: Måske hjemme, måske Esbjerg. Hvem ved.
Prøvet siden: Maj 15
Testet positiv: 2. Januar 16
Termin: 12. September 16
Andre børn: Nej
Vide kønnet: Ja sq! :love2:
NF-dato:
MD-dato:
Første lægebesøg: 15. Februar 16
Første jm-konsultation:


Pissegodt selskab skal man ikke kimse af :klap:

Dejligt at se dig herovre :kys:
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 8. feb 2016, 08:35

:blomst: Og velkommen til tråden Gerbil og Snowdrop
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 8. feb 2016, 12:34

Tak :)
0
Formerly known as Gerbilwoman :)

Tilbage til "Graviditet"