Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 7. feb 2016, 14:32

Marichen12 skrev:
Tibbler skrev:
Nå, det var altid noget! Jeg hader køjesenge :genert: Vi har godt nok en enkelt høj seng, men jeg lærer aldrig helt at blive glad for den (altså, det er Bertram der sover i den, ikke mig :D )


Vores den ældste havde en højseng i en periode - eller mellemhøj, hed det vist.

For det første brugte han aldrig rigtig pladsen under sengen, og så var det sværere at putte ham; hyggen med lige at sidde/ligge 5 minutter med ham var jo ikke muligt at gøre engang imellem. Uheld var der dog aldrig.

Yngstemanden kommer ikke til at få højere ben på sin seng - Han elsker, når vi sommetider sidder eller ligger hos ham, når han skal sove.


Jeg hader i øvrigt at ligge i underkøjen på køjesenge; er altid bange for at overkøjen falder ned på mig. Det er dog sjældent jeg befinder mig i sådan en.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 8. feb 2016, 05:27

I er da hårdt ramt rundt omkring :wacko: :ae: God bedring til alle :ae:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 8. feb 2016, 08:10

Her er vi også syge, eller dvs jeg har været det hele weekenden og nu er knægten det også :rulle: Skønt. Heldigvis dog ikke influenza :8:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 8. feb 2016, 09:40

Nøøj hvor er alle dog bare ramt af sygdom :( Lianna kom også syg hjem fra sin far i går, så her tager vi 3. sygdomsperiode siden nytår :tie: Rigtig god bedring til alle :kys:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 8. feb 2016, 10:14

Der må være rigtig meget i omløb fortiden, begge drenge har næsten lige haft en mave-omgang og nu er ældstesønnen lige blevet ringet hjem fra skole. Det er kun 12 dage siden han sidst var syg og lå 5 dage.

Jeg orker ikke mere opkast :(


God bedring til alle de syge :ae:
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. feb 2016, 13:00

God bedring til alle syge børn og voksne :ae:.

Jeg håber, vi går fri. Det er jo snart ferie! Men altså det at være rask, afholdt ikke R fra at vågne adskillige gange i nat :rulle:.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 8. feb 2016, 13:56

Jeg fik slæbt min semi syge krop afsted til Power fordi knægten mangler en lille bærbar, kun til skolebrug. Jeg føler mig nødsaget til at købe hans egen nu, selvom de har dele bærbar i skolen. Han fik super meget skæld ud i forrige uge fordi han ikke kunne logge på uni login og den konstant skrev fejl. Knægten kender koden på rygraden og blev super fornærmet og ked.
Så i sidste uge, igen skæld ud fordi han ikke kunne aflevere noget han havde lavet på den da den slet ikke ville åbne. Jeg mailer lærer om den ikke kan komme ned til IT, for knægten måtte ikke aflevere den, så kunne han stadig nå at aflevere.

Nej, det kunne hun ikke bruge sin tid på, han måtte bare skrive sit uni login rigtigt og hente en kopi på kontoret, for afleverede han ikke fik han to streger??? WTF

Det endte så med at hun efter en uge afleverede den til IT, og fik meldingen at harddisken var stået af og knægten slet ikke havde lavet nogen fejl. Men fordi han havde gemt på skrivebord og ikke i skyen, kunne hans ting ikke hentes. Her bliver jeg træt, for man får ikke engang et lille undskyld eller noget :sur:

Så idag, har jeg så købt en lille 11.6" med super lang batteri tid og lige installeret office på den så den er skoleklar. Den vejer kun 1kg og det var også et parameter udover batteri levetid og hastighed. Nu håber jeg bare ikke den bliver neglet :rulle:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 8. feb 2016, 16:16

Panton, sikke dog en tarvelig lærer. Det var da en sær opførsel?
3
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 8. feb 2016, 16:16

Rakel skrev:Her står den på virus og streptokokker. Festligt. Nå. Antibiotika og nul mælk (laktose) til Lillesøster, så må vi se, om det hjælper.

Så ingen vuggestue i denne uge.

Rigtig god bedring til Lillesøster.

Og til resten af de syge børn - synes godt nok der er mange, der er lagt ned.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 8. feb 2016, 16:28

Charly skrev:Panton, sikke dog en tarvelig lærer. Det var da en sær opførsel?



