Terminstråd - alle er velkomne :)

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 8. feb 2016, 12:55

Jeg var til første lægebesøg, da jeg var 10+0 og fik indkaldes via E-boks dagen efter. Det var dog lige op til jul, så måske var det derfor.

Jeg fik først en tid til, da jeg var 13+2 (og blev rykket til 13+4).
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 8. feb 2016, 18:31

Velkommen snowdrop :banan:.

Primle, god bedring med datteren. Jeg kan godt forstå, hvis du er træt af læger og sygdom.

Jeg fik endelig taget et mavebillede i går, hvor jeg var 17+0. Er I begyndt at tage billeder?
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 8. feb 2016, 19:36

Tak sorenspige :kys: Hun er heldigvis heeelt klar til børnehave i morgen.

Jeg har taget et enkelt mavebillede. Men jeg flasher ikke før jeg er noget længere henne :-p

Jeg har brugt lidt af dagen på at læse i min gamle terminstråd. Det er altså lidt hyggeligt :blush2: Og vil bare sige, at af alle uvidenskabelige metoder til at udregne køn, var natrontesten klart den mest pålidelige. Der var vist kun en enkelt, hvor den viste 'det forkerte'. Og der var både syden og ikke syden i tråden :-D :-p
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 8. feb 2016, 21:10

Tak for velkomsten!

Hvad går natrontesten ud på? :D
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 8. feb 2016, 23:01

Gerbilwoman skrev:Det er der flere grunde til men primært fordi vi mistede sidst.

Vi er rigtig glade for en pige denne gang. Især fordi det var en dreng vi mistede og min familie overhovedet ikke anerkender at han var her :( De snakker aldrig om ham, eller kommenterer/liker noget som helst der har med ham at gøre. Så personligt er jeg meget glad for at det ikke er en dreng igen, for jeg tror desværre en dreng ville blive set som en erstatning for Benjamin, og et nyt barn kan jo aldrig erstatte ham!

Jeg kan godt forstå at folk/familie som aldrig nåede at se ham i live kan have svært ved at forholde sig til ham men han VAR her jo, han levede i 8 timer og det er simpelthen ikke fair overfor hverken ham eller os som forældre (og vores store dreng) at lade som om han aldrig har eksisteret :trist:


Det er hårdt, når folk undgår og tier om det, der kan fylde allermest.

Det er ikke for at forsøge at undskylde nogen, men kan det være berøringsangst/misforstået hensyn, der får jeres omgivelser til ikke at tale om jeres dreng?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 8. feb 2016, 23:08

Jeg fik svar på tripletesten i dag, den var helt normal.

Har et lidt sært spørgsmål (har en tendens til at køre i katastrofetanker engang imellem for tiden).
Når nu man ikke er gift, så underskriver man jo et eller andet papir efter fødslen, så man får fælles forældremyndighed og faren officielt bliver far.
Hvad så hvis mor dør ved fødslen, hvordan er far så stillet i forhold til det?
Altså, jeg tror bare ikke jeg forstår, hvorfor man ikke har det formelle på plads så tidligt som muligt...
1
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 8. feb 2016, 23:08

Danseprinsesse skrev:
Gerbilwoman skrev:Det er der flere grunde til men primært fordi vi mistede sidst.

Vi er rigtig glade for en pige denne gang. Især fordi det var en dreng vi mistede og min familie overhovedet ikke anerkender at han var her :( De snakker aldrig om ham, eller kommenterer/liker noget som helst der har med ham at gøre. Så personligt er jeg meget glad for at det ikke er en dreng igen, for jeg tror desværre en dreng ville blive set som en erstatning for Benjamin, og et nyt barn kan jo aldrig erstatte ham!

Jeg kan godt forstå at folk/familie som aldrig nåede at se ham i live kan have svært ved at forholde sig til ham men han VAR her jo, han levede i 8 timer og det er simpelthen ikke fair overfor hverken ham eller os som forældre (og vores store dreng) at lade som om han aldrig har eksisteret :trist:


Det er hårdt, når folk undgår og tier om det, der kan fylde allermest.

Det er ikke for at forsøge at undskylde nogen, men kan det være berøringsangst/misforstået hensyn, der får jeres omgivelser til ikke at tale om jeres dreng?


Det burde det ikke være, for vi har selv meldt tydeligt ud fra starten af at vores engel IKKE skal være tabu og vi taler selv gerne om ham.
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 8. feb 2016, 23:19

Gerbilwoman skrev:
Det burde det ikke være, for vi har selv meldt tydeligt ud fra starten af at vores engel IKKE skal være tabu og vi taler selv gerne om ham.


Det kan jeg virkelig godt forstå, du er skuffet over så.
Jeg tænkte bare, at det måske var lidt mindre sårende, hvis det handler om folks akavethed i forhold til døden fremfor en manglende anerkendelse af, at jeres søn har levet og er betydningfuld.
Undskyld hvis det er dumt, uanset hvad må det være frygteligt at blive mødt med tavshed, når I selv forsøger at undgå at gøre det til tabu.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 8. feb 2016, 23:21

Danseprinsesse skrev:Jeg fik svar på tripletesten i dag, den var helt normal.

Har et lidt sært spørgsmål (har en tendens til at køre i katastrofetanker engang imellem for tiden).
Når nu man ikke er gift, så underskriver man jo et eller andet papir efter fødslen, så man får fælles forældremyndighed og faren officielt bliver far.
Hvad så hvis mor dør ved fødslen, hvordan er far så stillet i forhold til det?
Altså, jeg tror bare ikke jeg forstår, hvorfor man ikke har det formelle på plads så tidligt som muligt...


