Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 7. feb 2016, 20:59

icelady skrev:DR vil sikkert ikke ofre en aften for at støtte hjemløse i DK.

Det er såmænd heller ikke det, jeg opponerer imod men folks "Lad OS hjælpe vore egne først."
Det er der så vidt jeg ved, mulighed for, uden at der skal et indsamlingsshow til.
Og hvis man så endelig går folk på klingen og spørger ind til, om de giver noget til hjemløse eller om de skriver til div politikere for at gøre opmærksom på de svage i samfundet, så er svaret i de fleste tilfælde nej.

Ergo er det (i min optik) en gang tom luft de fyrer af med deres "Lad os hjælpe vore egne."

Jeg tror, meget af kritikken med "lad os hjælpe vore egne først" skyldes, at der hvert år bruges licensmidler til kun at indsamle til nødhjælp i udlandet.
Ja, folk kan også indsamle til svage borgere i Danmark, men de bliver udelukket fra den massive mediedækning som DR kører i forbindelse med deres indsamling.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aima » 8. feb 2016, 16:49

ManicNinja skrev:
kidkomb skrev:Jeg har lige set et afsnit a DR's "Min historie til skræk og advarsel" som handlede om to kvinder, der havde været i voldelige forhold.
Alt godt og spændende og alting og så til allersidst, så siger den ene, at det hun har lært, det er at kærlighed kun kan opstå mellem to HELE mennesker"

Og så var jeg bare sådan lidt? -så psykisk sårbare, eller i det hele taget folk, som ikke på den ene eller den anden måde er hele, de kan bare ikke opleve kærlighed? I hvert fald ikke ægte kærlighed?
Nej, hvor blev jeg sur. Hvad f***** er det for noget pis at sige?

Desuden, så er hun vel ikke hel-hel idag, efter sådan en oplevelse. Så kan hun måske ikke opleve kærlighed indtil hun er "fuldkommen" igen?
*grrrr* det er faktisk ret nedladende sagt synes jeg.
Og det undrer mig meget, hvordan hun har ræsonneret sig frem til det.


Interessant som vi opfatter ting helt forskelligt. Jeg lagde også meget mærke til det udsagn - og tænkte, hun havde fuldstændigt ret. Men jeg opfatter måske heller ikke udtrykket "et helt menneske" så bogstaveligt eller hundrede procent, som jeg fornemmer, at du gør.


Meget enig. Jeg så udsendelsen og bed faktisk mærke i den omtalte sætning. Jeg syntes det var en ret skarp og rigtig udtalelse, og jeg er fuldstændig overbevist om, at definitionen af 'et helt menneske' varierer fra person til person. Naturligvis kan psykisk sårbare og andre med udfordringer opleve kærlighed og være i forhold, jeg er ret sikker på det slet ikke var dét, kvinden i programmet mente.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kommodedyret » 8. feb 2016, 16:59

Der er godt nok mange baby- og kattebilleder på Facebook i dag. Ingen madbilleder og stort set ingen selfies. Og hvor er de sjove tegninger?
:gruble:

Strømmen af lommefilosofi og videnskabelige finurligheder er dog uændret og konstant, som den bør være for at opretholde balancen i kosmos
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Viskelæder » 8. feb 2016, 17:09

Smiling_Goat skrev:Om Aalborgensere er en slags Danmarks svar på canadiere.. Jeg ringede til min skole i Aalborg og blev stillet om til et hav af mennesker. Flere af dem takkede mig, da vi lagde på :skeptisk:

Jeg stillede dem et spørgsmål, de besvarede det, jeg takkede, vi afsluttede samtalen, og de takkede... Det var virkelig så lidt :-P


Vi er så søde, fordi vi er kåret som Europas gladeste by :P
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 8. feb 2016, 17:57

At nogle kristne oprigtigt tror at ateister ikke har morale og etik fordi de ikke tror på Gud. :gruble:
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Viskelæder » 8. feb 2016, 18:08

Jeg undrer mig over Føtex-ekspedientens behov for at forklare mig alt, der var åbenlyst:

Selvbetjeningskassen ville hele tiden have en medarbejder til at trykke på deres magiske "alt er ok"-knap.
Mig: undskyld, vil du trykke på den?
Ekspedient: Det er, fordi du har din egen pose med.
Mig: Ja, det har jeg trykket, men den bliver ved.
Ekspedient: Den kan nok ikke forstå, at du har din egen pose med.
Mig: Nej, det står der.
(30 sek efter)
Mig: undskyld, nu sker det igen
Ekspedient: Du skal ind under find vare og finde æblet
Mig: det har jeg gjort, men den siger alligevel noget, når jeg lægger det i posen
Ekspedient: den tror nok, du allerede har lagt det i posen
Mig: Ja, det er jeg klar over.
Ekspedient: så nu har jeg trykket, bare læg det i posen igen.
(30 sek efter)
Mig: .... undskyld, men..
Ekspedient: Du skal vælge betal med kontant
Mig: det har jeg gjort
Ekspedient: Den har nok ikke registreret dit tryk på knappen
Mig: nej, det ser sådan ud.
Og sådan fortsatte det...

Jeg behøver ikke en kommentator, bare tryk på knappen.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 8. feb 2016, 18:33

I forlængelse af ovenstående undrer jeg mig over, om selvbetjeningskasser virkelig kan betale sig, når de skal have en ansat stående der og trykke på en knap.
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 8. feb 2016, 18:41

Guldlok skrev:
Delfin skrev:I forlængelse af ovenstående undrer jeg mig over, om selvbetjeningskasser virkelig kan betale sig, når de skal have en ansat stående der og trykke på en knap.


I "min" Føtex er der 1 ansat til 4 selvbetjeningskasser, så det tænker jeg da godt kan betale sig.


Der må også være udgifter til drift at kasserne, men du har ret, det må jo kunne betale sig, ellers havde de dem nok ikke
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 8. feb 2016, 19:10

Fidusen ved selvbetjeningskasserne er, når de fleste kunder har lært at bruge dem og vælger dem af vane, så kan en medarbejder passe endnu flere selvbetjeningskasser.
Engang kom en tankpasser springende, når der skulle brændstof på bilen. Nu er det 100 % selvbetjening.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 8. feb 2016, 20:27

:kram:
Kommodedyret skrev:Der er godt nok mange baby- og kattebilleder på Facebook i dag. Ingen madbilleder og stort set ingen selfies. Og hvor er de sjove tegninger?
:gruble:

Strømmen af lommefilosofi og videnskabelige finurligheder er dog uændret og konstant, som den bør være for at opretholde balancen i kosmos


Jeg forudser ny trend: Selfies, hvor den portrætterede har mad smurt ud i hele fjæset. For ligesom at økonomisere med tiden og forene alle gode interesser ... Det kunne egentlig også være en udmærket afveksling fra billederne af børn med mos og splat i alle verdenshjørner.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 8. feb 2016, 20:51

landsbytossen skrev:Fidusen ved selvbetjeningskasserne er, når de fleste kunder har lært at bruge dem og vælger dem af vane, så kan en medarbejder passe endnu flere selvbetjeningskasser.
Engang kom en tankpasser springende, når der skulle brændstof på bilen. Nu er det 100 % selvbetjening.

Hæ-hæ, ja det var tider :)
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21054

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 9. feb 2016, 08:01

Hvordan man kan blive ved med at genudsende Fra skrot til slot :gruble: Seriøst... Der blev lavet fra 2004-2007 eller noget i den stil og det sendes stadig dagligt på TV3 Puls
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1727
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dime » 9. feb 2016, 08:03

Jeg undrer mig virkelig meget over den mand :wacko:

http://www.avisen.dk/joachim-b-det-er-b ... 69921.aspx
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21054

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 9. feb 2016, 08:06

Dime skrev:Jeg undrer mig virkelig meget over den mand :wacko:

http://www.avisen.dk/joachim-b-det-er-b ... 69921.aspx

Han er for viderekomne. Hvor gang han åbner munden har jeg mest lyst til at stikke fingrene i ørerne og synge la la la la la. Jeg er bange for at det smitter og jeg mister hjerneceller
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 9. feb 2016, 08:37

2SHY skrev:Han er for viderekomne. Hvor gang han åbner munden har jeg mest lyst til at stikke fingrene i ørerne og synge la la la la la. Jeg er bange for at det smitter og jeg mister hjerneceller

"la" som i liberal alliance? :D
Nej, mon ikke også hans partifæller ind imellem ville ømske, at han var lidt mere tilbageholdende med at kaste sig ud i den højere filosofi? :gruble:
0

Tilbage til "Generelt"