Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Fræksak » 8. feb 2016, 20:55

Angelina skrev:Og i øvrigt så er jeg blevet CT scannet to gange og erklæret 100% rask begge gange - så det behøver ikke at være noget overhovedet :)


Jeg satser på, at det bliver det samme for mig. Tak :kys: .
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Filipai » 8. feb 2016, 20:55

Fræksak skrev:
Filipai skrev:Skal du drikke kontrasten eller får du det med sprøjte ?


Jeg er ikke helt sikker, faktisk.


Okay, synes det er ærgeligt man ikke får information, jeg har det også bedst ved mentalt at vide alt, så man lige kan forberede sig. Men hvis du skulle have med sprøjte, ville jeg bare fraråde dig at bruge bedøvende creme, da de havde problemer med at mine blodårer havde trukket sig da de skulle ligge droppet, grunden den creme
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Krølle » 8. feb 2016, 21:00

Sørg for at drikke rigeligt og at du ikke er afkølet - er man blevet kold, og er der ventetid og et toilet, kan man altid lige give armen en tur under den varme hane. Det gør det meget nemmere at ramme åren :)
2
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Fræksak » 8. feb 2016, 21:27

Filipai skrev:
Fræksak skrev:
Filipai skrev:Skal du drikke kontrasten eller får du det med sprøjte ?


Jeg er ikke helt sikker, faktisk.


Okay, synes det er ærgeligt man ikke får information, jeg har det også bedst ved mentalt at vide alt, så man lige kan forberede sig. Men hvis du skulle have med sprøjte, ville jeg bare fraråde dig at bruge bedøvende creme, da de havde problemer med at mine blodårer havde trukket sig da de skulle ligge droppet, grunden den creme


Tak for rådet. Jeg er bloddonor og vant til at blive stukket, så jeg håber jeg kan tage mig sammen og få det gjort uden bedøvende creme (hvis de tilbyder det, that is).
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Fræksak » 8. feb 2016, 21:29

Krølle skrev:Sørg for at drikke rigeligt og at du ikke er afkølet - er man blevet kold, og er der ventetid og et toilet, kan man altid lige give armen en tur under den varme hane. Det gør det meget nemmere at ramme åren :)


Tak for rådet. Det med at drikke havde jeg skrevet mig bag øret (har dog en morgentid, så ved godt nok ikke hvor meget jeg lige når at inhalere midt i aflevering af børn osv), men jeg havde ikke tænkt på det med den varme hane. De har tit rigtig svært ved at finde et godt sted at stikke, når jeg skal tappes, så jeg gir den varme hane et skud, hvis jeg kan nå det :).

Og held og lykke med dig selv i morgen, forresten :kys: (selv om du nu virker yderst rolig over det, haha).
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Krølle » 8. feb 2016, 21:41

Drik et ordentligt læs vand nu, hvis du kan (og ikke ender med at rende hele natten :tie:) - det gælder vist bare om at kroppen skal være hydreret, så det er bare med at klø på.

Jeg er sikker på, det kommer til at gå fint i morgen :kys:
1
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Juliet » 9. feb 2016, 09:43

pige1987 skrev:Jeg er blevet ct-scannet. Jeg synes nu jeg lå længe. Jeg lå 50 min musse stille kun afbrudt af at få kontrast væske hvor jeg skulle blive liggende. Det værste var det at skulle ligge stille så længe og den frygtelige larm.

Pøj pøj - det skal nok gå fint. :-)


Er du sikker på det ikke var en MR scanning du fik? Den er betydelig længere og larmer enormt meget.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Krølle » 9. feb 2016, 09:51

pige1987 skrev:Jeg er blevet ct-scannet. Jeg synes nu jeg lå længe. Jeg lå 50 min musse stille kun afbrudt af at få kontrast væske hvor jeg skulle blive liggende. Det værste var det at skulle ligge stille så længe og den frygtelige larm.

Pøj pøj - det skal nok gå fint. :-)


Det er MR, der larmer :)

Jeg synes efterhånden, det er helt hyggeligt, men det handler nok mest om, at jeg år i zenmode og nærmest sover fra det. Det er skønt ikke at blive forstyrret af hverken tlf. eller mennesker i 1,5 time :love:
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Fræksak » 9. feb 2016, 10:45

Jeg er retur, og jeg overlevede :pompom:

Det tog fire forsøg at finde en åre til konstrastvæsken, men jeg er OK med at blive stukket. Jeg lå kun og var pissebange for, at de ville sende mig hjem, så jeg skulle igennem alt det her nervøsitetshalløj igen! Men det lykkedes heldigvis til sidst. Selve scanningen tog utroligt kort tid - 2 x 1 minut eller deromkring (1 gang med og 1 gang uden konstrast), men jeg blev ret skidt af væsken. Det tog kun 5-6 sekunder, men jeg var meget tæt på at kalde på dem :blush: Jeg blev meget varm om brystkassen, min puls gik amok og jeg havde svært ved at få vejret. Men gudskelov gik det over, inden jeg fik sagt noget.