Ja, især fordi han ved hvor IT er på skolen og han kunne klare det på 5 min. Nu håber jeg bare ikke der kommer en reaktion på at jeg så har købt en til ham, for alle andre bruger jo skolens bærbare :gruble:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 8. feb 2016, 16:28

Rakel skrev:
Panton skrev:Jeg fik slæbt min semi syge krop afsted til Power fordi knægten mangler en lille bærbar, kun til skolebrug. Jeg føler mig nødsaget til at købe hans egen nu, selvom de har dele bærbar i skolen. Han fik super meget skæld ud i forrige uge fordi han ikke kunne logge på uni login og den konstant skrev fejl. Knægten kender koden på rygraden og blev super fornærmet og ked.
Så i sidste uge, igen skæld ud fordi han ikke kunne aflevere noget han havde lavet på den da den slet ikke ville åbne. Jeg mailer lærer om den ikke kan komme ned til IT, for knægten måtte ikke aflevere den, så kunne han stadig nå at aflevere.

Nej, det kunne hun ikke bruge sin tid på, han måtte bare skrive sit uni login rigtigt og hente en kopi på kontoret, for afleverede han ikke fik han to streger??? WTF

Det endte så med at hun efter en uge afleverede den til IT, og fik meldingen at harddisken var stået af og knægten slet ikke havde lavet nogen fejl. Men fordi han havde gemt på skrivebord og ikke i skyen, kunne hans ting ikke hentes. Her bliver jeg træt, for man får ikke engang et lille undskyld eller noget :sur:

Så idag, har jeg så købt en lille 11.6" med super lang batteri tid og lige installeret office på den så den er skoleklar. Den vejer kun 1kg og det var også et parameter udover batteri levetid og hastighed. Nu håber jeg bare ikke den bliver neglet :rulle:


Jeg savner i den grad blyant og papirtiden. Alt det elektronik gør ikke altid skolearbejdet nemmere for de yngste.


Ja nogen ting var bare nemmere dengang *mimre* :gammel:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 8. feb 2016, 16:59

Åh jeg var selv syg for 14 dage siden med feber og ondt i halsen. Jeg lagde mig natten til mandag og N blev ringet hjem med feber tirsdag formiddag.
Mit var bare virus men N hostede helt vildt og fik penicillin.

En hel uge uden sygdom og så ringede de N hjem i formiddags.
Manden hentede og han havde 38,5. Lidt senere 40 i feber men vidst ingen snot og hoste.
Jeg snotter så vildt meget selv nu.
Sikke en fest dette børnliv er :lol:
Ej jeg elsker det men jeg har aldrig været ramt af så meget sygdom som efter jeg har fået barn.

Sorenspige tak for din søde tanke. Vi ved endnu ikke mere. Men i bestyrelsen gør vi klar til kamp mon kommunen.
Kommunen virker sjovt nok ikke begejstret for os :D
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 8. feb 2016, 18:53

Og god bedring til jer alle med sygdom !!
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. feb 2016, 19:23

Øv, der er meget sygdom på "linien" - god bedring til alle

Her fik ungerne sig noget af en forskrækkelse i dag. Vi har et 10000 kvm stor grund med ca. 6000 kvm skov. Skoven ligger i enden af vores grund og er ikke synlig fra huset. Ungerne var gået i haven, som de har gjort en million gange før. Og leget uden opsyn, som de har gjort en million gange før. Efter en halv times tid kommer de gående, uden støvler, smurt ind i mudder, grædende op til huset. De har så været på eventyr væk fra grunden og ind i skoven (vi har ikke haft forbudt dem at komme der, da de aldrig har vist interesse for det, da skoven ligger et godt stykke væk og primært på en skrænt). Her har de kommet for langt væk fra skrænten, mistet udsynet og endt med at sidde fast i en mudderpøl, hvor de slutteligt har måttet efterlade deres støvler. Heldigvis er de blevet sammen og også fundet hjem igen relativt hurtigt.

De var ret kede af det i en times tid, men efter et varmt bad, en kop kakao og putten med deres far, var de ved godt mod igen. Og nok lidt mindre eventyrlystne den næste rum tid.
Senest rettet af FruKuk 8. feb 2016, 20:15, rettet i alt 1 gang.
0
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 8. feb 2016, 20:05

God bedring til alle, der har brug for det :ae:
Der er godt mange syge børn i tråden :boo:
0

Tilbage til "Forældre"