Min jordmoder anbefalede at vi havde styr på den der erklæring, som jeg ikke kan huske hvad hedder, en månede til 14 dage FØR fødslen. Netop så hvis der skete mor noget under fødslen så var det juridiske på plads så det ikke også skulle fylde for far sammen med alt det andet.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 8. feb 2016, 23:25

Nuttede-Nuser skrev:
Min jordmoder anbefalede at vi havde styr på den der erklæring, som jeg ikke kan huske hvad hedder, en månede til 14 dage FØR fødslen. Netop så hvis der skete mor noget under fødslen så var det juridiske på plads så det ikke også skulle fylde for far sammen med alt det andet.


Så jeg er ikke helt tosset.
I den pjece jeg har fået står det beskrevet, som om man kun undtagelsesvist kan få det på plads inden fødslen. Og jeg kunne ikke slå det ud af hovedet. Må lige prøve at læse det igen, eller spørge jordmoderen næste gang.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 8. feb 2016, 23:32

I dag har været ekstra meget øv-dag. Vi havde en ret lang dag i går med aktiviteter og jeg var fuldstændig udmattet. Alligevel kunne jeg ikke sove i nat.
Jeg har været så træt, så træt i dag - prøvede at sove middagslur, men det kunne jeg heller ikke. Endte med at græde af træthed og frustration over ikke at kunne sove.
Gik i seng kl. 22, og ja, jeg er stadig vågen.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 9. feb 2016, 07:43

Nuttede-nuser: Jeg mener da at man først kan udfylde faderskabserklæringen efter fødslen? Tror nok vi skulle skrive sønnens cpr-nummer på nemlig. Og det har man jo først efter fødslen.

Det ville være smart at kunne gøre det før fødslen. Det er jeg enig i. Der er så meget lige efter.

Gerbilwoman: Jeg kan godt forstå at du er skuffet over at folk ikke anerkender at i fik søn som ikke er her mere. Det lyder som et virkelig hårdt forløb, og det ville sikkert være en større hjælp hvis folk var åbne og turde tale om det.

Danseprinsesse: Ved du hvorfor du har det sådan ambivalent/svært med graviditeten? Det lyder som om du er hårdt spændt for med mange tanker i hovedet.
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 9. feb 2016, 08:37

Danseprinsesse skrev:I dag har været ekstra meget øv-dag. Vi havde en ret lang dag i går med aktiviteter og jeg var fuldstændig udmattet. Alligevel kunne jeg ikke sove i nat.
Jeg har været så træt, så træt i dag - prøvede at sove middagslur, men det kunne jeg heller ikke. Endte med at græde af træthed og frustration over ikke at kunne sove.
Gik i seng kl. 22, og ja, jeg er stadig vågen.

Hvordan er det lige, DP? Får du hjælp til at håndtere din tilstand for tiden? Jeg tænker at søvnmanglen sikkert hænger sammen med at du er syg pt. :kram:

Her sover jeg hele tiden. Jeg fatter ikke at jeg er så træt! Jeg sov fra 9.30 - 12.30 og igen fra 21.00 - 06.00, dog afbrudt af mindstebarnet som sov MEGET uroligt i nat. Hvis jeg ikke skulle have gæster om en times tid, gik jeg i seng igen. Det er altså skørt.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 9. feb 2016, 09:08

Mittemis skrev:Danseprinsesse: Ved du hvorfor du har det sådan ambivalent/svært med graviditeten? Det lyder som om du er hårdt spændt for med mange tanker i hovedet.


Jeg har virkelig ingen anelse. Vi har glædet os til at få et barn i lang tid og var rigtig glade, da min hoftekirurg i foråret sagde, at vi bare skulle få børn, det skulle hoften nok klare. Jeg var også glad lige da jeg stod med positiv test.
Troede først det hang sammen med, at jeg har været rigtig ked af min elevplads, som jeg startede på i efteråret. Det har da også lettet at være sygemeldt, men det har desværre ikke rigtig ændret noget i min generelle sindstilstand.
Havde en lidt dum start på graviditeten, hvor jeg havde nogle ture med meget stærke smerter, blev skannet et par gange og nåede at få at vide, at jeg havde mistet - og så var der pludselig hjerteblink og de ombestemte sig. Måske har jeg distanceret mig fra det, af frygt for at noget skulle gå galt.
Jeg mistede min mor da jeg var 17, synes egentlig jeg har bearbejdet det, men måske spøger det nu, hvor jeg selv skal være mor.

Ja, jeg ved det simpelthen ikke.. håber psykologen kan hjælpe mig med at blive klogere (har første tid i morgen).
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 9. feb 2016, 09:12

Dr_bp skrev:
Danseprinsesse skrev:Hvordan er det lige, DP? Får du hjælp til at håndtere din tilstand for tiden? Jeg tænker at søvnmanglen sikkert hænger sammen med at du er syg pt. :kram:

Her sover jeg hele tiden. Jeg fatter ikke at jeg er så træt! Jeg sov fra 9.30 - 12.30 og igen fra 21.00 - 06.00, dog afbrudt af mindstebarnet som sov MEGET uroligt i nat. Hvis jeg ikke skulle have gæster om en times tid, gik jeg i seng igen. Det er altså skørt.


Jeg føler også, jeg kunne sove konstant. Men når jeg så lægger mig, så kører tankerne bare rundt.

Jeg har fået en henvisning til psykolog, og jordemoderen har været en god støtte. Ellers har jeg jo ikke været imponeret over min læge, valgte faktisk at skifte i går. Håber jeg kan få større tillid til min nye læge.
1

Tilbage til "Graviditet"