Var meget glad for, at I havde advaret om tissefornemmelsen. Det var godt nok underligt - føltes nærmest som om nogen hældte en spand varmt vand ud over mit underliv.

Nå, men jeg er glad for, at det er overstået, og så håber jeg virkelig, at de ikke finder noget!!

Tak igen for alle gode råd og input :kys:
5
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Fræksak » 9. feb 2016, 10:47

Krølle skrev:
pige1987 skrev:Jeg er blevet ct-scannet. Jeg synes nu jeg lå længe. Jeg lå 50 min musse stille kun afbrudt af at få kontrast væske hvor jeg skulle blive liggende. Det værste var det at skulle ligge stille så længe og den frygtelige larm.

Pøj pøj - det skal nok gå fint. :-)


Det er MR, der larmer :)

Jeg synes efterhånden, det er helt hyggeligt, men det handler nok mest om, at jeg år i zenmode og nærmest sover fra det. Det er skønt ikke at blive forstyrret af hverken tlf. eller mennesker i 1,5 time :love:


Er du ude igen? :kys:

CT-scanneren larmede nu også lidt, men det gik så stærkt, at det ikke var noget problem. Jeg er lykkelig for, at det var hurtigt - jeg kan få angstanfald i min egen seng, og jeg ville ikke kunne klare at ligge 1,5 time i et rør *gys*.
0
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Juliet » 9. feb 2016, 11:01

Fræksak skrev:Jeg er retur, og jeg overlevede :pompom:

Det tog fire forsøg at finde en åre til konstrastvæsken, men jeg er OK med at blive stukket. Jeg lå kun og var pissebange for, at de ville sende mig hjem, så jeg skulle igennem alt det her nervøsitetshalløj igen! Men det lykkedes heldigvis til sidst. Selve scanningen tog utroligt kort tid - 2 x 1 minut eller deromkring (1 gang med og 1 gang uden konstrast), men jeg blev ret skidt af væsken. Det tog kun 5-6 sekunder, men jeg var meget tæt på at kalde på dem :blush: Jeg blev meget varm om brystkassen, min puls gik amok og jeg havde svært ved at få vejret. Men gudskelov gik det over, inden jeg fik sagt noget.

Var meget glad for, at I havde advaret om tissefornemmelsen. Det var godt nok underligt - føltes nærmest som om nogen hældte en spand varmt vand ud over mit underliv.

Nå, men jeg er glad for, at det er overstået, og så håber jeg virkelig, at de ikke finder noget!!

Tak igen for alle gode råd og input :kys:


Godt det gik glat, så krydser vi fingre for at der ikke er noget på scanningen.
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Fræksak » 9. feb 2016, 11:19

Juliet skrev:
Fræksak skrev:Jeg er retur, og jeg overlevede :pompom:

Det tog fire forsøg at finde en åre til konstrastvæsken, men jeg er OK med at blive stukket. Jeg lå kun og var pissebange for, at de ville sende mig hjem, så jeg skulle igennem alt det her nervøsitetshalløj igen! Men det lykkedes heldigvis til sidst. Selve scanningen tog utroligt kort tid - 2 x 1 minut eller deromkring (1 gang med og 1 gang uden konstrast), men jeg blev ret skidt af væsken. Det tog kun 5-6 sekunder, men jeg var meget tæt på at kalde på dem :blush: Jeg blev meget varm om brystkassen, min puls gik amok og jeg havde svært ved at få vejret. Men gudskelov gik det over, inden jeg fik sagt noget.

Var meget glad for, at I havde advaret om tissefornemmelsen. Det var godt nok underligt - føltes nærmest som om nogen hældte en spand varmt vand ud over mit underliv.

Nå, men jeg er glad for, at det er overstået, og så håber jeg virkelig, at de ikke finder noget!!

Tak igen for alle gode råd og input :kys:


Godt det gik glat, så krydser vi fingre for at der ikke er noget på scanningen.


Tak :kys:
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Fræksak » 10. feb 2016, 10:46

Min scanning var fin! Jeg er SÅ glad og lettet.

:pompom:
6
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Krølle » 10. feb 2016, 10:48

Jaaah! :pompom:

Tllykke :kys:
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Fræksak » 10. feb 2016, 10:49

Krølle skrev:Jaaah! :pompom:

Tllykke :kys:


Tak :kys: Jeg havde nærmest forberedt i hovedet, hvordan vores døtre skulle have besked om, at jeg var syg og det hele :blush: Så jeg er top glad.
1

Tilbage til "Helbred"